Dzisiaj jest 28 marca 2024, 10:07


Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 129 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9  Następna
Autor Wiadomość
Post: 18 lipca 2016, 08:07 
Miłośnik Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 15 listopada 2015, 09:31
Posty: 317
Pojazd: DMP Lublin 3324 Groszek
Bartosz pisze:
Przedni napęd do lublina ,ktoś ma jakieś info ? bo myślę nad tym poważnie i pomysła mam takiego aby tam honkera reduktor i most zapodać [...]
Byłby lublin 4x4 na MT'kach :)
A może kto ma dyferek od honkera przedni na zbyciu w szopie/strychu :))) ?????


Heh... Żadnych konkretów nie podam, za to podłączę się pod temat bo też mnie się coś takiego lęgnie w głowie. :)
Najbardziej koszerne byłoby właśnie na Honkerze? ;) Sąsiad mój osobisty od kilkunastu lat pracuje jako kierowca w największej dziurze w Europie i uwielbia Honkery, a na Landrovery pluje z daleka.
Szkoda, że od kilku lat kopalnia nie wyprzedaje już wycofanych samochodów a istniejące idą na kanibalizację. Bo już, już zacierałem rączki.
Co do umiejscowienia dźwigni reduktora, to chyba nie wypadną one aż tak bardzo z tyłu. Zresztą możnaby zrobić sterowanie pośrednie i wyprowadzić pod podłogą aż przed wajchę od biegów.
A jaką masz skrzynię? By wydaje mi się, że najlepiej byłoby bliźniaczy Tczew pochodzący z Honkera wstawić i tylko wrzucić przedni most i dopasować długości wałów.
Ale pewnie, jak zwykle, diabeł w szczegółach jest ukryty.
A może zacząć od poszukania tylnego mosty z Honkera z blokadą? I mogłoby się okazać, że nie jest potrzebna aż tak wielka rzeźba z dokładaniem przedniego napędu.

_________________
pozdrrrawiam! :)
zbYszek http://www.zbychewka.pl


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 18 lipca 2016, 12:04 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 25 listopada 2015, 19:14
Posty: 121
Lokalizacja: Wierzbna/Świdnica
O moście z blokadą lub szperą tył też myślę z patrola GR zapodać most z LSD i gotowe tylko parę rzeczy do przerobienia pod resory i nie wiem jak szerokości podejdą, a mosty z patroli słyną z pancerności.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 25 lipca 2016, 20:40 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 25 listopada 2015, 19:14
Posty: 121
Lokalizacja: Wierzbna/Świdnica
Na razie z 4x4 czekam na jakiś sensowny most i reduktor ale między czasie ogarnąłem most bo ciekł olejem spod dekla aż się słabo robiło,wszystko uciapane.Siadłem sobie pod busem krótkie oględziny i - nasi tam byli bo dekiel ujebany na silikon sportowy bo czerwony....jak ja to kocham.Otworzyłem browarka :) a potem most oczywiście po spuszczeniu oliwy-smoły która tam była.Po otwarciu okazało się że nasi nie dali wcale uszczelki sądząc że cudowny sportowy silikon ogarnie-i jak zwykle nie ogarnął :evil: ,zakupiłem uszczelkę za całe 6,7 pln ,taniej jak tuba silikonu ,wyczyściłem pokrywę psikłem podkładem i czarnym matem i poskładałem.Zalałem nowy olejek i jakoś nie cieknie a srilikonu ni ma...
Poza tym w końcu udało się przepchnąć zwrotnice smarem bo w zeszłym roku coś się nie dawało,zlikwidowałem też wisco i zapodałem elektryczny wiatrak "spal" sterowany elektronicznym termostatem.Zamontowałem też nową pompę wody bo stara jeszcze oryginalna poddała się jakiś czas temu.


Załączniki:
DSCN0918.jpg
DSCN0918.jpg [ 665.71 KiB | Przeglądany 5143 razy ]
Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 26 lipca 2016, 09:18 
Miłośnik Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 marca 2016, 22:10
Posty: 307
Lokalizacja: opolskie
Pojazd: żuk a 156 b
Silikon bardzo dobra rzecz zastępuje starego hermetyka
W składaniu już wysłużoych Skrzyń, mostów, zwolnic, pochw itp. Itd. Gdzie powierzchnia nie jest już tak równa( różne dziurki w odlewach zadrapania rowki) szczegulnie w traktorach. MOwa oczywiscie o siokonie z uszczelką nie samym silikonem
N
a

_________________
W pogoni dzisiejszego świata, warto pamiętać, co jest naszą przeszłością...


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 26 lipca 2016, 18:56 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 marca 2009, 23:42
Posty: 981
Lokalizacja: Warszawa
Pojazd: Lublin 3, Polonez Kombi
No właśnie a mi jeden mechanior mówił, że albo silikon albo uszczelka. Jak uszczelka to po to ona jest aby wszelkie drobne nierówności przejąć, a jak będzie silikon to uszczelka nie siądzie i nie uszczelni tak dobrze.

_________________
Polecam Enkol - Społeczne archiwum transportu szynowego


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 26 lipca 2016, 19:46 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 25 listopada 2015, 19:14
Posty: 121
Lokalizacja: Wierzbna/Świdnica
Wszystko można zastosować ale jednak z głową ,a nie najebać silikonu i może się uda,poza tym są uszczelniacze lepsze jak silikon,jest fajny uszczelniacz wurtha i reintza i nie śmierdzi octem jak silikon z kibla.Na razie sucho pod mostem ale nie wykluczam że i uszczelka nie da rady jak dekiel może być pogięty lub poprzeciągany przez poprzedniego czarodzieja.Pożyjemy zobaczymy.Dziś jeszcze przewody paliwowe zmieniłem między filtrem a pompą bo już popękane były, a dziś jeden rano strzelił i miałem szybka akcję naprawczą przed 6 rano,poza tym zamontowałem przerobiony kosz koła zapasowego i koło powędrowało na swoje miejsce.Jeszcze między czasie ogarniam boczne okno bo chcę powrócić do otwieranego (w oryginale miał dwa otwierane w drzwiach przesuwanych i po drugiej stronie),wyczyściłem ramkę bo farba płatami odpadała,pomalowałem epoksydem i czarnym matem,nawet już w uszczelki uzbroiłem i jedną szybkę włożyłem jutro drugą i na auto leci montaż.Po niedzieli na Bałtyk lecę :mrgreen:


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 26 lipca 2016, 20:58 
Miłośnik Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 marca 2016, 22:10
Posty: 307
Lokalizacja: opolskie
Pojazd: żuk a 156 b
phinek pisze:
No właśnie a mi jeden mechanior mówił, że albo silikon albo uszczelka. Jak uszczelka to po to ona jest aby wszelkie drobne nierówności przejąć, a jak będzie silikon to uszczelka nie siądzie i nie uszczelni tak dobrze.

Oj mają niektórzy wymysły :roll: od zawsze stosuje silikon -> uszczelka -> silikon. Oczywiście odtłuszczone i jakoś trzyma... ba nie tylko ja znam kilka mechaników to każdy ma zasade silikon z uszczelką. No ale ja nikogo nie zmuszam do silikonu każdy ma swoje sposoby i kropka.

_________________
W pogoni dzisiejszego świata, warto pamiętać, co jest naszą przeszłością...


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 26 lipca 2016, 21:05 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 stycznia 2014, 00:34
Posty: 2073
Lokalizacja: Dobrodzień / Lubliniec
Pojazd: Nysa 521 T 1969
mega szacun i dobra robota, jeśli chodzi o ten blask niebieskiego Lublinka - wygląda, jak z reklamy 8)

SUPER :!:

_________________
Syrena 102 1963
Nysa 521 T 1969 (Towos)
Nysa 521 R 1978 (Rolnik - dubelkabina)
Nysa 522 M 1980 (Mikrobus)
Nysa 522 T 1992 (Towos)
Ford Fiesta Focus 1996 (prototyp)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 29 lipca 2016, 10:33 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 5075
Lokalizacja: Jelenia Góra
Pojazd: Nysa 522R 1991
Ja też wychodzę z założenia, że niektórym uszczelkom trzeba pomóc cienką warstwą reinza czy wurtha. Wtedy uszczelka spełnia swoją funkcję jak należy. Bo nie każda jest na tyle gruba czy elastyczna, żeby uszczelnić odpowiednio, a taki uszczelniacz wypełni każdą szczelinę nie zabierając właściwości samej uszczelce (i przede wszystkim grubości, co też czasem jest ważne)

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 29 lipca 2016, 21:19 
Miłośnik Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 15 listopada 2015, 09:31
Posty: 317
Pojazd: DMP Lublin 3324 Groszek
Bartosz pisze:
[...]poza tym zamontowałem przerobiony kosz koła zapasowego i koło powędrowało na swoje miejsce.[...]Po niedzieli na Bałtyk lecę :mrgreen:

