Dzisiaj jest 28 marca 2024, 23:04


Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 19 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna
Autor Wiadomość
Post: 12 listopada 2017, 18:35 
Gość Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 06 października 2017, 20:11
Posty: 12
Lokalizacja: Wadowice
Pojazd: Tarpan F233
Witam
Widzę że na forum wysyp Tarpanów to i ja przedstawie swojego.
Kupiłem go niedawno. Były plany żeby go sprzedać ale w końcu żona go zaakceptowała(został nowym członkiem rodziny)
W planach gruntowne odnowienie. Rocznik 1982, przebieg 48 tyś. silnik 1.5 z dużego fiata.
W ostatnim czasie dostał nowe tablice rejestracyjne. Szkoda że nie można było zostawić czarnych blach. Stan blacharski jest średni ale do zrobienia. Obecnie mam w planach kupić całą zdrową rame (podwozie) wypiaskować i pomalować. zawieszenie i układ kierowniczy prawdopodobnie od nowości - widać to po gumach zawieszenia. Opony w stanie średnim, org stomile z 85 r :D Posiada plastikowy "bagażnik" choć w oryginale powinna być plandeka.
Pomalowałem już atrapę tzw"grill" oraz ramki przednich reflektorów.
Wymieniłem olej, zalałem układ chłodzenia płynem bo wcześniej była woda!
Filtr powietrza to jeszcze chyba fabryczny był.(wyglądał tragicznie)
Najpiękniejszy jest kolor tapicerki-jeszcze takiego nie spotkałem.
Zdjęcia - https://www.fotosik.pl/zdjecie/468e89f249323789


Filmik -https://www.youtube.com/watch?v=-pI2BGUg4Mg


Załączniki:
b.jpg
b.jpg [ 997.93 KiB | Przeglądany 7950 razy ]
x.jpg
x.jpg [ 1.07 MiB | Przeglądany 7950 razy ]
WP_20171111_12_23_16_Pro.jpg
WP_20171111_12_23_16_Pro.jpg [ 1.34 MiB | Przeglądany 7950 razy ]
WP_20171007_13_37_50_Pro.jpg
WP_20171007_13_37_50_Pro.jpg [ 1.33 MiB | Przeglądany 7950 razy ]
Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 12 listopada 2017, 19:38 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 26 listopada 2016, 20:23
Posty: 593
Pojazd: tarpan239
Piękny sprzęt :-) a tapicerka to chyba wersja de luxe:-)

W moim 239 po zakupie też była w chłodnicy woda i musiałem płukać długo układ żeby pozbyć się syfu przed zalaniem płynem niezamarzającym. Rozważasz żółte blachy? Sa duże zniżki w opłatach OC a jak planujesz zapewnić mu ciepłą emeryturę to warto poświęcić trochę czasu na formalności. Generalnie bardzo ładny Tarpanik :-)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 12 listopada 2017, 19:53 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 lipca 2007, 00:46
Posty: 2838
Lokalizacja: Ostrów Wlkp
Ładny jest! :)

Ramę chesz wymieniać, bo musisz, czy ze względu na sposób i kolejnośc prac?

Czarne tablice w praktyce da się zostawić - i praktycznie zawsze policmajstrzy są przy weteranach pod tym względem wyrozumiali :)

_________________
Kot może zostać. Reszta - wypierdal*ć!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 12 listopada 2017, 20:09 
Gość Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 06 października 2017, 20:11
Posty: 12
Lokalizacja: Wadowice
Pojazd: Tarpan F233
żółte blachy są w planach jak go wyremontuje.
Rama ma sporo rdzy i w niektórych miejscach nie jest za dobrze(rozwarstwia sie metal). w tylnej części ramy widać że coś było spawane. Po piaskowaniu mogło by niewiele zostać ;]
Przeraża mnie myśl o regeneracji całego przedniego zawieszenia. Ostatnio oglądałem w programie "samochód marzeń kup i zrób" w którym była naprawiana Nyska z tym zawieszeniem. Byłem w szoku tej dziwnej konstrukcji ;]
Jest zarejestrowany jako samochód ciężarowy i na 3 osoby ;/ ale w przyszłości jak będą żółte blachy to muszę to sprostować.
OC myśle że nie wyjdzie dużo na full zniżki i do tego karta PZM ze zniżkami.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 12 listopada 2017, 22:29 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 marca 2009, 23:42
Posty: 981
Lokalizacja: Warszawa
Pojazd: Lublin 3, Polonez Kombi
Naprawdę fajny. Co do zawieszenia, to w zależności od tego jakie odstępstwa od oryginału akceptujesz lub planujesz, możesz pomyśleć o tym, aby szukając drugiej ramy znaleźć np. złomowego Tarpana już ze sztywną belką z przodu - pozbędziesz się wówczas wielu niełatwych zagadnień

_________________
Polecam Enkol - Społeczne archiwum transportu szynowego


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 13 listopada 2017, 17:38 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 5075
Lokalizacja: Jelenia Góra
Pojazd: Nysa 522R 1991
Przednie zawieszenie tylko na pierwszy rzut oka jest skomplikowane. Ono jest bardzo proste, tylko ma dużo elementów ruchomych. Rozbiórka i złożenie nie jest tak trudne jak się może wydawać. Trudniejsze może być znalezienie np prostych wahaczy czy prostych łączników wahaczy :P O zdrowej belce nie wspominając :D

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 13 listopada 2017, 19:38 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 grudnia 2014, 17:37
Posty: 2047
Lokalizacja: Swędów LDZ
Pojazd: 522T '93r, A111B '91r
ciekawa tapicerka.

