Forum Miłośników Polskich Dostawczaków http://forum.polskiedostawczaki.pl/ |
|
Tarpan 239D 1989r. http://forum.polskiedostawczaki.pl/viewtopic.php?f=23&t=4368 |
Strona 2 z 2 |
Autor: | Niutek [ 07 marca 2019, 14:55 ] |
Tytuł: | Re: Tarpan 239D 1989r. |
Wczoraj trochę podziałałem przy Tarpanie, nagrałem parę filmików i złączyłem w całość: https://youtu.be/qW_AMpgFDLs Czyli z tego co widzę stelaż można łatwo dorobić przy pomocy rurek i spawarki Ale z tym poczekam do końca remontu, następne podejście zrobię do układu hamulcowego i ogarnięcia kabiny z śmieci. Niestety kawaek lioleum, który miał być zabezpieczeniem pod stelaż spoilera okazał się zabójczy dla dachu, pod nim przez lata zbierała się woda i uczyniła z dachu sito Parę fotek przed i po: |
Autor: | Dziwny Mag [ 07 marca 2019, 15:36 ] |
Tytuł: | Re: Tarpan 239D 1989r. |
Fajny kawał samochodu - kibicuję A na filmiku świetne są te ujęcia z wnętrza - jakby monitor zaraz miał spaśc z biurka |
Autor: | sukiennik68 [ 07 marca 2019, 16:46 ] |
Tytuł: | Re: Tarpan 239D 1989r. |
super sprzęt szkoda że tego mchu nie da się zachować, robi klimat poduszki pod silnikiem do wymiany, nawet u mnie w Tarapanie tak nie telepie stelaż pod plandekę nie był spawany a skręcany śrubką fi 6 z nakrętką a więc łatwo składany i łatwy do przechowania w garażu Niutek oczyść maila bo odbija wiadomości, daj znać ile maili przeszło |
Autor: | sukiennik68 [ 07 marca 2019, 16:55 ] |
Tytuł: | Re: Tarpan 239D 1989r. |
teraz zauważyłem, zachowały się z tyłu łańcuchy podtrzymujące burty, z przodu też? można prosić o zdjęcia? |
Autor: | Niutek [ 07 marca 2019, 17:59 ] |
Tytuł: | Re: Tarpan 239D 1989r. |
sukiennik68 Napisałem Ci na PW Tak się jeszcze zastanawiam jak ugryźć kwestię remontu, moze ktoś z Was ma to już za sobą i podpowie, a mianowicie czy lepiej ściągnąć bude i pakę z ramy aby ją doprowadzić do sensownego stanu, czy lepiej budę robić na ramie? Mam do wymiany także sprzęgło bo ślizga, bez budy było by to łatwo ogarnąć. A co do paczki ładunkowej to planuje i tak dać nowe świerze deski. |
Autor: | Marian [ 07 marca 2019, 20:09 ] |
Tytuł: | Re: Tarpan 239D 1989r. |
Ja bym na ramie doprowadził budę do stanu "trzyma się kupy i się nie rozleci", w sensie, jej mocowania, konstrukcję. Potem ściągnąć budę, zrobić podwozie osobno (rama, zawiecha, układ napedowy), a budę osobno, potem złożyć wszystko do kupy. Wymaga miejsca, pewnej logistyki i uporządkowania. A przede wszystkim planowania. Ale da się zrobić i wg mnie to najlepsza ścieżka zrobienia sensownej renowacji. Albo od razu ściągać budę i na ramę naprawczą, ale mało kto tym dysponuje |
Autor: | Marian [ 07 marca 2019, 22:26 ] |
Tytuł: | Re: Tarpan 239D 1989r. |
monterr07 pisze: edit. oglądam Twoje nagranie z przejażdżki piąty raz, przy okazji przypomniałem sobie swoje, czy tylko ja jestem zakochany w tym dźwięku schodzenia Perkinsa na wolne obroty? Fetyszyści Ale przyganiał kocioł garnkowi, ostatnio chciałem sobie zrobić koszulkę z wykresem charakterystyki S-21 i przekrojem poprzecznym... Niestety zbyt drobne kreski, żeby to fajnie wydrukować P.S. Na ukojenie nerwów zawsze sobie włączam filmik z odpalania S-21 |
Autor: | Niutek [ 28 marca 2019, 17:38 ] | ||
Tytuł: | Re: Tarpan 239D 1989r. | ||
Panowie krótkie pytanie czy koła a dokładniej felgi 16 cali z Żuka są takie same jak w 239D ? Gdzieś czytałem że mogą mieć inne ET i będą głębiej wchodziły do środka. I żeby nie było ze nic nie dzialam fotka z doroboonymi tabliczkami. Sam zrobiłem projekt a firma reklamowa za grosze wykonała mi je na tabliczkach alu.
|
Autor: | Dziwny Mag [ 28 marca 2019, 18:03 ] |
Tytuł: | Re: Tarpan 239D 1989r. |
To o różnym ET dotyczy felg 15' (Tarpan / Wawka / Syrena). Felgi 16' 4,50x16 (rozmiar obręczy) to technicznie to samo - Żuk, Nysa, Tarpan diesel. |
Strona 2 z 2 | Strefa czasowa UTC+1godz. |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |