Dzisiaj jest 17 lipca 2018, 04:52


Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 132 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 9  Następna
Autor Wiadomość
Post: 04 marca 2015, 20:34 
Bywalec Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 maja 2014, 14:37
Posty: 55
Lokalizacja: Nałęczów/Lublin
Witam!

To mój pierwszy post na forum. Chciałbym przedstawić Wam drodzy Użytkownicy relacje z przebiegu prac. Remont blachy będzie generalny. Jest to mój pierwszy kontakt z migomatem, oraz jeden z pierwszych kontaktów z pistoletem lakierniczym. Ucze się wszytkiego od podstaw. Do dyspozycji mam jedynie materiały dostępne w internecie. Staram sie oczywiście pracować starannie oraz uzupełniać braki wiedzy. Liczę na konstruktywną krytykę oraz mam nadzieje, że podzielicie się ze mną Waszymi doświadczeniami.

W pracach pomaga mi mój Ojciec. Niestety Tata podobnie jak ja nie ma doświadczenia w blacharce samochodowej. Zawsze co dwie głowy to nie jedna. Wszystkie możliwe prace spawalnicze przeprowadzam tylko i wyłącznie ja.

Fundusze są ograniczone dlatego wszystkie prace zostaną przeprowadzone we własnym zakresie za wyjątkiem napraw specjalistycznych jak np. uszczelnienie pompy wtryskowej.

Remont rozpoczął się w czerwcu 2014, był to etap rozbiórki. Blacharkę zacząłem w listopadzie 2014. Planuje do końca roku 2015 zakończyć etap blacharski, zapodkładować epoksydem, zakonserwować profile i podwozie. Zimę 2015/2016 planuje przeznaczyć na wukonanie wnętrza ( samodzielne obszywanie foteli, produkcja boczków, podsufitki itp) Na wiosnę 2016 planuje lakierowanie.

To są oczywiście plany. Jak mawiał mój kolega który zajmował remontami: "początkowo planowany czas remontu pomnóż razy dwa, a początkowy budżet pomnóż razy trzy"

Auto nie będzie w orginale: Front Polonez Plusa zastąpi tzw. "metalowy nosek" znany jako MR'89. Lakier będzie granatowy.

Uprzedzam, że zdjęc jest dużo :D

Temat prezentuje na forach związanych z FSO. Przeglądając forum natrafiłem na kilka znajomych nazw użytkowników. :P

Zapraszam do oglądania

Był sobie polonez
Obrazek
Obrazek

Było sobie wnętrze
Obrazek

Nie było wnętrza :D
Obrazek

Podłoga też kiedyś pewnie była, ale teraz nie ma :D
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
nie odkręcam śrub tylko odcinam łebki
Obrazek

zabudowa: out
Obrazek

Obrazek

Obrazek

już po krzyku ( jako ciekawostka: amortyzator, jak tak można zgnić amortyzator ja się pytam :P
Obrazek

Obrazek

błoto twarde jak skała. Myjka ciśnieniowa? Nic z tych rzeczy :( szczotka druciana, szpachelka i śrubokręt płaski :/

Obrazek

Obrazek

Zdjęty wydech
Obrazek

No i wyczekiwane cięcie: mniej więcej tyle obciąłem
Obrazek
Obrazek

Skrócony rozstaw osi ( tu tylko wstęnie przyłapane punktowo )

Obrazek

i tym sposobem długi truck stał się krótkim, jeszcze do kompletu pasujący wał napędowy:

Obrazek
Komora dostała pianą aktywną przed operacją wyjmowania silnika
Obrazek
Obrazek

Wymyłem wszystko we wnętrzu, żeby potem się przyjemniej pracowało

Obrazek
Obrazek
Obrazek

Dla ułatwienia dalszych prac błotniki (razem z dziesiątkami kilogramów innych wyrobów metalo-podobnych) trafiły na skup

Obrazek
Obrazek

Ruda z bliska
Obrazek

Obrazek

Już na stanowisku: pod ekologiczną wyciągarką do silnków
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Ciężki skurczybyk
Obrazek

Obrazek
beznyna, pędzelek
Obrazek
Obrazek
i tak to wyszło: będzie mniej pracy przed lakierowaniem

Obrazek

skrzynia: aluminium wyczyszczone kwasem

Obrazek

Przechodzimy do garażu. Przed wycięciem progu wspawałem tymczasową klatkę bezpieczeństwa. Zapobiegała ona możliwości przekoszenia się budy. Na zdjęciach w dalszych moich postach będą się pokazywać fragmenty tej konstuckji. Od strony kierowcy konstrukcja ta była a wiele bardziej rozbudowana.

