Dzisiaj jest 28 marca 2024, 10:55


Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 26 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2
Autor Wiadomość
Post: 05 kwietnia 2015, 12:29 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 marca 2009, 23:42
Posty: 981
Lokalizacja: Warszawa
Pojazd: Lublin 3, Polonez Kombi
Gdyby to chodziło tylko o ciąganie przyczep to nie montowali by bocznych kierunkowskazów do tak wybitnych ciągników jak:
Obrazek

Jeśli nie chcesz ich mieć na błotniku - rozumiem, bo wygląd takiego błotnika jest fajny - pomyśl nad zamontowaniem jakiś diodek na lusterku, choć w tym przypadku trzeba by sprawdzić wymogi homologacyjne odnośnie odległości od przodu pojazdu (powinno przejść). Zawsze takie rozwiązanie jest lepsze niż niespodziewany powrót na lawecie po spotkaniu z rutynową kontrolą.

Co zaś do zawieszenia... mam obniżony zawias w Poldku i najchętniej powrócę go do fabryki (obniżkę robił poprzedni właściciel). Jak piszesz, że chcesz to zrobić na zawieszeniu pneumatycznym - to brzmi ciekawie, ponieważ będziesz miał możliwość takiego wykonania tego, aby móc nisko usiąść na szybszej trasie a zarazem podnieść się "w teren". Tak czy inaczej dobrze przemyśl temat, abyś był zadowolony z efektu.

PS. A białe kierunki to jeśli nie chcesz to mogę przygarnąć ;)

_________________
Polecam Enkol - Społeczne archiwum transportu szynowego


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 12 kwietnia 2015, 22:45 
Gość Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 25 marca 2015, 21:58
Posty: 15
Lokalizacja: Sierakowice
Pojazd: Polonez Truck DC 2000r
Nie ale jakby nie patrząc, wiele samochodów (starszych oczywiście) nie miało bocznych kierunków np. Astra (no chyba że miała w lusterkach ale nie wydaje mi się żebym przeoczył to oglądając ten samochód). Co do tego przerabiania go na bardziej offroad to jestem sceptycznie nastawiony ze względu na to że ciągnie tylko na tył i nie będzie to zdrowo wyglądać :/ (tzn wizualnie całkiem prawdopodobne że tak ale mechanicznie nie będzie to się kupy trzymać). Kierunki jak chcesz to dogadamy się na priv :P


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 13 kwietnia 2015, 04:45 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 marca 2009, 23:42
Posty: 981
Lokalizacja: Warszawa
Pojazd: Lublin 3, Polonez Kombi
Przeglądnąłem sobie linkowane niedawno rozporządzenie Ministra i tam znalazłem taki zapis:

Załącznik nr 6
WARUNKI SZCZEGÓŁOWE DOTYCZĄCE ŚWIATEŁ ZEWNĘTRZNYCH POJAZDU SAMOCHODOWEGO
I PRZYCZEPY

§ 2. Światła zamontowane na pojeździe powinny odpowiadać warunkom podanym w poniższej tabeli:

Rodzaj światła: Kierunkowskazy boczne
Liczba świateł: 2 (*11)
Rozmieszczenie na długości: na obu bokach; odległość środka najbardziej do przodu wysuniętego punktu powierzchni świetlnej od przedniego obrysu nie może przekraczać 1800 mm (*13)
Rozmieszczenie na wysokości: 500÷1500 (*15) , dla samochodów osobowych (kat. M1) dopuszcza się najmniejszą wysokość 350 mm

(*11) - Jeśli kierunkowskazy boczne mają wspólne źródło światła z kierunkowskazami przednimi,to dla zapewnienia dobrej widoczności mogą być zamocowane dwa dodatkowe kierunkowskazy boczne.
(*13) - Dla samochodów osobowych, ciężarowych i specjalnych o dmc poniżej 3,5 t (kat. M1 i N1) oraz dla pozostałych pojazdów, jeśli ich konstrukcja nie zapewni dobrej widoczności kierunkowskazów
przy odległości 1800 mm, może być ona zwiększona do 2500 mm (2600 mm wodniesieniu do ciągników).
(*15) - Dla motocykla – 1200 mm, a dla ciągnika – 1900 mm; jeżeli konstrukcja pojazdu (z wyjątkiem motocykla) nie pozwala na zachowanie wymaganej wysokości, dopuszcza się 2300 mm.

Zatem widać że legislator celowo lub nie pozostawił pewną lukę w tej materii i można by się upierać, że te kierunkowskazy przednie spełniają również rolę kierunkowskazów bocznych. Dla pewności sugerowałbym jednak grzebnąć do homologacji pojazdu i odpowiednich wytycznych homologacyjnych UE.

Zaś odnośnie "terenowości" przy napędzie tylko na tył... tyle pierwszych samochodów o zwiększonej dzielności w terenie miało napęd tylko na tył i dawały radę. Sam Poldkiem jeździłem kiedyś po różnych nawierzchniach (w tym po polu) i nie miałem nigdy problemów. Teraz mam Poldka którego poprzedni właściciel obniżył lekko i muszę uważać na każdym garbie i na co drugim krawężniku a i tak średnio raz na 3-4 dni robię przycierkę sankami albo rurą wydechową.

_________________
Polecam Enkol - Społeczne archiwum transportu szynowego


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 13 kwietnia 2015, 10:15 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13 marca 2015, 12:54
Posty: 1259
Lokalizacja: Bydgoszcz
Pojazd: Żuk A07D 1996.31.12, 4C90
Nurtuje mnie to od dawna, czy to felgi nadają efekt "balonówek" czy to mniejsza opona naciągana na felgę?

