Dzisiaj jest 28 marca 2024, 17:41


Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 42 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna
Autor Wiadomość
Post: 05 grudnia 2016, 12:51 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 29 listopada 2016, 16:04
Posty: 48
Pojazd: Andoria Lublin 3
Witam wszystkich. Jak pewnie widać jestem nowym użytkownikiem forum. Przybyłem tutaj w związku z nabyciem pojazdu Lublin 3 Towos wyprodukowanego w okresie Andoriańskim :)

Oto i Shrek we własnej osobie:
Obrazek

Motor 2.4TD z intercoolerem, przebieg 133tys. km. Jak będę miał więcej czasu w ciągu dnia to porobię więcej fotek. Z pewnością będę miał też trochę pytań bo auto dopiero ogarniam i odszczurzam więc trochę zagwozdek mam.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 05 grudnia 2016, 15:58 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 lipca 2007, 00:46
Posty: 2838
Lokalizacja: Ostrów Wlkp
Witaj :D

PGN to tylko miejsce zakupu, czy tam tez satcjonujesz? :wink:

_________________
Kot może zostać. Reszta - wypierdal*ć!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 05 grudnia 2016, 18:59 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 29 listopada 2016, 16:04
Posty: 48
Pojazd: Andoria Lublin 3
PGN to miejsce zakupu, ale daleko nie odjechał, teraz ma PZ.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 05 grudnia 2016, 19:02 
Miłośnik Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 15 listopada 2015, 09:31
Posty: 317
Pojazd: DMP Lublin 3324 Groszek
Helou!
Fajny Shrek - rejestrowany na 9 osób? Ławki rozkładane z tyłu? Daj więcej fotek. :)
Fajnie, że Lublinki rosną w siłę:)

_________________
pozdrrrawiam! :)
zbYszek http://www.zbychewka.pl


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 05 grudnia 2016, 19:03 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 29 listopada 2016, 16:04
Posty: 48
Pojazd: Andoria Lublin 3
Tak, 9 osób i ławki wzdłuż pojazdu. Fotki najwcześniej w sobotę, jak kończę pracę to jest już ciemno.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 05 grudnia 2016, 22:05 
Miłośnik Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 29 sierpnia 2016, 22:04
Posty: 259
Pojazd: Lublin 3Mi
Lublin ma kilka newralgicznych miejsc, w które koniecznie trzeba zajrzeć inaczej może być płacz i zgrzytanie zębów :)

1) Ruda, trzeba koniecznie sprawdzić wszystkie 5 drzwi na dole - szczególnie szybko gniją drzwi boczne, jeśli te są w porządku zaglądamy pod stopnie do kabiny i pod tylny zderzak. Tam chyba wszystkie lublinki są zeżarte :) W drugiej kolejności sprawdź stan ramy i resorów. Na ramie nie może być żadnych dziwnych nalotów. Resory nie powinny się rozłazić, ale na bank będą rude. Taki ich urok.

2) Wycieki oleju. Większość lublinków to istne durszlaki, przeciekają w wielu miejscach ale sporo z tych wycieków łato uszczelnić. Zwróć szczególną uwagę na wycieki z mostu, szczególnie te od strony wałka atakującego. Jeśli tam cieknie, to jest szansa że most pracował w dużej mierze na sucho co może oznaczać spore koszty. Kolejna sprawa to wycieki ze skrzyni, albo przy skrzyni. Ostatecznie warto sprawdzić też silnik, ale ten prawie na pewno gdzieś cieknie. Typowe są wycieki z pod uszczelniaczy wału i wałka rozrządu, ale zdarza się że leci też z okolicy turbo.

3) Mechanika. Newralgicznym punktem jest przednia belka ze sworzniami zwrotnic. Trzeba koniecznie sprawdzić czy nie ma tam luzów, a jak są najczęściej trzeba ją całą wywalić do regeneracji. Druga sprawa, podpora wału i samo wyważenie wału napędowego. Te podpory często siadają, wał się potrafi podgiąć i kolejne duże pieniążki trzeba wydać na przywrócenie tego do stanu używalności. O tylnym moście wspomniałem już wcześniej, warto sprawdzić luz na przekładni na uniesionych tylnych kołach.

_________________
Pozdrawiam, Tomek
Daewoo Lublin 3 3524 2000r, Andoria 4cT90-1MEA 90KM
Intrall Lublin 3Mi 3524 2006r, Andoria 4cTi90-1BE 102KM


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 05 grudnia 2016, 22:15 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 marca 2009, 23:42
Posty: 981
Lokalizacja: Warszawa
Pojazd: Lublin 3, Polonez Kombi
Warto też często smarować zwrotnice - bo jak stanął to łojezu...

_________________
Polecam Enkol - Społeczne archiwum transportu szynowego


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 05 grudnia 2016, 22:45 
Miłośnik Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 29 sierpnia 2016, 22:04
Posty: 259
Pojazd: Lublin 3Mi
phinek pisze:
Warto też często smarować zwrotnice - bo jak stanął to łojezu...


