Dzisiaj jest 28 marca 2024, 10:22


Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 17 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna
Autor Wiadomość
Post: 14 października 2016, 22:11 
Gość Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 14 października 2016, 21:36
Posty: 4
Pojazd: Truck 92 MR89
Na wstępie chciałem się przywitać- witam wszystkich serdecznie, nazywam się Michał i mam przyjemność zaprezentować moje nowe auto ;)

Oto mój nowy nabytek:
- Polonez truck MR89
- Rocznik 1992
- Kupiony w polskim salonie ;) (dokładnie w Olkuszu)
- Kupiony przeze mnie od pierwszego właściciela
- Właściciel niepalący
- Silnik 1.9D
- Przebieg: ok 420000km
- Stan: dobry minus

Plany?
- Silnik z bmw
- Sportowe fotele
- Szpera
:)

A tak bardziej na poważnie to w planach jest kompletna renowacja i doprowadzenie go do stanu takiego w jakim wyjechał z fabryki. Jesli wszystko pójdzie zgodnie z planem na wiosnę auto pójdzie do piaskowania, spawania i potem rozpocznie się jego rekonstrukcja.

Auto zachowane jest prawie w oryginale- niestety oryginalne fotele zostały zmienione na fotele z trucka plusa (fotel kierowcy zerwał się), ale poza tym w aucie nie ma żadnych przeróbek takich jak aluminiowe burty czy deska z caro- auto jest prawie w 100% zgodne z vinem (i takie też pozostanie).

Trochę historii tego pojazdu: samochód został kupiony w 92r przez poprzedniego właściciela w Olkuskim polmozbycie...I wg zamówienia miał mieć kolor biały i "zwykły" przód, ale jak to na początku lat 90 bywalo okazał się niebieskim polonezem MR89 (prawdopodobnie odrzut z eksportu- w środku są naklejki po angielsku + posiada osłonę miski olejowej). Autko było w ciągłym, prawie codziennym użytkowaniu przez 22 lata(!!!) Wożąc znicze, oraz szampony samochodowe po całej Polsce. Przez ostatnie lata użytkowany raczej sporadycznie, od co najmniej 5ciu bardzo zabiegałem, żeby go kupić :) aż w końcu udało się! Sprzedającym był mój sąsiad, który można powiedzieć dał mi go w prezencie ślubnym (za co jestem mu ogromnie wdzięczny i serdecznie dziękuję!!!) Dzięki temu znam cała historie tego auta i jestem jego drugim od nowości właścicielem!

Jak wspominałem wyżej plan zakłada doprowadzenie go do stanu fabrycznego- na pierwszy rzut oka nie wymaga ogromu pracy, ale wszystko się wyjaśni po zrzuceniu paki, dokładnych oględzinach i piaskowaniu- fotorelacja na pewno znajdzie się na forum!

Pozdrawiam serdecznie
Michał

Obrazek

Obrazek

Obrazek


Załączniki:
20160730_113955.jpg
20160730_113955.jpg [ 1.41 MiB | Przeglądany 8092 razy ]
20160730_113947.jpg
20160730_113947.jpg [ 918.09 KiB | Przeglądany 8092 razy ]
Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 14 października 2016, 23:21 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 marca 2009, 23:42
Posty: 981
Lokalizacja: Warszawa
Pojazd: Lublin 3, Polonez Kombi
Ale ładny traktorek :)

_________________
Polecam Enkol - Społeczne archiwum transportu szynowego


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 15 października 2016, 00:26 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 lipca 2007, 00:46
Posty: 2838
Lokalizacja: Ostrów Wlkp
Witaj :)

To BMW pod maską za wiele by wizualnie nie zmieniło... :mrgreen:
Żartuję ;)

Bardzo ładnie się zapowiada Truck, ale po takim czasie i eksploatacji na pewno będziesz miał co nieco do posppawania - nie ma się co łudzić.

Truck ma jeszcze czarne tablice - miodzio :D To są jego pierwsze tablice? Wiesz, że o ile nie pozgłaszałeś jeszcze umowy do wydziąłu komunikacji, to jets patent na ich zachowanie? O ile zwracasz uwagę na takie "smaczki"?

_________________
Kot może zostać. Reszta - wypierdal*ć!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 15 października 2016, 00:34 
Gość Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 14 października 2016, 21:36
Posty: 4
Pojazd: Truck 92 MR89
Truck był już raz spawany (ok 7 lat temu) + dawno, dawno temu zostały mu wspawane wzmocnienia "ramy" (woził ciężkie rzeczy), więc mam nadzieję, że tragedii nie będzie, ale nastawiam się raczej na poważny remont niż optymistyczną "igłę".

