Dzisiaj jest 18 listopada 2018, 03:41


Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 204 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 ... 14  Następna
Autor Wiadomość
Post: 07 grudnia 2016, 18:48 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 29 sierpnia 2016, 22:04
Posty: 168
Pojazd: Lublin 3Mi
Otóż to. Elwood ma rację. Miejsce i czas. Dwa czynniki, którymi ja nie dysponuje. O ile miejsce jeszcze od biedy by się znalazło, zawsze można coś wynająć - ale z czasem zawsze będzie cienko. Zwyczajnie nie mogę sobie pozwolić, żeby moje samochody remontowały się przez rok+, ja ich używam w pracy zarobkowo :(

_________________
Pozdrawiam, Tomek
Daewoo Lublin 3 3524 2000r, Andoria 4cT90-1MEA 90KM
Intrall Lublin 3Mi 3524 2006r, Andoria 4cTi90-1BE 102KM


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 11 grudnia 2016, 09:51 
Miłośnik Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 24 września 2016, 21:59
Posty: 200
Lokalizacja: Przystanek Oliwa
Pojazd: Lublin Autobus 1999
Z wieści.
Montaż kanapy do podłogi we Wrublu zakończony. Drzwi boczne ("autobusowe") udrożnione całkowicie. Pozostaje tylko zamontować silnik, bo jego brakuje. Gdzieś w domowych fantach leży i śmieje się instrukcja obsługi Autobusu Lublin III. Tam są dane dotyczące silnika i całej instalacji.

_________________
Świat jest do dupy ale życie jest cudem.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 15 grudnia 2016, 20:19 
Miłośnik Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 24 września 2016, 21:59
Posty: 200
Lokalizacja: Przystanek Oliwa
Pojazd: Lublin Autobus 1999
Światełko w tunelu...
https://www.facebook.com/Zwierzenia-Wru ... 066489948/

_________________
Świat jest do dupy ale życie jest cudem.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 15 grudnia 2016, 22:22 
Miłośnik Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 15 listopada 2015, 09:31
Posty: 306
Pojazd: DMP Lublin "Groszek"
Jak nic się nie dzieje, to... nic się nie dzieje. A potem wystarczy na kwilkę z oka spuścić i już wpisów tyle, że się pogubić można. :)
Najbardziej doskwiera mi brak możliwości obejrzenia filmów na vimeo - no, nie funguje i tela!
Nieustająco czymiem kciuki... :)

_________________
pozdrrrawiam! :)
zbYszek http://www.zbychewka.pl


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 21 grudnia 2016, 23:30 
Miłośnik Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 24 września 2016, 21:59
Posty: 200
Lokalizacja: Przystanek Oliwa
Pojazd: Lublin Autobus 1999
Jutro suchym lodem przedział kierowcy i pasażera traktuję. Powierzchnia na próbę porywająca nie jest, jak wyjdzie - zobaczymy. Nadzieja w fizyce, co to za mnie skruszyć ma resztki mat bitumicznych.
W każdym razie zbliżam się nieuchronnie do końca pierwszego etapu budowy skarbonki. Po prostu hajs się skończył. Finiszuję na oparach.

W każdym razie...
Obrazek
...tu będzie stała koza. Na razie imituję ją beczułka po oleju.

_________________
Świat jest do dupy ale życie jest cudem.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 21 grudnia 2016, 23:39 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 4719
Lokalizacja: Jelenia Góra/Wrocław
Pojazd: Nysa 522T 1990
Coraz bardziej ciekawy jestem efektu końcowego? Zdradź no Waść jakieś plany, a nie tak ogólnikami i półsłówkami rzucasz :)

No! I fajnie, że coś się dzieje w temacie! :)

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 22 grudnia 2016, 23:11 
Miłośnik Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 24 września 2016, 21:59
Posty: 200
Lokalizacja: Przystanek Oliwa
Pojazd: Lublin Autobus 1999
Plany - w sensie, że gdzieś tym Wrublinem mam jechać...? Jeżeli tak, to planów nie ma.
Za to zabawa z suchym lodem przednia. Metodę zrywania starych bitumów w ten sposób podejrzałem u któregoś z Żukmenów. Może u Ciebie Marian... ale pewien nie jestem.

W każdym razie pomysł jest przedni i robota idzie migiem. Gdybym wpadł na pomysł, na który wpadłem w trakcie pracy, to dwudziestoma kilogramami, które nabyłem po dobrej cenie (razem ze styropianową skrzynią) opyliłbym całość zagadnienia koncertowo. No, ale w planie miał być tylko przedział "kabinowy" a wyszło pół Wrublina.

Za to podłoga nie była już wcale taka kolorowa i cieszę się, że nie zostawiłem bitumu na pozostałej części. Sporo ognisk korozji na łączeniach blach, otworach itp. Dużo więcej pracy miałem ze szlifierką w ręku i elastycznym klockiem z papierem ściernym. Całość zajęła mi 4h i po raz pierwszy jestem usatysfakcjonowany robotą. Tylko kilka blaszanych łatek trzeba będzie jeszcze wstawić.
W linku wstawiłem kilka fotek z operacji.
https://www.facebook.com/permalink.php? ... 1066489948

Tymczasem wszystkim fanom starych strucli życzę Wesołych Świat.

