Dzisiaj jest 28 marca 2024, 14:23


Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
Post: 07 listopada 2012, 18:19 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 07 września 2010, 18:42
Posty: 56
Lokalizacja: Lubliniec
Zachęcam do polubienia strony na FB o odradzającej się fabryce przy mełgiewskiej.
Pozdrawiam :)

http://www.facebook.com/SamochodyDostaw ... kiRolnicze

_________________
Kacper


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 17 listopada 2017, 06:46 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 marca 2009, 23:42
Posty: 981
Lokalizacja: Warszawa
Pojazd: Lublin 3, Polonez Kombi
No właśnie odrodzenie Lublna:

https://scontent-frx5-1.xx.fbcdn.net/v/ ... e=5AA7A282
http://ursus.com.pl/templates/glowny/imga/f34.jpg

_________________
Polecam Enkol - Społeczne archiwum transportu szynowego


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 17 listopada 2017, 09:10 
Miłośnik Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 29 sierpnia 2016, 22:04
Posty: 259
Pojazd: Lublin 3Mi
Jezu, ale brzydal... Projektant do odstrzału na stanowisku pracy...

_________________
Pozdrawiam, Tomek
Daewoo Lublin 3 3524 2000r, Andoria 4cT90-1MEA 90KM
Intrall Lublin 3Mi 3524 2006r, Andoria 4cTi90-1BE 102KM


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 17 listopada 2017, 10:23 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 30 października 2017, 17:05
Posty: 93
Pojazd: Tarpan 237, 1990
No patrząc na nowe IVECO, to nowy URSUS wcale nie jest brzydki...
Z resztą, czekam na odzew z rynku, bo założenia sprzedaży mają ambitne, ciekawe co z tego wyjdzie

_________________
Fabryka Samochodów Rakietowych POLMO


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 17 listopada 2017, 13:32 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2010, 20:49
Posty: 722
Lokalizacja: śląsk
Artykuł w tym temacie. Co do sylwetki, to ostatnie ładne auta skończyły się w połowie lat 90. Potem styliści zaczęli słuchać głosu "ludu" i managerów.

http://next.gazeta.pl/next/7,151243,22652251,ursus-oglasza-date-rozpoczecia-produkcji-dostawczego-samochodu.html?_sm_au_=iVV0q5KjcNjJ0HjR#BoxBizImg

_________________
http://www.youtube.com/user/lbs5
Szukaj mnie w garażu - nie na Facebooku.

https://m.youtube.com/watch?v=wli5IT0WtXU


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 18 listopada 2017, 07:04 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 30 października 2017, 17:05
Posty: 93
Pojazd: Tarpan 237, 1990
Ja osobiście trzymam za nich kciuki... Mam taką cichą nadzieję, że po elektrycznym zdecydują się na spalinowy.

Ciężko stwierdzić kiedy skończyła się prawdziwa motoryzacja, cóż od plastików już nie uciekniemy, teraz mamy modę na produkty rodem z JETSONÓW - wszystko co wygląda jak statek kosmiczny jest modne.

Dla mnie koniec motoryzacji jeszcze nie nastąpił, bardziej mieliśmy przerwę w latach 95-201?. Upatruję to bardziej w odsunięciu wizjonerów od projektowania. Myślę że prawdziwa motoryzacja to bardziej projekty samochodów w których pomimo że się nie dało to jednak się dało :) ... POLO G60, GOLF I i II GTI, 205GTI, LOTUS OMEGA - jednym słowem kunszt inżynierski połączony z fantazją.
Niestety u nas Polsce, większość ciekawych projektów padła pod koniec lat 80 i w pierwszej połowie 90 - wraz z kryzysem który nastąpił po zmianie ustroju... POLONEZ 2000, JELCZ RALLY. Bo dlaczego nie powstał POLONEZ/TRUCK z mocnym dieslem, dlaczego STAR i JELCZ wycofały się z aut z napędem 6x6? No i nieszczęsny HONKER - konstrukcja z lat 80, która niedawno zakończyła swoje istnienie, konstrukcja nie doczekała się swojego następcy.

Naszą motoryzację zabiła ekonomia - nie było na rozwój.

Dlatego zawsze mnie cieszy jak czytam o naszych producentach autobusów, nowej Syrenie czy Husarii. Mam nadzieję, że wrócimy na światowy rynek motoryzacyjny i za 30 na forum pojawią się nowe działy: Solaris, Autosan, Ursus...

_________________
Fabryka Samochodów Rakietowych POLMO


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 18 listopada 2017, 21:06 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 marca 2009, 23:42
Posty: 981
Lokalizacja: Warszawa
Pojazd: Lublin 3, Polonez Kombi
Do spalinowych pojazdów to już raczej nie powrócą, z 2 istotnych powodów:
- moda / trend czy bardziej światowo elektromobilność
- kasa, misiu, kasa... czyli może z ADCR by jeszcze coś zwojowali, ale obecnie to musieli by się bawić w AdBlue i inne syfy, więc w dobie wyśrubowanych norm raczej należy zapomnieć o silnikach spalinowych.

