Dzisiaj jest 28 marca 2024, 22:01


Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
Post: 13 sierpnia 2013, 14:40 
Gość Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 13 sierpnia 2013, 13:11
Posty: 5
Lokalizacja: Sobieszyn
Witam wszystkich.
Jestem nowym forumowiczem. Chcę wam trochę przybliżyć mój ostatni nabytek. Jest to tarpan 233 z nadwoziem kombi oraz silnikiem 1500 od dużego fiata. Jest to model z roku 1980 jednak jak widać na zdjęciu ma już nowy grill i inne kierunki. Pozostałe rzeczy pozostały nie zmienione. Kupiłem go od pierwszego właściciela w zeszłym roku w Rzeszowie. Powodem jego obecnego wyglądu była naprawa w 1985 r. W związku ze złym stanem karoserii ówczesny właściciel pojechał do serwisu tarpana gdzie wymienili całe poszycie i wstawili już nowy grill. Nowe blachy zostały dobrze zakonserwowane i do dziś praktycznie nie są zardzewiałe. Jednak Cała buda zostawia wiele do życzenia. Na dachu i po bokach sa wgniecenia tylna klapa była urwana i krzywo ją przyspawano. W latach 90 tych właściciel wyjął silnik z poloneza którego oddawał na złom i razem ze skrzynią przełożył do Tarpana. Był to 1600 i skrzynia 5. W takim stanie go kupiłem i udałem się nim w gorący kwietniowy dzień do domu 230 km. Miał wszystkie opłaty tylko zatankowałem i w drogę. Po jakichś 20 km zaczął mi się gotować ale jakoś dojechałem ok 90 km i dałem sobie spokój. Okazało się że uszczelka pod głowicą nie wytrzymała i musiałem go cholować resztę drogi.
Obecnie auto jest w dwóch częściach. Rama, koła są przygotowywane do piaskowania. Karoseria narazie czeka na swoją kolej. Oryginalny silnik od fiata jest w trakcie remontu, skrzynia 4 też czeka. Jak zrobię cały dół to wezmę się za resztę może w przyszłym roku.

Zastanawiam się tylko czy wracać to poprzedniego wyglądu przodu auta. Mam stary grill. Tylko czy jesli kupie kierunki od fiata to będą pasować do błotników. Obrazek


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 13 sierpnia 2013, 22:06 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 września 2010, 19:26
Posty: 536
Lokalizacja: Sulejów
Pojazd: Pannonia T2 1962
Cieszę się, że przybywa Tarpanów :) Ładny, poproszę więcej zdjęc ;)
Myśle, ze warto zakładać oryginalny przód

_________________
Pannonia T2 - 1962


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 16 sierpnia 2013, 13:48 
Gość Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 16 sierpnia 2013, 09:00
Posty: 2
Lokalizacja: Śmiecheń
Ja też myślę że warto założyć oryginalny przód, ale to chyba wiążę się ze zmiana błotników. w moim 233f z 1980 roku przód błotników ma inny kształt niż w późniejszych wersjach. U mnie wygląda to tak

Zdjęcia usuwam, następnym razem proszę dodawać takie o mniejszej rozdzielczości (np. 800x600 pikseli) Za duże zdjęcia rozciągają forum i niewygodnie się je ogląda - monterr07


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 17 sierpnia 2013, 19:21 
Gość Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 16 sierpnia 2013, 09:00
Posty: 2
Lokalizacja: Śmiecheń
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 19 sierpnia 2013, 04:45 
Gość Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 13 sierpnia 2013, 13:11
Posty: 5
Lokalizacja: Sobieszyn
Stary przód jest dużo ładniejszy, więc będę chciał do niego powrócić. Jednak najpierw muszę się rozejrzeć za błotnikami starego typu. A może te da się dostosować do kierunkowskazów starego typu?


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 25 sierpnia 2013, 08:59 
Gość Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 14 lipca 2013, 09:49
Posty: 12
Lokalizacja: Lublin
Witaj Konrad.
Gratuluję zakupu kombiaka. Myślę że możesz przez dłuższy czas możesz pozostać na forum jako jedyny właściciel tarpana z nadwoziem kombi. Wydaje mi się że to nadwozie jest dużo mniej spotykane niż standard czy skrzyniowy.
Podłączam się pod prośbę Montera o więcej zdjęć.
:D
Jeśli chodzi o przód to też bym wracał do starego czyli do oryginału w tym roczniku. Jeśli chodzi o błotniki to zakup nowych ze starymi rantami (bez przetłoczeń) to misja niemożliwa. myślę jednak że gdybyś trafił dawce to można przespawać sam profil nad kołem ze starej wersji do nowszego błotnika bo zakładam że ten na samochodzie masz zdrowy. Nie wiem jak z wycięciem na kierunek i pozycję. Myślę że dobry blacharz poradzi sobie ze zrobieniem wycięcia ale może to nie być łatwe.
Sądząc po kompletności Twojego tarpana wnioskuję że jest naprawdę w niezłym stanie. Dawno nie widziałem tarpana z oryginalnymi deklami na kołach. Jedynie widzę że brakuje literek na maskę.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 
Moderatorzy: monterr07, Dziwny Mag

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group
Theme created StylerBB.net