Dzisiaj jest 19 marca 2024, 11:02


Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 18 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna
Autor Wiadomość
Post: 29 lutego 2016, 20:13 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 stycznia 2014, 00:34
Posty: 2073
Lokalizacja: Dobrodzień / Lubliniec
Pojazd: Nysa 521 T 1969
Wcześniej czy później musiałem założyć ten wątek 8)

USA chyba nie bez powodu nazywa się "ojczyzną samochodu". :mrgreen:

Tak czy siak - mam słabość do starych amerykańskich aut i zgromadziłem przez ostatnie lata trochę miniaturek takich fajnych amerykańskich "wynalazków" spod znaku: Forda, Chevroleta czy też Cadillaca...


Na początek pragnę Wam przedstawić mój pierwszy model amerykańskiego wozu, jaki pojawił się w mojej kolekcji, jakieś ponad 20 lat temu...

Dostałem jako nastolatek "zabawkowy model" Chevroleta CK z 1978 roku w wersji "monster truck".
Wyglądał całkiem fajnie, ale te jego koła i jeszcze ogromna "skrzynia" pod podwoziem w której był napęd "pull back" szpeciły go strasznie...

Nie znalazłem w necie zdjęć tego "wyrobu" w formie fabrycznej. Wyglądał podobnie do tego:

Obrazek
Obrazek

tyle, że mój egzemplarz miał między osiami takie czarne "pudło", i całe podwozie ogólnie psuło wygląd całości.

Lata minęły, ale Chevrolet się gdzieś uchował. Jak zbierałem "Kultowe auta PRL", przypomniałem sobie o Chevrolecie i dokładnie go wymierzyłem. Okazało się, że choć jest to "autko marki MADE IN CHINA", to trzyma idealnie skalę 1:43 co do milimetra 8)
Postanowiłem zrobić z niego model kolekcjonerski z prawdziwego zdarzenia! Wziąłem się do przekopywania internetu i na podstawie materiałów, na których wertowanie straciłem jakieś 5 godzin (serio!) postanowiłem zabrać się do roboty...

Przeróbka modelu wcale nie była taka łatwa. Najgorzej było powycinać całe to ogromne "pudło" po napędzie "pull back". Musiałem przerobić "zawieszenie", mocowania kół i nadkola od środka... Ciężkim tematem była też podłoga skrzyni... Sporo cięcia, piłowania i frezowania...

Zrobiłem od podstaw nową podłogę - z lakierowanego "Vidaronem" drewna!

Na wlocie powietrza dorobiłem złoty "metalizowany na złoto" znaczek "Chevroleta"

Przedni zderzak musiałem odpowiednio wyfrezować, bo był nieproporcjonalnie za szeroki, a następnie "pometalizować" go, bo był czarny i matowy.

Po przeróbce "zawieszenia" zastąpiłem gigantyczne i nieproporcjonalne zabawkowe koła, kołami od Nysy N59 z "Kultowych aut PRL" (jak się Wam podoba?) :)

Chciałem zrekonstruować tylne okno w kabinie, ale nie miałem żadnego szablonu... zostawiłem więc "zaślepioną" tylną ścianę - jak była, a od środka nad kanapą nakleiłem naklejkę imitującą flagę USA 8)

Ogółem przede mną jeszcze sporo pracy przy tym modelu, ale bardzo przyjemnie dłubie mi się przy nim :wink:


Załączniki:
01.jpg
01.jpg [ 149.64 KiB | Przeglądany 7342 razy ]
02.jpg
02.jpg [ 111.34 KiB | Przeglądany 7342 razy ]
03.jpg
03.jpg [ 110.31 KiB | Przeglądany 7342 razy ]
04.jpg
04.jpg [ 110.31 KiB | Przeglądany 7342 razy ]
05.jpg
05.jpg [ 106.76 KiB | Przeglądany 7342 razy ]
06.jpg
06.jpg [ 104.83 KiB | Przeglądany 7342 razy ]
07.jpg
07.jpg [ 123.17 KiB | Przeglądany 7342 razy ]
08.jpg
08.jpg [ 113.75 KiB | Przeglądany 7342 razy ]

