Dzisiaj jest 19 października 2018, 04:45


Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 95 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1 ... 3, 4, 5, 6, 7  Następna
Autor Wiadomość
Post: 17 czerwca 2018, 17:18 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 grudnia 2013, 09:31
Posty: 577
Lokalizacja: Zator
Pojazd: Żuk A15 1970
Dorzucę nieco swoich doświadczeń - na rdzę najlepsze jest ... piaskowanie ;)

ale, jak się nie da, nie ma możliwości to zdecydowanie obstaję za R-STOP. Próbowałem coratanin, brunox również fosol (dobre do drobnicy, którą można zamoczyć). Zdecydowanie jednak teraz używam R-stop, można po nim kłaść podkład i czas schnięcia jest bezkonkurencyjny względem pozostałych środków. Nałożony na gołą blachę również się trzyma w przeciwieństwie do brunox czy cortanin, które z gołej blachy trzeba usunąć.

Przede wszystkim jednak co byście nie zastosowali to na gołą (odrdzewioną) blachę podkład epoksydowy dwuskładnikowy. I niech Was bozia broni przed nakładaniem szpachli na gołą blachę.

Aha... i nie wierzcie w mit jakoby podkłady reaktywne wytrawiały resztki rdzy. Żadna karta techniczna nawet o tym nie wspomina i słusznie, bo byłoby to wierutne kłamstwo.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 18 czerwca 2018, 12:15 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 lipca 2007, 00:46
Posty: 2474
Lokalizacja: Ostrów Wlkp
Zacznijmy od tego, że "na rdzę" wg norm technicznych, to nie jest potoczne "na rdzę". Rdza, na którą można malować różne cuda, to srebrzysty metal z pojedynczymi "kropkami" czy odbarwieniami - ale wciąż srebrzysty.

A tak - również podpisuję się pod tym, co napisał Drewniany :) Można by tylko polemizować z tym piaskowaniem - jeśli znów wziac to dosłownie, bo jets cała masa innych ścierniw - ale to juz inna bajka i oddzielny temat.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 18 czerwca 2018, 20:41 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 19 sierpnia 2015, 20:15
Posty: 136
Pojazd: Tarpan 237
no tak zdjecia z opoznieniem bo nie mam czasu zgrywac ale bedzie wiecej dreszczyku ŁO

pomalowane elementy z gniezna, najbardizej sie ciesze z tych wsporników, mialem lepic jakies płaskowniki a tu sie trafilo po 2 latach :-))
Obrazek
Obrazek
wycialem se podloge i wyszedl prawie skrzyniowy hahaha
Obrazek
takie pierdzilo sobie kupilem do malowania zeby nie ciagnac z akazdym razem z garazu remontowego do warsztatu, costam daje rade dobrze ze 50l, bo 24 to by musiala ciagle pracowac, w sumie ta tez pracuje..
Obrazek
no i tak to wyglada, jak na to teraz patrze to niezla rzeznia
Obrazek
tyle zostało, na zlomie dostalem za resztki tarpana 60zl, a arkusz blachy kosztuje 90 ;P, poszly prawie 3
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

no i reszta nie jest najgorzej :-) poszedl fertan i troche pojezdzi,
mysle ze nie ma co sie bardzo tak spuszczac nad tymi zabezpieczeniami jak auto bedzie jezdzilo tylko w cieplo a nie caly rok, syrene mam po remoncie (w wieku 16lat) od 2002r i mocno ruda sie nie posuwa a robilem to duzo gorzej niz teraz


patrzac na zdjecia mozna zauwazyc jak ciekawa jest budowa tarpana, nie ma tam zadnych profili zamknietych procz ramy, wszystko blaszka do blaszki, plasko i tanio, do remontu to dobrze :-)) widac na blotnikach gdzie byla podloga a gdzie juz "sucho" najwazniejsze ze nie ma duzo dziur


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 18 czerwca 2018, 21:56 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 stycznia 2014, 00:34
Posty: 1736
Lokalizacja: Opolszczyzna
Co do farb "prosto na rdzę" - dorzucę jeszcze swoje 3 grosze :wink: Tak z autopsji:

Po pierwsze - wszystko szlifuję do zera, do zdrowego metalu - "nigdy prosto na rdzę" - jak w reklamie!!!

Po drugie - po przeczyszczeniu trzeba BEZWZGLĘDNIE przeczyścić to dokładnie denaturatem lub benzyną. I tutaj trzeba to zweryfikować jakiej marki farba czym musi mieć przetartą powierzchnię. Niektóre farby nie złapią jak przetrzesz wcześniej benzyną - tylko denaturat (a w innych na odwrót)...

Jak porządnie nie odtłuścisz to po np "przejechaniu karcherem" farba zejdzie pod strumieniem wody...

Ale jak porządnie wszystko doczyścisz i odtłuścisz to będzie ochrona blachy "jak trzeba". Mojego Forda tak od dołu konserwowałem, jeżdżę nim w zimie, przesolone drogi, a niebieski DEKORAL trzyma się podwozia i nic nie gnije - więc sprawdzone na własnym aucie...


