Forum Miłośników Polskich Dostawczaków
http://forum.polskiedostawczaki.pl/

Andoria Lublin 3 Towos - pseudonim Shrek
http://forum.polskiedostawczaki.pl/viewtopic.php?f=23&t=3512
Strona 1 z 3

Autor:  cooger [ 05 grudnia 2016, 12:51 ]
Tytuł:  Andoria Lublin 3 Towos - pseudonim Shrek

Witam wszystkich. Jak pewnie widać jestem nowym użytkownikiem forum. Przybyłem tutaj w związku z nabyciem pojazdu Lublin 3 Towos wyprodukowanego w okresie Andoriańskim :)

Oto i Shrek we własnej osobie:
Obrazek

Motor 2.4TD z intercoolerem, przebieg 133tys. km. Jak będę miał więcej czasu w ciągu dnia to porobię więcej fotek. Z pewnością będę miał też trochę pytań bo auto dopiero ogarniam i odszczurzam więc trochę zagwozdek mam.

Autor:  Dziwny Mag [ 05 grudnia 2016, 15:58 ]
Tytuł:  Re: Andoria Lublin 3 Towos - pseudonim Shrek

Witaj :D

PGN to tylko miejsce zakupu, czy tam tez satcjonujesz? :wink:

Autor:  cooger [ 05 grudnia 2016, 18:59 ]
Tytuł:  Re: Andoria Lublin 3 Towos - pseudonim Shrek

PGN to miejsce zakupu, ale daleko nie odjechał, teraz ma PZ.

Autor:  zbiegusek [ 05 grudnia 2016, 19:02 ]
Tytuł:  Re: Andoria Lublin 3 Towos - pseudonim Shrek

Helou!
Fajny Shrek - rejestrowany na 9 osób? Ławki rozkładane z tyłu? Daj więcej fotek. :)
Fajnie, że Lublinki rosną w siłę:)

Autor:  cooger [ 05 grudnia 2016, 19:03 ]
Tytuł:  Re: Andoria Lublin 3 Towos - pseudonim Shrek

Tak, 9 osób i ławki wzdłuż pojazdu. Fotki najwcześniej w sobotę, jak kończę pracę to jest już ciemno.

Autor:  tstiller [ 05 grudnia 2016, 22:05 ]
Tytuł:  Re: Andoria Lublin 3 Towos - pseudonim Shrek

Lublin ma kilka newralgicznych miejsc, w które koniecznie trzeba zajrzeć inaczej może być płacz i zgrzytanie zębów :)

1) Ruda, trzeba koniecznie sprawdzić wszystkie 5 drzwi na dole - szczególnie szybko gniją drzwi boczne, jeśli te są w porządku zaglądamy pod stopnie do kabiny i pod tylny zderzak. Tam chyba wszystkie lublinki są zeżarte :) W drugiej kolejności sprawdź stan ramy i resorów. Na ramie nie może być żadnych dziwnych nalotów. Resory nie powinny się rozłazić, ale na bank będą rude. Taki ich urok.

2) Wycieki oleju. Większość lublinków to istne durszlaki, przeciekają w wielu miejscach ale sporo z tych wycieków łato uszczelnić. Zwróć szczególną uwagę na wycieki z mostu, szczególnie te od strony wałka atakującego. Jeśli tam cieknie, to jest szansa że most pracował w dużej mierze na sucho co może oznaczać spore koszty. Kolejna sprawa to wycieki ze skrzyni, albo przy skrzyni. Ostatecznie warto sprawdzić też silnik, ale ten prawie na pewno gdzieś cieknie. Typowe są wycieki z pod uszczelniaczy wału i wałka rozrządu, ale zdarza się że leci też z okolicy turbo.

3) Mechanika. Newralgicznym punktem jest przednia belka ze sworzniami zwrotnic. Trzeba koniecznie sprawdzić czy nie ma tam luzów, a jak są najczęściej trzeba ją całą wywalić do regeneracji. Druga sprawa, podpora wału i samo wyważenie wału napędowego. Te podpory często siadają, wał się potrafi podgiąć i kolejne duże pieniążki trzeba wydać na przywrócenie tego do stanu używalności. O tylnym moście wspomniałem już wcześniej, warto sprawdzić luz na przekładni na uniesionych tylnych kołach.

Autor:  phinek [ 05 grudnia 2016, 22:15 ]
Tytuł:  Re: Andoria Lublin 3 Towos - pseudonim Shrek

Warto też często smarować zwrotnice - bo jak stanął to łojezu...

Autor:  tstiller [ 05 grudnia 2016, 22:45 ]
Tytuł:  Re: Andoria Lublin 3 Towos - pseudonim Shrek

phinek pisze:
Warto też często smarować zwrotnice - bo jak stanął to łojezu...


