Forum Miłośników Polskich Dostawczaków
http://forum.polskiedostawczaki.pl/

Polonez Truck fotorelacja
http://forum.polskiedostawczaki.pl/viewtopic.php?f=23&t=2724
Strona 8 z 10

Autor:  Strucelsw [ 23 sierpnia 2017, 20:11 ]
Tytuł:  Re: Polonez Truck fotorelacja

te delikatne braki w mocy to szarpanie, dziura w obrotach?
załóż do pierwszego przelotu gaźnika rurkę emulsyjna F30 taką jak w drugim tyle,ze z dyszą 220 i problem znika.

Autor:  Marian [ 24 sierpnia 2017, 08:36 ]
Tytuł:  Re: Polonez Truck fotorelacja

A to przypadkiem nie dizeł?

Autor:  damian [ 24 sierpnia 2017, 12:24 ]
Tytuł:  Re: Polonez Truck fotorelacja

Historyk1985 pisze:
Powodzenia w doprowadzaniu go do perfekcji!
Szacun!


Dzięki :D

ale wracając do problemu lekkiego tyłu... owszem, zgadzam się ze lekki tył jest przyczyną blokowania kół z tyłu...

no właśnie, ale że tak powiem: żadna zmiana mechaniczna nie zmieni faktu kiepskiego rozkładu masy. Najprościej było by dociążyć ten tył, ale najpierw chce spróbować to rozwiązać poprzez zmiany techniczne: szersze opony, regulacja rozkładu siły hamowania uniwersalnym regulatorem.

Tylko ze regulator Wilwooda kosztuje 250zł, a maksymalnie jest w stanie zmniejszyć siłe hamowania o 57%. To za mało. Wiecej siły redukuje obecnie założony z poloneza osobowego. Mam plan żeby pochylić ten fabryczny: on działa w taki sposób ze czym bardziej pochylony tym bardziej redukuje siłe hamowania tyłu. Możliwe też ze regulator obecnie zamontowany jest wadliwy.


Silnik to diesel. Pracuje jak stary Transit, a wiem ze XUD9 powinno pracować jak pszczółka. Brak mocy jest oczywisty. Jeździłem innym polonezami dieslami i były wyraźnie żwawsze. Jednak to mi nie przeszkaza za bardzo. Jestem w stanie zaakceptować zużycie silnika. Tak jak pisałem: odpala łatwo i ogólnie jeździ. :D

Autor:  Strucelsw [ 24 sierpnia 2017, 19:53 ]
Tytuł:  Re: Polonez Truck fotorelacja

kurcze, jakoś mi się zdawało, że 1.5 benzyna:)

Autor:  Marian [ 24 sierpnia 2017, 20:39 ]
Tytuł:  Re: Polonez Truck fotorelacja

Te silniki to nie jakiś rarytas, wymiana na lepszy lub remont obecnego zawsze jest opcją do zrobienia :)

Autor:  Elwood [ 26 sierpnia 2017, 10:02 ]
Tytuł:  Re: Polonez Truck fotorelacja

Przyjdzie zima i będzie duży kłopot.
Miast kombinowania z korektorem (są granice) powinieneś dociążyć tył i z tym żyć. W sumie temat bardzo prosty do realizacji bez wpływu na estetykę.
Poza tym elegancko.

Autor:  mkzibi [ 16 października 2017, 05:44 ]
Tytuł:  Re: Polonez Truck fotorelacja

Mam poldka Trucka jak w tym poście:

viewtopic.php?f=12&t=3853

Pytanie jest takie jak wyciąć pas przedni czy jest on wspawany czy wklejony?

Autor:  Marian [ 16 października 2017, 20:07 ]
Tytuł:  Re: Polonez Truck fotorelacja

Zapewne zgrzewany i na to masa uszczelniająca.