Czarne tablice, które ma to są jego pierwsze tablice i szczerze powiedziawszy nie wiedziałem, że można je zatrzymac- jak? Mam na niego fakturę zakupu, bo w 1992r był kupiony na firmę i do X.2016r widniał jako majątek przedsiębiorstwa :)

Miałem w planach go wyrejestrowac na czas remontu, żeby nie płacić OC, ale jeśli jest opcja zachowania czarnych tablic to temat jeszcze do przemyślenia :)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 15 października 2016, 17:53 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 grudnia 2014, 17:37
Posty: 2047
Lokalizacja: Swędów LDZ
Pojazd: 522T '93r, A111B '91r
a co fajnego w czarnych blachach?
ale poldek truck rzadkość w tej budzie, silnik niezniszczalny, tylko pamietaj, że tam regulacja zaworów na płytkach i warto w trakcie wymiany rozrzadu tam zajrzeć, bo płytki miedzy zaworem a szklanką. nie lubi tez nieoryginalnych filtrów oleju i paliwa-tylko purflux lub coopersfiaam. płytki jakby co mam.
zerknij na podłuznice. w obciązonym trucku z 1.9d gna sie i pekają. zamiast ładowac motor z bmw wrzuć 1.9 TD z 406/xantii-niemal to samo co masz a na pompie z iveco i turbo podkręconym na 1,2 bara ma 140KM:] i duużo momentu

_________________
Strucelserwis był, Żuk został.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 15 października 2016, 18:07 
Gość Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 14 października 2016, 21:36
Posty: 4
Pojazd: Truck 92 MR89
Niedaleko mnie kilka lat temu był jeszcze jeden w tej budzie, ale chyba poszedł już żyletki, szukałem zdjęć innych sztuk na necie... ale jedyne jakie są to mój (na wiki) i chyba ten, który poszedł na żyletki (czerwony z plastikową zabudową na pace)... jest szansa, że mój to jeden z ostatnich w Polsce, dlatego też zabiegałem tyle czasu, żeby go kupić :)

Co do regulacji zaworów nie sądzę, żeby ktoś to kiedyś robił :D ale jak już teraz o tym wiem to to zrobię. Filtry to przez większość życia PZL sędziszów (pamiętajmy, że to rocznik 1992). W momencie kiedy auto pójdzie do piaskowania i silnik będzie wyciągnięty dostanie nowe simeringi i uszczelki, żeby był jak nowy- to samo skrzynia (most jest po regeneracji).

Informacja o swapie to był żarcik, odbudowa do oryginału, żadnych zmian. Na swapa mam inny pomysł- skoda forman (favorit) pickup z 1,8T ;) ale najpierw poldon.

Co do podłużnic to niedługo po zakupie zostały dospawane dodatkowe profile wzmacniające budę, więc jest szansa, że są OK.

Co fajnego w czarnych blachach? Rzadkość i powiew historii, chętnie bym je zostawił, ale w moim wypadku raczej nie ma szans- auto było kupione na firmę, więc zamiast umowy mam fakturę.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 18 października 2016, 16:52 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 stycznia 2014, 00:34
Posty: 2073
Lokalizacja: Dobrodzień / Lubliniec
Pojazd: Nysa 521 T 1969
Cześć.
Fajny Polonez - GRATULUJĘ - zwłaszcza, że to z przodem od MR 89!!! czyli moje ulubione "wcielenie" Poldka...

Po samym Dobrodzieniu (obecnie woj opolskie) jeździ(ł) identyczny Poldek Truck - też z przodem od MR89 i w takim niebieskim kolorze. Niestety bardzo rzadko go widuję...

_________________
Syrena 102 1963
Nysa 521 T 1969 (Towos)
Nysa 521 R 1978 (Rolnik - dubelkabina)
Nysa 522 M 1980 (Mikrobus)
Nysa 522 T 1992 (Towos)
Ford Fiesta Focus 1996 (prototyp)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 18 października 2016, 19:13 
Gość Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 09 października 2016, 11:12
Posty: 18
Pojazd: FS Lublin Żuk A07B 1992r.
Śliczna sztuka. Ze zdjęć wygląda bardzo do rzeczy. Tym bardziej, że cały czas był w eksploatacji i przebieg też nabił słuszny. Powodzenia w odnawianiu :)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 18 października 2016, 19:27 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2010, 20:49
Posty: 722
Lokalizacja: śląsk
W temacie czarnych blach, to zastanawia mnie sposób ich pozostawiania. Jedyna opcja , która przychodzi mi na myśl, to stanie się współwłaścicielem auta, a potem rezygnacja aktualnego właściciela- ale nie wiem czy to jest wykonalne. W każdym razie polecam Ci sprawdzony sposób na przynajmniej częściowe ocalenie czarnych blach. Bierzesz dwa kawałki starej blachy , wycinasz je na wymiar aktualnej, najtańszym sprayem malujesz na czarno , robisz szablon , albo wyklejasz taśmą maskującą i byle czym białym malujesz aktualne numery. Po wyschnięciu farby, szurasz tymi świeżo wymalowanymi blachami po betonie i zostawiasz na parę dni na deszczu. Po tygodniu są jakby były używane przez ostatnie 20 lat. Przy przerejestrowywaniu, oddajesz do wydz. komunikacji i po kłopocie. Stare blachy nie miały żadnych hologramów, dlatego przyjmują je jak leci, a oryginały zostają w Twoim garażu i zakładasz je np. na zlotach :-)

