Dzisiaj jest 28 marca 2024, 18:59


Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
Post: 30 maja 2014, 12:49 
Gość Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 29 maja 2014, 13:56
Posty: 5
Witajcie.
Pszyszedł czas aby zaprezentować swojego Tarpana. Model S237 z 1988 roku. Kupiony jak się okazało od forumowicza Hormon (pozdro).


Załączniki:
2012-11-13-11.17.26.jpg
2012-11-13-11.17.26.jpg [ 86.47 KiB | Przeglądany 7652 razy ]
2012-11-13-11.16.19.jpg
2012-11-13-11.16.19.jpg [ 136.04 KiB | Przeglądany 7652 razy ]
2012-11-13-11.15.54.jpg
2012-11-13-11.15.54.jpg [ 107.79 KiB | Przeglądany 7652 razy ]
2012-11-13-11.15.02.jpg
2012-11-13-11.15.02.jpg [ 109.33 KiB | Przeglądany 7652 razy ]
2012-11-13-11.14.29.jpg
2012-11-13-11.14.29.jpg [ 98.17 KiB | Przeglądany 7652 razy ]
2012-11-13-11.14.03.jpg
2012-11-13-11.14.03.jpg [ 108.57 KiB | Przeglądany 7652 razy ]
2012-11-13-11.13.33.jpg
2012-11-13-11.13.33.jpg [ 85.3 KiB | Przeglądany 7652 razy ]
2012-11-13-11.13.09.jpg
2012-11-13-11.13.09.jpg [ 88.6 KiB | Przeglądany 7652 razy ]
2012-11-13-11.12.53.jpg
2012-11-13-11.12.53.jpg [ 111.48 KiB | Przeglądany 7652 razy ]
Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 31 maja 2014, 07:37 
Bywalec Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 kwietnia 2014, 15:05
Posty: 83
Lokalizacja: Ostrowiec Świętokrzyski
Fajny Tarpan i gratuluję zadbanej sztuki. Jednakże ja pozbyłbym się rażących w oko "dodatków" na tym aucie.

_________________
https://malawielkaprzygoda.wordpress.com/


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 31 maja 2014, 10:07 
Bywalec Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 lutego 2014, 09:47
Posty: 27
Cowpaxy out, oblaski out i z zewnątrz będzie ślicznie się prezentował ;)
We wnętrzu też kilka zmian przydałoby się, ale Tarpanek bardzo mi się podoba, jest śliczny. Gratuluję zakupu! :D


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 31 maja 2014, 14:39 
Gość Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 29 maja 2014, 13:56
Posty: 5
Docelowo zamienię kołpaki na felgi aluminiowe (może białe, zobaczymy), kierownicę na oryginalną, fotele. No i te nieszczęsne odblaski zamienię na literki TARPAN (przez te odblaski i halogeny na dachu nie przeszedł przeglądu :/ ).
Jak czas i portfel pozwoli to jeszcze w nim pozmienia trochę.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 02 czerwca 2014, 18:07 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 lipca 2007, 00:46
Posty: 2838
Lokalizacja: Ostrów Wlkp
mara pisze:
(przez te odblaski i halogeny na dachu nie przeszedł przeglądu :/ ).

No, odblaski pomarańczowe na przedzie pojazdu to zrozumiałe, ale halogeny na dachu...?

Tak czy siak - Tarpan jets ładny i fajnie, że dobrze Ci służy :D
Powodzenia w działaniu!

_________________
Kot może zostać. Reszta - wypierdal*ć!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 02 czerwca 2014, 18:53 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 maja 2014, 08:31
Posty: 541
Lokalizacja: Warszawa
Daj coś bliżej o halogenach na dachu bo planuję takowe na Żuku i nie chciałbym niespodzianek.

