Dzisiaj jest 24 kwietnia 2024, 04:07


Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 141 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 10  Następna
Autor Wiadomość
Post: 13 kwietnia 2017, 20:05 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 grudnia 2014, 17:37
Posty: 2049
Lokalizacja: Swędów LDZ
Pojazd: 522T '93r, A111B '91r
nie. bibuła jest ta sama tylko purflux ma jej więcej, bo gęściej i na 3 razy składaną bibułe(układ "chevron") a nie na 2 jak w innych filtrach.
W środku wygląda jak wkłady na tym foto:
http://brevesdegarage.fr/images/actus/02_sogefi_BdG.jpg
jeszcze tylko niektóre filtry Coopersfiaam mają takie rozwiązanie, obie firmy należą do grupy Sogefi, która ma na to patent. na 1 montaż to idzie w Volvo, wyższych modelach audi i francuzach.

_________________
Strucelserwis był, Żuk został.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 13 kwietnia 2017, 20:46 
Bywalec Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 maja 2014, 14:37
Posty: 58
Lokalizacja: Nałęczów/Lublin
Strucelsw pisze:
oj łozysk optimala to bym nie zakładał, szkoda pracy.
Lotos i filtron to też nie za bardzo. ten silnik powinien mieć oryginalne filtr oleju Purflux ls923 lub 867b, cena ta sama co za filtrona a nie zapycha się po 5kkm i olej 10w/40 najlepiej Valvoline Maxlife diesel, zdziwisz się jak miękko chodzi.


Nie założyłem łożysk Optimala, niejestem może specjalistą ale podstawową wiedzę mam. Mam też innego poloneza i kiedyś czytałem fora.

Zestaw Optimala to najszybszy i stosunkowo tani sposób na pozyskanie uszczelniacza, oringa i pierścienia zabezpieczającego łożysko. Powiększ zdjęcie a zobaczysz tam łożyska firmy KOYO.

Oleje na przepłukanie. Silnik stał długo, pozatym skrzynia korbowa była myta naftą, to samo miska. Trzeba czymś zebrać to co rozpuściła nafta. Docelowo zaleje inny olej. O olejach mam trochę wiedzy, ale jeszcze nie wybrałem oleju docelowego. A Turdus 15w50 nie jest złym olejem. Ma wysoką lepkość w 100 stopniach, w stosunku do ceny ma dobry indeks lepkości bo prawie 140 niezłą liczbę zasadową TBN (chyba 8,8 więc dobrze czyści). Temperatura płynięcia to -30 stopni więc do auta które ma jeździć w lecie to wystarczy hehe.

Drewniany, to wszystko po piaskowaniu i w lakierze proszkowym.

_________________
Polonez Caro
Polonez Truck "el camino" IN PROGRESS
Polonez ATU 86 "Hachiroku"


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 14 kwietnia 2017, 19:52 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 grudnia 2014, 17:37
Posty: 2049
Lokalizacja: Swędów LDZ
Pojazd: 522T '93r, A111B '91r
łozyska koyo bardzo dobre.
co do lotosa na papierze nie jest żle, gorzej w praktyce. powodują stwardnienie wszelkich gumek do stanu plastiku. no i niektóre panewki robią się czarne z szarych. ale do płukania się nada.

_________________
Strucelserwis był, Żuk został.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 15 kwietnia 2017, 14:03 
Bywalec Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 maja 2014, 14:37
Posty: 58
Lokalizacja: Nałęczów/Lublin
Jak już jesteśmy przy temacie olejów, to niedawno wrzuciłem na fb na grupę FSO zdjęcie które wzbudziło skrajne reakcje :D

Obrazek

_________________
Polonez Caro
Polonez Truck "el camino" IN PROGRESS
Polonez ATU 86 "Hachiroku"


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 15 kwietnia 2017, 18:06 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 grudnia 2014, 17:37
Posty: 2049
Lokalizacja: Swędów LDZ
Pojazd: 522T '93r, A111B '91r
dobra oliwa, odporna:)

_________________
Strucelserwis był, Żuk został.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 15 kwietnia 2017, 20:23 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 19 sierpnia 2015, 20:15
Posty: 192
Pojazd: Tarpan 237
olej w cenie polowy silnika :-))

wczoraj u mnie we wsi pojawil sie ladny bialy truck caro 1.9d z pelna zabudowa paki na sprzedaż ale bez ceny jakby kogos interesowal moge cyknac fote kartki za szyba :A)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 13 maja 2017, 19:28 
Bywalec Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 maja 2014, 14:37
Posty: 58
Lokalizacja: Nałęczów/Lublin
Obrazek

zaczynam lakierowanie.