_________________
Byliśmy na 2015/ 2016/2017
WOODSTOCK


~Pojazd wielozadaniowy stworzony z myślą o podniebnych wojażach, widziany przez niektórych nad strefą 51'

Zagorzały miłośnik bębnowego pisku - szanuj bęben - jedź poboczem
Czy widział pan, Panie władzo, by ktoś leciał bokiem, ŻUKIEM?!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 13 kwietnia 2015, 10:29 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 5075
Lokalizacja: Jelenia Góra
Pojazd: Nysa 522R 1991
Mniejsza opona naciągana na felgę. Jakoś mi ten efekt nie pasuje, wolę raczej większą oponę na mniejszej feldze, jak już :mrgreen:

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 13 kwietnia 2015, 10:36 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13 marca 2015, 12:54
Posty: 1259
Lokalizacja: Bydgoszcz
Pojazd: Żuk A07D 1996.31.12, 4C90
Większa opona na mniejszej feldze - opona wychodzi po za obrys felgi - tak jak w samochodach ter. Chyba tak będę żuka ubierać.

_________________
Byliśmy na 2015/ 2016/2017
WOODSTOCK


~Pojazd wielozadaniowy stworzony z myślą o podniebnych wojażach, widziany przez niektórych nad strefą 51'

Zagorzały miłośnik bębnowego pisku - szanuj bęben - jedź poboczem
Czy widział pan, Panie władzo, by ktoś leciał bokiem, ŻUKIEM?!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 15 kwietnia 2015, 22:09 
Gość Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 25 marca 2015, 21:58
Posty: 15
Lokalizacja: Sierakowice
Pojazd: Polonez Truck DC 2000r
phinek, widać dobry z Ciebie kompan, że chciało Ci się wyszukać akty prawne i je przytoczyć oraz oczywiście omówić. Wielki szacunek :).
Tak na uboczu (to nasza policja jest zbyt ślepa żeby zauważyć brak tych dwóch diodek ;p).

Co do tej nieszczęsnej terenowości zostaję przy swoim ma być obniżany i podwyższany za pomocą Air Ride i raczej będzie siedział na glebie ;)

Pytanie (wiem że gdzieś indziej powinienem to zrobić ale w zasadzie w dziale z naszymi perełkami tematy żyją więc tutaj zapytam), ostatnio przeglądałem OLX i natrafiłem na dziwnego trucka (dotychczas nie spotkałem takiego) tzn był 4 drzwiowy (oczywiście to mnie jeszcze nie zdziwiło), posiadał na wyposażeniu szyby w prądzie i lusterka (to też jeszcze mnie nie zdziwiło), ale także posiadał skórzane podgrzewane siedziska (widać że miała nawet wajchę do nadmuchiwania siedziska). A więc pytanie ostatecznie brzmi czy były takie fotele ?? i jeśli tak to z jakiego rocznika ?


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 15 kwietnia 2015, 22:13 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 5075
Lokalizacja: Jelenia Góra
Pojazd: Nysa 522R 1991
Ja widziałem kiedyś na alledrogo poldolota z tych ostatnich (nie wiem, czy to atu był, czy caro późne, nie znam się.. :P ) ale też był wyposażony w coś takiego, a auto miało mega niski przebieg i fabryczność z niego kipiała, więc, wydawał się raczej oryginalny. Choć zdjęciom i opisom w aukcjach nie powinno się wierzyć za grosz! :D

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 16 kwietnia 2015, 07:13 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 marca 2009, 23:42
Posty: 981
Lokalizacja: Warszawa
Pojazd: Lublin 3, Polonez Kombi
Jam Ci jest po prostu dociekliwy... czasem zbytnio. A masz Waść rację, że nasza policja to i prawdopodobnie braku kierunku nie zauważy a na pewno będzie miała problem z analizą rozporządzenia ;)

Co ro Air Ride... powiem tak, też bym szedł w tą stronę albo bawił się w jakieś hydropneumatyczne (jak w cytrynie) bo jakże fajnie jest jest na dobrej drodze sobie trochę przysiąść i się delikatnie utwardzić zaś skręcając w osiedle podnieść się nieco. Ja mam po prostu obniżony zawias i jestem z tego powodu mniej szczęśliwym kierowcą.

Odnośnie trucka 4 drzwiowego... czy to nie był aby ROY?
https://pl.wikipedia.org/wiki/Plik:Daew ... 283%29.jpg
One mogły mieć praktycznie tak samo bogate wyposażenie jak zwykłe osobówki a zwykłe poldki miewały ogrzewane fotele, klimę itp... choć skóra... to chyba ktoś na zamówienie robił.

_________________
Polecam Enkol - Społeczne archiwum transportu szynowego


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 22 kwietnia 2015, 22:04 
Gość Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 25 marca 2015, 21:58
Posty: 15
Lokalizacja: Sierakowice
Pojazd: Polonez Truck DC 2000r
Zawieszenie jak w cytrynie pewnie jest droższe od Air Rida więc wiesz....

Co do tych siedzeń to one dziwnie podobne są do siedzeń z Citroena ZX ... ;/ więc może to jakiś TJUNING i dlatego są skórzane...


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 26 stycznia 2016, 20:47 
Bywalec Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 lipca 2014, 00:00
Posty: 106
Lokalizacja: Kraków
Też zauważyłem w pierwszej sekundzie brak kierunku, jak bym nie kupił volvo 740 to bym brał właśnie poloneza trucka 5 osobowego jest niesamowicie praktyczny.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 26 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2
Moderatorzy: monterr07, Dziwny Mag

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group
Theme created StylerBB.net