Kosz przerabiałeś, ponieważ masz szersze kapcie teraz?
A ja nad Bałtyk za dwa tydnie - paczka z filtrami już przyszła, zamówienie z oponami może po niedzieli się zrealizuje i wtedy trza będzie poprawić kąt wtrysku, zmienić ciut aranżację wnętrza (ale to dopiero jak już wózek plażowy będę miał gotowy), odkurzyć, umyć, zatankować do pełna i heja... :)
A w które miejsce jedziesz? Może będziemy się mijać przy zmianie turnusu? ;)

_________________
pozdrrrawiam! :)
zbYszek http://www.zbychewka.pl


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 30 lipca 2016, 06:59 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 25 listopada 2015, 19:14
Posty: 121
Lokalizacja: Wierzbna/Świdnica
Kosz przerobiłem ze względu na belkę haka którą tam zrobiłem,jest dużo grubsza jak fabrycznie i nie mieściły się narożniki i rączka której po prostu teraz nie ma.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 30 lipca 2016, 17:19 
Miłośnik Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 15 listopada 2015, 09:31
Posty: 317
Pojazd: DMP Lublin 3324 Groszek
Khmm... Uznałeś, że oryginalny hak jest za słaby? Dlaczego? :)

_________________
pozdrrrawiam! :)
zbYszek http://www.zbychewka.pl


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 30 lipca 2016, 19:29 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 25 listopada 2015, 19:14
Posty: 121
Lokalizacja: Wierzbna/Świdnica
Nie za słaby tylko nie miałem haka wcale i zakupiłem główkę orisa,do tego belkę profil zamknięty szerokości podstawy haka o grubości ścianki 6,5mm a boczne blachy zostały skopiowane z oryginalnego haka tyle że chłopaki wycieli mi je plazmą czy jakimś laserem z dwukrotnie grubszej blachy niż oryginał w efekcie czego po pospawaniu zrobiło się haczydło za które można lublina powiesić na drzewie :mrgreen:
Przerobiłem też podwieszenie koła z tych sprężynek zatrzasków fabrycznych na śrubki M6,wolę je rozkręcać jak walczyć z zardzewiałymi sprężynko zatrzaskami.
Parę fotek z dzisiaj,woltomierz,sterownik wentylatora,wentylator elektryczny zamiast wisco itd..


Załączniki:
DSCN0934.JPG
DSCN0934.JPG [ 454.49 KiB | Przeglądany 5036 razy ]
DSCN0951.JPG
DSCN0951.JPG [ 506.08 KiB | Przeglądany 5036 razy ]
DSCN0952.JPG
DSCN0952.JPG [ 516.38 KiB | Przeglądany 5036 razy ]
DSCN0953.JPG
DSCN0953.JPG [ 503.15 KiB | Przeglądany 5036 razy ]
DSCN0954.JPG
DSCN0954.JPG [ 479.37 KiB | Przeglądany 5036 razy ]
DSCN0945.JPG
DSCN0945.JPG [ 426.2 KiB | Przeglądany 5036 razy ]
DSCN0931.JPG
DSCN0931.JPG [ 409.12 KiB | Przeglądany 5036 razy ]
DSCN0927.JPG
DSCN0927.JPG [ 451.47 KiB | Przeglądany 5036 razy ]
DSCN0946.JPG
DSCN0946.JPG [ 589.01 KiB | Przeglądany 5036 razy ]
Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 31 lipca 2016, 16:38 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24 czerwca 2015, 23:30
Posty: 647
Lokalizacja: Wrocław
Pojazd: Żuk A07J 2.4TD
Mega! Naprawdę szacun za to odmalowanie i w ogóle za odnowienie całości... :)
Co to za regulator?

_________________
Żuk Kazik:
http://www.forum.polskiedostawczaki.pl/ ... =16&t=2875
https://www.facebook.com/Zuk.Kazik


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 31 lipca 2016, 17:06 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 25 listopada 2015, 19:14
Posty: 121
Lokalizacja: Wierzbna/Świdnica
Ten regulator to termostat mikroprocesorowy z ustawianiem temp. załączenia i histerezy,steruje wentylatorem chłodnicy.Silnik mniej obciąża jak wisco :wink: a zwłaszcza łożyska pompy wody nie dostają po pupie.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 129 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9  Następna
Moderatorzy: monterr07, Dziwny Mag

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
cron

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group
Theme created StylerBB.net