Narazie szlifuje i kłade epoksyd. Potem szpachla. Najgorszy jest dach: są wgniotki. Ale nie ma stosowania szpachli z włóknem bo kitu bedzie mniej niz 3mm. Niby na dachy i maski powinno się dawać szpachle z alu, jednak ja kupiłem jeden produkt na cąłe auto. Wybrałem Wurth Vacu Light. Słyszałem opinie ze to dobra szpachla. Zobaczymy

_________________
Polonez Caro
Polonez Truck "el camino" IN PROGRESS
Polonez ATU 86 "Hachiroku"


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 21 maja 2017, 11:55 
Bywalec Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 maja 2014, 14:37
Posty: 58
Lokalizacja: Nałęczów/Lublin
Wlotu na masce nie bedzie.
Obrazek

oba błotniki wyszpachlowane i zapodkładowane, prawe drzwi skończone, lewe w trakcie, dach wyszpachlowany w 80% Oczywiście wszsytko docieram długim heblem zeby uniknąć powstania fal dunaju :D
ObrazekObrazekObrazek

Zostanie zaszpachlować maskę, nosek. Wyszlifować i zapodkładować słupki i tylną ściane :D

_________________
Polonez Caro
Polonez Truck "el camino" IN PROGRESS
Polonez ATU 86 "Hachiroku"


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 22 maja 2017, 16:43 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 grudnia 2014, 17:37
Posty: 2049
Lokalizacja: Swędów LDZ
Pojazd: 522T '93r, A111B '91r
a jak bedzie brał powietrze do ogrzewania i wentylacji? kratka w podszybiu i ogrzewanie caro mr93?

_________________
Strucelserwis był, Żuk został.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 23 maja 2017, 16:50 
Bywalec Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 maja 2014, 14:37
Posty: 58
Lokalizacja: Nałęczów/Lublin
Strucelsw pisze:
kratka w podszybiu i ogrzewanie caro mr93?


Tak i nie. :D

Kratka w podszybiu owszem. Otwór w masce był jedynie miejscem przez które wlewałaby się woda więc go zaślepiłem. Przymierzałem i kratka mi sie nie podobała :D

Jeżeli miałbym być dokładny to ogrzewanie mr97, bo jednak nagrzewnica plusa diametralnie różni się od mr93 (pod względem wydajności na korzyść plusa)

_________________
Polonez Caro
Polonez Truck "el camino" IN PROGRESS
Polonez ATU 86 "Hachiroku"


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 24 maja 2017, 00:10 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 marca 2009, 23:42
Posty: 981
Lokalizacja: Warszawa
Pojazd: Lublin 3, Polonez Kombi
To skąd zassiesz wiatru?

_________________
Polecam Enkol - Społeczne archiwum transportu szynowego


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 24 maja 2017, 10:19 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 lipca 2007, 00:46
Posty: 2838
Lokalizacja: Ostrów Wlkp
Przecież to jest Caro Plus :) Maska nie była pierowtnie od niego...

_________________
Kot może zostać. Reszta - wypierdal*ć!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 24 maja 2017, 20:39 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 grudnia 2014, 17:37
Posty: 2049
Lokalizacja: Swędów LDZ
Pojazd: 522T '93r, A111B '91r
jakoś wydawało mi się że to truck pierwszej serii, nieważne, pomylilem wątki

_________________
Strucelserwis był, Żuk został.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 12 czerwca 2017, 20:03 
Bywalec Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 maja 2014, 14:37
Posty: 58
Lokalizacja: Nałęczów/Lublin
A więc tak: maskę skończyłem, drugie drzwi na finiszu, słupki B wyszpachlowane. Został praktycznie nosek i ściana tylna.

Może napiszę o technologi którą stosuję: pracę rozpocząłem od wyrównania dużych powierzchni. Zależało mi na tym aby ten etap zakończyć jako pierwszy żeby w między czasie szpachla i podkłady sobie na spokojnie "siadały" i żeby uniknąć wad w postaci rys pod lakierem czy widocznych placków szpachli.