_________________
Strucelserwis był, Żuk został.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 09 stycznia 2018, 21:40 
Gość Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 06 października 2017, 20:11
Posty: 12
Lokalizacja: Wadowice
Pojazd: Tarpan F233
Pierwsze kroki do naprawy rozpoczęte. 3 dni męczyłem sie ze śrubami(śruby mocujące bęben do piasty)
Elementy gumowe w zawieszeniu w stanie tragicznym co widać na zdjęciu.
Na tłoczku cylindra masakryczny brud.
W planach wyczyszczenie całego układu napędowego, pomalowanie.
Wymiana jednego krzyżaka bo już ciężko chodzi od rdzy i zanieczyszczeń.
Zawieszenie tył- nowe gumowe tuleje/ wyczyszczenie piór i posmarowanie.
Most:wyczyszczenie ,pomalowanie, wymiana uszczelniacza od strony wału.
Wał. pomalowanie, wymiana podpory wału.
Hamulce tył: kupiłem już nowe przewody miedziane, gumowe. Będę sam dorabiał przewody.

Zastanawiam się czy wymieniać całe cylinderki czy same uszczelniacze tłoczków. (cylinderki z regulacją)
Cylinderek ma ledwo wyczuwalny próg. Na tłoczku jest lekka korozja
Mam zamiar wyczyścić pompe hamulcową , założyć nowe uszczelniacze i zalać płynem dot 4.

Nie mogę znaleźć tulei gumowych do amortyzatora tylnego. Są takie same jak w mocowaniu resora?
Nie jestem w stanie zmierzyć ich średnicy bo tak były zmasakrowane.


Załączniki:
WP_20180107_14_32_27_Pro.jpg
WP_20180107_14_32_27_Pro.jpg [ 1.06 MiB | Przeglądany 7776 razy ]
WP_20180107_14_17_52_Pro.jpg
WP_20180107_14_17_52_Pro.jpg [ 858.18 KiB | Przeglądany 7776 razy ]
WP_20180107_14_02_03_Pro.jpg
WP_20180107_14_02_03_Pro.jpg [ 1.13 MiB | Przeglądany 7776 razy ]
WP_20180107_14_17_16_Pro.jpg
WP_20180107_14_17_16_Pro.jpg [ 956.83 KiB | Przeglądany 7776 razy ]
WP_20171228_14_52_07_Pro.jpg
WP_20171228_14_52_07_Pro.jpg [ 1.3 MiB | Przeglądany 7776 razy ]
Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 10 stycznia 2018, 00:25 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 grudnia 2013, 09:31
Posty: 779
Lokalizacja: Zator
Pojazd: Żuk A15 1970
Cylinderki i tłoczki przeczyść papierem wodnym 1200 na mokro (choćby maczanym w jakimś oleju), tak aby nie było wyczuwalnych poprzecznych rys. Czyść ruchami okrężnymi. Na koniec przemyj wszystko benzyną i wytrzyj do sucha.
Później zaaplikuj smar do tłoczków hamulcowych (na moje oko to smar silikonowy, ale można kupić niby dedykowane - wpisz na portalu aukcyjnym "smar do tłoczków hamulcowych" i znajdziesz tego w pigułę). Dopasuj uszczelniacze (też je posmaruj tym smarem wcześniej), tak żeby w miarę suwliwie chodziły i powinno być OK.

Chyba, że kupisz nówki za niewielkie pieniądze to je zamontuj, a te zregneruj i zostaw na zapas.

_________________
http://drewniany.wixsite.com/prl-auto-moto-mania


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 10 stycznia 2018, 02:22 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 lipca 2007, 00:46
Posty: 2838
Lokalizacja: Ostrów Wlkp
kajaczek93 pisze:
Nie mogę znaleźć tulei gumowych do amortyzatora tylnego. Są takie same jak w mocowaniu resora?