Na nadwoziu zostały wykonane znaki potrzebne do pomiarów. Cały czas kontrolowałem długości przekątnych etc.

Strona pasażera:


Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

_________________
Polonez Caro
Polonez Truck "el camino" IN PROGRESS
Polonez ATU 86 "Hachiroku"


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 04 marca 2015, 20:43 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 marca 2009, 23:42
Posty: 947
Lokalizacja: Warszawa
Pojazd: Lublin 3, Polonez Kombi
Wow... kawał solidnej roboty i kawał ciekawej fotorelacji.

Krytyki nie musisz się obawiać... co najwyżej przeczytasz o alternatywnych pomysłach i potencjalnie dobrych radach ;)

_________________
Polecam Enkol - Społeczne archiwum transportu szynowego


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 05 marca 2015, 12:47 
Bywalec Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 maja 2014, 14:37
Posty: 55
Lokalizacja: Nałęczów/Lublin
phinek pisze:
Wow... kawał solidnej roboty i kawał ciekawej fotorelacji.


Dziękuję za dobre słowo.

Kolejne zdjęcia Rudego 102

Obrazek

niechcący jakiś laczek się zaplątał w kadrze :/
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek
Z pracą przeniosłem sie na tyły wroga (czyli na tył auta :P )

Na zdjęciu to jakoś krzywo wygląda, ale było ok
Obrazek
Obrazek

Dokończyłem tym samym sposobem oba mocowania progu do paki, odtwarzając fabryczny kształt

Jak się później okazało to nie był do końca trafiony pomysł, ale o tym za chwilę

Dumny z siebie przystąpiłem do piaskowania :D

Obrazek

z zewnątrz poprawiłem ściernicą listkową, żeby nie było rdzy

Przymierzyłem próg wewnętrzny: przy słupku środkowym pasował, przy pace nie pasował wcale.

Obrazek

Miałem już rozłożony sprzęt do piaskowania to piaskowałem dalej


Obrazek
Obrazek
Obrazek

na słupku zostawiłem sobie troszkę rdzy na potem :D
Obrazek

Farba Rust oleum 1085. Mam nadzieje że jest dobra.

Obrazek

Zamalowałem ten element bo byświeżo po piaskowaniu

Obrazek
Obrazek
Obrazek

Teraz mocowanie progu do paki prawie "na gotowo"
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

I tutaj odpowiedź po co te całe cyrki: porówanie kształtu nowego i starego progu wewnętrznego

Obrazek

tylko pomalować i alles fertig

Obrazek

Usunąłem większy fragment poszycia słupka, moim celem było dokopanie się do blachy o grubości umożliwającej spawanie do niej.

Obrazek
Obrazek

piaskowanie
Obrazek

Słupek przedni wypiaskowałem i zmalowałem, jednak ta rdza wychodząca ze środka nie dawała mi spokoju
Obrazek

Zacząłem rozpieczętowywać po kawałku :)
Obrazek
Obrazek
Obrazek

dokopałem się do zdrowej blachy więc piaskowanie
Obrazek

Na tym etapie wszystko było gotowe żeby wspawać wewnętrzny. ( i o progu wew+zew bedzie w kolejnym etapie, zaprezentuję moje pierwsze spawy na blasze 1mm :D bedzie fajne porównanie jak wyglądły spawy przy pierszym progu, a jaki progres umiejętności był przy drugiej stronie auta :D ) W przedniej części auta, został nie wycięty zardzewiały but (poprzecznica). Do momentu wspawania progów służyć on będzie jako umocnienie konstrukcji oraz punkt odniesienia do pomiarów

Zabezpieczam wszystkie elementy przed wspawaniem jak też zamalowuje te powierzchnie do których będzie potem utrudniony dostęp

Obrazek

dorobiona dolna część słupka

Obrazek

przygotowane do spawania

Obrazek

Obrazek

przyłapane

Obrazek

na gotowo

Obrazek

łączenie wewnętrznego z paką

Obrazek

Obrazek

Obrazek

i tak to wyglądało na koniec

Obrazek

Teraz słupek środkowy :)

pomiar>cięcie>doginanie

potem coś tam pospawałem

coś tam poszlifowałem i wyszło tak:

Obrazek
Obrazek
Obrazek

Tym sposobem próg wewnętrzny został wymieniony. Oczywiście po drodze kilka razy przymierzałem drzwi (z uszczelkami)

Obrazek

Jak już gdzieś pisałem wcześniej: nie od razu Kraków zbudowano :P Moje spawy nie były na początku zbyt estetyczne :/ Natomiast przetop był dobry, po zeszlifowaniu nie było dziurek, spoina nie pękała.

Obrazek
Obrazek
Obrazek

Najpierw szlifierką, potem dremelem tu gdzie był gorszy dostęp

Obrazek

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Obrazek
Obrazek

Obrazek
Obrazek
Obrazek

Obrazek

;)

_________________
Polonez Caro
Polonez Truck "el camino" IN PROGRESS
Polonez ATU 86 "Hachiroku"


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 05 marca 2015, 22:26 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 24 listopada 2010, 20:39
Posty: 162
Lokalizacja: Katowice
Podziwiam wkład pracy przy tym projekcie , i kibicuje w ukończeniu go , a nie myślałeś kupić coś tak nie zjedzonego ? , sąsiad kupił na budowę domy trucka w idealnym stanie (blacha bez rdzy nawet) za 2 tyś zł . Mam nadzieję że dokończysz i zaprezentujesz go.Pozdrawiam


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 05 marca 2015, 22:55 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 marca 2009, 23:42
Posty: 947
Lokalizacja: Warszawa
Pojazd: Lublin 3, Polonez Kombi
Pomyślałem to samo widząc jakim sitem jest podłoga... a właściwie to miejsce gdzie w samochodach zazwyczaj montują podłogę ;)
Po za tym widzę, że z LB robisz ST - dobrze rozumiem?

Zastanawia mnie też kwesta tego porównania stary/nowy próg... czy dobrze widzę, że nowy ma mniejszy profil? Jeśli tak to trochę bym się obawiał o sztywność - ale może przesadnie marudzę.

Kibicuję, bo widzę, że zapał wielki i nie boisz się roboty... no i te spawy... wyglądają naprawdę dobrze - szybko się nauczyłeś ujarzmiać spawarkę.

_________________
Polecam Enkol - Społeczne archiwum transportu szynowego


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 05 marca 2015, 23:07 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 4673
Lokalizacja: Jelenia Góra/Wrocław
Pojazd: Nysa 522T 1990
Mega super sprawa, że podjąłeś się renowacji, czegoś takiego, jak Polonez Truck :) Jesteś jak dotąd jednym z nielicznych, ale to grono na szczęście stale rośnie! :)

Jedyne, do czego bym się przyczepił, choć nie jestem blacharzem to do dorabianych elementów. Wydaje mi się, że powinieneś popracować nad formowaniem elementów możliwie w całości, w jednym kawałku, aniżeli pocięte fragmenty spawać potem w jedno. Chodzi mi głównie o to -> Obrazek

Przy odrobinie samozaparcia zrobiłbyś ten element w całości. Oczywiście dużo łatwej, jeśli do tego ma się pewne zaplecze narzędzi blacharskich, ale myślę, że i tak prostymi narzędziami, przy pewnym wkładzie czasu i pracy zrobiłbyś coś lepszego niż takie pocięte fragmenty :)

Ale ogólnie to mam wrażenie, że jak na pierwszy samochód, bo tak zrozumiałem, to nieźle podchodzisz do tematu...

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 06 marca 2015, 00:35 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 lipca 2007, 00:46
Posty: 2435
Lokalizacja: Ostrów Wlkp
Kurde, Marian! Jak na pierwsze cokolwiek blacharskie przy samochodzie, to to jest bardzo dobra robota! :D A takie dobrze pospawane "cięcie" w praktyce (podkreślam, w praktyce) robi robotę wystarczająco dobrze - tylko cicho sza, ja tego publicznie nie powiedziałem :mrgreen: :wink:

@Damian - trzymam kciuki za ukończenie tego remontu - bardzo fajnie Ci idzie! :D

Kwestia progu wewnętrznego - takie trochę "z czapy" pytanie, ale czy aby na pewno był od trucka? Bo to, że progi trucka się mocno róznią od osobowego, to pewnie wiesz? :)

Czy wnętrze też dobierzesz rocznikowo do atrapy (noska)?


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 06 marca 2015, 03:17 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 marca 2009, 23:42
Posty: 947
Lokalizacja: Warszawa
Pojazd: Lublin 3, Polonez Kombi
Marian... czepiasz się właśnie tego co mnie wbiło w fotel i stwierdziłem.. ło ja.. ale sobie gość zarąbiście poradził. Owszem to nie jest detal niezdobywalny i pewnie można by go gdzieś na jakimś szrocie wytargać w wystarczająco dobrym stanie. Z drugiej - dużo więcej Damian nauczy się na takich "zabawach" niż na wstawianiu gotowych paneli.

No i Mag uprzedził mnie z pytaniem którego zapominam zadać za każdym razem... czyli co w wnętrzem... i oczywiście co z mechaniką... czyli czy wąskie koła czy już plusowe?

_________________
Polecam Enkol - Społeczne archiwum transportu szynowego


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 06 marca 2015, 09:28 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 4673
Lokalizacja: Jelenia Góra/Wrocław
Pojazd: Nysa 522T 1990
Ej, ej, ej! Stop :D Wy tu na mnie naskakujecie, kiedy ja wcale nie napisałem tego z powodu "marudzenia", tylko z powodu konstruktywnej krytyki, o którą prosil Damian!

Damian pisze:
Liczę na konstruktywną krytykę oraz mam nadzieje, że podzielicie się ze mną Waszymi doświadczeniami.


Oczywiście, że świetnie sobie poradził i oczywiście, że czasem tak trzeba (tym bardziej, jak się da, a inne możliwości z jakichś względów nie wchodzą w grę). Po prostu napisałem, co uważam, a myślę, że głupot nie napisałem i faktycznie jest lepiej taki element wykonać w całości, tudzież, jak napisał phinek pozyskać ze szrotu-dawcy.

No i że zacytuję sam siebie jeszcze raz:
Marian pisze:
Ale ogólnie to mam wrażenie, że jak na pierwszy samochód, bo tak zrozumiałem, to nieźle podchodzisz do tematu...


więc o co cale zamieszanie? :mrgreen: To jest forum, a forum jest od tego, żeby się uczyć i dyskutować. :mrgreen: Luuuz 8)

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 06 marca 2015, 11:31 
Bywalec Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 czerwca 2012, 07:51
Posty: 113
Lokalizacja: Kwidzyn
Przejrzałem cały temat, i powiem, szacunek dla kolegi! Przede wszystkim za to, że nie przestraszył się takiego, było nie było zgnilucha. Ja,mając jakieś 18 lat, kupiłem Warszawę pick-up, i gdy już opadły emocje związane z kupnem,przestraszyłem się właśnie jej stanu blacharskiego. "Poszła" szybko do ludzi.
Dziś napewno łatwiej i z narzędziami i poradami z internetu. Żałuję, że wtedy nie miałem tyle odwagi co Ty teraz.
Jeśli chodzi o krytykę, ja nie wycinałbym odrazu dwóch stron progów, wzmocnień itp. mimo stworzonego stelaża trzymającego wszystko w kupie. Ale powodzenia życzę mimo to.
Druga sprawa, na wielu fotkach widać że podpierasz auto tylko na lewarkach bez dodatkowych zabezpieczeń. Jeśli mogę, to proszę zadbaj o swoje bezpieczeństwo i zainwestuj w jakieś podpory stabilizujące, nawet zwykłe drewniane pieńki. Ja kiedyś naprawiając malucha, miałem właśnie taki wypadek że auto zsunęło się z lewarka gdy ja byłem pod autem. Całe szczęście, że maluch miał przykręcone koła i skończyło się tylko na strachu i zadrapaniach.
Z ciekawością będę śledził dalsze postępy w pracach.
Powodzenia!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 06 marca 2015, 11:57 
Bywalec Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 maja 2014, 14:37
Posty: 55
Lokalizacja: Nałęczów/Lublin
Dziękuje, za opinie.

@stasiu oczywiście że mogłem kupić niezgnitego :D ale nie chciałem. W promieniu 15 kilometrów od miejsca mojego zamieszkania były 2 Trucki w duuużo lepszym stanie. Jednak moim kryterium wyboru nie był stan blacharki, lecz warunek że auto nie miało wcześniej żadnego remontu ani innej ingerencji blacharskiej. Stwierdziłem, że nie naprawiane auto bedzie najlepszym "poligonem" dla początkującego. Czym więcej rdzy tym więcej doświadczeń.

@phinek z tymi progami to troche trudniejsza sprawa :D troszkę są inne, bo to rzemieślniczy wyrób, ale poradziłem z tym sobie. Oryginalne były dostępne ale to był cenowy kosmos.

Rozstaw osi skrócony z LB na ST.

@Marian wykonanie takiego elementu z jednego kawałka jest na razie poza moim zasięgiem. Dawce rozważałem, ale po pierwsze zewnętrzny próg też ma inny kształt więc i tak by była rzeźba, a po drugie to chciałem się zwyczajnie pobawić :D

Marian pisze:
pierwszy samochód, bo tak zrozumiałem.


pierwszy remont :)

@Dziwny Mag to na pewno wewnętrzny próg do Trucka, jest wykonany z blachy 2mm ! Na Polonezach się troche znam :D Mam jeszcze osobowego do jazdy :D

@jasio lewarki nie podpierały auta, auto było podparte za wahacze i most. Leżało na drewnianych klockach. Progi wycinane nie naraz, lecz najpierw jedna strona potem druga. Lewarki były uzupełnieniem stelaża. Dodatkowym wzmocnieniem na czas wycinania progu.

BHP zawsze na pierwszym miejscu :P

Wnętrze zostaje z Plusa. Wiem, że to nie spodoba się purystom. Tak, auto będzie kundelkiem. Może niektórych zasmucę, ale bedzie okrutna mieszanka części z różnych roczników. :D
____________________________________________________
Jak to dobrze, że na tym forum można edytować posta :P
Skorzystam z tego i wkleje jeszcze jedną porcję zdjęć

Teraz strona kierowcy. Po tej stronie zdecydowanie więcej się utleniło.

Konstrukcja wsporcza
Obrazek

Paka podparta tak samo jak od strony lewej
Obrazek
Obrazek

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Próg w przekroju
Obrazek
Obrazek

_________________
Polonez Caro
Polonez Truck "el camino" IN PROGRESS
Polonez ATU 86 "Hachiroku"


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 06 marca 2015, 21:55 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 marca 2009, 23:42
Posty: 947
Lokalizacja: Warszawa
Pojazd: Lublin 3, Polonez Kombi
Ja tam lubię wnętrze plusowe więc w pełni rozumiem Twój wybór (sam bym zrobił tak samo).

A czy resztę mechaniki/elektryki zostawiasz plusowe? W sumie to było by dość ciekawy taki "plus" z blaszaną mordką.

_________________
Polecam Enkol - Społeczne archiwum transportu szynowego


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 07 marca 2015, 09:46 
Bywalec Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 maja 2014, 14:37
Posty: 55
Lokalizacja: Nałęczów/Lublin
Przedstawie swoją wizję wnętrza.

Udało mi się zakupić nową wykładzinę do Poloneza. Oryginalną, z metką, pierwszej kategori z folią :D Deska pozostanie z Plusa, ponieważ nagrzwinica w Plusie pochodzi z Espero, natomiast w poprzednich polonezach jest identyczna jak w Cinquecento. Szybkość nagrzewania kabiny jest nieporównywalna.

Zdobyłem też fajny smaczek do wnętrza a mianowicie panel sterowania nawiewami z przyciskiem do uruchamiania klimatyzacji (przycisk A/C) :P

Fotele zostaną obszyte na nowo, nowym materiałem imitującym orginalne "zielone paski" firmy Inter Groclin (wzór identyczny, kolor też, tylko że całość tak jaby powiększona +15% ). Zapomniałem dodać, że fotele to IG Standard :D. Cały materiał został jakiś czas temu wykupiony z fabryki w Grodzisku Wielkopolskim przez "fanuff" Marki i niestety szary obywatel który nie śpi na forsie nie może sobie pozwolić na zakup takiego materiału.

Jedna różnica: Fotele IG miały paski pod kątem 45* i oba fotele były identyczne. Ja zrobie wzór asymetryczny. Paski na fotelach stworzą klin. Na jednym fotelu będą w prawo, na drugim w lewo.

Kierowniaca z Poloneza Kombi zostanie obszyta takim samym materiałem jak mieszek drążka zmiany biegów. Będzie to połączenie czernej dermy z nicią w kolorze zielonego jabłuszka

Boczki bedą w tym samym kolorze co fotele, a mianowicie w zielone paski. Rączkę-podłokietnik w drzwiach zastąpi ten z modelu Caro. Na podsufitkę trafi ten sam czarny materiał co na boki i tyły foteli.

