Dzisiaj jest 23 września 2018, 12:15


Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 42 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3
Autor Wiadomość
Post: 08 lutego 2016, 22:31 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 stycznia 2014, 00:34
Posty: 1718
Lokalizacja: Opolszczyzna
ciąg dalszy zdjęć :)


Załączniki:
Komentarz: i to jest moje ulubione zdjęcie ulubionego wejścia :D
23.jpg
23.jpg [ 151.79 KiB | Przeglądany 1187 razy ]
24.jpg
24.jpg [ 139.8 KiB | Przeglądany 1187 razy ]
25.jpg
25.jpg [ 155.98 KiB | Przeglądany 1187 razy ]
26.jpg
26.jpg [ 142.75 KiB | Przeglądany 1187 razy ]
27.jpg
27.jpg [ 149.08 KiB | Przeglądany 1187 razy ]
28.jpg
28.jpg [ 195.84 KiB | Przeglądany 1187 razy ]
Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 08 lutego 2016, 22:38 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 stycznia 2014, 00:34
Posty: 1718
Lokalizacja: Opolszczyzna
Na początku grudnia 2015 udało mi się zamknąć bryłę modelu i czekało mnie oklejanie modelu ostatnią warstwą "poszycia". Tym razem w ścianach wycinam wszelkie otwory, szczeliny i wklęsłości: drzwi, klapkę wlewu paliwa, klapy silnika, łączenia blach itd... po zamalowaniu będą widoczne szczeliny wszędzie tam, gdzie być powinny. Przy okazji wyrównałem łączenia poszczególnych części karoserii...


Załączniki:
16.jpg
16.jpg [ 235.13 KiB | Przeglądany 1186 razy ]
17.jpg
17.jpg [ 175.25 KiB | Przeglądany 1186 razy ]
18.jpg
18.jpg [ 178.05 KiB | Przeglądany 1186 razy ]
19.jpg
19.jpg [ 165.73 KiB | Przeglądany 1186 razy ]
20.jpg
20.jpg [ 162.3 KiB | Przeglądany 1186 razy ]
21.jpg
21.jpg [ 180.28 KiB | Przeglądany 1186 razy ]
Komentarz: tu już pierwszy autobus jest pomalowany
22.jpg
22.jpg [ 176.75 KiB | Przeglądany 1186 razy ]
Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 08 lutego 2016, 23:14 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 stycznia 2014, 00:34
Posty: 1718
Lokalizacja: Opolszczyzna
Ledwo zdążyłem skleić moje "Jelczo - Ikarusy", jeszcze ostatnia warstwa farby nie wyschła, a już dostałem weny twórczej na kolejne autobusy. Tak bardzo nie dawał mi spokoju temat "kolosalne różnice konstrukcyjne między Jelczem M11/L11 a Jelczem 080", że po M11/L11 postanowiłem zabrać się za modele Jelcza 080

O ile oryginalny Jelcz Berliet miał silnik z tyłu, Jelcz M11/L11 miał podwozie węgierskie od Ikarusa 260 i silnik między płytami podłogowymi i osiami, o tyle Jelcz 080 miał silnik z przodu, bo jego podwoziem było podwozie ciężarówki Star 200

Godzinami siedziałem na stronce "phototrans" i wertowałem zdjęcia Jelczy 080. Najbardziej fascynuje mnie podatność tego autobusu na różne przeróbki. I tak zdolni rodacy metodami chałupniczymi stworzyli nowe "odmiany nadwoziowe" Jelcza 080 - furgon i ciężarówkę.
Postanowiłem też i te odmiany zrekonstruować...

Problemem była baza. Do tej pory model Jelcza 080 wydało tylko wydawnictwo "ORLIK" i to w wersji bez wnętrza i specjalistycznej - sztab dowodzenia straży pożarnej. Musiałem więc w Corelu poprzerabiać wszystko. Tylną ścianę zapożyczyłem od M11, ale parę przeróbek i tak musiałem zrobić. Przód też wymagał paru korekt, ale najgorsze było podwozie.
Podwozie jest od Stara 200. Musiałem zapożyczyć ramę od Stara 200, a pozostałe elementy intuicyjnie odtwarzać na podstawie klap i drzwi na ścianach bocznych.... tak, że musiałem zrobić jedną wielką improwizację, jeśli chodzi o to, co jest pod tymi Jelczami 080...

Reszta prac, jak w przypadku Jelcza M11/L11, więc już nie zanudzam :wink: 8)


Załączniki:
01.jpg
01.jpg [ 176.54 KiB | Przeglądany 1182 razy ]
02.jpg
02.jpg [ 189.72 KiB | Przeglądany 1182 razy ]
03.jpg
03.jpg [ 189.2 KiB | Przeglądany 1182 razy ]
04.jpg
04.jpg [ 172.81 KiB | Przeglądany 1182 razy ]
05.jpg
05.jpg [ 199.78 KiB | Przeglądany 1182 razy ]
06.jpg
06.jpg [ 184.43 KiB | Przeglądany 1182 razy ]
07.jpg
07.jpg [ 212.46 KiB | Przeglądany 1182 razy ]
08.jpg
08.jpg [ 198.03 KiB | Przeglądany 1182 razy ]
09.jpg
09.jpg [ 160.4 KiB | Przeglądany 1182 razy ]
10.jpg
10.jpg [ 166.55 KiB | Przeglądany 1182 razy ]
11.jpg
11.jpg [ 174.77 KiB | Przeglądany 1182 razy ]
12.jpg
12.jpg [ 172.77 KiB | Przeglądany 1182 razy ]
13.jpg
13.jpg [ 205.02 KiB | Przeglądany 1182 razy ]
14.jpg
14.jpg [ 187.62 KiB | Przeglądany 1182 razy ]
15.jpg
15.jpg [ 195.75 KiB | Przeglądany 1182 razy ]
16.jpg
16.jpg [ 152.54 KiB | Przeglądany 1182 razy ]
17.jpg
17.jpg [ 142.78 KiB | Przeglądany 1182 razy ]
18.jpg
18.jpg [ 221.07 KiB | Przeglądany 1182 razy ]
Komentarz: te nie wycięte okna to nie pomyłka ;) Ten model będzie furgonem - bez okien z tyłu
19.jpg
19.jpg [ 211.36 KiB | Przeglądany 1182 razy ]
20.jpg
20.jpg [ 213.34 KiB | Przeglądany 1182 razy ]
Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 08 lutego 2016, 23:18 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 lipca 2007, 00:46
Posty: 2463
Lokalizacja: Ostrów Wlkp
Skrzyniowy dla mnie :wink:

"ZANIECZYSZCZAĆ POJAZD" :mrgreen: - hit! Pamiętam takie modyfikowanie naklejek :wink: Czasem było nudno w czasie jazdy ;)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 27 maja 2016, 20:30 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 stycznia 2014, 00:34
Posty: 1718
Lokalizacja: Opolszczyzna
Autosan "Ogórek" z PKS Lubliniec przyłapany przez google street view w Dobrodzieniu na ul. Solnej.
Stragany świadczą o tym, że zdjęcie zrobiono w czwartek - dzień targowy w Dobrodzieniu... :wink:

Autosan prawdopodobnie jedzie do Opola - trasa: Częstochowa - Opole (Lubliniec - Opole) lub: Dobrodzień - Pludry - Lubliniec

https://www.google.com/maps/dir/Piastow ... !1m0?hl=pl


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 28 maja 2016, 20:21 
Miłośnik Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 marca 2016, 22:10
Posty: 301
Lokalizacja: opolskie
Pojazd: żuk a 156 b
w okolicach Opola a czasami i w Opolu jeżdżą jeszcze tysiączki autosanków :)

_________________
W pogoni dzisiejszego świata, warto pamiętać, co jest naszą przeszłością...

Samochód żuk-Zepsuje się-rozbierzesz-naprawisz-złożysz-jedziesz-kapiszi?


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 30 listopada 2016, 00:02 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 stycznia 2014, 00:34
Posty: 1718
Lokalizacja: Opolszczyzna
10 listopada 2016

Udałem się z aparatem na "autobusowe polowanie". Tym razem uwieczniłem autobusy przewoźnika "ZGKIM Dobrodzień" (Zakład Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Dobrodzieniu). Zdjęcia o tyle cenne, że nikt wcześniej w żadnej internetowej galerii nie umieszczał jeszcze zdjęć żadnego z pojazdów z tej firmy... I prawdopodobnie już nie umieści, gdyż w przyszłym roku planowane jest skasowanie (części) taboru i zakup nowych autobusów dla ZGKIM

Na początek Autosan H9-21 : OOL 68RR
Do około 2007 roku służył w PKS Opole i stąd ten granatowy dół i dach. Charakterystyczny dla PKS Opole żółty pas zastąpiono szerszym - szarym, bo ludzie widząc już z daleka granatowego Autosana z żółtym paskiem mylili się i myśleli (jak np. ja), że to PKS Opole jedzie. Na zielonej tabliczce "SZKOLNY" jest dodatkowa kartka papieru z kierunkiem trasy (bo od pewnego czasu nie tylko uczniowie, ale i "zwykli" mieszkańcy gminy mogą kupić bilet i dojechać nim do okolicznych wiosek).


Następnie - Jelcz 090: OOL A300
Od początku (czyli od 2000 - 2001 roku) służył jako gimbus w ZGKIM Dobrodzień

Kolejny - Mercedes Sprinter: OOL 80MK
Również w taborze ZGKIM

Autosan H9-21: SLU 56HS z PKS Lubliniec
Wykonuje kurs objazdem po tymczasowej trasie na prowizoryczny przystanek przy ul. E.Stein (bo "zwykły" przystanek przy ul. Solnej "zawieszono" na czas remontu rynku)

Wreszcie - nowe połączenie PKS Kluczbork - Autosan H10: OKL L381


Załączniki:
01.jpg
01.jpg [ 227.47 KiB | Przeglądany 905 razy ]
02.jpg
02.jpg [ 184.22 KiB | Przeglądany 905 razy ]
03.jpg
03.jpg [ 223.6 KiB | Przeglądany 905 razy ]
04.jpg
04.jpg [ 201.19 KiB | Przeglądany 905 razy ]
05.jpg
05.jpg [ 151 KiB | Przeglądany 905 razy ]
06.jpg
06.jpg [ 235.5 KiB | Przeglądany 905 razy ]
07.jpg
07.jpg [ 174.97 KiB | Przeglądany 905 razy ]
08.jpg
08.jpg [ 263.22 KiB | Przeglądany 905 razy ]
09.jpg
09.jpg [ 206.45 KiB | Przeglądany 905 razy ]
10.jpg
10.jpg [ 225.61 KiB | Przeglądany 905 razy ]
11.jpg
11.jpg [ 242.62 KiB | Przeglądany 905 razy ]
12.jpg
12.jpg [ 191.43 KiB | Przeglądany 905 razy ]
Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 30 listopada 2016, 00:25 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 stycznia 2014, 00:34
Posty: 1718
Lokalizacja: Opolszczyzna
... kiedy robiłem zdjęcia dworca PKS w Oleśnie nie sądziłem, że tak szybko staną się one "historyczne".
Właśnie dworzec ten zlikwidowano i już nie zobaczymy tam raczej stojących "ogórków" vel H9-tek :cry:

Dobrze, że udało mi się zdążyć uwiecznić tego eks-opolskiego Autosana H9 (OOL 68RR)

...a teraz szerzej zdradzę swoje plany na tą zimę :wink:
12 Autosanów H9-21:

CZA 938R (ZGKIM Dobrodzień)
OOL 68RR (ZGKIM Dobrodzień - ex- PKS Opole)
OP 12562 (PKS Opole)
OPA 868S (PKS Opole)
CZA 190U (PKS Lubliniec)
CZA 076S (PKS Lubliniec)
CEA 6674 (PKS Lubliniec - filia w Oleśnie)
CEM 5955 (PKS Lubliniec)
CEM 8446 (PKS Lubliniec)
SLU H426 (PKS Lubliniec - autobus szkolny)
WKZ G625 (PKS Kozienice)
(numer do ustalenia) (PKS Zielona Góra)


Załączniki:
13.jpg
13.jpg [ 267.43 KiB | Przeglądany 904 razy ]
14.jpg
14.jpg [ 251.17 KiB | Przeglądany 904 razy ]
15.jpg
15.jpg [ 213.46 KiB | Przeglądany 904 razy ]
16.jpg
16.jpg [ 230.74 KiB | Przeglądany 904 razy ]
17.jpg
17.jpg [ 224.53 KiB | Przeglądany 904 razy ]
18.jpg
18.jpg [ 205.5 KiB | Przeglądany 904 razy ]
19.jpg
19.jpg [ 287.27 KiB | Przeglądany 904 razy ]
20.jpg
20.jpg [ 285.64 KiB | Przeglądany 904 razy ]
21.jpg
21.jpg [ 207.56 KiB | Przeglądany 904 razy ]
22.jpg
22.jpg [ 199.96 KiB | Przeglądany 904 razy ]
23.jpg
23.jpg [ 277.34 KiB | Przeglądany 904 razy ]
Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 16 lipca 2017, 21:15 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 stycznia 2014, 00:34
Posty: 1718
Lokalizacja: Opolszczyzna
Ot fajna rzecz, którą znalazłem przez przypadek na phototrans:

http://phototrans.pl/14,521679,0,Autosa ... 04941.html

Urządzenia sterowania i kontroli w Autosanie H9:

1. lampka informująca o włączeniu świateł drogowych;
2. prędkościomierz z tachografem, zawiera także zegar i licznik kilometrów;
3. wskaźnik obrotów silnika;
4. wskaźnik ciśnienia oleju w silniku wraz z lampką ostrzegającą o zbyt niskim poziomie;
5. lampka ostrzegająca o braku ładowania akumulatorów;
6. wskaźnik temperatury w układzie chłodzenia wraz z lampką ostrzegawczą;
7. wskaźnik ciśnienia powietrza w obydwu obwodach hamulcowych oraz 3 lampki ostrzegające o nieprawidłowym działaniu hamulca zasadniczego;
8. lampka ostrzegająca o nieprawidłowym działaniu hamulca awaryjnego;
9. wskaźnik poziomu paliwa w zbiorniku paliwa wraz z lampką ostrzegającą o korzystaniu z rezerwy;
10. lampka informująca o włączeniu prawego kierunkowskazu, analogiczna dla lewego zasłonięta ramieniem kierownicy, łącznie informują o włączeniu świateł awaryjnych;
11. przełącznik podgrzewania lusterek wraz z lampką informującą o jego włączeniu (słabo widoczne);
12. ? „tego nie ma na egzaminie” obok przełącznika naklejona literka „N” ewentualnie „W”;
13. lampka ostrzegająca o niezamkniętych drzwiach;
14. przełącznik świateł awaryjnych;
15. przełącznik dmuchawy;
16. przełącznik niezależnego ogrzewania (webasto) wraz z 2 lampkami informującymi o trybie pracy;
17. główny wyłącznik akumulatorów z lampką sygnalizującą prawidłowe działanie;
18. przełącznik świateł, pozycja 1 – światła pozycyjne, pozycja 2 – światła mijania, obok lampka informująca o włączeniu świateł;
19. przełącznik, lewy klawisz – oświetlenie miejsca kierowcy, prawy – światła przeciwmgłowe tylne (zasłonięty przez kolumnę kierownicy);
20. przełącznik, lewy klawisz – podświetlenie tablicy kierunkowej, prawy – światła przeciwmgłowe przednie;
21. przełącznik, lewy klawisz – światła postojowe (załącza się tylko lewa strona), prawy – podświetlenie pulpitu kierowcy;
22. przełącznik, oba klawisze – oświetlenie przedziału pasażerskiego;
23. przełącznik, oba klawisze – nawiewy;
24. starter;
25. stacyjka zapłonu wraz z lampką;
26. lampka informująca o włączeniu tylnych świateł przeciwmgłowych;
27. załącznik świecy żarowej wraz z lampką.
Teraz kolumna kierownicy i reszta:
28. dźwignia załączania kierunkowskazów, podniesiona do góry załącza sygnał dźwiękowy;
29. dźwignia przełączająca światła mijania na drogowe;
30. koło kierownicy służące do zmiany kierunku jazdy;
31. dźwignia obsługująca wycieraczki i spryskiwanie szyby;
32. dźwignia hamulca postojowego wraz ze zbiornikiem płynu hamulcowego (poza obszarem zdjęcia);
33. dźwignia blokady położenia fotela kierowcy (pod fotelem);
34. zbiornik płynu do spryskiwania szyby (słabo widoczny);
35. pedał sprzęgła;
36. pneumatyczny sygnał dźwiękowy;
37. pedał hamulca zasadniczego;
38. pedał gazu;
39. drążek zmiany biegów, do przodu od lewej – R, 2, 4, do tyłu od lewej – 1, 3, 5;
40. przycisk służący do zgaszenia silnika.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 21 maja 2018, 14:03 
Gość Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 maja 2018, 13:24
Posty: 2
Siema, zbieracie te autobusy z De Agostini?


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 23 maja 2018, 22:51 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 stycznia 2014, 00:34
Posty: 1718
Lokalizacja: Opolszczyzna
pierwszego - Autosana H9-03 kupiłem z ciekawości, ale kolejne odpuszczam sobie. Cena mi nie pasi, bo wolę skalę 1:43, a za 40zł to mogę sobie kupić plastikowego Jelcza "Ogórka" w 1:43 z Daffi


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 01 lipca 2018, 23:50 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 stycznia 2014, 00:34
Posty: 1718
Lokalizacja: Opolszczyzna
Postanowiłem opracować temat modyfikacji Autosanów serii H9-21

Wersji zmodyfikowanych wizualnie było tyle, że temat jest dobry na jakieś opracowanie, a najlepiej na opracowanie modelarskie kartonówek :wink:

Postanowiłem więc zrekonstruować kolejne autobusy likwidowanego PKS Lubliniec.
Bazą do zrobienia grafik była słynna już wycinanka wydawnictwa Answer z 2010 roku. Elementy ścian bocznych autobusu przeskalowałem do 1:43 i połączyłem oraz "wygumowałem" kolory, aby można było zrobić wydruk bardziej ekonomiczny (bo i tak później wszystko maluję i lakieruję Pactrą).

W arkuszu jest podziałka zrobiona w celu skontrolowania, czy grafika przez Was ściągnięta nie zmieniła wymiarów na serwerze...

Pierwszy rysunek to ściany boczne Autosanów H9-21 w wersji niezmodernizowanej: z oknami wąskimi (od 1980 roku) oraz z oknami szerokimi (produkowane od połowy lat 90-tych do 2001 roku)


Załączniki:
img093.jpg
img093.jpg [ 733.99 KiB | Przeglądany 144 razy ]
SLU 02HL.jpg
SLU 02HL.jpg [ 893.44 KiB | Przeglądany 144 razy ]
SLU 36HF.jpg
SLU 36HF.jpg [ 948.62 KiB | Przeglądany 144 razy ]
SLU W708.jpg
SLU W708.jpg [ 1.06 MiB | Przeglądany 144 razy ]
SLU 71NP.jpg
SLU 71NP.jpg [ 1002.97 KiB | Przeglądany 144 razy ]
CZA 011S.jpg
CZA 011S.jpg [ 988.02 KiB | Przeglądany 146 razy ]
Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 42 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3
Moderatorzy: monterr07, Dziwny Mag

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group
Theme created StylerBB.net