Pińcet i razem z belką jak nowe :)

Autor:  cooger [ 06 grudnia 2016, 11:15 ]
Tytuł:  Re: Andoria Lublin 3 Towos - pseudonim Shrek

tstiller pisze:
Lublin ma kilka newralgicznych miejsc, w które koniecznie trzeba zajrzeć inaczej może być płacz i zgrzytanie zębów :)

1) Ruda, trzeba koniecznie sprawdzić wszystkie 5 drzwi na dole - szczególnie szybko gniją drzwi boczne, jeśli te są w porządku zaglądamy pod stopnie do kabiny i pod tylny zderzak. Tam chyba wszystkie lublinki są zeżarte :) W drugiej kolejności sprawdź stan ramy i resorów. Na ramie nie może być żadnych dziwnych nalotów. Resory nie powinny się rozłazić, ale na bank będą rude. Taki ich urok.

2) Wycieki oleju. Większość lublinków to istne durszlaki, przeciekają w wielu miejscach ale sporo z tych wycieków łato uszczelnić. Zwróć szczególną uwagę na wycieki z mostu, szczególnie te od strony wałka atakującego. Jeśli tam cieknie, to jest szansa że most pracował w dużej mierze na sucho co może oznaczać spore koszty. Kolejna sprawa to wycieki ze skrzyni, albo przy skrzyni. Ostatecznie warto sprawdzić też silnik, ale ten prawie na pewno gdzieś cieknie. Typowe są wycieki z pod uszczelniaczy wału i wałka rozrządu, ale zdarza się że leci też z okolicy turbo.

3) Mechanika. Newralgicznym punktem jest przednia belka ze sworzniami zwrotnic. Trzeba koniecznie sprawdzić czy nie ma tam luzów, a jak są najczęściej trzeba ją całą wywalić do regeneracji. Druga sprawa, podpora wału i samo wyważenie wału napędowego. Te podpory często siadają, wał się potrafi podgiąć i kolejne duże pieniążki trzeba wydać na przywrócenie tego do stanu używalności. O tylnym moście wspomniałem już wcześniej, warto sprawdzić luz na przekładni na uniesionych tylnych kołach.


Dziękuję za wszystkie informacje praktyczne. Auto nie jest wielce zrudziałe, oglądałem je od spodu przed zakupem. Rama w bardzo dobrej kondycji. To auto było garażowane. Profile zamknięte, w tym drzwi będziemy konserwować. Wycieki a i owszem - podejmiemy próby likwidacji... wkrótce. Podpora wału i krzyżaki były wymienione.

Autor:  cooger [ 06 grudnia 2016, 12:53 ]
Tytuł:  Re: Andoria Lublin 3 Towos - pseudonim Shrek

Panowie a mam jeszcze pytanie - jaki prawidłowy rozmiar opon powinien być na tym aucie? Mam 195/70/15 - tak ma być?

Autor:  zbiegusek [ 06 grudnia 2016, 15:11 ]
Tytuł:  Re: Andoria Lublin 3 Towos - pseudonim Shrek

Według serwisówki ma być... O w mordę! Wsiąkła mi gdzieś serwisówka :(
Tam powinno być chyba 185 R15C. Niższy profil tylko w szesnastkach: 195/75 R16C
Ale głowy nie dam...

Autor:  buźka [ 06 grudnia 2016, 15:13 ]
Tytuł:  Re: Andoria Lublin 3 Towos - pseudonim Shrek

Zależy od wersji DMC i przełożenia mostu.3.5 t miały mosty 9/43 (jak w żukach) i opony 205/75R16, a 2.9 t miały mosty 9/41 i opony 185R15.

Autor:  cooger [ 06 grudnia 2016, 15:54 ]
Tytuł:  Re: Andoria Lublin 3 Towos - pseudonim Shrek

Tak, w serwisówce sprawdzałem i tam jest 185R15, tylko na jakim profilu? Jak nie podano to 80? Auto ma DMC 2.9t. Rozumiem, że pomiędzy Lublinem 2 a 3 nic się nie zmieniło?

Autor:  zbiegusek [ 06 grudnia 2016, 18:50 ]
Tytuł:  Re: Andoria Lublin 3 Towos - pseudonim Shrek

Jeżeli w radialnej oponie nie jest podany profil, to domyślnie ma on 80%.
Zwróć uwagę na nośność nowych opon - fabryka zaleca opony R15C. Ja zastosowałem zwykłe R15 (bez "C") ale wzmocnione czyli "reinforced" albo coś takiego...

Autor:  Elwood [ 06 grudnia 2016, 19:08 ]
Tytuł:  Re: Andoria Lublin 3 Towos - pseudonim Shrek

Nikt na to nie zwraca uwagi (indeks nośności), tylko na cenę. Ze względu na... indeks nośności.
Ze świeczką szukać Lublina jeżdżącego w tym względzie w zgodzie z przepisami.

Strona 1 z 3 Strefa czasowa UTC+1godz.
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/