Obrazek
Obrazek

:570:
Obrazek

Przymierzyłem, dopasowałem, porobiłem znaki w kilku miejscach i trzba założyć kolejną tarczę i ciąć dalej
Obrazek
Obrazek

Pojawił się pewien problem ze słupkiem

Obrazek

Będzie rzeźba przez duże "RZ" O odbudowie poszycia słupka napszę osobny post, bo ten etap pracy zajął sporo czasu
Obrazek
Obrazek

Myślałem że tu coś bedzie pasować, ale nie, słupek środkowy też zrobię od zera
Obrazek

szlifowanie i piaskowanie żeby ocenić stary (przy okazji widać co się dzieje z rękawiczką podczas pracy ze szlifierką)

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Tu potem poprawiłem, bo mi się niespodziewanie piasek skończył
Obrazek

Montaż progu do paki, tutaj krótko,bo w sumie to samo co z prawej strony, więc nie bede dwa razy tego samego pokazywać
Obrazek

Sprawa się miała następująco: progu nie było, poszycia słupka nie było...

Następny w kolejce był but :D

Obrazek
Obrazek

wypruty do zera, co trzeba rozwiercone, co trzeba rozszlifowane

Nowy but
Obrazek
Obrazek

Pasuje ładnie. Zdecydowałem że w pierwszej kolejności wspawam próg a dopiero potem wrócę do buta

Obrazek
Obrazek

Obrazek

oczywiście widoczną na zdjęciu rdze zlikwidowałem w którymś z późniejszych etapów

Spawanie progu z ramą

Obrazek

na gotowo

Obrazek
na gotowo

Obrazek

_________________
Polonez Caro
Polonez Truck "el camino" IN PROGRESS
Polonez ATU 86 "Hachiroku"


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 08 marca 2015, 15:45 
Bywalec Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 maja 2014, 14:37
Posty: 55
Lokalizacja: Nałęczów/Lublin
Porcja fotek z jednego dnia pracy. Pracowałem wtedy z moim Ojecem, więc postęp jak na jeden dzień pracy spory. Zdjęć nie bede układać tematycznie, lecz przedstawie je w kolejności wykonania.

Plan pracy objął odtworzenie fragmentu słupka i przyspawanie progu zewnętrznego :D

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
[img]http://[/img] Obrazek
Obrazek
Obrazek

mój aparat sobie nie radzi a rejestrowaniem długich prostych elementów

wygląda jak by zgięty był :D a nie był w rzeczywistości

Obrazek


Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Fragment poszycia słupka był wypiaskowany od środka i pomalowany przed wspawaniem. Ten element chciałem kupić nowy ale jest nie dostępny. Po długich przemyśleniach zdecydowałem się na spawanie z kawałków. Argumentem "za" było to, że nie spawam SŁUPKA z kawałów. Słupek jest fabrycznie złączony z resztą nadwozia i jest nie naruszony, ja dosztukowuje JEDYNIE POSZYCIE więc to nie jest element wpływający nabezpieczeństwo.

_________________
Polonez Caro
Polonez Truck "el camino" IN PROGRESS
Polonez ATU 86 "Hachiroku"


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 09 marca 2015, 13:59 
Bywalec Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 maja 2014, 14:37
Posty: 55
Lokalizacja: Nałęczów/Lublin
moja ulubiona robora czyli łatki i łateczki

Obrazek
Obrazek

i taka dorobiona łatka trafi tu
Obrazek

kolejna

Obrazek

Obrazek
Obrazek

rachu ciachu i do piachu
Obrazek

Podłużnica pomalowana, następnie przygotowane miejsca pod spawy
Obrazek
Obrazek

Spieszę z wyjaśnieniami: na poniższym zdjęciu spaw wygląda dziwnie gdyż spawałem od środka auta, a po zewnętrznej stronie widać jedynie małe punkciki :D
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

z takiej spoiny jestem dumny
Obrazek

Obrazek

NA GOTOWO, zostało tylko wyszlifować
Obrazek

_________________
Polonez Caro
Polonez Truck "el camino" IN PROGRESS
Polonez ATU 86 "Hachiroku"


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 132 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 9  Następna
Moderatorzy: monterr07, Dziwny Mag

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
cron

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group
Theme created StylerBB.net