Forum Miłośników Polskich Dostawczaków
http://forum.polskiedostawczaki.pl/

Gościnnie - policyjny Lublin II 2,9t
http://forum.polskiedostawczaki.pl/viewtopic.php?f=23&t=773
Strona 1 z 2

Autor:  Radhezz [ 27 grudnia 2009, 13:53 ]
Tytuł:  Gościnnie - policyjny Lublin II 2,9t

Witam, po dłuższej przerwie wracam z prezentacją "nowego" autka, tak jak zapowiedziałem w "przywitalni" ;D

ObrazekObrazekObrazekObrazek
Obrazek

A tak to ma wyglądać:

Obrazek

Oto Daewoo Lublin II przyjęty z "pewnym" moim wkładem na wyposażenie jednostki Ochotniczej Straży Pożarnej w Chmielowicach, której jestem członkiem - teraz aktywnie biorę udział w naprawach wozu, a po załatwieniu wszystkich formalności będę jego "etatowym" kierowcą - stąd prezentacja :mrgreen: Auto zostało przekazane z jak widać z policji, a konkretnie zostało wycofane z Wydziału Ruchu Drogowego Komendy Powiatowej Policji w Nysie - pełno w nim jeszcze ustników od alkomatu :mrgreen:

Auto czeka w tej chwili na dostarczenie brakujących do przyjęcia go na stan i do rejestracji dokumentów, a poza tym to ma padnięty akumulator (zwarcie między płytkami we wszystkich celach) i trochę rdzy do naprawienia :wink: A no i poza tym mają jeszcze dojść zdemontowane w policji lampy (dwie LBO-10T na tył i belkę LZ-2OGW na przód) i syreny (nie wiem jakie były, pewnie coś z ELFIR'a).

Jest to wersja o DMC 2.9t z silnikiem (podobno) 2.9D, i najprawdopodobniej z pięcioma miejscami (znowu brak dowodu rejestracyjnego aby to potwierdzić). Z tyłu pełna zabudowa techniczna (półki, stojaki, itd. - jak dla straży super sprawa). No i nawet toaleta jest z kibielkiem i umywalką :mrgreen:

Silnik chodzi super - w końcu nie jest to delikatna jednostka, a ma dopiero niecałe 90 tys. km przebiegu (chyba że kręcili licznik :twisted:). W każdym razie trochę martwi pasek rozrządu - niestety to nie Mercedes i łańcuszka brak :/

Z dodatkowego wyposażenia to warto wspomnieć o agregacie Webasto, i instalacji po przetwornicy 230V.


Teraz pora na problemy... może ktoś coś pomoże / podpowie :mrgreen:

Ze względów oszczędnościowych na razie wóz pozostanie w kolorze niebieskim, jednak i tak trzeba mu zmienić oznakowanie na "STRAŻ" , usunąć "erki" i poprawić pasy wokół auta (nie wiem czy widać, ale miejsca na napisy "policja" mają pas ścięty pod kątem od strony litery "A" - w wypadku napisu "STRAŻ" głupio by to wyglądało :roll:). Więc może ktoś się orientuje skąd można by było w miarę tanio wziąć taką folię do wyklejania pasów i napisów? Dodam że jest to folia odblaskowa, o wysokości pasa 15,5cm.

Jak widać auto ma również zamalowane napisy "POLICJA", ale... dość niechlujnie, i do tego szarą farbą olejną... Czym to próbować zmywać - delikatnie nitro, rozpuszczalnikiem uniwersalnym, czy benzyną ekstrakcyjną? Tylko żeby mi klar został :P

Kolejna kwestia po "odmalowaniu" olejnej, to problem usunięcia naklejek "POLICJA" i "erek", po których również zostaje klej... Poza tym, że brzydko to wygląda, to jeszcze za to już całkiem nie wiem jak się zabrać żeby nie uszkodzić lakieru :roll:

Poza tym planuje wymianę przedniego fotela pasażera na wersję podwójną - zwiększenie liczby miejsc do 6 - ktoś może robił coś podobnego i wie jak to wygląda od strony kosztowo-formalnych? :wink:


W ogóle szukam wszelkich materiałów na temat samochodu Lublin - najbardziej mnie interesują kwestie naprawczo-techniczne :D

Autor:  AdministratorNysaVan [ 27 grudnia 2009, 20:33 ]
Tytuł: 

Ten Lublin to kolekcjonerski samochód czy z ex policji bedzie niu Straż ?

Folie takie dostaniesz w firmach wykonujących reklamy itd
Z rejestr. wiekszej ilości miejsc nie ma problemu pod warunkiem fachowego wykonania montażu foteli .

pozdr...

Autor:  simon.templar [ 28 grudnia 2009, 09:56 ]
Tytuł: 

A za jakieś dwadzieścia lat wszyscy będą szukali policyjnego Lublina... Tak jak dziś Nysek. A ty spokojnie go teraz rozbrajasz.
Zabezpiecz dobrze na "wieki" wyposażenie, byś miał czym po latach przywracać oryginalność wozu. No i więcej fotek porób dla potomnych - ułatwisz swym dzieciakom robotę!

Autor:  Leśnowóz [ 28 grudnia 2009, 10:54 ]
Tytuł: 

Ja jestem raczej zwolennikiem pozostawienia Lublinka jako Policjanta ;)

A gdyby to był Lublin w barwach ŻW to przez sentyment, wręcz bym był załamany przemalowaniem
Ale ma skoro dalej służyć na chwałę FSC w Straży to niech i tak będzie

Autor:  Radhezz [ 28 grudnia 2009, 15:13 ]
Tytuł: 

amadeo pisze:
Ten Lublin to kolekcjonerski samochód czy z ex policji bedzie niu Straż ?

Tak jak napisał kolega niżej
Leśnowóz pisze:
Ale ma skoro dalej służyć na chwałę FSC w Straży
Czyli tak, będzie to wóz strażacki :twisted:

Co do unikatowości, to nawet nie wiecie jak bardzo rzadki jest to egzemplarz... Po Polsce jeździ zapewne jeszcze kilkadziesiąt takich, ale wersja przeznaczona dla drogówki z podwyższanym dachem to wielki rarytas :D Ten będzie pierwszym tego typu wozem w Straży...

Ale generalnie jeżeli chodzi o oryginalność auta to nie ma się czym przejmować - poza przemalowaniem nie czekają go żadne większe zmiany. Tzn. poza przerobieniem przodu tak by mieścił 3 osoby :D

Stan auta ogólnie jest bardzo dobry, trzeba go tylko trochę "podpicować" - sprzęgło trochę wysoko bierze, obrotomierz wariuje... A właśnie skoro o tym mowa, to co może być przyczyną tego że obrotomierz podaje błędne dane (zawyża obroty, po przegazowaniu wskazuje jeszcze więcej), i w ogóle wskazówka "macha" się w granicach +- 100 obr/min?

Autor:  flanker72 [ 28 grudnia 2009, 20:53 ]
Tytuł:  lublin

Witam serdecznie tak się akurat składa,że znany jest mi ten Lublin ponieważ w latach 1998-2000 miałem go na stanie w Komendzie Powiatowej policji w Nysie.Pamiętam jak kolega przyjechał nim po odbiorze i pierwsze co nie działało to sygnalizacja świetlna i dźwiekowa.Potem nastąpił montaż tzw. gałki na kole kierownicy ( no właśnie czy ona jeszcze jest?).Pojazd miał na wyposażeniu urządzenia kontrolno-pomiarowe służące do badania stanu technicznego układów pojazdu mających wpływ na zanieczyszczenie środowiska ( stąd tyle w nim z tyłu półek oraz ubikacja wewnątrz)Fachowo mówiąc był to pojazd ETDiE ( Ekip Techniki Drogowej i Ekologii ).Miał ogrzewanie webasto, które jednak powodowało trudności w zmieszczeniu się w normie spalania( jak dobrze pamiętam to było 14 litrów ON/100km).Pojazd zaliczył parę stłuczek ( delikatnie mówiąc).Ale miło go wspominam.

Autor:  Radhezz [ 29 grudnia 2009, 20:24 ]
Tytuł: 

flanker72, bardzo się cieszę, że uzyskałem takie informacje na temat przeszłości tego auta - tyle, że od 2000 roku sporo jeszcze mogło się z nim stać :wink:

Co do gałki to nie ma jej, ale mam jeszcze inne pytanie - co było zamontowane po prawej stronie obok nóg kierowcy?

W którym miejscu była zamontowana radiostacja? Bo ZURA z tego co zauważyłem to chyba tam gdzie normalnie jest radio...

