Dzisiaj jest 29 marca 2024, 01:50


Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 307 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 21  Następna
Autor Wiadomość
Post: 21 października 2016, 09:35 
Miłośnik Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 15 listopada 2015, 09:31
Posty: 317
Pojazd: DMP Lublin 3324 Groszek
Indeks nośności dla Bartoszowej opony (Malatesta koala?) był na styk dla mojego groszka 2,9t. Oczywiście można relatywizować problem i podpierać się, że nośność opony podawana jest dla prędkości maksymalnej, a nasze pojazdy chyba nie latają 180km/h? ;)
Niemniej szukałem innej, z właściwym zapasem nośności.
Swoją drogą, to te wszystkie ATeki 15 i 16" wsadzane do długich Patroli i obciążanych landryn, to chyba narażone są na jakieś 3 tony masy w stanie gotowym do boju czyli wyruszenia na wyprawę?

_________________
pozdrrrawiam! :)
zbYszek http://www.zbychewka.pl


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 21 października 2016, 16:02 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 marca 2009, 23:42
Posty: 981
Lokalizacja: Warszawa
Pojazd: Lublin 3, Polonez Kombi
A ja kiedyś... no dobrze przedawniło się to napiszę...
Lublin 2,9 t + stare opony + 2,9 ładunku + 3 chłopa po ok. 100 kg każdy = dał radę :)

_________________
Polecam Enkol - Społeczne archiwum transportu szynowego


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 21 października 2016, 20:08 
Miłośnik Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 24 września 2016, 21:59
Posty: 292
Lokalizacja: Przystanek Oliwa
Pojazd: Lublin Autobus 1999
To jest jeden z powodów, dla których kupiłem niedocenianego Lublina.

Wczytując się w projekty nysowo-żukowe na tym forum, uważam Lublina za najtańszy materiał, na tego rodzaju wydumki o ile ktoś planuje się takim tworem dalej przemieszczać.
Z kolei przerabianie Żuków i Nys, tylko po to, by zachować samą budę i potem szpanować Żukiem na zadupiach, to trochę nie fair. W życiu nie nazwał bym to Żukiem.
Tłuc się zaś np. taką trzybiegową Nysą z dolniakiem po świecie, ma głęboki sens. Tylko kogo na to stać? Nie pytam w kategoriach finansowych... Jaj człeczych się nie kupuje... Z jajami się człek rodzi.

Pierwotnie miałem jakieś plany z Lublinem. Obecnie nie mam. Stał się moim luksusem, zbędnym dodam. Nie ważne zbiegusku, że tym Lublinem opierdoliłbym wszystkie tematy mazeno ale nie robię takich ładnych zdjęć...

_________________
Świat jest do dupy ale życie jest cudem.
Opisanie świata moje


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 22 października 2016, 16:55 
Miłośnik Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 24 września 2016, 21:59
Posty: 292
Lokalizacja: Przystanek Oliwa
Pojazd: Lublin Autobus 1999
Właśnie stoczyłem małą batalię z kolegą, który se podobnie ubzdurał, jak ja kiedyś, aby na bazie Nysy zbudować potworka. Dałem mu linka do mojej poprzedniej wypowiedzi i może ochłonie.

Tymczasem...
https://www.facebook.com/permalink.php? ... 1066489948

_________________
Świat jest do dupy ale życie jest cudem.
Opisanie świata moje


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 22 października 2016, 19:01 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 5075
Lokalizacja: Jelenia Góra
Pojazd: Nysa 522R 1991
Elwood pisze:
To jest jeden z powodów, dla których kupiłem niedocenianego Lublina.

Wczytując się w projekty nysowo-żukowe na tym forum, uważam Lublina za najtańszy materiał, na tego rodzaju wydumki o ile ktoś planuje się takim tworem dalej przemieszczać.
Z kolei przerabianie Żuków i Nys, tylko po to, by zachować samą budę i potem szpanować Żukiem na zadupiach, to trochę nie fair. W życiu nie nazwał bym to Żukiem.


