Forum Miłośników Polskich Dostawczaków
http://forum.polskiedostawczaki.pl/

Atomowy Tarpan 237
http://forum.polskiedostawczaki.pl/viewtopic.php?f=23&t=2908
Strona 8 z 9

Autor:  Elwood [ 01 marca 2019, 09:51 ]
Tytuł:  Re: Atomowy Tarpan 237

atom1 pisze:
..

zostala kwestia OC bo wyszlo 650 zl i kombinuje czy nie zmajstrowac mu zoltych ale nie wiem co na to LPG


Compensa przejęła dotychczasową działkę PZU i możesz tanio ubezpieczyc zabytek nie bedący zabytkiem. Jeno członkostwo w PZMOT się należy.
Za moją HJ 61 (właśnie sprzedaną) wyszło z czterolitrowym dieslem 590zł.

Autor:  sukiennik68 [ 01 marca 2019, 10:59 ]
Tytuł:  Re: Atomowy Tarpan 237

warto na żółte, ja za tarpana D ( 2502cm3) zapłaciłem 296 zł/rok -PZU

Autor:  zolwik [ 01 marca 2019, 14:34 ]
Tytuł:  Re: Atomowy Tarpan 237

Też mam taki dylemat ale nadal żółte mnie przekonuja

Autor:  Drewniany [ 01 marca 2019, 15:08 ]
Tytuł:  Re: Atomowy Tarpan 237

Ja jestem coraz bliższy pierwszego spotkania z żółtymi - nie będę miał wyjścia, chcąc zalegalizować jeden z "eksponatów".
Niestety nie mam żadnego doświadczenia z rzeczoznawcami - jeżeli ktoś ma jakieś namiary na sprawdzonego rzeczoznawce (żeby ze skóry nie obdarł finansowo i nie przypierdzielał się do każdej pierdoły) z małopolskiego lub śląskiego to z chęcią bym je poznał.

Autor:  Elwood [ 01 marca 2019, 15:26 ]
Tytuł:  Re: Atomowy Tarpan 237

Żółte blachy nie są tanie. Koszt rzeczoznawcy to kole 1200zł.

Autor:  sukiennik68 [ 01 marca 2019, 18:09 ]
Tytuł:  Re: Atomowy Tarpan 237

rzeczoznawca nie jest potrzebny, można zrobić wszystko we własnym zakresie zgodnie z prawem i nikt nie ma prawa się czepić - trzeba być właścicielem i "mieć kwalifikacje" jak mówią przepisy. WKZ-ty te ostatnie niewiedzieć czemu interpretują jako wymóg posiadania wykształcenia inżynierskiego. Nie ma tzw. rejonizacji, można zgłaszać do ewidencji w dowolnym miejscu w kraju. Nie polecam zdecydowanie krakowskiego WKZ nie tylko z własnego doświadczenia:-) tutaj wprost wymuszają rzeczoznawcę "za drobne" na osobach mniej świadomych prawnie :-)

Autor:  atom1 [ 01 marca 2019, 20:26 ]
Tytuł:  Re: Atomowy Tarpan 237

niestety tarpan to samochod ciezarowy i znizka compensy nie obejmuje :-)), zolte w trybie konserwatorskim troche mnie denerwuja, mysle raczej o mozliwosci skorzystania z zaprzyjaznionego muzeum :D

dzis wyjalem bak i w koncu uruchomilem wskaznik poziomu i rezerwe, do tego wyjalem ponownie most i jutro bede walczyl z wołgowym żeby go zaadoptowac :-)) to praktycznie ostatnie rzeczy do zrobienia, koła maja byc za 2 tygodnie i woz bedzie ukończony

Autor:  zolwik [ 01 marca 2019, 22:21 ]
Tytuł:  Re: Atomowy Tarpan 237

A jak będzie ciężarowy na żółtych to zniżka będzie ujęta?

