Forum Miłośników Polskich Dostawczaków http://forum.polskiedostawczaki.pl/ |
|
Mój Tarpan S237 http://forum.polskiedostawczaki.pl/viewtopic.php?f=23&t=2497 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | zmstr [ 31 maja 2014, 07:37 ] |
Tytuł: | Re: Mój Tarpan S237 |
Fajny Tarpan i gratuluję zadbanej sztuki. Jednakże ja pozbyłbym się rażących w oko "dodatków" na tym aucie. |
Autor: | polmos_prl [ 31 maja 2014, 10:07 ] |
Tytuł: | Re: Mój Tarpan S237 |
Cowpaxy out, oblaski out i z zewnątrz będzie ślicznie się prezentował We wnętrzu też kilka zmian przydałoby się, ale Tarpanek bardzo mi się podoba, jest śliczny. Gratuluję zakupu! |
Autor: | mara [ 31 maja 2014, 14:39 ] |
Tytuł: | Re: Mój Tarpan S237 |
Docelowo zamienię kołpaki na felgi aluminiowe (może białe, zobaczymy), kierownicę na oryginalną, fotele. No i te nieszczęsne odblaski zamienię na literki TARPAN (przez te odblaski i halogeny na dachu nie przeszedł przeglądu :/ ). Jak czas i portfel pozwoli to jeszcze w nim pozmienia trochę. |
Autor: | Dziwny Mag [ 02 czerwca 2014, 18:07 ] |
Tytuł: | Re: Mój Tarpan S237 |
mara pisze: (przez te odblaski i halogeny na dachu nie przeszedł przeglądu :/ ). No, odblaski pomarańczowe na przedzie pojazdu to zrozumiałe, ale halogeny na dachu...? Tak czy siak - Tarpan jets ładny i fajnie, że dobrze Ci służy Powodzenia w działaniu! |
Autor: | Diesel [ 02 czerwca 2014, 18:53 ] |
Tytuł: | Re: Mój Tarpan S237 |
Daj coś bliżej o halogenach na dachu bo planuję takowe na Żuku i nie chciałbym niespodzianek. |
Autor: | Marian [ 02 czerwca 2014, 21:58 ] |
Tytuł: | Re: Mój Tarpan S237 |
Znalazłem taki cytat: Cytuj: Wg obowiązujących przepisów [1, 2, 3] na pojeździe dopuszczalne jest zainstalowanie m.in. następujących urządzeń: - światła drogowe – 2 lub 4 sztuki, - światła mijania – 2 sztuki, - światła przednie przeciwmgłowe – 2 sztuki, - światła tylne przeciwmgłowe – 1 lub 2 sztuki, - światła cofania – 1 lub 2 sztuki, - światła przednie pozycyjne – 2 sztuki, - światła tylne pozycyjne – 2 sztuki, - światła przednie kierunku jazdy – 2 sztuki, - światła do jazdy dziennej – 2 sztuki, - światła przednie lub tylne obrysowe – 2 lub 4 sztuki, - urządzenia odblaskowe przednie – 2 sztuki barwy białej, - urządzenia odblaskowe tylne – 2 sztuki barwy czerwonej, - lampy zakrętowe – 2 sztuki, - światła kierunku jazdy boczne – 2 sztuki. Zatem jeśli wszystkie te światła są jako światła drogowe lub mijania, to jest to rzeczywiście niezgodne z przepisami. Nie wiem, na podstawie jakich przepisów regulowane jest określenie typu oświetlenia. Może to kwestia homologacji. Bo w tym wypadku np para mogła by robić za przeciwmgłowe, para za kierunkowe (doświetlające zakręty) i para za drogowe. Trzebaby bardziej zagłębić się w przepisy, teraz nie mam zbyt czasu szukać. "Wystarczy" przewertować Ustawę Prawo o Ruchu Drogowym, podejrzewam, że tam powinno to być zawarte, ew zapytać w PZMocie, powinni udzielić Ci rzeczowej odpowiedzi podpartej konkretnymi paragrafami. |
Autor: | Diesel [ 03 czerwca 2014, 09:13 ] |
Tytuł: | Re: Mój Tarpan S237 |
Czyli w uproszczeniu mówiąc - nie bardzo jest jak podpiąć dalekosiężne halogeny na dachu do dopuszczalnego wyposażenia, ale para drogowych może przejść, oraz jesli nie ma pod zderzakiem przeciwmgłowych to druga para na dachu w tym charakterze właśnie. Z tym że to bez sensu bo przeciwmgłowe z punktu widzenia logiki i skuteczności - muszą być jak najniżej. Znając życie skończy się to zestawem gustownych kondomków zakładanych na dachowe przed przeglądem... |
Autor: | mara [ 04 czerwca 2014, 09:00 ] |
Tytuł: | Re: Mój Tarpan S237 |
Z halogenami historia skończyła się tak, że po kilku minutach tłumaczenia, ze jest to samochód rolniczy i owe halogeny służą jedynie do oświetlania pola w nocy (!) (włącza je sie osobnym przełącznikiem) kontroler z cieżkim westchnieniem przymknął oko i przeszedł dalej Prawdziwym problemem były dla niego wówczas te odblaski (nie chciałem ich usuwać na stacji bo odchodziły razem z lakierem do żywej blachy...) i niestety zapocenia na przekładni kierowniczej i elementach zawieszenia przedniego. Ogólnie pan kontroler miał chyba zły dzień bo po 2 tygodniach na innej stacji przeglad udało sie zrobić. Korzystając z okazji, czy jest na forum jakiś "poradnik" na temat demontażu, wymiany i regulacji sprzęgła (skrzynia 4)? Mnie nie udało się nic znaleźć. |
Autor: | Marian [ 04 czerwca 2014, 09:36 ] |
Tytuł: | Re: Mój Tarpan S237 |
Zapewne wkrótce powstanie. Na razie jest tylko to: viewtopic.php?f=6&t=677 Może nawet w tym tygodniu siądę i napiszę, nie jest to wielce skomplikowana operacja, a faktycznie może to być przydatny poradnik Gorzej z regulacją sprzęgła starego typu, jednak nowy typ pasuje zamiennie do S-21, z tego, co mi wiadomo, więc nie powinno być problemu. Regulacja odbywa się śrubą na popychaczu lub na lince (w nowszych Żukach). |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+1godz. |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |