Dzisiaj jest 29 marca 2024, 00:22


Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 20 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna
Autor Wiadomość
Post: 11 listopada 2017, 11:10 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 26 listopada 2016, 20:23
Posty: 593
Pojazd: tarpan239
Dzień dobry :D

Chyba przyszedł czas abym i ja pochwalił się swoim pojazdem.

To Tarpan 239D , rok produkcji 1987, przebieg ok 80 tys km, kupiłem go w styczniu tego roku i od tego czasu przejechałem nim ok 5500 km, bez awarii, nie licząc pompy paliwa która odmówiła współpracy po 250 kilometrowej trasie na szczęście już pod samym domem :D

Zostaje u mnie na stałe 8)

Załącznik:
TARPAN 239D  1987.jpg
TARPAN 239D 1987.jpg [ 130.79 KiB | Przeglądany 7651 razy ]



Załącznik:
TARPAN 239D.JPG
TARPAN 239D.JPG [ 165.17 KiB | Przeglądany 7650 razy ]


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 11 listopada 2017, 16:48 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2010, 20:49
Posty: 722
Lokalizacja: śląsk
Ładny. Dbaj o niego i niech służy...

_________________
http://www.youtube.com/user/lbs5
Szukaj mnie w garażu - nie na Facebooku.

https://m.youtube.com/watch?v=wli5IT0WtXU


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 11 listopada 2017, 17:05 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 września 2010, 19:26
Posty: 536
Lokalizacja: Sulejów
Pojazd: Pannonia T2 1962
Śliczny jest :) Więcej zdjęć pokaż!

_________________
Pannonia T2 - 1962


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 11 listopada 2017, 17:11 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 grudnia 2014, 17:37
Posty: 2047
Lokalizacja: Swędów LDZ
Pojazd: 522T '93r, A111B '91r
kozak pershing

_________________
Strucelserwis był, Żuk został.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 12 listopada 2017, 10:20 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 30 października 2017, 17:05
Posty: 93
Pojazd: Tarpan 237, 1990
Super! Przede mną jeszcze daleka droga, aż uzyskamy taki stan mojego samochodu :)

_________________
Fabryka Samochodów Rakietowych POLMO


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 12 listopada 2017, 21:34 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 26 listopada 2016, 20:23
Posty: 593
Pojazd: tarpan239
Dzięki za miłe słowa :-) Cały czas pracuję przy dokompletowywaniu brakujących detali, konserwacji, usuwaniu ognisk korozji ( niestety są) i bieżących usterek, bo Tarpan używany jest często i to na sporych dystansach :-)


Załącznik:
dscn5601.jpg
dscn5601.jpg [ 383.71 KiB | Przeglądany 7578 razy ]



Załącznik:
pracuś (1).jpg
pracuś (1).jpg [ 423.11 KiB | Przeglądany 7578 razy ]


Załącznik:
pracuś (2).jpg
pracuś (2).jpg [ 166.82 KiB | Przeglądany 7578 razy ]



Załącznik:
pracuś (3).jpg
pracuś (3).jpg [ 384.04 KiB | Przeglądany 7578 razy ]


Załącznik:
pracuś (5).jpg
pracuś (5).jpg [ 376.73 KiB | Przeglądany 7578 razy ]


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 12 listopada 2017, 21:41 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 lipca 2007, 00:46
Posty: 2838
Lokalizacja: Ostrów Wlkp
Świetny jest! Zadbany, dopieszczony i "nieprzecukierkowany" - taki autentyczny :D I pięknie mu w zielonym kolorze!

_________________
Kot może zostać. Reszta - wypierdal*ć!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 13 listopada 2017, 21:27 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 września 2010, 19:26
Posty: 536
Lokalizacja: Sulejów
Pojazd: Pannonia T2 1962
Masz nadkola na pace czy są zdemontowane?

_________________
Pannonia T2 - 1962


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 14 listopada 2017, 01:39 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 26 listopada 2016, 20:23
Posty: 593
Pojazd: tarpan239
Zdemontowane. Zdjął je poprzedni właściciel, ja ze względów praktycznych na razie zostawiam tak jak jest.

Jeszcze mam pytanie: uzupełniam maty wygłuszające wewnątrz kabiny - po prawej stronie na ścianie czołowej od wewnątrz kabiny wygłuszenie ma być zamontowane - to sprawdziłem- a czy po lewej stronie od wewnątrz też mają być maty wygłuszające? bo u mnie nie ma tam żadnych uchwytów mocujących i nie wiem czy nie było fabrycznie czy to późniejsza "modyfikacja" :?:


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 14 listopada 2017, 14:01 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 września 2010, 19:26
Posty: 536
Lokalizacja: Sulejów
Pojazd: Pannonia T2 1962
Ściana czołowa czy grodziowa? Ja u siebie wewnątrz kabiny mam maty na ścianie po stronie kierowcy, u pasażera już nie, mocowań u pasażera nie kojarzę żeby były.

_________________
Pannonia T2 - 1962


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 14 listopada 2017, 18:25 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 26 listopada 2016, 20:23
Posty: 593
Pojazd: tarpan239
chodzi o ścianke oddzielajacą kabinę pasażerską od komory silnika :D . Sprawdziłem jak jest u mnie - od strony pasażera są "wąsy" na maty głuszące od wewnątrz natomiast po lewej stronie ich brak :? . Odwrotnie jest w komorze silnika - od strony kierowcy są "wąsy" na maty a po prawej stronie brak. Ponieważ część "wąsów" zostało usunietych przez poprzedniego właściciela :cry: staram sie odtworzyc ich pierwotne położenie i liczbę. Z tego co piszesz u Ciebie jest inaczej, czyżby były tu różnice w różnych rocznikach Tarpanaów 239? :shock: czy móglbyś wrzucić fotkę tych mat ( "wąsów") od strony kierowcy wewnątrz kabiny i lewej strony komory silnikowej :?:


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 15 listopada 2017, 16:33 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 września 2010, 19:26
Posty: 536
Lokalizacja: Sulejów
Pojazd: Pannonia T2 1962
Wstawiam zdjęcia, które mam przy sobie na komputerze, jak będziesz chciał dokładniejsze to w piątek zrobię razem z fotką nawiewu nóg kierowcy :)

Przy czym zaznaczam, że mój Tarpan przechodził już remont w 1996 roku, więc nie wszystko musi być w oryginalnym stanie ;)


Załączniki:
tarpan0391.JPG
tarpan0391.JPG [ 1.27 MiB | Przeglądany 7487 razy ]
tarpan0253.JPG
tarpan0253.JPG [ 1.24 MiB | Przeglądany 7487 razy ]
tarpan0252.JPG
tarpan0252.JPG [ 1.27 MiB | Przeglądany 7487 razy ]
tarpan0128.JPG
tarpan0128.JPG [ 1.33 MiB | Przeglądany 7487 razy ]

_________________
Pannonia T2 - 1962
Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 20 listopada 2017, 14:05 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 26 listopada 2016, 20:23
Posty: 593
Pojazd: tarpan239
dzięki za zdjęcia :D

przeglądnąłem też sporo innych dostępnych zdjęć i po mojemu :D oryginalne rozwiązanie wygladało tak: mata wygłuszająca po stronie pasażera była montowana od wewnątrz ( ze względu na nagrzewnicę po stronie komory silnika); mata wygłuszająca po stronie kierowcy była montowana od strony komory silnika ( za akumulatorem) , Poza tym, matami głuszącymi potraktowana była podłoga od wewnątrz, środkowa część ściany grodziowej od strony komory silnika oraz wewnętrzna pokrywa silnika od strony silnika. Wszędzie zastosowana była warstwa filcu ok 1 cm grubości + warstwa bitumiczna 1-1,5mm na tłoczonej folii aluminiowej w naturalnym kolorze tego matalu.
Do tego dochodziły na podłodze dywaniki gumowe. Mocowanie wygłuszenia do elementów pionowych realizowane było poprzez doginanie :roll: zgrzewanych do blach kabiny "wąsów" wyciętych z blachy o grubości ok 0,5mm. Nie zauważyłem stosowania jakichkolwiek klejów,nawet na podłodze, gdzie "wąsów" nie było :D .


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 20 listopada 2017, 15:30 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 września 2010, 19:26
Posty: 536
Lokalizacja: Sulejów
Pojazd: Pannonia T2 1962
Wydaje mi się, że fabrycznie nie montowano wygłuszeń na podłodze, co prawda u mnie są tylko z tyłu za fotelami i pod nimi, ale z tego co pamiętam się że wujek opowiadał że to trafiło do samochodu podczas remontu czy jakiś zwykłych "usprawnień". Do pokrywy zgoda, jest wyłożona matą, zaś nie jestem pewien co do tego czy była fabrycznie po stronie pasażera w kabinie, u siebie wąsów mocujących nigdy nie widziałem. Są natomiast przy kierowcy co widać na zdjęciach, z resztą po lewej stronie matę mam z obu stron grodzi.

Co do dywaników mam takie pytanie, ile masz "warstw"? Wiem, że na pewno oryginalnie były te "korytka" rozłożone na całej podłodze, do tego u mnie dochodzi gruba guma pod tym, i trzy dywaniki (lewy, środkowy i prawy pod nogami kierowcy i pasażera) ale te na pewno są dołożone przez wujka lub ojca. Chodzi mi o to czym masz właśnie jedną warstwę (te korytka) czy dwie, z tą grubą gumą pod spodem?

_________________
Pannonia T2 - 1962


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 20 listopada 2017, 16:54 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 lipca 2007, 00:46
Posty: 2838
Lokalizacja: Ostrów Wlkp
W benzynowych wersjach jakiekolwiek wygłuszenie podłogi było tylko na eksport lub jako wyposażenie dodatkowe, za dopłatą, nazywane przez producenta "wersja lux". Standardem była blacha i cienki dywnaik gumowy.

_________________
Kot może zostać. Reszta - wypierdal*ć!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 20 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna
Moderatorzy: monterr07, Dziwny Mag

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
cron

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group
Theme created StylerBB.net