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 19 czerwca 2018, 22:49 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 19 sierpnia 2015, 20:15
Posty: 136
Pojazd: Tarpan 237
nadejszła wielkopomna chwila :-))

trabant dostał rozdwojenia

Obrazek

Obrazek

Obrazek
podoba mi sie wersja lołrajder, duzo lepszy załadunek ;-))


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 19 czerwca 2018, 22:57 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 grudnia 2013, 09:31
Posty: 577
Lokalizacja: Zator
Pojazd: Żuk A15 1970
atom1 pisze:

trabant dostał rozdwojenia



Łał, skądżeście? Z Teksasu? Tam wszystko mają większe to i pewnie trabanty ;)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 21 czerwca 2018, 20:18 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 19 sierpnia 2015, 20:15
Posty: 136
Pojazd: Tarpan 237
polepiona podloga
Obrazek

a taka syrene mozna kupic w biedronce :-))
Obrazek

zeby sobie uproscic robote najpierw trzeba ja utrudnic, wypozyczylem i przerobilem rame do obracania grata i robota idzie znacznie lepiej :D polecam ten temat kazdemu kto ma lepic siepa
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 23 czerwca 2018, 21:25 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 30 października 2017, 17:05
Posty: 78
Pojazd: Tarpan 237, 1990
Fajna robota...
Mam tylko drobną uwagę do tych elementów blachy którą wspawałeś w podłogę (tam gdzie masz mocowania do ramy) . W oryginale one mają delikatne przetłoczenia, użyłeś zwykłych arkuszy. U mnie poprzedni właściciel zrobił to samo i mogę Ci powiedzieć że moim zdaniem jest to błąd, bo bez przetłoczeń podłoga w tych miejscach ma mniejszą sztywność. Kabina zaczyna "siadać" i w efekcie po jakimś czasie opiera się o kołnierz skrzyni biegów.
Możliwe, że u mnie zostało to źle zrobione, ale tak czy siak przemyśl to :)

_________________
Fabryka Samochodów Rakietowych POLMO


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 23 czerwca 2018, 21:44 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 19 sierpnia 2015, 20:15
Posty: 136
Pojazd: Tarpan 237
juz teraz jakby przepadło, ale spawałem to na ramie w sumie bez silnika i wychodzliło mi dobrze, no zobaczymy, to wekendowy woz cos wymysle jakby byla kolizja

dzis ukończylem to co najgrosze czyli spawanie i czyszczenie podwozia, gdyby nie deszcz bym mial pomalowanie a tak schnie rstop, a w pon przod idzie w epoxy :-))

przyszla tez nowa butla lpg i bede dorabial wsporniki do ramy zeby byla w niej zamontowana a nie jak poprzednia na pace


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 23 czerwca 2018, 23:02 
Miłośnik Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 26 listopada 2016, 20:23
Posty: 306
Pojazd: tarpan239
combinat pisze:
Fajna robota...


witam kolegę :D co tam słychać obiecanymi z częściami dla mnie :?: zdjęcia dostałem ale po wysłaniu adresu wysyłki jakoś korespondencja zamarła :wink:


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 24 czerwca 2018, 15:04 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 30 października 2017, 17:05
Posty: 78
Pojazd: Tarpan 237, 1990
sukiennik68 - pamiętam o Tobie, niestety w maju praktycznie cały czas byłem w delegacji, teraz jestem na urlopie poza domem... Ale obiecuję, w przyszłym tygodniu wysłać moje zdobycze :)

A co do blachy na podłodze, to myślę że przy kolizji nie powinno się nic stać. U mnie (takie mam wrażenie) kabina siadła pod ciężarem własnym w tych miejscach.

_________________
Fabryka Samochodów Rakietowych POLMO


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 24 czerwca 2018, 19:06 
Miłośnik Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 26 listopada 2016, 20:23
Posty: 306
Pojazd: tarpan239
combinat pisze:
sukiennik68 - pamiętam o Tobie, niestety w maju praktycznie cały czas byłem w delegacji, teraz jestem na urlopie poza domem... Ale obiecuję, w przyszłym tygodniu wysłać moje zdobycze :)



Dzięki, będę czekał :D


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 08 lipca 2018, 09:16 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 19 sierpnia 2015, 20:15
Posty: 136
Pojazd: Tarpan 237
Obrazek

Obrazek

prace ida lecz czasu mało i poświęcam jeden max 2 dni w tygodniu, najgorsze za mną, zdarłem caly stary lakier z zewnatrz, (drzwi zrobie sobie na stole jak zdejme), pomalowane epoxydem i rstopowane gdzie trzeba, rama ogolocona i wczoraj wyczyszczona, dzisiaj sie sezonuje z wczorajszym fertanem, jutro maluje rame :D potem zawieszenie osprzet i powoli wroci do siebie


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 24 lipca 2018, 21:40 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 19 sierpnia 2015, 20:15
Posty: 136
Pojazd: Tarpan 237
Temat upada bo i nie ma upów, ogarnalem rame, zawieszenie, resory, i postawilem bude na rame :-))) zostalo jeszcze czyszczenie drzwi maski i burty oraz srodek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 25 lipca 2018, 12:20 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 07 marca 2015, 21:11
Posty: 41
Rama bez nadwozia wygląda bardziej bojowo niż z :)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 95 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1 ... 3, 4, 5, 6, 7  Następna
Moderatorzy: monterr07, Dziwny Mag

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
cron

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group
Theme created StylerBB.net