Forum Miłośników Polskich Dostawczaków
http://forum.polskiedostawczaki.pl/

Świetny zakup - czyli Tarpan 233
http://forum.polskiedostawczaki.pl/viewtopic.php?f=23&t=2364
Strona 1 z 2

Autor:  pan.tar [ 09 stycznia 2014, 22:29 ]
Tytuł:  Świetny zakup - czyli Tarpan 233

Witam wszystkich bardzo serdecznie! :)
Chciałbym Wam przedstawić pojazd, którego nabyłem w lipcu zeszłego, za sprawą pewnej osoby, której z tego miejsca baaaaaaaaaardzo dziękuję (Dziękuję Przemku!!) !!
Kilka suchych faktów:
FSR Tarpan 233
rok produkcji - 1978
silnik - S21

Historia egzemplarza jest dość ciekawa. Zakupiony był jako wersja sześcioosobowa (Tarpan z przesuwaną ścianką wewnątrz), jednak z uwagi na "potrzeby ludu" tamtego okresu został przerobiony na wersję skrzyniową.
Jakie plany? Zachować wersję skrzyniową i doprowadzić pojazd do stanu perfekcyjnego. :)

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek
Obrazek

Oczywiście będę informował o postępach z prac. :)
Pozdrawiam serdecznie!
pan.tar

PS Swoją drogą strasznie wciągnęła mnie zabytkowa motoryzacja w skali 1:1. :)

Autor:  monterr07 [ 10 stycznia 2014, 23:18 ]
Tytuł:  Re: Świetny zakup - czyli Tarpan 233

Witam panie Tar :D
Ciekawy Tarpan, z przyjemnością będę oglądał postępy z prac przy remoncie ;) A może i kiedyś uda się na żywo go zobaczyć :) Pozdrawiam

Autor:  zmstr [ 04 kwietnia 2014, 18:12 ]
Tytuł:  Re: Świetny zakup - czyli Tarpan 233

Zazdroszczę zakupu, też chętnie bym zakupił Tarpana, niestety kupić coś w adekwatnej cenie do stanu chyba jest już rzeczą niemożliwą.
Jakieś prace poczynione do tej pory? :)

Autor:  Chłopak z Niedźwiedzia [ 14 kwietnia 2014, 12:27 ]
Tytuł:  Re: Świetny zakup - czyli Tarpan 233

Jakbyś potrzebował jakiś części do Tarpana to pisz. W zamiarach mam rozbiórkę swojego. Co prawda trochę młodszy niż Twój, bo z '89, ale na pewno coś by podpasywało ;)

Autor:  pan.tar [ 16 kwietnia 2014, 19:24 ]
Tytuł:  Re: Świetny zakup - czyli Tarpan 233

Dzięki za miłe słowa ;)
zmstr Tarpan około miesiąc temu wyjechał ze swojego dotychczasowego miejsca postoju do... garażu. :) Ostatnimi czasy Tarpanek pojechał do mechanika, który zrobił wszystko, żeby wóz stał się ruchliwy ;) Co prawda Tarpan nie jedzie, a porusza się flegmatycznie, ale już z powodzeniem można przejechać kilka metrów. Na drogi publiczne raczej nie wyjeżdżamy, z powodu braku aktualnego przeglądu technicznego. Najbliższe plany to jego całkowite rozebranie i remont. Planów na efekt końcowy na razie nie zdradzam :P
Czas na kilka fotek :)
Zaraz po przywiezieniu i umyciu:
Obrazek
Obrazek
Niestety, po długiej walce z Wydziałem Komunikacji nie dało się zachować czarnych blaszek :( Na początek dali czerwone-próbne, za jakiś czas trzeba się przejść do WK po białe tablice :(
Obrazek

Pozdro! :)

Autor:  x32 [ 02 lipca 2014, 12:11 ]
Tytuł:  Re: Świetny zakup - czyli Tarpan 233

Cześć,
Czy to na pewno jest przerobiony Tarpan? Bo np. tu: http://www.gieldaklasykow.pl/wp-content/uploads/2013/02/C23231707_9.jpg jest taki sam, opisany jako oryginalny.
W ogóle, czy Tarpan 233 występował w wersji RS z nadwoziem skrzyniowym, bo poza tymi dwoma nie ma w internecie żadnych innych zdjęć. Mam na myśli tą wersje nadwoziową z najstarszym typem przodu pojazdu.