Co do samego ELVI (chciało by się napisać ELVIsa) to patrząc na projekt koncepryjny, to bardzo dobrze, że wybrali kabinę Lublina z bardziej pochyloną maską - widoczność jest super i manewrowanie tym musi być bajecznie proste.
Co zrobiono niezbyt doskonale? Wstawiono jakąś dużą skrzynkę elektryczną w miejsce gdzie Andoria miała głowicę i tym samym nie zlikwidowali garba w środku kabiny. A tam aż się prosi, by poprawić podłogę korzystając z tego, że jest zupełnie inny sposób napędu.

Trzymam kciuki za rozwój ten konstrukcji.

_________________
Polecam Enkol - Społeczne archiwum transportu szynowego


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 19 listopada 2017, 13:48 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 grudnia 2014, 17:37
Posty: 2047
Lokalizacja: Swędów LDZ
Pojazd: 522T '93r, A111B '91r
ciekawe, czy zwrotnice ma na bolcach jak lublin, czy już jakieś normalne zawieszenie jak na XXIwiek przystało.

_________________
Strucelserwis był, Żuk został.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 19 listopada 2017, 17:51 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 stycznia 2014, 00:34
Posty: 2073
Lokalizacja: Dobrodzień / Lubliniec
Pojazd: Nysa 521 T 1969
Historia koło zatacza - bodaj pierwszy polski autobus to był Ursus. Teraz znów będą po polskich drogach jeździły autobusy Ursus - jak przed wojną :wink:

Co do aut elektrycznych to nie wiem, czy słyszeliście wypowiedź ministra Mateusza Morawieckiego.
Mówił on, że mają plany, aby Polska stała się czołowym producentem aut elektrycznych, bo takie są trendy teraz na świecie. Na zachodzie robią auta spalinowe od lat i tu się trudniej wbić w rynek i myślą, że łatwiej będzie się wyspecjalizować w tej "niszy" (?) jaką są elektryczne auta.

Słyszałem, że "nie jest sztuką gonić ciągle za tymi, którzy są przed nami - sztuką jest znaleźć się wkrótce tam, gdzie oni sami będą chcieli być za parę lat"...

Czy coś z tego wyjdzie???
Czas pokaże...

Swoją drogą - ciekawe, jak by wyglądała (i jeździła :D ) taka klasyczna Nyska 522 z silnikiem elektrycznym 8)

_________________
Syrena 102 1963
Nysa 521 T 1969 (Towos)
Nysa 521 R 1978 (Rolnik - dubelkabina)
Nysa 522 M 1980 (Mikrobus)
Nysa 522 T 1992 (Towos)
Ford Fiesta Focus 1996 (prototyp)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 19 listopada 2017, 19:34 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 grudnia 2014, 17:37
Posty: 2047
Lokalizacja: Swędów LDZ
Pojazd: 522T '93r, A111B '91r
jakby aku były pod podłogą, toby mniej wywrotna była:)

_________________
Strucelserwis był, Żuk został.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 21 listopada 2017, 21:54 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 marca 2009, 23:42
Posty: 981
Lokalizacja: Warszawa
Pojazd: Lublin 3, Polonez Kombi
Historyk1985 pisze:
...Na zachodzie robią auta spalinowe od lat i tu się trudniej wbić w rynek ...


Nasz krajowy wkład w rozwój silników spalinowych to były przede wszystkim osiągnięcia lat 20 lecia międzywojennego i efekty prac takich postaci jak Eberman, Wiciński, Bujak.

Potem świat nam trochę odjechał i mimo całkiem obiecujących czy to z silnikami Okołowa, czy z "wolską" C19 czy w silnikami diesla z FSO to już takie rozwiązania jak pompa Bosch były dawno opatentowane i zasadniczo trzeba było gonić a nie być gonionym (choć 4C90 w swym pierwotnym etapie było obiecujące i ponoć nawet Renault był zainteresowany tą konstrukcją).
Teraz są normy spalin tak wyśrubowane (między innymi przez lobby takich producentów jak VW), że i światowi producenci mają problem ze zmieszczeniem się w normie (patrz "VW gate"), zaś UE odgórnie narzuca że każdy nowy samochód MUSI mieć AdBlue więc jeszcze jeden składowy klocek dochodzi, przy silnikach spalinowych. Stąd tak jak pisałem wcześniej, próby powrotu na rynek samochodów z silnikiem spalinowym są ze względów kasowych (kasa na patenty i/lub kasa na badania i rozwój) skazane na niepowodzenie.

Co do mody na elektryczne... tak jest to moda... i mam nadzieję, że za parę lat nie wyjdzie, że wszystko pięknie, ale wszyscy poszli za modą zapatrzeni na takich producentów jak VOLVO (które dziś jest Chińskie)... zaś po latach to wszyscy producenci/serwisanci będą kupować akumulatory z Chin i będziemy bardzo silnie gospodarczo zależni od tego co w Azji wymyślą.

Tu parabola wraca... czy lepiej kupować osprzęt wtryskowy z koncernu BOSCH czy lepiej kupować akumulatory z ChRL?