_________________
Pozdrawiam

Piotr "Diesel" Biegała

www.lezuk.pl


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 02 czerwca 2014, 21:58 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 5075
Lokalizacja: Jelenia Góra
Pojazd: Nysa 522R 1991
Znalazłem taki cytat:

Cytuj:
Wg obowiązujących przepisów [1, 2, 3] na pojeździe dopuszczalne jest zainstalowanie
m.in. następujących urządzeń:
- światła drogowe – 2 lub 4 sztuki,
- światła mijania – 2 sztuki,
- światła przednie przeciwmgłowe – 2 sztuki,
- światła tylne przeciwmgłowe – 1 lub 2 sztuki,
- światła cofania – 1 lub 2 sztuki,
- światła przednie pozycyjne – 2 sztuki,
- światła tylne pozycyjne – 2 sztuki,
- światła przednie kierunku jazdy – 2 sztuki,
- światła do jazdy dziennej – 2 sztuki,
- światła przednie lub tylne obrysowe – 2 lub 4 sztuki,
- urządzenia odblaskowe przednie – 2 sztuki barwy białej,
- urządzenia odblaskowe tylne – 2 sztuki barwy czerwonej,
- lampy zakrętowe – 2 sztuki,
- światła kierunku jazdy boczne – 2 sztuki.


Zatem jeśli wszystkie te światła są jako światła drogowe lub mijania, to jest to rzeczywiście niezgodne z przepisami. Nie wiem, na podstawie jakich przepisów regulowane jest określenie typu oświetlenia. Może to kwestia homologacji. Bo w tym wypadku np para mogła by robić za przeciwmgłowe, para za kierunkowe (doświetlające zakręty) i para za drogowe. Trzebaby bardziej zagłębić się w przepisy, teraz nie mam zbyt czasu szukać. "Wystarczy" przewertować Ustawę Prawo o Ruchu Drogowym, podejrzewam, że tam powinno to być zawarte, ew zapytać w PZMocie, powinni udzielić Ci rzeczowej odpowiedzi podpartej konkretnymi paragrafami.

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 03 czerwca 2014, 09:13 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 maja 2014, 08:31
Posty: 541
Lokalizacja: Warszawa
Czyli w uproszczeniu mówiąc - nie bardzo jest jak podpiąć dalekosiężne halogeny na dachu do dopuszczalnego wyposażenia, ale para drogowych może przejść, oraz jesli nie ma pod zderzakiem przeciwmgłowych to druga para na dachu w tym charakterze właśnie. Z tym że to bez sensu bo przeciwmgłowe z punktu widzenia logiki i skuteczności - muszą być jak najniżej.

Znając życie skończy się to zestawem gustownych kondomków zakładanych na dachowe przed przeglądem...

_________________
Pozdrawiam

Piotr "Diesel" Biegała

www.lezuk.pl


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 04 czerwca 2014, 09:00 
Gość Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 29 maja 2014, 13:56
Posty: 5
Z halogenami historia skończyła się tak, że po kilku minutach tłumaczenia, ze jest to samochód rolniczy i owe halogeny służą jedynie do oświetlania pola w nocy (!) (włącza je sie osobnym przełącznikiem) kontroler z cieżkim westchnieniem przymknął oko i przeszedł dalej :)
Prawdziwym problemem były dla niego wówczas te odblaski (nie chciałem ich usuwać na stacji bo odchodziły razem z lakierem do żywej blachy...) i niestety zapocenia na przekładni kierowniczej i elementach zawieszenia przedniego. Ogólnie pan kontroler miał chyba zły dzień bo po 2 tygodniach na innej stacji przeglad udało sie zrobić.
Korzystając z okazji, czy jest na forum jakiś "poradnik" na temat demontażu, wymiany i regulacji sprzęgła (skrzynia 4)? Mnie nie udało się nic znaleźć.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 04 czerwca 2014, 09:36 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 5075
Lokalizacja: Jelenia Góra
Pojazd: Nysa 522R 1991
Zapewne wkrótce powstanie. Na razie jest tylko to: viewtopic.php?f=6&t=677

Może nawet w tym tygodniu siądę i napiszę, nie jest to wielce skomplikowana operacja, a faktycznie może to być przydatny poradnik :) Gorzej z regulacją sprzęgła starego typu, jednak nowy typ pasuje zamiennie do S-21, z tego, co mi wiadomo, więc nie powinno być problemu. Regulacja odbywa się śrubą na popychaczu lub na lince (w nowszych Żukach).

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 
Moderatorzy: monterr07, Dziwny Mag

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group
Theme created StylerBB.net