Autor:  pan.tar [ 02 lipca 2014, 13:27 ]
Tytuł:  Re: Świetny zakup - czyli Tarpan 233

Cześć!
Tak, ten Tarpanek jest na 100% przerobiony w ubiegłych latach. Był on zwykłym standartem - 6 osobowym z przesuwaną ścianką grodziową w środku, jednak "na potrzeby ludu" :mrgreen został przerobiony na wersję ze skrzynią ładunkową. Jest to samoróbka ;)

Co do drugiej częsci pytania - Tarpan 233 występował oryginalnie z nadwoziem skrzyniowym, według książki pana Wielińskiego, Tarpan 233 w wersji skrzyniowej zaczął być produkowany w 1979 roku. Natomiast już w roku 1976 można było zakupić Tarpana 233 w wersji "kabina na ramie" - czyli samochód przygotowany pod indywidualną zabudowę. ;)

Autor:  Historyk1985 [ 03 lipca 2014, 01:06 ]
Tytuł:  Re: Świetny zakup - czyli Tarpan 233

W wersji "pod indywidualną zabudowę" mógł się stać ciekawym campingowym autem 8) ;)

Autor:  lbs5 [ 03 lipca 2014, 17:26 ]
Tytuł:  Re: Świetny zakup - czyli Tarpan 233

pan.tar pisze:
Niestety, po długiej walce z Wydziałem Komunikacji nie dało się zachować czarnych blaszek :( Na początek dali czerwone-próbne, za jakiś czas trzeba się przejść do WK po białe tablice :(


Pozdro! :)


Z tymi tablicami to żeś pojechał chłopie :D Dobre :) Ale miło zobaczyć jeszcze te blachy w "użyciu"

Autor:  x32 [ 08 lipca 2014, 14:34 ]
Tytuł:  Re: Świetny zakup - czyli Tarpan 233

Będziesz całkowicie rozbierał Tarpana, tak że będzie widać gołą ramę??

Autor:  Dziwny Mag [ 11 września 2014, 22:10 ]
Tytuł:  Re: Świetny zakup - czyli Tarpan 233

Pan.tar przepadł chwilowo z internetów ;) więc odpowiem za niego.
Tak, będzie rozbierał Tarpana do gołej ramy - ale też od razu mogę pwoiedzieć, że rama była kiedyś zmieniona na nowszy typ, już z profili zamkniętych.

Autor:  monterr07 [ 15 września 2014, 15:46 ]
Tytuł:  Re: Świetny zakup - czyli Tarpan 233

A wiadomo już, czy Tarpan zostanie w takiej wersji jak jest obecnie, czyli skrzyniowy, czy powrót do oryginału, bo widzę po kabinie że była ucięta :) Wiadomo jaka to była wersja oryginalnie? Standard czy może pickup?

Autor:  Dziwny Mag [ 15 września 2014, 21:36 ]
Tytuł:  Re: Świetny zakup - czyli Tarpan 233

Wg bieżących zamiarów wlaściciela - Tarpanek na co najmniej rok idzie do "poczekalni"; ma zostać w obecnej konfiguracji, jako swoiste świadectwo epoki - bez upiększania i "cukierkowania".

Był standardem, fabrycznie był biały, a przeróbki dokonał poprzedni (pierwszy) właściciel, przy okazji remontu na przełomie lat 80./90.

Autor:  wicher [ 21 listopada 2014, 11:44 ]
Tytuł:  Re: Świetny zakup - czyli Tarpan 233

x32 pisze:
Cześć,
Czy to na pewno jest przerobiony Tarpan? Bo np. tu: http://www.gieldaklasykow.pl/wp-content/uploads/2013/02/C23231707_9.jpg jest taki sam, opisany jako oryginalny.
W ogóle, czy Tarpan 233 występował w wersji RS z nadwoziem skrzyniowym, bo poza tymi dwoma nie ma w internecie żadnych innych zdjęć. Mam na myśli tą wersje nadwoziową z najstarszym typem przodu pojazdu.


Oczywiście, że jest obcięty, wystarczy tylko z zewnątrz spojrzeć z boku na wykończenie kabiny. Te fabrycznie "krótkie" kabiny miały inne wykończenie wgłębienia biegnącego wzdłuż błotnika, drzwi i słupka kabiny oraz nie tak bardzo zadarty dach w tylnej części. Jasne, że były produkowane Tarpany 233 RS, a do dnia dzisiejszego zachowało się ich dość sporo, trzeba się bardziej zagłębić w internet.

Autor:  lbs5 [ 06 lutego 2018, 09:51 ]
Tytuł:  Re: Świetny zakup - czyli Tarpan 233

Odkopię nieco temat, bo mam pytanie. Gdzie są nabijane numery ramy w Tarpanie 233? Tak jak w Nysie na przedniej belce od czoła?

Strona 1 z 2 Strefa czasowa UTC+1godz.
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/