Dzisiaj jest 29 marca 2024, 13:19


Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 141 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5 ... 10  Następna
Autor Wiadomość
Post: 10 marca 2015, 12:06 
Bywalec Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 maja 2014, 14:37
Posty: 58
Lokalizacja: Nałęczów/Lublin
Mała zapowiedź dalszych etapów.

Tutaj rysunek
Obrazek

a w rzeczywistości tak:
Obrazek

Ale o tym póżniej. Wcześniej rozprawilem się ze ścianą.
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Uzyskałem dostęp do dokończenia jednego z poprzednich etapów
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Dokończyłem z pomocą dłutka i opalarki usuwanie wygłuszeń

Obrazek

Wykonałem otwory
Obrazek

Po wierceniu pozostały takie niedoróbki
Obrazek

Wiertło o dużo większej średnicy w szybki sposób ścina niepotrzebny materiał, przy okzaji powstaje fazka, nie jest potrzebna ale też nie przeszkadza

Obrazek

Obrazek

Najpierw pierwszy element
Obrazek
Obrazek

Co nie potrzebne wyciąłem dremelem
Obrazek
Obrazek

Obrazek
Obrazek

Tak to bedzie z podprożem

Obrazek

_________________
Polonez Caro
Polonez Truck "el camino" IN PROGRESS
Polonez ATU 86 "Hachiroku"


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 11 marca 2015, 14:32 
Bywalec Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 maja 2014, 14:37
Posty: 58
Lokalizacja: Nałęczów/Lublin
Moja dogięta na giętarce "fala" podlogi paskowała dobrze. Przed ostatecznym sprzyspawaniem tego elementu, za pomocą pistoletu do konserwacji wpuściłem w progi rozcieńczoną farbę.

Odkopałem też zapiski z początku remontu, żeby właściwie umiejscowić mocowanie pasa bezpieczeństwa.

Odwiercone, wypiaskowanie. Przyspawane pomalowane

Obrazek
Obrazek
Obrazek

Tu już nawiercone pod spawanie podproża
Obrazek
Obrazek

Tu fajnie widać farbe wewnątrz progu. On był wymalowany, ale część się spaliła przy spawaniu. Teraz te ubytki już są uzupełnione

SZACH MAT RDZA
Obrazek

Obrazek
Obrazek

Podproże pasuje

Obrazek

Na foto widać otwory konstrukcyjne do wpuszczania konserwacji

Otwory w podprożu też się pojawią :D
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Druga strona:

Obrazek
Obrazek

Widać że na dole są większe szczeliny: to przed spawaniem na gotowo wszystko wklepywałem
Obrazek

Obrazek

Gdy poprzecznica została połączona z progiem, konstrukcja została wycięta, od tego momentu auto po 3 misiącach odpoczątku remontu blacharskiego stanęło w 100 % na własnych kołach

Teraz kolej na: Pana Prawego... Buta. :D

Przy okazji proszę zwrócić uwagę na piękny szary odcień farby wewnątrz progu :D

Obrazek

_________________
Polonez Caro
Polonez Truck "el camino" IN PROGRESS
Polonez ATU 86 "Hachiroku"


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 12 marca 2015, 10:32 
Bywalec Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 maja 2014, 14:37
Posty: 58
Lokalizacja: Nałęczów/Lublin
W bucie nie było dziur na wylot, ale blacha wyglądała jak banan po dwóch tygodniach.

Obrazek

Zawsze jak widzę masę uszczelniającą na łączeniu blach to wiem, że jak ją zaczne zeskrobywać to nie dowiem się niczego co mnie pocieszy.

Obrazek

Tutaj skrobałem, skrobałem, aż wyskrobałem na wylot :D (nad owlanymi otworami)

Obrazek

Na początku mnie to bawiło nawet: jak przed garażem rosła sterta trucka w kawałkach.

Obrazek

Po kawałku, jak zawsze. Żeby za dużo nie naciąć i czegoś nie zniszczyć. Na koniec zrobię podsumowanie ile jakich materiałów poszło. Teraz już zdradzę, że na prezentowanym etapie odnotowałem zużycie 25 sztuk tarcz 125mmx1mm. Napiszę też że jestem niemal pewnien, że 5kg szpula drutu niewystarczy na ukończenie blacharki

Obrazek

Obrazek

Wieszak wydechu odkręcony

Obrazek

Obrazek

Najpierw rozwiercać potem ciąć, rozwiercaćile się tylko da.