Autor:  damian [ 13 listopada 2017, 16:22 ]
Tytuł:  Re: Polonez Truck fotorelacja

pas przedni to 130 zgrzewów do rozwiercenia

Obrazek

jakie oznaczenie powinien mieć termostat w moim silniku?

jakiego producenta wybrać?

co zrobić aby trzymał 90 stopni? (obecnie niedogrzany)

Autor:  Strucelsw [ 13 listopada 2017, 20:13 ]
Tytuł:  Re: Polonez Truck fotorelacja

one nie trzymają 90C, to diesel
powinien mieć 75-82C na desce.
dobre termostaty to Vernet-oryginał, albo polskie Stahlter lub Metal Incar.
na tych naszych po 2km bucha mi gorące z kratek mam stahltera 74C z lublina(wymirowo identyczny) w 406 2.0hdi, nysa na metal incarze też moment i rozgrzana.
musisz tylko zobaczyć jakiej konstrukcji jest termostat, były 1 i 2grzybkowe(2 grzybkowy pasuje z poldka benzyny 82C/lublina 74C)
Ja bym brał 74C, auto bedzie mocniejsze-wynika to z termodynamiki, mniejsze podgrzanie ładunku od ścianek cylindra. W praktyce też działa, sprawdziłem nieraz.
najczęściej były termostaty 83C w oryginale, nie ma to jednak znaczenia- auta na desce i tak miały rozgrzane w granicach ok 80C. W 406 2.0Hd- 90KM miałem oryginalnie 83, trzymał niecałe 80 i wolniej się rozgrzewał niz na polskim 74C. w 406 2.1 TD12v był termostat 85C, później zmieniłem na 80C a i tak trzymał 72-75C tyle,ze na nowym szybciej dochodził do tej temp, w Trucku caro 93R 1.9D był 83C,trzymał 70-75C. Z ciekawostek- w dieslach grupy vw jest specjalny knyf w kompie, żeby na desce pokazywał 90C jak auto się rozgrzeje, chociaz faktyczna temperatura to 75C, no ale jak wiadomo hitlerowcy lubują się w różnych oprogramowaniach robiacych klienta w bambuko

Autor:  damian [ 14 listopada 2017, 09:36 ]
Tytuł:  Re: Polonez Truck fotorelacja

no, to teraz właśnie trzyma w trasie 70-75*C

tylko w korkach wskazówka dochodzi do 90*C

czyli 70*C to jeszcze nie ma powodów do paniki? powietrze z kratek leci jak to w polonezie: jest ciepło ale nie leci "ogień" (jak na przykład w wartburgu 1.3)

Autor:  Strucelsw [ 14 listopada 2017, 21:33 ]
Tytuł:  Re: Polonez Truck fotorelacja

tak powinno być. w upał w korkach dochodzi do 90 i powinien się załaczyć 1 bieg wiatraka- jeśli masz 2 biegowy włącznik lub jeden z wiatraków jeśli masz dwa wiatraki.

Autor:  tstiller [ 15 listopada 2017, 00:42 ]
Tytuł:  Re: Polonez Truck fotorelacja

Strucelsw pisze:
one nie trzymają 90C, to diesel
powinien mieć 75-82C na desce.
dobre termostaty to Vernet-oryginał, albo polskie Stahlter lub Metal Incar.
na tych naszych po 2km bucha mi gorące z kratek mam stahltera 74C z lublina(wymirowo identyczny


Panowie, pozwólcie że się podczepię ze swoim pytankiem. Strucelsw, możesz podrzucić linkę (z allegro?) do jakiegoś takiego dobrego, polecanego termostatu do Lublina 3? Ja u siebie zmieniam średnio co rok, bo szlak trafia te co kupuje. Nie musi być tani, niech będzie najlepszy jaki się da.

Autor:  Strucelsw [ 15 listopada 2017, 20:35 ]
Tytuł:  Re: Polonez Truck fotorelacja

http://allegro.pl/termostat-74stopnie-l ... 79387.html
http://allegro.pl/lublin-honker-zuk-now ... 61540.html

maja tam metal incar, a tu też dobry mera białystok:
http://allegro.pl/termostat-ukladu-chlo ... 14721.html
http://allegro.pl/termostat-lublin-i-ii ... 28812.html

Autor:  tstiller [ 16 listopada 2017, 00:03 ]
Tytuł:  Re: Polonez Truck fotorelacja

Z tych pierwszy dwóch aukcji mam kupione i niestety to są te co padają jak muchy :(

Strona 8 z 10 Strefa czasowa UTC+1godz.
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/