_________________
Syrena 102 1963
Nysa 521 T 1969 (Towos)
Nysa 521 R 1978 (Rolnik - dubelkabina)
Nysa 522 M 1980 (Mikrobus)
Nysa 522 T 1992 (Towos)
Ford Fiesta Focus 1996 (prototyp)
Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 29 lutego 2016, 20:35 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 stycznia 2014, 00:34
Posty: 2073
Lokalizacja: Dobrodzień / Lubliniec
Pojazd: Nysa 521 T 1969
Szczerze mówiąc, to szkoda mi, że na polskim (a nawet europejskim) rynku tak ciężko zdobyć modele amerykańskich dostawczaków... Wertując google grafikę nie udało mi się znaleźć zdjęć identycznego modelu Chevroleta, a szkoda... Bo mogła by to być świetna baza do wielu ciekawych modeli...

...jak wspomniałem wertowałem przez 5 godzin internet w poszukiwaniu wszelkich informacji o tym wozie...

Dowiedziałem się, że było bardzo wiele jego wersji i produkowano go nie tylko w USA, ale były też wersje Kanadyjskie czy też południowo amerykańskie...

Pomijam już fakt, że było ileś tam generacji tego wozu, ale w tym samym czasie, gdy "klepano" tą wersję, to powstawały jednocześnie inne. Była wersja z takim samym przodem, ale inną skrzynią. Taka wersja ( z kanciatą skrzynią - podobną do tarpanowskiego tyłu) bardzo przypominała mi naszego Tarpana Pick up, którego żółty model towarzyszy czerwonemu Chevroletowi...
Niestety nie udało mi się nigdzie znaleźć modelu Chevroleta CK w skali 1:43 z taką skrzynią...

Chevrolet CK (podobnie, jak nasz Tarpan) doczekał się wersji kombi - z nadwoziem całkowicie zamkniętym. Tyle, że wersja ta nazywała się nie CK, ale Blazer...
No i póki co też nie udało mi się znaleźć w Polsce Blazera w skali 1:43 :(

Inną ciekawą wersją Chevroleta CK, jaka przewinęła mi się przed oczami, była wersja drogowo - szynowa. W odróżnieniu od naszej Warszawy drezyny nie było tam wielkich drewnianych kół. Wóz stał na zwykłych kołach, ale przed przednią i za tylną osią znajdowały się opuszczane ośki z pomocniczymi kółkami, dzięki którym auto nie "wylatywało" z szyn...

Jeszcze kojarzę wersję pługo - piaskarki na bazie tego amerykańskiego pick-upa...

Ogólnie dość często służył on jako ciągnik wielkich przyczep do przewozu np koni, albo ciągnął spore przyczepy - lawety...

_________________
Syrena 102 1963
Nysa 521 T 1969 (Towos)
Nysa 521 R 1978 (Rolnik - dubelkabina)
Nysa 522 M 1980 (Mikrobus)
Nysa 522 T 1992 (Towos)
Ford Fiesta Focus 1996 (prototyp)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 29 lutego 2016, 20:56 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 stycznia 2014, 00:34
Posty: 2073
Lokalizacja: Dobrodzień / Lubliniec
Pojazd: Nysa 521 T 1969
http://allegro.pl/kenworth-w-900-model- ... 11384.html

http://allegro.pl/kenworth-w-900-model- ... l#imglayer



szkoda, że "New Ray" nie sprowadza do Polski tych amerykańskich ciężarówek Kenworth W900

_________________
Syrena 102 1963
Nysa 521 T 1969 (Towos)
Nysa 521 R 1978 (Rolnik - dubelkabina)
Nysa 522 M 1980 (Mikrobus)
Nysa 522 T 1992 (Towos)
Ford Fiesta Focus 1996 (prototyp)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 29 lutego 2016, 23:08 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 lipca 2007, 00:46
Posty: 2838
Lokalizacja: Ostrów Wlkp
Historyk1985 pisze:
USA chyba nie bez powodu nazywa się "ojczyzną samochodu". :mrgreen:

Hehehe :D Ale przyznać tzreba, że bardzo ładnie rozbudowlai francuskie i brytyjskie pomysły :)

A modeli jest sporo - tylko jest to już półka "kolekcjonerska" i ceny od 50 zl za tańśze modele po 150-200 "normalnie".
Choć skadinąd Matchbox Collectibles, gdzie wyszło trochę amerykąńskich pick-upów, zdarzaja się nawet za 30-40zł - w Niemczech i Wielkiej Brytanii - ale to wyczekane okazje.

_________________
Kot może zostać. Reszta - wypierdal*ć!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 01 marca 2016, 18:52 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 stycznia 2014, 00:34
Posty: 2073
Lokalizacja: Dobrodzień / Lubliniec
Pojazd: Nysa 521 T 1969
Pora teraz przedstawić mojego najnowszego Chevroleta :wink:

Kupiony w grudniu 2015 u znajomego na "ruskim rynku" w Opolu...

...przynajmniej jeden taki jeździł po drogach PRL i zagrał w filmie "Nie lubię poniedziałku" (1971)

Obrazek

Oto mój Chevy Camaro Z28 z 1968 roku...

granatowy, błyszczący lakier młotkowy, ładne i czytelne znaczki na karoserii... 8)

...i kto by pomyślał, że producentem tego modelu jest... Welly - ta sama seria, co nasza Nysa 522M


Załączniki:
01.jpg
01.jpg [ 105.2 KiB | Przeglądany 7303 razy ]
02.jpg
02.jpg [ 111.53 KiB | Przeglądany 7303 razy ]
Komentarz: podobno inspiracją tej bocznej linii nadwozia była butelka Coca Coli
03.jpg
03.jpg [ 135.95 KiB | Przeglądany 7303 razy ]

_________________
Syrena 102 1963
Nysa 521 T 1969 (Towos)
Nysa 521 R 1978 (Rolnik - dubelkabina)
Nysa 522 M 1980 (Mikrobus)
Nysa 522 T 1992 (Towos)
Ford Fiesta Focus 1996 (prototyp)
Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 01 marca 2016, 19:17 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 stycznia 2014, 00:34
Posty: 2073
Lokalizacja: Dobrodzień / Lubliniec
Pojazd: Nysa 521 T 1969
Drugim moim największym marzeniem po Chevrolecie CK z 1978 roku był niebieski Chevrolet Bel Air z 1957 roku...

...po latach, pewnej lipcowej niedzieli 2013 roku spotkałem na odpuście w Dobrodzieniu mojego niebieskiego Chevyego Bel Air z 1957 roku...

Producent to Welly i jest to model z całej serii amerykańskich kabrioletów z lat 50-tych, zrobionych de facto w skali 1:43 i sprzedawanych na polskim rynku jako zabawki, "wcielonych" wręcz do serii w której znalazła się m.in. nasza Nyska 522 mikrobus, czy też VW Transporter...

Każdy z kabrioletów z tej serii oferowany jest w 2 wersjach: z dachem rozłożonym (jak ten) oraz dachem złożonym. Przy czym kasta dla obu wersji jest ta sama...


Załączniki:
04.jpg
04.jpg [ 103.35 KiB | Przeglądany 7302 razy ]
05.jpg
05.jpg [ 108.49 KiB | Przeglądany 7302 razy ]
06.jpg
06.jpg [ 114.26 KiB | Przeglądany 7302 razy ]
07.jpg
07.jpg [ 112.01 KiB | Przeglądany 7302 razy ]
08.jpg
08.jpg [ 112.69 KiB | Przeglądany 7302 razy ]

_________________
Syrena 102 1963
Nysa 521 T 1969 (Towos)
Nysa 521 R 1978 (Rolnik - dubelkabina)
Nysa 522 M 1980 (Mikrobus)
Nysa 522 T 1992 (Towos)
Ford Fiesta Focus 1996 (prototyp)
Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 01 marca 2016, 19:27 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 stycznia 2014, 00:34
Posty: 2073
Lokalizacja: Dobrodzień / Lubliniec
Pojazd: Nysa 521 T 1969
Odnoszę czasami wrażenie, że w wydawnictwie "Amer Com" pracuje jakiś miłośnik filmu "Mac Gyver" :wink:
Dlaczego tak sądzę?