Autor:  sukiennik68 [ 01 marca 2019, 23:19 ]
Tytuł:  Re: Atomowy Tarpan 237

zniżka w PZU obejmuje wszystkie pojazdy na żółtych blachach. Mój tarpan też ma w dowodzie "ciężarowy" a łapie się bez problemu na te zniżki

Autor:  Dziwny Mag [ 02 marca 2019, 01:51 ]
Tytuł:  Re: Atomowy Tarpan 237

Compensa - tylko auta osobowe, w wieku 30+, bez względu na rodzaj tablic - możliwa zniżka do 70% i dodatkowa 15% za karte PZMot.
PZU - każdy rodzaj pojazdu na żółtych tablicach - z automatu zniżka 70%; jakakolwiek przynależność klubowa własciciela bez znaczenia. Pojazd ponad 40 letni - zniżka 70% bez względu na rodzaj tablic.

WKZ - niektórzy to "państwo w pańśtwie". Wielkopolskiego też nie polecam 8)

Autor:  atom1 [ 18 marca 2019, 20:29 ]
Tytuł:  Re: Atomowy Tarpan 237

to konczymy temat :-)))

z ubezpieczeniem dalem sobie poki co spokoj chcialem zaczac jezdzic zeby eliminowac babole, zaplacilem 520zl i przeglad z gazem 160

oragnalem juz instalacje gazowa i dzisiaj mialem troche czas pojezdzic z sonda szerokopasmową hahah LOL
ladnie na bogato sobie podlalem zeby bylo afr 14 ;-) zobaczymy jak spalanie
Obrazek

i tak finalnie wyglada grat, w kabinie jest troche nowoczesnosci, ale trudno tak chciałem


Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

zostały koła które maja byc gotowe na 30 marca, ale mam problem ...z oponami :D te co kupiem 215 75 16 wydaja mi sie duzo zaduze,,, i raczej nie bede mogl skrecac, dodatkowo woz jest za szybki :D

chyba troche przesadzilem z tym mostem 10, myslalem ze skrzynia 5 troche go skroci ale niebałdzo, okazuje sie ze jedynke kreci do 40 a z 3 na 4 dopiero przy 80 da sie wrzucac zeby chcial ciagnac, a nie puchnać :-)) na 4 pieknie leci sobie 100 i niebardzo wiem kiedy wrzucac 5

Do tego jakby doszly te 5-7 cm wieksze kola to juz w ogole nie wiem czy da rade jechac, musze chyba je zmniejszyc teraz mam 195/70/15 i licznik do gps oklamuje 5-10 takze jest fajnie

Autor:  miras7 [ 18 marca 2019, 21:43 ]
Tytuł:  Re: Atomowy Tarpan 237

Do swojego na czas remontu założyłem koła w rozmiarze 205/70R15 i są identycznej wysokości co oryginalne 185 R15C

Autor:  Dziwny Mag [ 18 marca 2019, 22:48 ]
Tytuł:  Re: Atomowy Tarpan 237

Zaszalałeś, Atom :D
Most 10/41 był do perkinsa, żeby w ogóle chciał jechać. Tarpan "fiatowski" mial most "skrócony" do 7/41(!). Także nawet jak dasz "standardowy" z Nysy/Żuka/Tarpana z S21 (8/41), to już będzie odczuwalnie lepiej, a jak do tego "duże" koła, to powinno być całkime dobrze :)

Autor:  atom1 [ 18 marca 2019, 23:33 ]
Tytuł:  Re: Atomowy Tarpan 237

pader mi tak nagadal ze mam znalezc 10 zeby dalo sie 100km leciec w trasie no to trafil sie z wolgi ;-)) takze narazie go zostawiam bo sporo przy nim popracowalem zeby go dostosowac, ale wielkich kol juz nie bede zakladal bo nie da rady jechac :-))))

Autor:  Marian [ 19 marca 2019, 00:10 ]
Tytuł:  Re: Atomowy Tarpan 237

Na tych małych śmiesznie wygląda. Ja bym poszedł tropem - zmienić most i zmienić koła :) Poza tym dobrze to wygląda :)) Fajny Tarpan, charakteru nie stracił, a blask zyskał :)

Strona 8 z 9 Strefa czasowa UTC+1godz.
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/