Obrazek
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Zbliżenie na gołą Rudą

Obrazek


Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

i przymierzone jak to leży. Chyba całkiem nieźle. Ten wymgał minimalnej korekty nożycami do blachy, ale to kosmetyka.

Obrazek

Znowu pisakowanie
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

po

Obrazek
Obrazek

łatka

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Obrazek

łatka wspawana na gotowo, oszlifowana

Obrazek

W miejscu w którym but styka się ze ścianą grodziową są zgrzane fabrycznie 3 warstwy blachy. Odtworzyłem to tak jak było fabrycznie. Jedna warstwa to but, druga to blacha która zamknie buta i bedzie jednocześnie podłogą, a trzecia to ściana grodziowa.

Obrazek
Obrazek
przymiarka
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek


Obrazek
Obrazek

_________________
Polonez Caro
Polonez Truck "el camino" IN PROGRESS
Polonez ATU 86 "Hachiroku"


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 12 marca 2015, 18:38 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 5075
Lokalizacja: Jelenia Góra
Pojazd: Nysa 522R 1991
Fantastycznie mieć możliwość odpalenia sobie piaskareczki i czyszczenia wszystkiego na bieżąco. Wydaje mi się, że to lepsza metoda niż piaskowanie całości od razu. Oczywiście bardziej pracochłonna i komplikująca pracę, ale na pewno efekt będzie lepszy.

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 12 marca 2015, 21:06 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 marca 2009, 23:42
Posty: 981
Lokalizacja: Warszawa
Pojazd: Lublin 3, Polonez Kombi
Za tą piaskarkę to mega plus dla Damiana - podobnie jak Marian jestem pod wrażeniem dbałosci o czystość i staranność wykonania. No i o ile dawniej kombinowałem jak tu mieć fajną dużą piaskarkę to teraz widzę, że taki "marketowy" pistolecik to może jest właśnie lepsza opcja.

_________________
Polecam Enkol - Społeczne archiwum transportu szynowego


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 23 marca 2015, 09:54 
Bywalec Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 maja 2014, 14:37
Posty: 58
Lokalizacja: Nałęczów/Lublin
Marian pisze:
Wydaje mi się, że to lepsza metoda niż piaskowanie całości od razu.


tak :D

w warunkach warsztatu zajmującego się renowacją pojazdów piaskowanie całości ma sens, ale w warunkach przydomowego garażu to już nie koniecznie :)

Tym bardziej że z tego Trucka po piaskowaniu zostałby sam piach :twisted:

phinek pisze:
Za tą piaskarkę to mega plus dla Damiana - podobnie jak Marian jestem pod wrażeniem dbałosci o czystość i staranność wykonania. No i o ile dawniej kombinowałem jak tu mieć fajną dużą piaskarkę to teraz widzę, że taki "marketowy" pistolecik to może jest właśnie lepsza opcja.


Dziękuje. :mrgreen:

Tylko żeby ten pistolecik nie był ze zbiornikiem a z wężem który zasysa ścierniwo. Ogólnie polecam do piaskowania niewielkich powierzchni. :wink:

____________________________________

Obrazek
Obrazek

Obrazek

Początek podproża. Jest on swojego rodzaju przejściówką. Przejściówką z oryginalnego kształtu podproża zdefiniowanego przez buta do podproża dogiętego przeze mnie.

Obrazek

Tak to bedzie
Obrazek

Całego podproża niemogłem wspawać. Zostało mi piaskowanie podłużnic od środka. Chciałem unikąć dostania się piachu do progów i do profilu zamkniętego przez podproże.

To co wycinaliśmy z Trucka lądowało przed drzwiami garażu. Większe elementy takie jak podłoga i progi nie załapały sie na zdjęcie.