...a pamiętacie kolekcję "Legendarne samochody"? Jednym z modeli w tej serii był Chevrolet Nomad z 1957 roku - taki sam, jakim jeździł Mac Gyver...

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Chevy Nomad 1957 to wersja kombi Chevroleta Bel Air 1957...

Oba modele (ten z Amercomu i Welly) wyglądają obok siebie świetnie!

Jeszcze brakuje mi chyba wersji sedan ze stałym dachem oraz wersji pick up


Załączniki:
09.jpg
09.jpg [ 126.22 KiB | Przeglądany 7299 razy ]
10.jpg
10.jpg [ 136.89 KiB | Przeglądany 7299 razy ]
11.jpg
11.jpg [ 126.7 KiB | Przeglądany 7299 razy ]
12.jpg
12.jpg [ 142.35 KiB | Przeglądany 7299 razy ]

_________________
Syrena 102 1963
Nysa 521 T 1969 (Towos)
Nysa 521 R 1978 (Rolnik - dubelkabina)
Nysa 522 M 1980 (Mikrobus)
Nysa 522 T 1992 (Towos)
Ford Fiesta Focus 1996 (prototyp)
Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 01 marca 2016, 19:48 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 stycznia 2014, 00:34
Posty: 2073
Lokalizacja: Dobrodzień / Lubliniec
Pojazd: Nysa 521 T 1969
...szkoda, że nie kupiłem sobie wtedy 2 Nomadów, bo jednego przerobił bym na miniaturę Chevroleta z filmu "Mac Gyver" 8)


Firma Welly zrobiła jeszcze jedno wcielenie Chevroleta Bel Air...
...obok generacji z 1957 pojawiła się wcześniejsza z 1953 roku...

Ten egzemplarz kupiłem parę lat temu w "Polo Markecie" - był jedyny taki w całej serii i jak tylko go zobaczyłem, tak już nie wypuściłem ze swojej kolekcji :wink:

Model pochodzi z tej samej serii, co 1957. Tutaj też są 2 wersje (z dachem i bez). Moja tym razem jest wersją ze złożonym dachem - "zaślepką" imitującą złożony dach za tylnym siedzeniem...

Bardzo ciekawym zabiegiem stylistycznym był kształt tylnych błotników, których krawędź nadkola "połykała" wręcz tylne koła. Samochód wyglądał, jakby nie miał kół i unosił się nad ziemią...

Podobne "złudzenie optyczne" zastosowano chyba w pewnym polskim samochodzie... może nie na taką dużą skalę, jak w USA... ale w naszych Nysach 521 - 522 są przecież też "mocno ścięte" krawędzie błotników wokół kół... obniżona i wydłużona linia nadkola przedniego i tylnego błotnika...
Możecie się z tym zgadzać lub nie, ale koła w Nysach, choć 16 calowe i na "baloniastych oponach" wyglądają w samym aucie na znacznie mniejsze niż są w rzeczywistości...
Jak dla mnie to taki kształt krawędzi błotników i nadkoli "pożera" te dość duże koła...