Tak czy inaczej. Dla mnie wykorzystanie bryłki Lublina wydaje się normalne i lepsze niż tworzenie superkosmicznego auta (jak w pierwotnym projekcie) gdzie ani widoczności, ani skromności w zwisie przednim... ino "design zajebisty".
Znając Lublina przez pryzmat różnych sukcesów i porażek, wiadomo co poprawić (np. seryjnie montować resory paraboliczne :) ), a co zostawić.

_________________
Polecam Enkol - Społeczne archiwum transportu szynowego


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 22 listopada 2017, 20:40 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 stycznia 2014, 00:34
Posty: 2073
Lokalizacja: Dobrodzień / Lubliniec
Pojazd: Nysa 521 T 1969
Może trochę fantazjuję teraz, ale ciekawi mnie, czy dożyjemy takich czasów w których to klient będzie całkowicie decydował o wyglądzie swojego auta...

Chodzi mi o to, że widziałem kiedyś na filmikach USA sportowe auta - wyglądały zewnętrznie jak np Chevrolet Bel Air (1957), ale cała "buda" była zrobiona z tworzywa i auto konstrukcyjnie chyba nie miało nic wspólnego z tym Chevroletem (poza wyglądem zewnętrznym).

No i tak się zastanawiam, czy dożyjemy czasów w których podzespoły samochodu będą tak "zwarte", (np elektryczny silnik o dużej mocy, ale mały wielkością + akumulatory dużej pojemności, ale małe gabarytowo i stosunkowo lekkie + "panele" do sterowania tym w postaci małych płytek) że będzie można to instalować w karoserii o dowolnym kształcie i skompletować taki pojazd jak budowlę z klocków lego. Karoserię wybierało by się np u jakiegoś producenta według "taka mi się podoba" i będzie można to wyposażyć w wybrane podzespoły, które uniwersalnie pasowały by do każdego pojazdu...

Może to jakieś moje głupie fantazje, ale jak np czytam książkę pt. "Opowieść o samochodzie" z 1953 roku i jest dział "samochody w przyszłości" no to też ciekawe, co by pomyśleli autorzy tej książki widząc nasze auta, którymi teraz jeździmy w 2017 roku...

Ciekawie by wyglądał np taki elektryczny nowoczesny wóz, który by miał budę w 100% z laminatu, która wyglądała by np z zewnątrz, jak Nyska, Syrenka czy Polonez (lub jakiś zagraniczny klasyk)

To tak odnośnie prototypów naszego Lublina i dyskusji na temat jego wyglądu itp :wink:

_________________
Syrena 102 1963
Nysa 521 T 1969 (Towos)
Nysa 521 R 1978 (Rolnik - dubelkabina)
Nysa 522 M 1980 (Mikrobus)
Nysa 522 T 1992 (Towos)
Ford Fiesta Focus 1996 (prototyp)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 22 listopada 2017, 23:46 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 5075
Lokalizacja: Jelenia Góra
Pojazd: Nysa 522R 1991
Historyk1985 pisze:

No i tak się zastanawiam, czy dożyjemy czasów w których podzespoły samochodu będą tak "zwarte", (np elektryczny silnik o dużej mocy, ale mały wielkością + akumulatory dużej pojemności, ale małe gabarytowo i stosunkowo lekkie + "panele" do sterowania tym w postaci małych płytek) że będzie można to instalować w karoserii o dowolnym kształcie i skompletować taki pojazd jak budowlę z klocków lego. Karoserię wybierało by się np u jakiegoś producenta według "taka mi się podoba" i będzie można to wyposażyć w wybrane podzespoły, które uniwersalnie pasowały by do każdego pojazdu...



Ależ to jest absolutnie możliwe już dziś! Kwestia tylko i wyłącznie ceny, jaką jesteś w stanie za to zapłacić :) Personalizacja kosztuje i pytanie bardziej skupia się na tym: kiedy personalizacja pojazdów w takim stopniu nie będzie wpływała na cenę ostateczną. A moim zdaniem różnica w cenie między pojazdem seryjnym a pojazdem personalizowanym zawsze będize duża - jedynie faktyczny koszt pojazdu może na tyle ulec zmniejszeniu, że personalizacja będzie stosunkowo na tyle tania, albo zarobki na tyle duże, że nikt nie będzie już kupował "masówek", tylko każdy będzie chciał zrealizowac indywidualne zamówienie

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 23 listopada 2017, 00:40 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 marca 2009, 23:42
Posty: 981
Lokalizacja: Warszawa
Pojazd: Lublin 3, Polonez Kombi
Koledzy zapomnieli o Crashu - tego nie zrobi się dobrze na zasadzie, tak mi się podoba.

Swoją drogą popatrzcie na współczesne czoła lokomotyw czy pociągów zespolonych - to jak one wyglądają w dużej mierze wynika właśnie z wymagań Crachu.

_________________
Polecam Enkol - Społeczne archiwum transportu szynowego


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 
Moderatorzy: monterr07, Dziwny Mag

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group
Theme created StylerBB.net