Dzisiaj jest 28 marca 2024, 12:15


Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 38 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3
Autor Wiadomość
Post: 30 czerwca 2018, 21:34 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 stycznia 2014, 00:34
Posty: 2073
Lokalizacja: Dobrodzień / Lubliniec
Pojazd: Nysa 521 T 1969
lbs5 pisze:
P.S "Historyk" byłbyś w stanie wykonać jakieś w miarę świeże fotki i podpytać wujka, czy mechanicznie one jeszcze coś rokują????



Mój wujek jeździł tymi autkami do niedawna.

O Starze mówił tak: - mechanicznie jest całkiem dobry i w pełni sprawny. Ostatni raz wywoził on kontener ze śmieciami tydzień lub dwa temu... Tylko buda jest pognita, ale (i tutaj ja już dodaję) są firmy, które robią kapitalne remonty blacharskie kabin w Starach i Jelczach - np. ta:
http://mireks.eu/index.php

Pytanie tylko ile by za taki remoncik zaśpiewali...

Co do Jelcza "Ogórka" - do wiosny jeszcze miał maszty...
Kierownik zajezdni coś bardzo żałuje, że wóz może pójść na przemiał, bo był chyba jednym z jego twórców...
PS - jeśli weźmiesz tego Jelcza, to dorzucę Ci gratis wkłady przednich reflektorów do zderzaka oryginalne - Skoda Liaz oraz osłonę zimową, które walały się po zajezdni i byłem je w stanie sobie "ewakuować".


Podobno ktoś tam sobie "ostrzy zęby", żeby kupić wszystko - budynki i tabor naraz i że podobno może od niego dało by się to potem odkupić, ale obawiam się, że to tylko takie gadanie i może "skończyć się jak zwykle".
Gadałem z kim tylko mogłem (tyle tylko powiedzieć mogę) i raczej optymizmu nie mam. Obawiam się, że może uchować się tylko tyle, ile swoim Fordem wywiozłem stamtąd do siebie...



Gdybym miał gdzie to postawić to bym sam to kupił bez szczypania się - brałbym Jelczo-Liaza i Autosana H9-21 (CEM 3067) w firmowych barwach PKS Lubliniec. Niestety mój jedyny problem na dzisiaj to brak metrażu u siebie... Gdybym miał sam plac - też bym brał, ale niestety dzisiaj nawet nie miałbym gdzie to postawić. Tutaj jest moja największa tragedia! Kierowcę bym wynajął (bo znam paru, co mogli by mi to dostarczyć do Dobrodzienia), przerejestrował na żółte - wszystko, żeby kosztów nie generowało, tylko placu mi brak :(
Co do braku dźwigów - to jeszcze pół biedy. Byle by przynajmniej "ogórkową" kabinę uratować z tym zderzakiem. Nawet gdyby w przyszłości miało to jakimś cudem stać się skrzyniówką - też bym nie rozpaczał...




Z autobusów to "wartość historyczną" ma tylko ten:

CEM 3067 z 1996 roku za 2 tysiące zł - ma firmowe barwy i kształt nie zmodernizowany

Ewentualnie też ten:
SLU 61F8 - niezmodernizowany, ale nie w firmowych barwach - też za 2 tys zł

Reszta Autosanów H9-21 z tego przetargu (te z 1988 roku) to już sprzęt po modernizacji - tzw "mutanty" i raczej pod żółte się nie zakwalifikują zbyt szybko...

Prawdopodobnie będę tam po niedzieli i będę chciał porobić zdjęcia autobusów i reszty budynków zajezdni...

Najnowsze zdjęcia Jelczo - Liaza mam z lutego 2018

_________________
Syrena 102 1963
Nysa 521 T 1969 (Towos)
Nysa 521 R 1978 (Rolnik - dubelkabina)
Nysa 522 M 1980 (Mikrobus)
Nysa 522 T 1992 (Towos)
Ford Fiesta Focus 1996 (prototyp)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 04 lipca 2018, 01:58 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 stycznia 2014, 00:34
Posty: 2073
Lokalizacja: Dobrodzień / Lubliniec
Pojazd: Nysa 521 T 1969
Zdjęcia Stara 200 śmieciarki:

https://tufotki.pl/955mv

Jak widać wóz jest sprawny i na chodzie, ale wymaga na 100% remontu blacharskiego i przynajmniej wymiany nadkoli. Coś tam pewnie trzeba będzie też zasmarkać spawarką, a coś tam może tylko przeczyścić i pomalować. Na resztę pytań nie potrafię odpowiedzieć, bo wóz by trzeba pewnie rozebrać na śrubki i sprawdzić każdą z każdej strony, żeby móc na 1000% powiedzieć jak jest do końca. Star 200, rocznik 1988 Nie ma cudów, ale jakaś baza do remontu jest - i tylko tyle potrafię odpowiedzieć na pytanie na jego temat