Załączniki:
13.jpg
13.jpg [ 118.64 KiB | Przeglądany 7296 razy ]
14.jpg
14.jpg [ 114.19 KiB | Przeglądany 7296 razy ]
15.jpg
15.jpg [ 117.7 KiB | Przeglądany 7296 razy ]
16.jpg
16.jpg [ 109.83 KiB | Przeglądany 7296 razy ]
17.jpg
17.jpg [ 115.98 KiB | Przeglądany 7296 razy ]

_________________
Syrena 102 1963
Nysa 521 T 1969 (Towos)
Nysa 521 R 1978 (Rolnik - dubelkabina)
Nysa 522 M 1980 (Mikrobus)
Nysa 522 T 1992 (Towos)
Ford Fiesta Focus 1996 (prototyp)
Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 01 marca 2016, 19:57 
Miłośnik Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 15 listopada 2015, 09:31
Posty: 317
Pojazd: DMP Lublin 3324 Groszek
Historyk1985 pisze:
... ale w naszych Nysach 521 - 522 są przecież też "mocno ścięte" krawędzie błotników wokół kół... obniżona i wydłużona linia nadkola przedniego i tylnego błotnika...
Możecie się z tym zgadzać lub nie, ale koła w Nysach, choć 16 calowe i na "baloniastych oponach" wyglądają w samym aucie na znacznie mniejsze niż są w rzeczywistości...
Jak dla mnie to taki kształt krawędzi błotników i nadkoli "pożera" te dość duże koła...

One są duże ale na pewno nie są kołami balonowymi :)

_________________
pozdrrrawiam! :)
zbYszek http://www.zbychewka.pl


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 01 marca 2016, 20:31 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 stycznia 2014, 00:34
Posty: 2073
Lokalizacja: Dobrodzień / Lubliniec
Pojazd: Nysa 521 T 1969
Kolejny mój amerykański klasyk z 1953 roku to Cadillac Eldorado 8)

Ten sam producent i ta sama seria, co oba poprzednie Chevrolety Bel Air - czyli Welly :wink:

Kupiłem go razem z tym granatowym Camarro 8)

Ten wóz to już nie tylko wygląda, jakby frunął nad jezdnią, ale przód cały przypomina rekina albo rozpędzoną motorówkę :wink:
Można powiedzieć, że to "pełen rozkwit amerykańskiego baroku". :wink:

model jest kabrioletem, ale z "rozpiętym" dachem


Załączniki:
19.jpg
19.jpg [ 116.32 KiB | Przeglądany 7293 razy ]
18.jpg
18.jpg [ 119.35 KiB | Przeglądany 7293 razy ]
21.jpg
21.jpg [ 115.27 KiB | Przeglądany 7293 razy ]
22.jpg
22.jpg [ 116.25 KiB | Przeglądany 7293 razy ]
20.jpg
20.jpg [ 107.73 KiB | Przeglądany 7293 razy ]

_________________
Syrena 102 1963
Nysa 521 T 1969 (Towos)
Nysa 521 R 1978 (Rolnik - dubelkabina)
Nysa 522 M 1980 (Mikrobus)
Nysa 522 T 1992 (Towos)
Ford Fiesta Focus 1996 (prototyp)
Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 01 marca 2016, 20:59 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 stycznia 2014, 00:34
Posty: 2073
Lokalizacja: Dobrodzień / Lubliniec
Pojazd: Nysa 521 T 1969
... bardzo podobny (bo przedstawiciel tej serii, ale w innej wersji nadwozia) Cadillac wjechał na teren więzienia Sing-Sing w USA w dniu 19 czerwca 1953 roku, zabierając zwłoki małżeństwa Juliusa i Ethel Rosenbergów i kończąc tym samym ostatni akt chyba jednej z największych afer szpiegowskich w historii USA...

Próbowałem znaleźć te kadry filmowe z "Sensacji XX wieku", gdzie widać tego Cadillaca, ale nie znalazłem :-|

Prawdopodobnie był to ten model:

Cadillac Landau Hearse (1953)

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek


...tymczasem mój pistacjowy Cadillac Eldorado aż się prosił na małe porównanie z jego "starszym bratem" - to jest Cadillac Coupe Deville (1949) z serii "Legendarne samochody" z Amercomu.
Oba auta są do siebie wręcz uderzająco podobne 8)
Zestawienie tego Welly z tym z Amercomu nie pozostawia wątpliwości - oba auta są w tej samej skali 1:43 i na opakowaniach Welly mogą sobie pisać, co chcą - wymiary nie kłamią!