Autor:  Leśnowóz [ 29 grudnia 2009, 22:45 ]
Tytuł: 

jeżeli Lublin miał Ericssona to pewnie był on na desce bo to kawał pudła

Autor:  flanker72 [ 29 grudnia 2009, 23:24 ]
Tytuł:  lublin

Witam i cieszę się,że moje informacje do czegoś sie przydały.Co do pytania to niestety nie pamiętam co mogło tam być zamontowane.Jak ja nim jeździłem to nic nie było. Co do radiostacji to chyba w miejscu , o którym mówisz i niebył to Ericson. Jako ciekawostkę mogę dodać,że taki sam Lublin jest używany jeszcze przez stołeczną drogówkę i z tego co wiem to dobrze się trzyma.pozdrawiam.
P.S. Zura dokładnie tam gdzie radio.

Autor:  Dziwny Mag [ 30 grudnia 2009, 23:51 ]
Tytuł: 

Jeśli dobrze kojarzę, to napis "policja" jest także naklejany (z folii samoprzylepnej)? Jeśli tak - to poodklejaj literki - zniknie większość szarej farby, a reszte- jeśłi chcesz zrobic to tak, żeby nic później nie lakierować, to chyba tylko przez polerowanie... Spolerowac tą szarą. Ślady po kleju ładnie zmywa benzyna ekstrakcyjna.

Autor:  Radhezz [ 31 grudnia 2009, 17:25 ]
Tytuł: 

Dziwny Mag pisze:
Jeśli dobrze kojarzę, to napis "policja" jest także naklejany (z folii samoprzylepnej)? Jeśli tak - to poodklejaj literki - zniknie większość szarej farby, a reszte- jeśłi chcesz zrobic to tak, żeby nic później nie lakierować, to chyba tylko przez polerowanie... Spolerowac tą szarą. Ślady po kleju ładnie zmywa benzyna ekstrakcyjna.

W sumie auto poszło już do lakierowania, więc miałem okazję trochę poeksperymentować :twisted: Jeżeli chodzi o olejną to bardzo ciężko nawet nitro było to zmyć, ale klej ładnie po nim schodził. Napisy oczywicie są naklejane wszystkie, za wyjątkiem numerów operacyjnych (tutaj był J616), które są malowane na pasach. Same naklejki fluo schodzą też bardzo ciężko, jeżeli się ich nie podgrzeje - testowałem farelkę, gorącą wodę i... palnik gazowy :lol: O dziwo to ostatnie jest najlepsze, bo działa szybko i nic nie uszkodziłem :D

Autor:  szymoniec.fso [ 21 stycznia 2010, 19:53 ]
Tytuł: 

Znasz poprzedni numer rejestracyjny?

Autor:  Radhezz [ 25 stycznia 2010, 08:32 ]
Tytuł: 

szymoniec.fso pisze:
Znasz poprzedni numer rejestracyjny?
Niestety, auto przyjechało z KWP Opole na lawecie, a zresztą już tam na parkingu blach nie miało... Może jeszcze coś będzie w dokumentacji przekazania pojazdu, ale wątpię.

Auto obecnie przechodzi gruntowny remont blacharsko-lakierniczy - jak wszystko dobrze pójdzie to od marca wejdzie na podział bojowy :)

Autor:  AdministratorNysaVan [ 26 stycznia 2010, 11:05 ]
Tytuł: 

Radhezz pisze:
Auto obecnie przechodzi gruntowny remont blacharsko-lakierniczy - jak wszystko dobrze pójdzie to od marca wejdzie na podział bojowy :)


To może jakaś fot-relacja ? :) pozdr...

Autor:  Radhezz [ 26 stycznia 2010, 12:21 ]
Tytuł: 

amadeo pisze:
Radhezz pisze:
Auto obecnie przechodzi gruntowny remont blacharsko-lakierniczy - jak wszystko dobrze pójdzie to od marca wejdzie na podział bojowy :)


To może jakaś fot-relacja ? :) pozdr...
Wybieram się do warsztatu od kilku dni i dojść nie mogę przez ten mróz - średnio mi się chce gonić 2,5km w jedną stronę "z buciora" :wink:

Ale cóż - iść i tak muszę jeszcze w tym tygodniu dogadać sprawy płatności, więc porobię fotki z postępu prac :D

Strona 1 z 2 Strefa czasowa UTC+1godz.
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/