Tyle się uzbierało :D
Obrazek

Obrazek
Obrazek
Obrazek

Lewa strona wykonana inną techniką, czyli z większym udziałem młotka


Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Otwory były wcześniej, są i teraz
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Jeszcze trzeba trochę poklepać, ale to już kosmetyka :D

_________________
Polonez Caro
Polonez Truck "el camino" IN PROGRESS
Polonez ATU 86 "Hachiroku"


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 26 marca 2015, 10:49 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 lipca 2007, 13:03
Posty: 2604
Lokalizacja: Kołobrzeg
Pojazd: Nysa 522W, 522S,Autosan H6 ZK
Sorki za OT-jakiego używasz piasku do piaskowania, ajkiej mocy masz sprężarkę i co to za pistolet. Ja też kupiłem Parkside z Lidla -pistolet do piaskowania ze zbiorniczkiem-czemu jest gorszy? Nie znam się na tym a chciałbym spróbować się też nauczyć. Na razie jeszcze nie piaskowałem swoim. Masz jakieś porady?
Załącznik:
2__29750_11.jpg
2__29750_11.jpg [ 22.09 KiB | Przeglądany 10094 razy ]

_________________
nysomani wszystkich krajów-łączcie się!!!!!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 26 marca 2015, 14:25 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13 marca 2015, 12:54
Posty: 1259
Lokalizacja: Bydgoszcz
Pojazd: Żuk A07D 1996.31.12, 4C90
Powiem szczerze, że gruby wąż i dobra sprężarka to i nawet z Lidla poleci. Próbowałem piaskiem. No szkok, co dopiero z profesjonalnym materiałem.

_________________
Byliśmy na 2015/ 2016/2017
WOODSTOCK


~Pojazd wielozadaniowy stworzony z myślą o podniebnych wojażach, widziany przez niektórych nad strefą 51'

Zagorzały miłośnik bębnowego pisku - szanuj bęben - jedź poboczem
Czy widział pan, Panie władzo, by ktoś leciał bokiem, ŻUKIEM?!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 26 marca 2015, 19:23 
Bywalec Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 maja 2014, 14:37
Posty: 58
Lokalizacja: Nałęczów/Lublin
Robo pisze:
Sorki za OT-jakiego używasz piasku do piaskowania, ajkiej mocy masz sprężarkę i co to za pistolet. Ja też kupiłem Parkside z Lidla -pistolet do piaskowania ze zbiorniczkiem-czemu jest gorszy? Nie znam się na tym a chciałbym spróbować się też nauczyć. Na razie jeszcze nie piaskowałem swoim. Masz jakieś porady?


Yato z dyszą 6,3mm, kompresor 150l, wydajność rzeczywista na poziomie 300l/m. Piaskowałem na ciśnieniu około 8 barów. Piasek: początkowo budowalny przesiany i wysuszony, potem piasek znad jeziora, tzw. "rzeczny" również suchy i przesiany

Pistolet ze zbiorniczkem nie jest gorszy od pistoletu z wężem, poprostu każdy z nich sprawdza się w różnych zastosowaniach. Ogólnie podstawowum parametrem jest dysza. Dysza wpływa w jakiś sposób na skuteczność piaskowania, zapotrzebowanie na powietrze i zużycie scierniwa. Większa dysza pozwala na urzycie piachu gorszej jakości a nawet małych kamyczków (Sprawdzałem: średnica 1-1,5mm więc naprawde duże. Niestety kamyczki nie dają efektów. Farbe usuwają fajnie, ale rdzy nie ruszają. Mam takie kamyczki i to całkiem dużo bo 100kg więc musiałem spróbować. Uprzedzając pytania: niewiem do czego miały służyć te kamyczki :D Teraz spróbuję zmieszać je z tynkiem i wykonać ozdobną elewacje na garażu który zamierzam w tym roku wymurować dla Trucka).

Ale wracająć do pytania ze zbiorniczkem czy bez:

na taki fragment starczyły by 2 może 3 zbiorniczki

Obrazek

ale co w przypadku piaskowania podłużnic całych od środka? Mi na ten cel poszło wiadro piasku o pojemności 20 litrów! Niechce sobie wyobrażać nawet jakby praca postępowała gdybym musiał napełnić zbiorniczek 20 razy.

Z drugiej strony są takie trudno dostępne miejsca w których pistolet ze zbiorniczkiem byłby poręczniejszy.