O to to! Elwood, popieram Twe słowa. Nie przeczę, pewne rzeczy warto udoskonalix, ale gdzieś jest granica miedzy samochodem udoskonalonym, a zupelnie innym już pojazdem.

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 23 października 2016, 16:23 
Miłośnik Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 24 września 2016, 21:59
Posty: 292
Lokalizacja: Przystanek Oliwa
Pojazd: Lublin Autobus 1999
Dlatego Tobie kibicuję.
Ja się z Lublinem zapętliłem, popełniając po raz kolejny te same błędy. Człowiek się chyba nie wyleczy...
Tym niemniej ostatnio podjąłem kilka ważkich decyzji. Pierwsza, rezygnuję z nazwy. W ten sposób jasno odcinam się od... projektu, który robiłem. Zaprzyjaźniony warsztat jest tu nie bez winy. Nie mam specjalnych zastrzeżeń do jakości prac (życie to zweryfikuje), ale temat się sypnął na "projekcie zbiornikowym" (i w ogóle wszystko ciągnęło się, jak flaki z olejem). W sumie detal, ale uzmysłowił mi dopiero teraz, jakie błędy popełniłem ja, zdając się na sugestie seniora. Wszystko powinno zmierzać do szybkiego końca, a nie na dorabianiu sobie do emerytury.
Dlatego jednym pociągnięciem (nie wnikam w szczegóły) zamknąłem projekt na danym etapie, żądając (po raz pierwszy tak naprawdę), tego, co ja uważam za konieczne.
Może to pozwoli mi go (Lublina znaczy) zachować i cieszyć się wspólną jazdą.

_________________
Świat jest do dupy ale życie jest cudem.
Opisanie świata moje


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 26 października 2016, 12:22 
Gość Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 06 października 2016, 07:52
Posty: 8
Pojazd: Lublin 2002
No widzisz Elwood a ja świadomie pcham się w temat Lublinowy. Poszukuje po prostu odpowiedniego osobnika, któremu to nawet nadałem roboczą nazwę ;)
Wspomniałeś o trasach Mazeno, które śmiało pokonasz Wrublinem. To kolejny argument za tym pojazdem. Szkoda, że nigdzie nie mogę poczytać jego (Mazeno) opowieści bo przypadły mi do gustu.

Pozdrawiam i niech Wrublin będzie z Tobą! :)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 26 października 2016, 15:18 
Miłośnik Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 24 września 2016, 21:59
Posty: 292
Lokalizacja: Przystanek Oliwa
Pojazd: Lublin Autobus 1999
Tu masz historię mazeno:
http://travelbit.pl/forum/viewtopic.php?f=2&t=35599

Jest kilka Lublinów wartych obejrzenia obecnie. Moim zdaniem musisz szukać:
- wersję do 3,5T (czterosatelitowy mechanizm różnicowy),
- podwyższonego (niekoniecznie long),
- busa (bez dzielonej kabiny z paką),
- silnik 4CT90 (z turbo),
- ze skrzynią tczewską (!) 5-ciobiegową.
Dołożyć reduktor.
Wstawić porządną chłodnicę miedzianą.

I będziesz Pan zadowolony.

_________________
Świat jest do dupy ale życie jest cudem.
Opisanie świata moje


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 27 października 2016, 08:33 
Gość Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 06 października 2016, 07:52
Posty: 8
Pojazd: Lublin 2002
Takich bus-ów jak Twój jest niewiele. Ja chyba wolałbym wersję long niż high ale jakby były dwie opcje na raz to super. Mógłbym rowera do środka wepchnąć albo nawet niewielkiego enduraka i spać pod dachem :) Cała reszta jak piszesz.

dzięki za link :)

Sorki za zaśmiecanie tematu ale zadałbym pytanko. Czy po nr VIN dowiem się że Lublin posiada skrzynię 5 "made by Tczew"?


