Dzisiaj jest 21 lutego 2019, 18:06


Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna
Autor Wiadomość
Post: 19 grudnia 2018, 08:28 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 07 grudnia 2018, 21:06
Posty: 20
Lokalizacja: Milicz/Wrocław
Pojazd: Tarpan
Zakupiłem Tarpana, może trochę zbyt pochopnie, ale to się okaże.
Miał to być F-233 RS. Nie ma dokumentów, nie ma tabliczki. Jedyne co mam to umowę kupna (czyli akt własności potrzebny do zarejestrowania na "żółte") i numer nadwozia. Do numeru ramy jeszcze się nie dokopałem. Jednak mam sporo wątpliwości w oryginalność tej kompozycji. Stary przód nadwozia, ale nowa rama, z profila prostokątnego. Przedni zderzak siłowo zamocowany do ramy, przez wyrżnięte dziury w przednim pasie. Drzwi z klamkami z malucha. Numer nadwozia coś trochę ponad 50000. Gdzieś wyczytałem, że 50tys egzemplarz wyjechał w 1985 roku... Skrzynia ładunkowa niepasująca do ramy (lub odwrotnie), zamocowana przez dospawane do ramy kształtowniki. Konstrukcja nośna paki nie na tłoczonych blachach tylko na kratownicy z kątownika. Pewnie wyjdzie jeszcze trochę nieścisłości, ale to jak wrzucę zdjęcia, a to nastąpi jak zbiegną się w czasie dwie rzeczy - będę w domu kiedy będzie widno.... czyli w weekend
Po ustaleniu stopnia nieoryginalności podejmę decyzję czy reanimować czy nie ma sensu.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 19 grudnia 2018, 10:02 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 lipca 2007, 00:46
Posty: 2584
Lokalizacja: Ostrów Wlkp
Z tego, co opisujesz, to może na razie być wszystko - od trochę zmęczonego pracą, przerabianego, po składaka.
Rama wydaje się być nowsza, niż kabina. A rocznik teoretycznie jaki masz podany? Mogło ewentualnie być tak, że ktoś naprawiał kabinę na częsciach od starszej wersji (błotniki, pas przedni)...


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 19 grudnia 2018, 10:44 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 07 grudnia 2018, 21:06
Posty: 20
Lokalizacja: Milicz/Wrocław
Pojazd: Tarpan
Jeśli dobrze dekoduję oznaczenia na szybach to może być 1983r. Pod znaczkiem BESPO prawa cyfra to rok? Samochód był dawno temu wyrejestrowany, poprzedni właściciel mówił, że to chyba rocznik '84, ale nie był pewien. Dokumenty zagubił.
Robi200 pisze, że jego "Kamyk" jest z 1983r, ma stary przód, nową ramę, ale nr coś ok 44500


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 19 grudnia 2018, 12:24 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2010, 20:49
Posty: 561
Lokalizacja: śląsk
Mój Tarpan 233 jest z 1984 r. Rama nr 50660

_________________
http://www.youtube.com/user/lbs5
Szukaj mnie w garażu - nie na Facebooku.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 19 grudnia 2018, 12:52 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 07 grudnia 2018, 21:06
Posty: 20
Lokalizacja: Milicz/Wrocław
Pojazd: Tarpan
Dzięki. To rodzi nadzieję. Jeśli dobrze kojarzę, to Twój jednak jest już z nowym przodem


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 22 grudnia 2018, 18:09 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 07 grudnia 2018, 21:06
Posty: 20
Lokalizacja: Milicz/Wrocław
Pojazd: Tarpan
Nr nadwozia to 50369, rama jest niestety młodsza, jakieś 3 lata znając produkcję Tarpana z tamtych lat.
Wychodzi na to, że numery nadwozia/ramy nie idą w parze z kolejnością wyprodukowania. Dobiesław Wieliński w swojej książce o fabryce Tarpana podaje powstanie 50000 egzemplarza na 19.03.1985.
Na zdjęciach poniżej widać nietypową (nieoryginalną) skrzynię ładunkową. Z czego ona może pochodzić? A te gumowe uchwyty na drzwiach to oryginał? Bo zazwyczaj widać takie skromniejsze rączki... Na wszystkich elementach blacharki widać pod zieloną farbą, prawdopodobnie oryginalny żółty lakier, więc wygląda tak jakby nadwozie nie miało wymienianych elementów.


Załączniki:
S7004907.JPG
S7004907.JPG [ 256 KiB | Przeglądany 456 razy ]
S7004904.JPG
S7004904.JPG [ 229.01 KiB | Przeglądany 456 razy ]
S7004905.JPG
S7004905.JPG [ 212.34 KiB | Przeglądany 456 razy ]
S7004908.JPG
S7004908.JPG [ 219.89 KiB | Przeglądany 456 razy ]
S7004902.JPG
S7004902.JPG [ 218.1 KiB | Przeglądany 456 razy ]
S7004901.JPG
S7004901.JPG [ 223.65 KiB | Przeglądany 456 razy ]
Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 22 grudnia 2018, 19:00 
Miłośnik Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 26 listopada 2016, 20:23
Posty: 380
Pojazd: tarpan239
moim zdaniem: paka to przycięta ( z długosci ) paka tarpana 239d :shock: , podłokietniki nieoryginalne adaptowane z tylnych drzwi fiata 125p/FSO 1500 :roll: .