Co do Jelczo-Liaza:

https://tufotki.pl/vPBA3
https://tufotki.pl/6L7kT

W styczniu 2016 miał jeszcze wszystkie dźwigi. Wóz napewno do remontu blacharskiego (jak każdy właściciel Nyski - nic nowego :wink: ). Pojazd pewnie wymaga "wszczepienia" tu i ówdzie jakich "łatek" z blachy w miejsce zgnilizny. Czy więcej? To dopiero wyjdzie po zdjęciu tapicerek, przeszlifowaniu blachy - czyli nic nowego. Co do mechaniki - działa i tyle wiem na 100%
Napewno jest unikatowy, wart uratowania i bez problemów powinno się przejść z nim na żółte blachy... No i za 2 tysiące zł - też cena nie jest wygórowana, jak za coś tak rzadkiego, co nie musi wołać "jeść" i co by nie musiało stać się "perfekcyjnie zrobionym egzemplarzem kolekcjonerskim".

Gdybym miał, gdzie go postawić i schować, to bez zastanowienia się bym go brał, zakonserwował i zostawił takim jak jest w 100% "historycznie oryginalnym"

_________________
Syrena 102 1963
Nysa 521 T 1969 (Towos)
Nysa 521 R 1978 (Rolnik - dubelkabina)
Nysa 522 M 1980 (Mikrobus)
Nysa 522 T 1992 (Towos)
Ford Fiesta Focus 1996 (prototyp)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 04 lipca 2018, 11:06 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2010, 20:49
Posty: 722
Lokalizacja: śląsk
Dzięki Marcin . Rozumiem, że to są świeże fotki. Oferta na jedno z tych aut została wysłana, ale mam obawy, że ten przetarg jest i tak ustawiony......

_________________
http://www.youtube.com/user/lbs5
Szukaj mnie w garażu - nie na Facebooku.

https://m.youtube.com/watch?v=wli5IT0WtXU


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 06 lipca 2018, 23:18 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 stycznia 2014, 00:34
Posty: 2073
Lokalizacja: Dobrodzień / Lubliniec
Pojazd: Nysa 521 T 1969
...jeszcze co do przetargu - ktoś po poprzednim przetargu opowiadał mi, że "wszystkie Autosany H9-21 z przetargu poszły od razu i wszystkie kupili jacyś handlarze spod Warszawy"... a tutaj ciekawostka - Autosan H9-21 SLU W708 stoi dalej na placu i teraz ma iść na przetarg...

Też H7 nie sprzedano za pierwszym razem...

trochę ludzi oglądało to, jak robiłem zdjęcia, ale chyba raczej z ciekawości i bardziej było zainteresowanie blaszakiem Sprinterem i np mercedesem "Kaczką" autobusem niż cięższym sprzętem...

PS - w razie czego dzwoń do mnie (pod podany na priv numer), bo teraz jestem częściej u siebie w garażu, jak na naszym portalu...

_________________
Syrena 102 1963
Nysa 521 T 1969 (Towos)
Nysa 521 R 1978 (Rolnik - dubelkabina)
Nysa 522 M 1980 (Mikrobus)
Nysa 522 T 1992 (Towos)
Ford Fiesta Focus 1996 (prototyp)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 09 lipca 2018, 22:48 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 stycznia 2014, 00:34
Posty: 2073
Lokalizacja: Dobrodzień / Lubliniec
Pojazd: Nysa 521 T 1969
Autobusy z tego przetargu, którymi warto się zainteresować:

SLU 61F8 - rok produkcji: 1997, kupiony do taboru PKS Lubliniec bodaj w 2015 roku na miejsce innego skasowanego H9-21. Jeździł głównie w filii w Oleśnie (do czasu jej likwidacji).
Nawet PKS Lubliniec nie zdążył go przemalować na firmowe barwy
Egzemplarz posiada tapicerkę siedzeń wypełnioną wkładami piankowymi, a nie gąbkowymi, które się sypały. Przy czym wygląd foteli jest jak tych w PRL-u. Tutaj cała galeria jego zdjęć, jakie mam:

https://tufotki.pl/yDGCO


-------------------------------------------------------------------------------------------