_________________
Świat jest do dupy ale życie jest cudem.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 23 grudnia 2016, 13:46 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 grudnia 2013, 09:31
Posty: 584
Lokalizacja: Zator
Pojazd: Żuk A15 1970
Miałem już zapytać skąd miałeś agregat do czyszczenia suchym lodem... aż, zerknąłem na linka facebookowego. Nie myślałem nigdy nad takim zastosowaniem suchego lodu, a jak widać działa.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 23 grudnia 2016, 14:01 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 4719
Lokalizacja: Jelenia Góra/Wrocław
Pojazd: Nysa 522T 1990
Chyba Piotrek (Diesel) tak się pozbywał starego wygłuszenia. Ja posłużyłem się bardziej prymitywnymi metodami - śrubokręt, szpachelka i czasami młotek. Odchodziło, jak stary tynk :D

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 23 grudnia 2016, 20:34 
Miłośnik Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 24 września 2016, 21:59
Posty: 200
Lokalizacja: Przystanek Oliwa
Pojazd: Lublin Autobus 1999
Dodam, że nie trzeba przykrywać kocem jak robił to Diesel.
U mnie trzymało fest miejscami. Gdybym poszedł "prymitywną ścieżką" spędziłbym na pace ze dwa dni.
Zasadniczo wcale nie trzeba dużo tego suchego lodu. Zapewne starczyłoby go 10kg z tym, że należy robić partiami. Podzielić sobie płaszczyznę na kilka pól. Obsypać dwa pierwsze pola, następnie z jednego pola wymieść na kolejne (trzecie) i te wolne odbijać. Potem znowu przesuwamy lód i odbijamy drugie. Wystarczy 5-10 minut, by zmrozić starą warstwę. Ta "strzela" już po kilkunastu sekundach. Metoda rewelacyjna. Przydałaby mi się tylko mała, metalowa szufelka.

_________________
Świat jest do dupy ale życie jest cudem.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 25 grudnia 2016, 13:04 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24 czerwca 2015, 23:30
Posty: 646
Lokalizacja: Wrocław
Pojazd: Żuk A07J 2.4TD
Marian pisze:
Chyba Piotrek (Diesel) tak się pozbywał starego wygłuszenia. Ja posłużyłem się bardziej prymitywnymi metodami - śrubokręt, szpachelka i czasami młotek. Odchodziło, jak stary tynk :D


Oj nie wiem czy diesel, ale ja to podpatrzyłem jakiś czas temu tutaj:
http://nowakegarage.pl/fotorelacje

_________________
Żuk Kazik:
http://www.forum.polskiedostawczaki.pl/ ... =16&t=2875
https://www.facebook.com/Zuk.Kazik


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 04 lutego 2017, 23:04 
Miłośnik Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 24 września 2016, 21:59
Posty: 200
Lokalizacja: Przystanek Oliwa
Pojazd: Lublin Autobus 1999
Mały krok naprzód.
Drzwiom bocznym, "autobusowym" brakuje już tylko praktycznie - silnika. Bez niego nie da się domknąć drzwi na fest. Zamek, który jest w drzwiach jest tylko proforma (i taki był zdaje się).
Przedział kierowcy i pasażera gotowy do klejenia mat wygłuszających. Załapałem się na promocję w przerwie świątecznej i skorzystałem.
https://www.facebook.com/permalink.php? ... 1066489948

_________________
Świat jest do dupy ale życie jest cudem.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 19 lutego 2017, 00:13 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 05 lutego 2017, 22:03
Posty: 36
Lokalizacja: Warszawa
Pojazd: Lublin 3, 2004, furgon.
Też się zastanawiam nad 4x4 w swoim Lublinku. Możesz coś więcej napisać o reduktorze, o wałach do niego, o przednim moście, w skrócie o przeróbkach jakie były potrzebne do montażu całego tego ustrojstwa :) Jakiej firmy reduktor itp. Dzięki :) Też mam w planach gruntowny remont Lublina :) i jeszcze chce dodatkowo poduszki wsadzić do tylnego zawieszenia :)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 19 lutego 2017, 08:48 
Miłośnik Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 15 listopada 2015, 09:31
Posty: 306
Pojazd: DMP Lublin "Groszek"
Gdybyś dokładnie przeczytał relację Elwooda, to byś wiedział, że on NIE MA 4x4. :)
Ponieważ nie wiadomo, kiedy Darek tu zawita, więc (jako, że też się tym interesowałem) odpowiem za niego:
Reduktor z Mercedesa Gelenda. Zamontowany w okolicach oryginalnej podpory wału napędowego.
Wał(y) Lublinowskie odpowiednio przerobione na długość.
Mostu przedniego nie stwierdzono - pozostała oryginalna oś przednia.
Celem modyfikacji było zwiększenie siły uciągu przez obniżenie obrotów wału napędowego - ułatwienie ciężkiemu pojazdowi poruszanie się w terenie górskim, oszczędzenie sprzęgła itepe.
Co do 4x4, to jest to sprawa dyskusyjna. Chyba najłatwiej byłoby zaadaptować podwozie od Honkera pędzonego Andorią - wtedy skrzynię biegów z reduktorem masz pasującą do swojego silnika. Ale diabeł tkwi w konieczności zachowania przestrzeni pomiędzy mostem przednim a silnikiem...
Kiedyś widziałem zdjęcia przerobionego Lublinka na 4x4. Niestety od strony technicznej mało było widać. Za to wysoki był jak chorera. :)
Nad poduszkami pneumatycznymi też się zastanawiam. Ale to na razie rozważania teoretyczne. Raczej poszukałbym parabolicznych resorów nowego typu na podmiankę.

_________________
pozdrrrawiam! :)
zbYszek http://www.zbychewka.pl


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 19 lutego 2017, 10:29 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 marca 2009, 23:42
Posty: 961
Lokalizacja: Warszawa
Pojazd: Lublin 3, Polonez Kombi
Jakbyś znalazł źródełko resorów parabolicznych to pytaj od razu o jeden komplet więcej (dla mnie) :)

_________________
Polecam Enkol - Społeczne archiwum transportu szynowego


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 204 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 ... 14  Następna
Moderatorzy: monterr07, Dziwny Mag

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group
Theme created StylerBB.net