Po umyciu elementu i wyheblowaniu go papierem p 80 a następnie p 120 przechodziłem do nakładania epoksydu. Następnie szpachlowałem mokre w mokre bez matownienia epoksydu jakieś 6-10 godzin po nałożeniu podkładu. Elementy ze zdrowym lakierem jedynie heblowałem p240 i punktowo p120 pod szpachlę.

Szpachlę wyrabiałem p80 mocno moocno wstępnie, potem p120. Kolejne warstwy szpachli p120 i p180. Na koniec cały element p 240 pod podkład.

Zawsze przed jakimkolwiek podejściem z papierem ściernym nakładałem kontrast pozwalający szybko wykryć (w widoczny sposób) dołki wymagające uzupełnienia. Elementy kontrolowałem też dłonią: wszystko czuć jak na dłoni. Czasem się wspomagałem ręcznikiem papierowym: jeden listek na powierzchnie i głaskanie elementu: łatwo wyczuć gdzie górka a gdzie dołek.

Na szpachlę znów epoksyd i mokre w mokre podkład akrylowy. Podkłady różne: głównie resztki: raz szary raz biały raz czarny. Na jasne podkłady przypylałem czarnym matem ze spraya zeby lepiej się nagrzewało na słońcu.

Po kilku dniach docieram jeszcze raz heblem podkład akrylowy p240. Poprawiam niedoskonałości. Na błotniku mimo ze wydawało się OK, po przeheblowaniu podkładu pokazała się górka. Musiałem ją wklepać, zaszpachlować i zapodkładować punktowo. Widać to na zdjęciach: poprawiałem też drzwi bo coś tam mi się nie spodobało. :D

Na tak wyheblowane drzwi zmierzam położyć podkład epoksydowy pyunktowo na przecierki a następnie mokre w mokre akrylowy. Ostatnia warstwa zostanie dotarta już na klocuszku p800 i p1000 na mokro. (na gotowo pod lakier). Finalnie też chce całe auto pokryć jednym podkładem głównie po to żeby uzyskać tło kolorystyczne pod baze

Jak nie skończyłem szpachlować na gotowo danego obszaru, a kończyłem pracę. Poprostu przerywałem, kładłem eposkyd i fajrant. Starałem się nie zostawiać gołego "betonu".
Parę zaległych zdjęć

drugie drzwi w trakcie
Obrazek

maska w podkładzie
Obrazek

poprawiony błotnik
Obrazek

Poprawiona góra drzwi, dół drzwi nie skończony po poprzednim dniu: poprostu zaepoksydowany i tyle. Dół drzwi skończyłem na zdjętych drzwiach, gdyż wygodniej niż się schylać bez potrzeby. Na dole drzwi widać nałożony kontrast.
Obrazek
Obrazek

wyheblowany błotnik: teraz czeka na finalną warstwę podkładu akrylowego
Obrazek


w sumie można było nałożyć szpachlę natryskową, ale nie pomyślałem o tym wcześniej. Ale przepadło, bedzie tak jak jest :)

_________________
Polonez Caro
Polonez Truck "el camino" IN PROGRESS
Polonez ATU 86 "Hachiroku"


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 14 czerwca 2017, 05:57 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 25 listopada 2015, 19:14
Posty: 121
Lokalizacja: Wierzbna/Świdnica
Uważaj z podkładem akrylowym bo po czasie lubi siadać i wszystkie rysy pokazać, tu jest przewaga szpachli natryskowej że mniejszy skurcz wykazuje po czasie. Możesz dać spokojnie na podkład akrylowy szpachlówkę natryskową nic się nie zepsuje ,ale w obecnej sytuacji jak położysz ostateczną warstwę podkładu akrylowego to wygrzej skorupę na słońcu przez parę dni i dopiero po tym leć z papierkiem wodnym p600-800.
Ogulnie robota super :D
a i z tym p80 trzeba uważać bo po nim rysy najgorzej usunąć (ja sam unikam wolę się chwilę pomęczyć z p100/120) choć znam lakierników zaczynających od p40...


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 141 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 10  Następna
Moderatorzy: monterr07, Dziwny Mag

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group
Theme created StylerBB.net