CEM 3067 - rok produkcji: 1996, w taborze PKS Lubliniec jest od nowości. Był to pierwszy z "trojaczków" czyli 3 identycznych Autosanów, które zarejestrowano w tym samym dniu i różniły się tylko ostatnią cyfrą w tablicy rejestracyjnej (CEM 3067 - CEM 3068 - CEM 3069). żaden z nich nie został zmodernizowany.
CEM 3069 został zezłomowany w zeszłym roku, stał pod koniec swego życia na boku placu zajezdni i to przez rok robił za dawcę części. (mam z niego kawałek tyłu)
CEM 3068 - wystawiono go na poprzednim przetargu i wtedy widziałem go po raz ostatni. Prawdopodobnie go sprzedano.
CEM 3067 - jeździł do końca istnienia firmy, teraz wystawiony na przetargu (na zdjęciach z moim modelikiem CEM 3067 - jednym z pierwszych modelików autobusów z PKS Lubliniec, jakie wykonałem 8) i dlatego widzicie podwójnie :lol:
Egzemplarz posiada tapicerkę siedzeń wypełnioną wkładami piankowymi, a nie gąbkowymi, które się sypały. Przy czym wygląd foteli jest jak tych w PRL-u. Tutaj cała galeria jego zdjęć, jakie mam:


https://tufotki.pl/HsAVK

----------------------------------------------------------------
Oczywiście polecam też holownik Jelczo - Liaza CZA 823D





Przetarg 10 lipca 2018 na terenie zajezdni PKS Lubliniec, ul. Niegolewskich 5

Ogłoszenia o sprzedaży tych autobusów można też znaleźć na portalu Otomoto - np:

https://www.otomoto.pl/oferta/autosan-h ... zKwll.html
https://www.otomoto.pl/oferta/iveco-dai ... zKuSo.html

_________________
Syrena 102 1963
Nysa 521 T 1969 (Towos)
Nysa 521 R 1978 (Rolnik - dubelkabina)
Nysa 522 M 1980 (Mikrobus)
Nysa 522 T 1992 (Towos)
Ford Fiesta Focus 1996 (prototyp)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 27 lipca 2018, 14:55 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2010, 20:49
Posty: 722
Lokalizacja: śląsk
Jelczo-Liaz trafił w ręce prawdziwego kolekcjonera monet . Przy cenie wywoławczej 2 tys, cena sprzedaży jest naprawdę zadziwiająca :-)

PS. Plus jest taki , że nie poszedł na żyletki

https://www.otomoto.pl/oferta/jelcz-pr-06-rto-specjalny-8-osobowy-zuraw-pogotowie-techniczne-warsztat-pomoc-dorgowa-ID6AMIBu.html?utm_source=refferals&utm_medium=traffic_exchange&utm_campaign=olx#xtor=SEC-8


Załączniki:
jelczoliaz.jpg
jelczoliaz.jpg [ 182.61 KiB | Przeglądany 4199 razy ]

_________________
http://www.youtube.com/user/lbs5
Szukaj mnie w garażu - nie na Facebooku.

https://m.youtube.com/watch?v=wli5IT0WtXU
Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 27 lipca 2018, 19:50 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 stycznia 2014, 00:34
Posty: 2073
Lokalizacja: Dobrodzień / Lubliniec
Pojazd: Nysa 521 T 1969
hmm cena 29 tys zł za wóz kupiony za 2 tys zł - czy ten gościu ma na imię Janusz? :wink:
Bo prawdziwy Janusz z niego :wink:

Ciekawe, co się stało z tymi Autosanami H9-21 (CEM 3067 i SLU 61F8)

_________________
Syrena 102 1963
Nysa 521 T 1969 (Towos)
Nysa 521 R 1978 (Rolnik - dubelkabina)
Nysa 522 M 1980 (Mikrobus)
Nysa 522 T 1992 (Towos)
Ford Fiesta Focus 1996 (prototyp)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 17 sierpnia 2018, 19:47 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 stycznia 2014, 00:34
Posty: 2073
Lokalizacja: Dobrodzień / Lubliniec
Pojazd: Nysa 521 T 1969
Aktualności parafialne 8)

Całość infrastruktury zajezdni przy ul. Niegolewskich wykupił właściciel firmy spedycyjnej, która znajdowała się po sąsiedzku i podobno jest w planach odtworzenie kolejno (wszystkich?) punktów obsługowych, jakie działały w PKS: stacja diagnostyczna, serwis kół/opon, warsztat, itp

Serwis szyb SZYBEX działa nadal bez przeszkód

Autobusy - na placu pozostało tylko stare Volvo i wszystkie Solbusy (bo w przetargu 10 lipca były po 100 tys zł/szt)

22 sierpnia 2018 ma być kolejny przetarg i chyba będą te Solbusy na sprzedaż (C 9,5 oraz ST11)

Kolejne wiadomości o pozostałościach PKS po 22 sierpnia...

_________________
Syrena 102 1963
Nysa 521 T 1969 (Towos)
Nysa 521 R 1978 (Rolnik - dubelkabina)
Nysa 522 M 1980 (Mikrobus)
Nysa 522 T 1992 (Towos)
Ford Fiesta Focus 1996 (prototyp)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 38 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3
Moderatorzy: monterr07, Dziwny Mag

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group
Theme created StylerBB.net