Co do porad: odzież odzież i jeszcze raz odzież ochronna. Rękawice, czapka albo chociaż zatyczki do uszu jak ktoś ma krótkie włosy, okulary+maska. Opcjonalnie maseczka przeciwpyłowa, ale wtedy znów okulary parują :) Mi było szkoda kasy na profesjonalne środki ochrony osobistej więc urzywałem gogli do szlifowania ( gogli, nie okularów) oraz maski spawalniczej w wstawionym jedynie szkiełkiem przezroczystym.

_________________
Polonez Caro
Polonez Truck "el camino" IN PROGRESS
Polonez ATU 86 "Hachiroku"


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 27 marca 2015, 10:37 
Gość Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 25 marca 2015, 21:58
Posty: 15
Lokalizacja: Sierakowice
Pojazd: Polonez Truck DC 2000r
Graty stary :), generalnie jak patrzę na zdjęcia tych wszystkich ognisk korozji to ciary po mnie przechodzą jak sobie przypomnę swojego trucka. Gratuluje zapału i samozaparcia bo w zasadzie nie raz już sobie powiedziałeś (po co, na co itd ...). Świetna robota czekam na więcej fotorelacji :))


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 04 kwietnia 2015, 12:16 
Bywalec Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 maja 2014, 14:37
Posty: 58
Lokalizacja: Nałęczów/Lublin
Dzięki Przemo. :D


Wielko Sobotni UP. Prace były przerwane na 3 tygodnie z racji mojej niedyspozycji zdrowotnej.

Brat pomagał spawać. Przygotował podłogę na tył auta
Obrazek
Obrazek

Tata trochę piaskował, kożystając z ciepłych dni: pierwszychg podrygów wiosny :D
Obrazek

Tu oczywiście będzie łata wstawiona, ale to takie foto na pokaz możliwości naszego pistoletu do piaskowania

Obrazek


Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

blachy na zamnkięcie podłużnic

Obrazek

Wrócę do tematu farb bo testy są obiecujące. Testy polegają na pomalowaniu blachy z jednej strony i wyrzuceniu na dwór, oraz na późniejszej obserwacji po czasie.

Rust Oleum 1085 kompozycja do cynkowania na zimno. Śiwetna farba, wydajna, przy spawaniu spala się ale potem zastyga i dalej zostaje na metalu. Inne farby się spalają i odłażą. Warunek jest taki że pod spoine musi być idealne wyczyszczone bo jak jest ta fraba to się spawać nie da. Ochrona antykorozyjna poprostu nie do opisania.

Druga farba: testy w toku. Rust Oleum 769 oparta na oleju rybim. Można malować na rdze jak i na czysty metal. Będę nią zamalowywać tam gdzie nie udało się wypaskować w 100%. Testy trwają za krótko żeby wydać werdykt ale ogólnie firma rust oleum godna polecenia przy odbudowie klasyków w budżetowym wydaniu :D

_________________
Polonez Caro
Polonez Truck "el camino" IN PROGRESS
Polonez ATU 86 "Hachiroku"


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 04 kwietnia 2015, 13:41 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 5075
Lokalizacja: Jelenia Góra
Pojazd: Nysa 522R 1991
Możesz zastosować do spawania podkłady spawalne na bazie cynku lub miedzi, ale ponoć ich pozostałości na powierzchni, którą potem chcesz malować trzeba usunać dokładnie, bo zmniejszają przyczepność nawet farb poliuretanowych. Piszę, co usłyszałem od innnych, o większym doświadczeniu. Sam nie stosowałem.