Pińcet i razem z belką jak nowe :)

_________________
Pozdrawiam, Tomek
Daewoo Lublin 3 3524 2000r, Andoria 4cT90-1MEA 90KM
Intrall Lublin 3Mi 3524 2006r, Andoria 4cTi90-1BE 102KM


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 06 grudnia 2016, 11:15 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 29 listopada 2016, 16:04
Posty: 48
Pojazd: Andoria Lublin 3
tstiller pisze:
Lublin ma kilka newralgicznych miejsc, w które koniecznie trzeba zajrzeć inaczej może być płacz i zgrzytanie zębów :)

1) Ruda, trzeba koniecznie sprawdzić wszystkie 5 drzwi na dole - szczególnie szybko gniją drzwi boczne, jeśli te są w porządku zaglądamy pod stopnie do kabiny i pod tylny zderzak. Tam chyba wszystkie lublinki są zeżarte :) W drugiej kolejności sprawdź stan ramy i resorów. Na ramie nie może być żadnych dziwnych nalotów. Resory nie powinny się rozłazić, ale na bank będą rude. Taki ich urok.

2) Wycieki oleju. Większość lublinków to istne durszlaki, przeciekają w wielu miejscach ale sporo z tych wycieków łato uszczelnić. Zwróć szczególną uwagę na wycieki z mostu, szczególnie te od strony wałka atakującego. Jeśli tam cieknie, to jest szansa że most pracował w dużej mierze na sucho co może oznaczać spore koszty. Kolejna sprawa to wycieki ze skrzyni, albo przy skrzyni. Ostatecznie warto sprawdzić też silnik, ale ten prawie na pewno gdzieś cieknie. Typowe są wycieki z pod uszczelniaczy wału i wałka rozrządu, ale zdarza się że leci też z okolicy turbo.

3) Mechanika. Newralgicznym punktem jest przednia belka ze sworzniami zwrotnic. Trzeba koniecznie sprawdzić czy nie ma tam luzów, a jak są najczęściej trzeba ją całą wywalić do regeneracji. Druga sprawa, podpora wału i samo wyważenie wału napędowego. Te podpory często siadają, wał się potrafi podgiąć i kolejne duże pieniążki trzeba wydać na przywrócenie tego do stanu używalności. O tylnym moście wspomniałem już wcześniej, warto sprawdzić luz na przekładni na uniesionych tylnych kołach.


Dziękuję za wszystkie informacje praktyczne. Auto nie jest wielce zrudziałe, oglądałem je od spodu przed zakupem. Rama w bardzo dobrej kondycji. To auto było garażowane. Profile zamknięte, w tym drzwi będziemy konserwować. Wycieki a i owszem - podejmiemy próby likwidacji... wkrótce. Podpora wału i krzyżaki były wymienione.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 06 grudnia 2016, 12:53 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 29 listopada 2016, 16:04
Posty: 48
Pojazd: Andoria Lublin 3
Panowie a mam jeszcze pytanie - jaki prawidłowy rozmiar opon powinien być na tym aucie? Mam 195/70/15 - tak ma być?


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 06 grudnia 2016, 15:11 
Miłośnik Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 15 listopada 2015, 09:31
Posty: 317
Pojazd: DMP Lublin 3324 Groszek
Według serwisówki ma być... O w mordę! Wsiąkła mi gdzieś serwisówka :(
Tam powinno być chyba 185 R15C. Niższy profil tylko w szesnastkach: 195/75 R16C
Ale głowy nie dam...

_________________
pozdrrrawiam! :)
zbYszek http://www.zbychewka.pl


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 06 grudnia 2016, 15:13 
Fanatyk Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 15 stycznia 2011, 13:09
Posty: 1208
Lokalizacja: Świętokrzyskie
Pojazd: Żuk A07J 1996/Żuk A06H 1995
Zależy od wersji DMC i przełożenia mostu.3.5 t miały mosty 9/43 (jak w żukach) i opony 205/75R16, a 2.9 t miały mosty 9/41 i opony 185R15.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 06 grudnia 2016, 15:54 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 29 listopada 2016, 16:04
Posty: 48
Pojazd: Andoria Lublin 3
Tak, w serwisówce sprawdzałem i tam jest 185R15, tylko na jakim profilu? Jak nie podano to 80? Auto ma DMC 2.9t. Rozumiem, że pomiędzy Lublinem 2 a 3 nic się nie zmieniło?


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 06 grudnia 2016, 18:50 
Miłośnik Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 15 listopada 2015, 09:31
Posty: 317
Pojazd: DMP Lublin 3324 Groszek
Jeżeli w radialnej oponie nie jest podany profil, to domyślnie ma on 80%.
Zwróć uwagę na nośność nowych opon - fabryka zaleca opony R15C. Ja zastosowałem zwykłe R15 (bez "C") ale wzmocnione czyli "reinforced" albo coś takiego...

_________________
pozdrrrawiam! :)
zbYszek http://www.zbychewka.pl


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 06 grudnia 2016, 19:08 
Miłośnik Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 24 września 2016, 21:59
Posty: 292
Lokalizacja: Przystanek Oliwa
Pojazd: Lublin Autobus 1999
Nikt na to nie zwraca uwagi (indeks nośności), tylko na cenę. Ze względu na... indeks nośności.
Ze świeczką szukać Lublina jeżdżącego w tym względzie w zgodzie z przepisami.

_________________
Świat jest do dupy ale życie jest cudem.
Opisanie świata moje


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 42 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna
Moderatorzy: monterr07, Dziwny Mag

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group
Theme created StylerBB.net