Załączniki:
23.jpg
23.jpg [ 133.65 KiB | Przeglądany 7290 razy ]
24.jpg
24.jpg [ 127.86 KiB | Przeglądany 7290 razy ]
25.jpg
25.jpg [ 126.24 KiB | Przeglądany 7290 razy ]
26.jpg
26.jpg [ 137.4 KiB | Przeglądany 7290 razy ]

_________________
Syrena 102 1963
Nysa 521 T 1969 (Towos)
Nysa 521 R 1978 (Rolnik - dubelkabina)
Nysa 522 M 1980 (Mikrobus)
Nysa 522 T 1992 (Towos)
Ford Fiesta Focus 1996 (prototyp)
Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 01 marca 2016, 21:16 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 stycznia 2014, 00:34
Posty: 2073
Lokalizacja: Dobrodzień / Lubliniec
Pojazd: Nysa 521 T 1969
...teraz może pora zaprezentować największego chyba "rywala" Chevroleta i Cadillaca na amerykańskim rynku... czyli Forda :wink:

Ford Crestline Sunliner z 1953 roku... Podobnie jak poprzednie kabriolety jest to produkt Welly i z tej samej serii... Obie wersje - z dachem i bez. Mój jak widać ma dach "rozłożony"...

PS - wnętrze sam malowałem :wink:


Załączniki:
27.jpg
27.jpg [ 119.25 KiB | Przeglądany 7290 razy ]
28.jpg
28.jpg [ 117.92 KiB | Przeglądany 7290 razy ]
29.jpg
29.jpg [ 117.27 KiB | Przeglądany 7290 razy ]
30.jpg
30.jpg [ 116.28 KiB | Przeglądany 7290 razy ]
31.jpg
31.jpg [ 114.24 KiB | Przeglądany 7290 razy ]
32.jpg
32.jpg [ 115.01 KiB | Przeglądany 7290 razy ]

_________________
Syrena 102 1963
Nysa 521 T 1969 (Towos)
Nysa 521 R 1978 (Rolnik - dubelkabina)
Nysa 522 M 1980 (Mikrobus)
Nysa 522 T 1992 (Towos)
Ford Fiesta Focus 1996 (prototyp)
Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 01 marca 2016, 21:35 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 stycznia 2014, 00:34
Posty: 2073
Lokalizacja: Dobrodzień / Lubliniec
Pojazd: Nysa 521 T 1969
kolejnym "starym amerykańskim Fordem" wartym polecenia, który pojawił się na polskim rynku modelarskim jest Ford Crown Victoria vel Ford Fairlane w wersji coupe z 1956 roku...
Pojawił się on parę lat temu w kolekcji "Legendarne samochody" wydanej przez Amercom...

Model wart polecenia - dużo metalizowanych elementów, dach ze specjalnym szyberdachem z półprzezroczystego plastiku... Poziom tego akurat modelu według mnie jest wyższy od poziomu wykonania przeciętnego modelu z "Kultowych aut PRL"...


Załączniki:
33.jpg
33.jpg [ 120.75 KiB | Przeglądany 7290 razy ]
34.jpg
34.jpg [ 121.97 KiB | Przeglądany 7290 razy ]
35.jpg
35.jpg [ 116.78 KiB | Przeglądany 7290 razy ]
36.jpg
36.jpg [ 117.7 KiB | Przeglądany 7290 razy ]
37.jpg
37.jpg [ 121.04 KiB | Przeglądany 7290 razy ]

_________________
Syrena 102 1963
Nysa 521 T 1969 (Towos)
Nysa 521 R 1978 (Rolnik - dubelkabina)
Nysa 522 M 1980 (Mikrobus)
Nysa 522 T 1992 (Towos)
Ford Fiesta Focus 1996 (prototyp)
Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 01 marca 2016, 21:54 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 stycznia 2014, 00:34
Posty: 2073
Lokalizacja: Dobrodzień / Lubliniec
Pojazd: Nysa 521 T 1969
Skoro miałem już Forda Fairlane w wersji coupe, więc jak tylko w kioskach pojawiła się seria taksówek Amercomu, a w niej kubańska taksówka Ford Fairlane, postanowiłem zrobić sobie kolejną wersję nadwoziową Forda Fairlane - sedana.