Ciekaw jestem, jak w takich Twoich testach wypadłyby produkty Novola z linii "for classis car" :)

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 04 kwietnia 2015, 13:48 
Bywalec Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 kwietnia 2014, 15:05
Posty: 83
Lokalizacja: Ostrowiec Świętokrzyski
Fantastyczna relacja - jestem pod wrażeniem Twojego samozaparcia do działania. Nie ma co się rozpisywać nad zachwytami, bo jesteś jedną z nielicznych osób, która się podjęła takiego, z pozoru, niewykonalnego zadania.
Jednakże, skoro czekasz na konstruktywną krytykę, to muszę się niestety przyczepić do spoin. Żadna z nich nie jest poprawna, niestety nawet ta, z której jesteś dumny. Nawet po szlifowaniu widać, że miejsca styku spoiny z materiałem, to jakieś nadlewy, przyklejenia, a nie wtopienia. Proponowałbym w tych miejscach delikatnie się wciąć tarczą 2,5 i zalać to dobrze. Nawet po heftach na "klatce" widać słabą jakość szczepu. Proponuję ćwiczyć, ćwiczyć i jeszcze raz ćwiczyć gdzieś na boku, bo jednak jakość spoin w takim przypadku jest ważna. Gotowych parametrów Ci nie podam, bo musisz je dobrać indywidualnie to raz, dwa, że sam spawam na co dzień blachy dziesiątki, piętnastki, a czwórka jest już dla mnie cieniutka, więc musiałbym potestować, by znaleźć optymalne rozwiązanie.
Choć na kursach g***o zazwyczaj nauczą, to może jakiś kurs maga pomoże Ci przynajmniej opanować rękę, a to już dużo :)

_________________
https://malawielkaprzygoda.wordpress.com/


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 04 kwietnia 2015, 15:51 
Bywalec Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 maja 2014, 14:37
Posty: 58
Lokalizacja: Nałęczów/Lublin
Marian: Jest taka pasta do spawania/zgrzewania. Nazywa się Europax. Czytałem o tym, podobno fajna sprawa. Ale drogie to! Puszka 500ml kosztuje 240zł.

Z novol for classic car planuje kupić tylko masę uszczelniającą. Pozostałe materiały lakiernicze bedą głównie firmy T4W ze względu na cene. Szpachle tam są dobre, podkład wypełniający fajnie się obrabia. Najdroższy bezbarwny z t4w o oznaczeniu 4444 po 70zł za 1l+0,5lutw. jest ok. Kolega ma nim polakierowanego Poloneza i od 2 lat nic się nie dzieje, jest bardzo twardy, nie robią się ryski przy wycieraniu wody po myciu. Trzyma połysk i nie żółknie.


Troche mnie zasmuciłeś zmstr. Może jednak warto rozejrzeć się za jakimś kursem.

Chyba wiem co masz na myśli, z tym brakiem przetopu.

Spaw punktowy (taki pojedyńczy 8) ) nie może wyglądać jak kropla wody na nawoskowanym lakierze. Tak?

Rzeczywiście czasem spoina "rośnie" do góry zamiast wtapaić się w metal. Niestety mam tylko "4 biegi" i na 2 pali dziury a na jedynce słaby przetop. :roll:

Nawet nie proszę Cię o rady bo wiem że pomoc przez internet nie zastąpi mi prawdziwego nauczyciela. :-|

Wszystkie ważne konstrukcyjne/nośne elementy spawałem na zakładkę, spawając do wywierconych otworów. Tu już nie bałem się o przpalenie. :)

a tutaj?
Obrazek

tu spawałem na zakładkę do otworu. W 4 na 6 punktach spoina "wyszła" na drugą stronę. To już jest przetop?

Albo tutaj:
Obrazek

te cztery spoiny to nie szlifowane tylko tak jak wyszło spod palnika. Przeszło by?

No nic po Świętach przerywam prace i wracam do nauki :D Ale jeszczę resztę relacji wrzucę z tego co już zrobiłem :lol:

_________________
Polonez Caro
Polonez Truck "el camino" IN PROGRESS
Polonez ATU 86 "Hachiroku"


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 04 kwietnia 2015, 16:45 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 5075
Lokalizacja: Jelenia Góra
Pojazd: Nysa 522R 1991
Poczytaj też te tematy na oldtimerach, mogą Ci podpowiedzieć parę rzeczy:
http://www.oldtimery.com/index.php?opti ... =44&t=3890

http://www.oldtimery.com/index.php?opti ... 834#p29834

Szczególnie rady Georgesa są godne uwagi, bo facet się zna na rzeczy.

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 141 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5 ... 10  Następna
Moderatorzy: monterr07, Dziwny Mag

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group
Theme created StylerBB.net