Całkiem co innego. Mniejsze, jakby "ścięte". Tu jako tako widać: http://www.moto-trans.koszalin.pl/produ ... UK/?id=591

_________________
Kot może zostać. Reszta - wypierdal*ć!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 10 stycznia 2018, 18:29 
Gość Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 06 października 2017, 20:11
Posty: 12
Lokalizacja: Wadowice
Pojazd: Tarpan F233
ok. dzięki za informacje


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 10 stycznia 2018, 19:45 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 grudnia 2014, 17:37
Posty: 2047
Lokalizacja: Swędów LDZ
Pojazd: 522T '93r, A111B '91r
pompe kup nowa, regeneracja nie przynosi rezultatów, szkoda czasu. jeśli chcesz załozyć te stare cylinderki, wlej dot3, on jest nieco gęściejszy niż najgęściejszy dot4 i mniejsze ryzyko wycieków, sprawdzone, a najlepiej daj nowe, samoregulacyjne, tylko przed montażem nasmaruj smarem silikonowym do tłoczków i wtedy jak najbardziej dot4. przynajmniej odpadnie Ci jeden układ do regulacji w aucie:) i hamować będzie równo. zestaw cylinderków od producenta chyba 280zł, pompa 170, w razie draki reklamacje uznają bez kłopotu,tu masz link:
http://www.zhm.com.pl/
szczeki tył i rozpieraki musisz też zmienić na samoregulacyjne.
jeśli zarabiasz przewody pierwszy raz podpatrz sobie jak to robią, bo można sobie biedy narobić:
https://www.youtube.com/watch?v=rvAEIYGVWrw
kiedys pękł mi taki zarabiany w pojedyńczy kielich przewód, więc ostrzegam.

_________________
Strucelserwis był, Żuk został.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 10 stycznia 2018, 21:57 
Gość Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 06 października 2017, 20:11
Posty: 12
Lokalizacja: Wadowice
Pojazd: Tarpan F233
Cytuj:
a najlepiej daj nowe, samoregulacyjne,


tylko że musiał bym też wymienić tarcze kotwiczne. dobrze mówię ? a to już generuje większe koszty.

Co to przewodów to będę się dopiero uczył z youtube jak to wykonać.

Za niedługo będę się też brał za czyszczenie zbiornika paliwa.(odnowienie powłoki lakierniczej + baranek)
Jest w ogóle sens czyścić go od środka czy olać to i wstawić dobry filtr paliwa na przewodach i wymieniać co jakiś cas?
Jak spuściłem paliwo ze zbiornika to się dziwiłem że wogóle auto odpalało. :D
Benzyna była mętna i mocno zanieczyszczona.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 10 stycznia 2018, 22:42 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 grudnia 2013, 09:31
Posty: 779
Lokalizacja: Zator
Pojazd: Żuk A15 1970
Dzięki Strucel, troche się już tych przewodów nazarabiałem, ale nigdy nie miałem potrzeby robienia lejka (albo mi się tak tylko wydawało - często stare przewody były odcinane/masakrowane tak, że nie było czego zbierać z końcówek). Do zeszłego tygodnia, jak zakuwałem przewód do gaza - wtedy pomyślałem, że mam ubogi zestaw do zakuwania bo nie ma końcówki do prasowania lejka. Przez myśl mi nie przyszło zerknąć na Youtube i obejrzeć jakąś instrukcje ;)

_________________
http://drewniany.wixsite.com/prl-auto-moto-mania


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 10 stycznia 2018, 22:48 
Miłośnik Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 22 lutego 2014, 10:15
Posty: 349
Bardzo ładna sztuka.
A zbiornik paliwa dobrze wypłukać, wyczyścić jeśli coś nie będzie chciało wypłynąć. I zachować kulturę eksploatacji czyli tankować do pełna i nie zostawiać na dłuższe postoje (np. Zimowe) z pustym bakiem.
Owszem benzyna się "starzeje" od stania. Ale zawsze lepiej wypuścić z baku do kanistra połowę zawartości i dolać świeżej (odstane paliwo zużyć w dwóch tankowaniach). Niż bawić się w ponowne płukanie :-)
Chyba, że chcesz opcję luksusową, zabezpieczyć od środka jakaś farbą/żywicą do zbiorników. To dobrze zabezpiecza blachę, z której wykonany jest bak. Ale i tak nie uchroni przed starzeniem benzyny ani paprochami i kurzem.

W temacie hamulców. Tak jak pisał Strucel. Pompę wymień. Ja uważam, że regeneracja jest dla samochodów, do których pompy dostać się już nie da.
Nie wiem jakim płynem hamulcowym miałeś zalany układ. Ale jeśli DA1 to wymiana pompy i cylinderkow jest jeszcze bardziej uzasadniona. DA1 jest charakterystyczny bo pachnie alkoholem/denaturatem.
Niby układ po DA1 można płukać ale szanse na sukces i święty spokój są tu marne.
Np. Mój Żuk po samym uzupelnieniu układu świeżym DA1 i odpowietrzeniu oblał parking z przednich cylinderkow i pompy hamulcowej.
Generalnie historii po płukaniu DA1 jest tyle, że możnaby doktorat na tym zrobić.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 19 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna
Moderatorzy: monterr07, Dziwny Mag

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group
Theme created StylerBB.net