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 27 października 2016, 08:50 
Miłośnik Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 24 września 2016, 21:59
Posty: 292
Lokalizacja: Przystanek Oliwa
Pojazd: Lublin Autobus 1999
Dwa pytanie.
Mocuję obecnie pasy bezpieczeństwa i poginęły mi śruby. Podpowie mi ktoś, jakie to?

Drugie.
Zastanawiam się na wyprowadzeniem poboru powietrza zdecydowanie wyżej i rozwiązanie, które nasuwa się, to dobór snoorkela z dostępnych na rynku, który dałoby się zaadaptować do Lublina.
Np. takie:
http://tuning-sport.com/en/products/view/737.html?gID=

Generalnie bardzo słabym punktem Lublina jest umiejscowienie obudowy filtra, narażanej na erozję mechaniczną (sąsiedztwo koła - syf spod koła). Jedyne rozwiązanie to zabezpieczenie odbudowy elastycznym materiałem albo...?

_________________
Świat jest do dupy ale życie jest cudem.
Opisanie świata moje


Ostatnio zmieniony 27 października 2016, 13:17 przez Elwood, łącznie zmieniany 1 raz

Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 27 października 2016, 11:17 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 lipca 2007, 00:46
Posty: 2838
Lokalizacja: Ostrów Wlkp
Albo osłonięcie tej obudowy jakimś nakdolem / fartuchem...?

@Rebel - W numerze VIN powinien być typ skrzyni - ale co i jak w Lublinie (tzn które cyferki kodują jaką skrzynię), to już musisz wyszukać w książce napraw na przykład.

_________________
Kot może zostać. Reszta - wypierdal*ć!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 27 października 2016, 13:04 
Miłośnik Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 15 listopada 2015, 09:31
Posty: 317
Pojazd: DMP Lublin 3324 Groszek
Z tym filtrem, to bym nie przesadzał. Choć rozumiem ideę osłonięcia w kontekście twych doświadczeń. :)
Co do śrub:
Z moich pomiarów wynika, że M11x1,25 Lgw=27 albo 33mm.

_________________
pozdrrrawiam! :)
zbYszek http://www.zbychewka.pl


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 27 października 2016, 13:19 
Miłośnik Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 24 września 2016, 21:59
Posty: 292
Lokalizacja: Przystanek Oliwa
Pojazd: Lublin Autobus 1999
Te obudowy korodują z powodu fatalnego umiejscowienia. Mag, myślę o jakiejś elastycznej powłoce, typu baranek.
W Lublinie, jak go kupiłem filtr nie miał się czego trzymać.

_________________
Świat jest do dupy ale życie jest cudem.
Opisanie świata moje


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 27 października 2016, 14:44 
Miłośnik Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 15 listopada 2015, 09:31
Posty: 317
Pojazd: DMP Lublin 3324 Groszek
Śruby:
Załącznik:
sruby.JPG
sruby.JPG [ 110.43 KiB | Przeglądany 11732 razy ]

Wymiary:
Grubość łba: 5mm
Dystans pod łbem: 5mm
L gwintu: 27mm krótka i 33mm dłuższa.
L całkowita: odpowiednio 37 i 43mm.
Z tym snorkelem za niecałe 4 baksy, to już się podnieciłem i nawet ja miałem zamawiać, mimo, że plany były nikłe :)

_________________
pozdrrrawiam! :)
zbYszek http://www.zbychewka.pl


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 27 października 2016, 14:52 
Miłośnik Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 24 września 2016, 21:59
Posty: 292
Lokalizacja: Przystanek Oliwa
Pojazd: Lublin Autobus 1999
Oferta ważna była tylko przez kilka godzin... :)
Co do śrub, to jedna w podłogę, druga w słupek. Dla formalności, krótsza w podłogę, czy słupek?

_________________
Świat jest do dupy ale życie jest cudem.
Opisanie świata moje


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 307 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 21  Następna
Moderatorzy: monterr07, Dziwny Mag

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
cron

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group
Theme created StylerBB.net