A tak przy okazji bardzo interesuje mnie co jest napisane na plakietce przyczepionej do plandeki prawa strona tył :?: 8)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 22 grudnia 2018, 20:16 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 07 grudnia 2018, 21:06
Posty: 20
Lokalizacja: Milicz/Wrocław
Pojazd: Tarpan
Dzięki. Ale po analizie zdjęć nie bardzo wiem gdzie mogłaby być przycięta. W realu teoretycznie przednia ścianka mogła by być przerabiana, ale układ bocznych zawiasów nie pasuje do żadnej skrzyni ze zdjęć 239d.
A tu napis na plandece:


Załączniki:
S7004911.JPG
S7004911.JPG [ 177.87 KiB | Przeglądany 448 razy ]
Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 22 grudnia 2018, 20:29 
Miłośnik Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 26 listopada 2016, 20:23
Posty: 380
Pojazd: tarpan239
moim zdaniem jest przycieta z przodu a uchwyty burt przespawane ( jeden usuniety )

Wielkie dzięki za plakietkę :D


Załącznik:
pakaorg239.jpg
pakaorg239.jpg [ 333.8 KiB | Przeglądany 447 razy ]


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 22 grudnia 2018, 20:51 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 07 grudnia 2018, 21:06
Posty: 20
Lokalizacja: Milicz/Wrocław
Pojazd: Tarpan
Nie ma śladów po takiej przeróbce. To chyba zły trop


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 22 grudnia 2018, 20:59 
Miłośnik Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 26 listopada 2016, 20:23
Posty: 380
Pojazd: tarpan239
no to jeszcze dla spokojności sprawdź czy podłoga paki nie ma przypadkiem zaślepionych otworów po nadkolach :roll: . I szukamy dalej :D


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 23 grudnia 2018, 01:02 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 lipca 2007, 00:46
Posty: 2584
Lokalizacja: Ostrów Wlkp
Chłopaki - taką pakę mógł zrobić każdy śłusarz, każdy stolarz, każdy ogarnięty człowiek na praktykach w zawodówce... :)

Uchwyt drzwi ze 125p (zamiast cienkiej rączki - która, swoją drogą, w 125p była uchwytem dla dłoni przy krawędzi dachu) - to dość powszecna modyfikacja z epoki.

Pewien "rozjazd" pomiędzy numerem ramy a numerem nadwozia jets normalny, ale w tym przypadku jest dosc spory (raczej za duży, jak na fabrykę).

Skłaniam się ku opinii, ze Twój Tarpan to tzw. składak. O tyle, że to w niczemu mu nie umniejsza - a można ten aspekt dodatkowo podkreślić, jako ilustrację / dokument realiów epoki i praktyki.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 23 grudnia 2018, 10:47 
Miłośnik Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 26 listopada 2016, 20:23
Posty: 380
Pojazd: tarpan239
O właśnie, mądrego to miło posłuchać :D :!:

Tzw. składaki z "epoki" mają swoją wartość historyczną, bardzo niestety nadal niedocenianą nawet w tzw "środowisku". Skoro współczesne repliki mogą dostać "żółte blachy" to składaki z "epoki"
Dziwny Mag pisze:
jako ilustrację / dokument realiów epoki i praktyki.
nie powinny być odrzucane :!: W niektórych województwach mozna liczyć na mądrość konserwatora zabytków, częściej jednak spotykamy "mondrych" WKZ-ów o bardzo ciasnych horyzontach zawodowych :roll:


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 23 grudnia 2018, 12:11 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 07 grudnia 2018, 21:06
Posty: 20
Lokalizacja: Milicz/Wrocław
Pojazd: Tarpan
Brzmi dobrze. To muszę temat skonsultować z rzeczoznawcą, jak to rejestrować, skoro są 2 numery ...
A przy okazji - miałby ktoś jakieś foto itp jak wygląda mocowanie przedniego zderzaka do nadwozia. Jak wspominałem teraz jest na siłę przymocowany do ramy.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 23 grudnia 2018, 14:23 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 lipca 2007, 00:46
Posty: 2584
Lokalizacja: Ostrów Wlkp
2 różne numery na różnych (!) podezespołach, to normalna sprawa. Numer podwozia (ramy) - i to ten numer jest numerem identyfikacyjnym pojazdu oraz numer nadwozia - który jest tylko numerem "organizacyjnym" dla producenta i identyfikatorem produktu przy sprzedaży samego nadwozia. Nr vin ;) to w przypadku naszych supersamochodów :D numer ramy / podwozia.

@Sukiennik68 - co do środowiska - sam byłem kiedyś durnym ortodoksem - "tylko stan fabryczny" :oops: 8) Ale później zacząłem obserwować... choćby dzisiaj, ile aut dostawczych jeździ w stanie "jak z salonu" a ile jest indywidualnie konfigurowanych, zabudowywanych? I dopiero to wszystko razem tworzy pełen obraz. :) Udawanie, że takich nie było, czy pomijanie tych wszystkich (często niesamowicie pomysłowych, wymagających sporej kreatywności) samochodów byłoby starsznym zubożeniem tematu i wypaczaniem historii. Im więcej sami takich "wynalazków" zachowamy, wyjdziemy z nimi do ludzi / na wystawy - tym szybciej większośc osób przyjmie to za "normalne" :wink:


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna
Moderatorzy: monterr07, Dziwny Mag

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
cron

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group
Theme created StylerBB.net