Kto zna "jakość" wykonania tego modelu, ten wie, jak bardzo "skopane" miał przednie lampy... a właściwie "zaślepki" pomalowane srebrną farbą zamiast lamp...

Wziąłem więc przednie lampy od VW "Garbusa" w nr 1 taksówek, przefrezowałem trójkątnym frezem "oczodoły" w błotnikach pod te lampy, polakierowałem całość czarnym lakierem i pomalowałem na nowo wszelkie srebrne elementy...
...tak kubańska taksówka zamieniła się w "dostojną", czarną "ministerialną" limuzynę z błyszczącym lakierem 8)


Załączniki:
38.jpg
38.jpg [ 119.21 KiB | Przeglądany 7289 razy ]
39.jpg
39.jpg [ 119.42 KiB | Przeglądany 7289 razy ]
40.jpg
40.jpg [ 118.97 KiB | Przeglądany 7289 razy ]
41.jpg
41.jpg [ 115.23 KiB | Przeglądany 7289 razy ]
42.jpg
42.jpg [ 115.2 KiB | Przeglądany 7289 razy ]

_________________
Syrena 102 1963
Nysa 521 T 1969 (Towos)
Nysa 521 R 1978 (Rolnik - dubelkabina)
Nysa 522 M 1980 (Mikrobus)
Nysa 522 T 1992 (Towos)
Ford Fiesta Focus 1996 (prototyp)
Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 01 marca 2016, 22:19 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 stycznia 2014, 00:34
Posty: 2073
Lokalizacja: Dobrodzień / Lubliniec
Pojazd: Nysa 521 T 1969
Kiedy wydawnictwo "De Agostini" zaczęło wydawać w Polsce serię "Kultowe wozy policyjne", wszystkie kioski w mojej okolicy zostały wręcz "zalane" numerem pierwszym z modelem Forda Fairlane z 1956 roku...
Model po 5zł / szt, inne opony od tych w kubańskiej taksówce, inne listwy ozdobne, inny grill wlotu powietrza... jako miłośnik marki Ford skusiłem się na kilka sztuk w celu zrobienia różnych wersji wymalowania dwukolorowego...


Załączniki:
43.jpg
43.jpg [ 119.16 KiB | Przeglądany 7286 razy ]
44.jpg
44.jpg [ 122.62 KiB | Przeglądany 7286 razy ]
45.jpg
45.jpg [ 119.67 KiB | Przeglądany 7286 razy ]
46.jpg
46.jpg [ 114.32 KiB | Przeglądany 7286 razy ]
47.jpg
47.jpg [ 117.56 KiB | Przeglądany 7286 razy ]
48.jpg
48.jpg [ 116.35 KiB | Przeglądany 7286 razy ]
49.jpg
49.jpg [ 122 KiB | Przeglądany 7286 razy ]
50.jpg
50.jpg [ 124.4 KiB | Przeglądany 7286 razy ]
51.jpg
51.jpg [ 117.29 KiB | Przeglądany 7286 razy ]
52.jpg
52.jpg [ 137.34 KiB | Przeglądany 7286 razy ]
53.jpg
53.jpg [ 151.5 KiB | Przeglądany 7286 razy ]

_________________
Syrena 102 1963
Nysa 521 T 1969 (Towos)
Nysa 521 R 1978 (Rolnik - dubelkabina)
Nysa 522 M 1980 (Mikrobus)
Nysa 522 T 1992 (Towos)
Ford Fiesta Focus 1996 (prototyp)
Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 18 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna
Moderatorzy: monterr07, Dziwny Mag

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group
Theme created StylerBB.net