_________________
http://www.youtube.com/user/lbs5
Szukaj mnie w garażu - nie na Facebooku.

https://m.youtube.com/watch?v=wli5IT0WtXU


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 18 października 2016, 19:29 
Gość Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 14 października 2016, 21:36
Posty: 4
Pojazd: Truck 92 MR89
Jest jeszcze jeden sposob- piszesz oświadczenie, że samochód nie miał tablic i też przechodzi- tak właśnie chcę zrobić ;)
Niestety współwłaścicielem się nie stanę- auto było firmy.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 18 października 2016, 19:41 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2010, 20:49
Posty: 722
Lokalizacja: śląsk
No tak , tylko pisząc oświadczenie, poświadczasz, że jest to zgodne ze stanem faktycznym i bierzesz na siebie odpowiedzialność za poświadczanie nieprawdy. W momencie zdawania "duplikatów" - niczego nie podpisujesz bo tablice zdałeś i jesteś czysty.

_________________
http://www.youtube.com/user/lbs5
Szukaj mnie w garażu - nie na Facebooku.

https://m.youtube.com/watch?v=wli5IT0WtXU


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 18 października 2016, 22:56 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 lipca 2007, 00:46
Posty: 2838
Lokalizacja: Ostrów Wlkp
lbs5 pisze:
Jedyna opcja , która przychodzi mi na myśl, to stanie się współwłaścicielem auta, a potem rezygnacja aktualnego właściciela- ale nie wiem czy to jest wykonalne.

Dokładnie tak :) Jest wykonalne, jak i już przez kilka osób przetestowane. Oczywiście działa tylko wtedy, gdy stary i nowy właściciel podlegają pod ten sam wydział komunikacji. No ale zawsze można się przeprowadzić :wink:

Co do oddawania lub zagubienia tablic... Iksiński pisze oświadczenie ,że zagubił tablice. Oddaje to oświadczenie w wydziale komunikacji. Dostaje nowy dowód i tablice. Wraca do domu, potyka się na wycieraczce o te stare, zagubione. Tylko Iksiński wie, czy naprawdę je wcześniej zagubił, czy też nie chiało mu się ich nosić, czy chciał je zostawić do zdjęć retro. Tylko Iksiński wie, czy poświadczył nieprawdę. Tylko Iksiński może sam na siebie donieść, gdyby poświadczył nieprawdę. 8)
Wydział komunikacji musi mieć albo blaszkę albo papier. Blaszki i tak idą na przemiał. A to, co w postaci blaszki przyjmują na przemiał wydziały, to temat na osobną histroię. W skrócie tylko - patrząc na "tablice" z całej Europy zdawane w polskich wydziałach, można by mieć wrażenie, że pół świata tłoczy tablice niemiecką czcionką :mrgreen:

_________________
Kot może zostać. Reszta - wypierdal*ć!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 21 października 2016, 20:34 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 grudnia 2014, 17:37
Posty: 2047
Lokalizacja: Swędów LDZ
Pojazd: 522T '93r, A111B '91r
skoda rozjeżdzała się przy motorze 1.3, a przy klocowatym 1.8t to ją bez klatki rozerwie. nie wystarczy lekkie 1.8/169KM z Civica Aerodecka vti?

_________________
Strucelserwis był, Żuk został.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 04 listopada 2016, 11:35 
Gość Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 09 października 2016, 11:12
Posty: 18
Pojazd: FS Lublin Żuk A07B 1992r.
Ot to niespodzianka :) ... http://allegro.pl/polonez-truck-1992-r- ... ml#thumb/7


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 04 listopada 2016, 17:08 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2010, 20:49
Posty: 722
Lokalizacja: śląsk
Mi ten "zrobił" dzień- chociaż jest trochę skundlony
https://www.olx.pl/oferta/polonez-truck-1993-CID5-IDhByBJ.html#64b67e7611


Załączniki:
428125167_2_644x461_polonez-truck-1993-dodaj-zdjecia.jpg
428125167_2_644x461_polonez-truck-1993-dodaj-zdjecia.jpg [ 38.57 KiB | Przeglądany 7863 razy ]

_________________
http://www.youtube.com/user/lbs5
Szukaj mnie w garażu - nie na Facebooku.

https://m.youtube.com/watch?v=wli5IT0WtXU
Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 17 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna
Moderatorzy: monterr07, Dziwny Mag

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group
Theme created StylerBB.net