Dzisiaj jest 28 marca 2024, 18:24


Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 38 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna
Autor Wiadomość
Post: 01 grudnia 2017, 15:09 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 stycznia 2014, 00:34
Posty: 2073
Lokalizacja: Dobrodzień / Lubliniec
Pojazd: Nysa 521 T 1969
Dowiedziałem się właśnie, że firma PKS Lubliniec ma zostać zlikwidowana.
Autobusy "liniowe" mają podobno jeździć do końca grudnia 2017 r., a autobusy szkolne do końca roku szkolnego 2017/2018.
Z tego, co wiem, to wszystko, cały majątek firmy chcą rozsprzedać... :cry:

W taborze PKS Lubliniec mamy taki oto wynalazek:

download/file.php?id=669&mode=view

Ucięta kabina Jelcza 043 na podwoziu ciężarówki Liaz. Pojazd powstał w 1981 roku i jest nadal na czarnych tablicach rejestracyjnych.

Mam nadzieję, że wóz nie skończy "jak zwykle", jak np holownik PKS Zielona Góra - pocięty przez złomiarzy...

Znajdzie się ktoś???

Sam bym go kupił, ale nie mam ani środków, ani prawka na taki wóz, ani placu, aby go postawić - więc odpadam...

Jeśli ktoś jest poważnie zainteresowany uratowaniem go, to mogę tam wpaść, popytać, podać kontakt itp - proszę więc o kontakt ze mną...

Będę tam na dniach (poniedziałek?)

Ktoś? Coś?

SZKODA GO!!!

PS jest jeszcze parę "klasycznych" niebieskich Autosanów H9-21, H10 (wersja 1984 r) też były chyba...

_________________
Syrena 102 1963
Nysa 521 T 1969 (Towos)
Nysa 521 R 1978 (Rolnik - dubelkabina)
Nysa 522 M 1980 (Mikrobus)
Nysa 522 T 1992 (Towos)
Ford Fiesta Focus 1996 (prototyp)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 01 grudnia 2017, 19:18 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 grudnia 2013, 09:31
Posty: 779
Lokalizacja: Zator
Pojazd: Żuk A15 1970
Dopytaj o cenę. Ja odpadam (zaskórniaki zainwestowałem w gaza 69 i podobnie jak Ty nie mam prawka na takie fajne sprzęty), ale podpytam w okolicy czy ktoś nie byłby zainteresowany.

_________________
http://drewniany.wixsite.com/prl-auto-moto-mania


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 01 grudnia 2017, 21:22 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2010, 20:49
Posty: 722
Lokalizacja: śląsk
Prawo jazdy jest. Gorzej z zapleczem finansowo, czasowo, garażowym. Ale możesz podpytać o wpisy w dowodzie. Jak jest rejestrowany? Do kiedy opłaty, przegląd itp. No i cena. Ile by wołali za niego? Aktualne zdjęcia też byłyby mile widziane. Póki co jednego "byczka" wprowadziłem do stajni i na razie dajemy sobie czas na bliższe poznanie. Na razie z grubszych tematów,to rozciekła się przekładnia kierownicza. Przypomniał mi co to pokora. Niestety , ale waga ciężka, to nie Nysa czy Żuk. Wszystko jest razy 3. Od narzędzi, płynów eksploatacyjnych, po miejsce i środki finansowe na utrzymanie takiego cuda. Budżet rodzinny tego może nie wytrzymać na dłuższą metę. No ale "jak nie my to kto?"

_________________
http://www.youtube.com/user/lbs5
Szukaj mnie w garażu - nie na Facebooku.

https://m.youtube.com/watch?v=wli5IT0WtXU


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 03 grudnia 2017, 20:33 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 stycznia 2014, 00:34
Posty: 2073
Lokalizacja: Dobrodzień / Lubliniec
Pojazd: Nysa 521 T 1969
Dowiedziałem się odnośnie holownika.

Sprawa likwidacji firmy JESZCZE nie jest ostatecznie na dzisiaj przesądzona.
Termin na znalezienie inwestora dla firmy jest podobno do końca grudnia...
Firma ma długi - jeśli np władze lokalne spłacą długi firmy, to może je np przejmie...
Na dzisiaj wszystko jest jeszcze palcem na wodzie pisane...

ale...

gdyby firmę likwidowano, to rozważano zezłomowanie Jelcza.
Zaproponowałem jego odkupienie "przez pasjonatów" (tak to ogólnie sformułowałem).
Na co otrzymałem odpowiedź, że "trzeba było by dać więcej, jak za złom za tego Jelcza".

...i najważniejsze.

Gadałem z osobą, która jeździ tym autem na codzień i ma spore pojęcie o tym, co się dzieje na bieżąco w firmie. Gdyby mieli wycofywać Jelcza, to "dostanę cynk" jeśli zapadnie decyzja.

Pytanie tylko ile zaśpiewa np księgowy czy prezes za ten wóz i ile czasu dostanę jeśli dostanę cynk.

Co do ceny i jej negocjacji - ile to może ważyć?

Podwozie ciężarówki LIAZ + kawał budy Jelcza 043 + te dźwigi z tyłu...?

Wie ktoś ile takie wozy ważą?

Ile to jest warte?

Mam nadzieję, że nie więcej jak te 5 tysięcy zł :-| 2 tysiaki? (orientacyjnie?)

Gdybym miał plac i środki to sam bym brał tego Jelcza z racji sentymentu (znam go od dziecka) i odnawiał bym go w 100% w takiej formie w jakiej jeździ... (z tym zderzakiem Liaza, w tym wymalowaniu itp)


...a może na forum zrobimy ściepę i wykupimy cały PKS? :wink:
Do wzięcia jest parędziesiąt autobusów, zajezdnia, stacja diagnostyczna wydająca różne papiery... :wink:

Jak by się coś działo, to ma do mnie zadzwonić rodzinka w sprawie Jelcza.
W styczniu jadę tam np na przegląd Forda...

Temat więc aktualny, ale musimy poczekać

_________________
Syrena 102 1963
Nysa 521 T 1969 (Towos)
Nysa 521 R 1978 (Rolnik - dubelkabina)
Nysa 522 M 1980 (Mikrobus)
Nysa 522 T 1992 (Towos)
Ford Fiesta Focus 1996 (prototyp)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 03 grudnia 2017, 20:59 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2010, 20:49
Posty: 722
Lokalizacja: śląsk
Waga jest wbita w dowodzie i na tym można się oprzeć. Szacuję, że jakieś 11 ton może ważyć z tymi wysięgnikami. Myślę, że najmniej zaśpiewają za niego jakieś 8 tys . Do tego trzeba doliczyć jeszcze z parę tysięcy " na ogarnięcie" tematu. Niestety, ale syndyk, to nie pasjonat i dla niego liczy się sprzedać jak najszybciej , dlatego poniżej ceny złomu raczej nie zejdą. Z 15 tys , trzeba by mieć na "dzień dobry", nie wspominając o placu i zapleczu technicznym. A to dopiero początek zabawy. Warto sobie uzmysłowić, że na zloty, to trzeba by w ogóle mieć osobny budżet. Przy spalaniu jakieś 30 litrów, to 100 km wychodzi jakieś 500 pln na dzień dzisiejszy. Dlatego takiej zabawki raczej nie uciągniesz z wypłaty. Niestety, ale trzeba się liczyć z tym , że ciężarówek nie zostanie za wiele na przyszłość.

P.S Pytanie, czemu z Liaza wywalili kabinę i nałożyli takie coś??? Mi akurat ten zderzak się nie podoba. Jak już wolałbym oryginał. :wink:

_________________
http://www.youtube.com/user/lbs5
Szukaj mnie w garażu - nie na Facebooku.

https://m.youtube.com/watch?v=wli5IT0WtXU


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 03 grudnia 2017, 21:48 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 stycznia 2014, 00:34
Posty: 2073
Lokalizacja: Dobrodzień / Lubliniec
Pojazd: Nysa 521 T 1969
Ten zderzak w tej konfiguracji jest dla mnie unikatem.

Wszystkie holowniki z budą Jelcza "Ogórka", jakie znam miały kompletną budę ze zderzakiem od tej budy. Ani razu - poza tym egzemplarzem nie spotkałem się osobiście z taką kombinacją, w której w ramie zostawiono oryginalny przedni zderzak ciężarówkowy.
Chodziło pewnie o to, żeby zostawić przednie reflektory. Reflektory przednie w tej budzie się dublują dzięki temu. W tym egzemplarzu działają i te reflektory od Jelcza i te od Liaza.
Zderzak Liaza jest całkiem zaokrąglony i kształtem pasuje do przodu budy Jelcza "po łuku". Lampy Liazowskie też się nieźle skomponowały z tymi Jelczowskimi okrągłymi - są jedne pod drugimi w jednej linii. Jak dla mnie to mi się podoba taki układ przednich lamp.

Wóz ma trochę zmienioną "mordkę" przez ten zderzak, bo wszystkie znane mi holowniki wyglądają od przodu, jak zwykły autobus, a ten inaczej wygląda i to jest dla mnie jego wyjątkowością. Do tego jest to "kombinacja z epoki" a nie "współczesny tuning". Przeróbka tej budy w trakcie remontu, na zderzak oryginalny od Jelcza 043 była by dla mnie właśnie "współczesnym tuningiem".

Zaświadczam Wam na 100% a nawet na 1000% że ten wóz miał taki zderzak i zdublowane reflektory od samego początku, od 1981 roku!!!
Oryginalna kombinacja "z epoki" i żaden inny znany mi wóz nie ma identycznego ryjka :wink:

Na dachu są 2 pomarańczowe koguty (chyba LBS 5)
W środku zamiast foteli Jelcza Ogórka są fotele od Autosana H9-21 - też oryginalnie wstawione w PRL-u
Właz dachowy jest chyba z mlecznego pleksiglasu.

Mechaniki oryginalnej od Jelcza 043 tam w środku nie ma - elementy Liaza i polskich autobusów. Podobno ma w środku jeszcze coś od Berlieta - ciekawa kombinacja...

Budę Liaza wywalili albo dlatego, że dostali podwozie bez samej budy i musieli coś wstawić, albo dlatego, że urżnięta buda od Jelcza 043 ma większą pojemność od oryginalnej kabiny od Liaza (więcej miejsc siedzących dla ekipy + miejsce na narzędzia i części do napraw "w terenie")

--------------------------------------------------------------------------

Co do kosztów - niestety szkoda mi tych ciężarówek. Wiadomo, że to koszty Żuka razy ileś, aby to utrzymać i zrobić. Musiał bym zostać milionerem chyba, aby go ocalić osobiście...

Ale też chyba nikt się nie łudzi, że będzie dojeżdżać nim na codzień do pracy zamiast np Fiacikiem :wink:
albo jeździć nim na zakupy do sklepu :lol:
Trzeba go odkupić, odremontować i przechować, a jeździć nim chyba tylko dla samego "rozruszania".
Węgla nim sobie na zimę nie dowieziesz do domu, ale np jakieś stowarzyszenie miłośników komunikacji miało by czym holować na swoje potrzeby swoje eksponaty...

Jeszcze jedno zastosowanie można mieć dla niego - wynajmowanie do filmów itp, a największa część czasu to "ozdoba garażu".
Można go kupić, odżałować te tysiaki, przerejestrować na żółte blachy i niech czeka w garażu na lepsze czasy...

W PKS Lubliniec, gdzie Jelcz stoi możecie "na miejscu" zrobić przeglądy jakie tylko chcecie - nie trzeba nigdzie jechać nim. Wystarczy go kupić na miejscu, zrobić przegląd na miejscu (powinien go przejść, bo jest non stop w pogotowiu technicznym) i jechać nim do garażu do siebie i tyle - niech sobie stoi, jak krzywda mu się tam nie dzieje (jak moja Syrenka u mnie)...

_________________
Syrena 102 1963
Nysa 521 T 1969 (Towos)
Nysa 521 R 1978 (Rolnik - dubelkabina)
Nysa 522 M 1980 (Mikrobus)
Nysa 522 T 1992 (Towos)
Ford Fiesta Focus 1996 (prototyp)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 26 grudnia 2017, 21:29 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 stycznia 2014, 00:34
Posty: 2073
Lokalizacja: Dobrodzień / Lubliniec
Pojazd: Nysa 521 T 1969
ogłoszenie na dzisiaj na 99,9% aktualne :(

Będę najprawdopodobniej w ciągu najbliższych dni na zajezdni i dowiem się co i jak - więc jak by coś - potencjalni chętni mogą się "psychicznie nastawiać" na zakup...

PS Kierowcy mówili, że wóz jest jeszcze w całkiem fajnym stanie technicznym i "może jeszcze długo pojeździć"

_________________
Syrena 102 1963
Nysa 521 T 1969 (Towos)
Nysa 521 R 1978 (Rolnik - dubelkabina)
Nysa 522 M 1980 (Mikrobus)
Nysa 522 T 1992 (Towos)
Ford Fiesta Focus 1996 (prototyp)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 27 grudnia 2017, 12:33 
Gość Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 13 listopada 2015, 20:56
Posty: 11
Pojazd: N59
Cześć. To mój numer - 609 540 006
Proszę zadzwoń i pogadamy o szczegółach. Jestem zainteresowany zakupem. Pozdrawiam
Artur


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 16 stycznia 2018, 16:13 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 stycznia 2014, 00:34
Posty: 2073
Lokalizacja: Dobrodzień / Lubliniec
Pojazd: Nysa 521 T 1969
"etat dla Liaza" przedłużony do marca conajmniej. Chodzi o możliwie najdłuższe odwleczenie w czasie likwidacji firmy. Może nawet uda się ją jeszcze jakimś cudem uratować... Gdyby tak było, to sprzedaż tego Jelcza odwlekła by się w czasie na czas nieokreślony...
Przed marcem 2018 "na bank" wóz zostaje na służbie...

_________________
Syrena 102 1963
Nysa 521 T 1969 (Towos)
Nysa 521 R 1978 (Rolnik - dubelkabina)
Nysa 522 M 1980 (Mikrobus)
Nysa 522 T 1992 (Towos)
Ford Fiesta Focus 1996 (prototyp)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 07 lutego 2018, 22:20 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 stycznia 2014, 00:34
Posty: 2073
Lokalizacja: Dobrodzień / Lubliniec
Pojazd: Nysa 521 T 1969
Niestety dowiaduję się, że "etat dla Liaza/Jelcza" się kończy od lutego i to dowiaduję się o tym z telewizji :x

_________________
Syrena 102 1963
Nysa 521 T 1969 (Towos)
Nysa 521 R 1978 (Rolnik - dubelkabina)
Nysa 522 M 1980 (Mikrobus)
Nysa 522 T 1992 (Towos)
Ford Fiesta Focus 1996 (prototyp)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 10 lutego 2018, 21:31 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2010, 20:49
Posty: 722
Lokalizacja: śląsk
Póki co cisza w eterze. Może faktycznie pojawi się w marcu. Ale patrzę na ceny H-9tek i żałuję , że nie mam kat.D. A może to i dobrze...... :wink:

http://www.pks.lubliniec.pl/przetargi.php

_________________
http://www.youtube.com/user/lbs5
Szukaj mnie w garażu - nie na Facebooku.

https://m.youtube.com/watch?v=wli5IT0WtXU


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 11 lutego 2018, 19:44 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 stycznia 2014, 00:34
Posty: 2073
Lokalizacja: Dobrodzień / Lubliniec
Pojazd: Nysa 521 T 1969
Znam wszystkie Autosany z tego ogłoszenia

SLU 71NP - odradzam - "zmutowany" i to tak szajsko, że wieje w środku i przecieka, wyłożenie dyktą ścian gnije i pleśnieje (chyba, że go od czasu jak nim jeździłem naprawili - w co wątpię)

CEH 1058 - wygląda całkiem ciekawie. Jeździł chyba w Oleśnie w filii. Ma oryginalny wygląd H9-21 (bez modyfikacji)

CEM 3068 - też polecam dla kolekcjonera - oryginalny wygląd bez przeróbek, znam osobiście kierowcę, który nim jeździł.

SLU 48CP - zmutowany /mocno zmodernizowany Autosan H10 - wygląda współcześnie. W środku luksusy, jak w Jelczu Pr110Lux - dobry na wycieczki. Jak pierwszy raz do niego wsiadałem to nie mogłem uwierzyć w to, że to Autosan H10, a nie coś lepszego (czułem się, jak w "Lukspeerce")

SLU T455 - też nim jeździłem i wspominam tego Autosana H7 z nostalgią - jego fotki chyba, gdzieś na nasze forum wrzuciłem nawet...

Nawet Poldka Trucka można kupić:

http://www.pkslubliniec.pl/pliki/06.02.2018/Wykaz.pdf

Może wystawią też na wiosnę niebieskiego Stara 200 śmieciarkę

_________________
Syrena 102 1963
Nysa 521 T 1969 (Towos)
Nysa 521 R 1978 (Rolnik - dubelkabina)
Nysa 522 M 1980 (Mikrobus)
Nysa 522 T 1992 (Towos)
Ford Fiesta Focus 1996 (prototyp)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 11 lutego 2018, 22:11 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2010, 20:49
Posty: 722
Lokalizacja: śląsk
Oj kusisz Marcinie, kusisz.....
A masz w miarę świeże fotki tego H-9 CEM 3068?
A ten Star śmieciarka, to szubienica czy do małych kubełków? Jego fotki też byłyby mile widziane :)

_________________
http://www.youtube.com/user/lbs5
Szukaj mnie w garażu - nie na Facebooku.

https://m.youtube.com/watch?v=wli5IT0WtXU


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 11 lutego 2018, 23:59 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 stycznia 2014, 00:34
Posty: 2073
Lokalizacja: Dobrodzień / Lubliniec
Pojazd: Nysa 521 T 1969
kuszę się sam, więc tak kuszę - zwłaszcza, że błękitne Autosany a tęczami po bokach niestyty znikną ostatecznie z naszych dróg. Gdybym miał większą działkę to za 3 tysiaki bym samemu brał Autosana H9-21 dla siebie - ot tak dla fanaberii ;)

Niestety muszę zaspokoić się drobniejszego płazu fantami :/

Śmieciarka to "szubienica" vel bramowa.

Fotki mam wszystkiego - niestety nadal nie mogę się doczekać części do swojego laptopa, a wrzucać z tego kompa zdjęć (z którego teraz piszę) nie umiem :(

Może jakoś podeślę na maila...


...a wiecie, co mnie najbardziej wkur..a?
Bo od 1 stycznia 2019 ma wejść w życie nowa ustawa o zbiorowym transporcie publicznym...
Jakieś 10 miesięcy zabrakło...

właśnie na TVP Opole oglądałem audycję o skandalicznym stanie lokalnych połączeń autobusowych w "Polsce powiatowej" i przykłady z całej Polski - od morza po góry - taki sam burdel, jak u nas w PKS - Lubliniec - niegospodarność zarządzania, brak połączeń między miejscowościami w stopniu skandalicznym, przejmowanie po chamówie przez firmy busiarskie dochodowych połączeń, które w PKS-ach finansowały te mniej dochodowe kursy...
Niektórym busiarzom to w latach 90-tych byliśmy gotowi zrzucić na łeb UOKIK, ale "nic nie można było wtedy", bo "wolny rynek" - "taka impotencja urzędnicza"...

Dla mnie ta plajta PKS Lubliniec to osobista obelga i osobista porażka...

...brat mojego taty tą firmę budował - tworzył, rozwijał, planował nowe połączenia, a teraz ona "umarła"... i to w przededniu wprowadzenia przepisów, które mogły by ją uratować...

To tak, jakby kupić Żuka/Nyskę, wyremontować go, a później jakiś gnojek by Wasze auto ukradł i rozbił, albo podpalił...

Będzie mi tych niebieskich autobusów brakowało :(

_________________
Syrena 102 1963
Nysa 521 T 1969 (Towos)
Nysa 521 R 1978 (Rolnik - dubelkabina)
Nysa 522 M 1980 (Mikrobus)
Nysa 522 T 1992 (Towos)
Ford Fiesta Focus 1996 (prototyp)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 12 lutego 2018, 15:40 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 stycznia 2014, 00:34
Posty: 2073
Lokalizacja: Dobrodzień / Lubliniec
Pojazd: Nysa 521 T 1969
Nowe wieści - dzisiaj bodaj o godzinie 11.00 odbył się przetarg.
Podobno wszystkie Autosany H9-21 wystawione na przetargu "zeszły od ręki hurtowo".
"Jacyś handlarze spod Warszawy" je wszystkie kupili - ciekawe, co to za firma i co z nimi zrobi, czy będą jeszcze gdzieś jeździły w Polsce...?

ale to jeszcze nie wszystkie Autosany H9-21 jakimi dysponuje PKS Lubliniec zostały sprzedane.
Znam conajmniej 1 egzemplarz "klasycznej" H9-tki (CEM 3067), której jeszcze nie sprzedano.
Prawdopodobnie jest jeszcze 1 "ogórkowy Autosan" oprócz tego CEM 3067 na stanie...

Ludzie mają umowy o pracę do czerwca 2018 roku i do tego czasu ponoć ma PKS podpisane umowy na obsługę niektórych linii autobusowych... Więc "etat dla naszego Jelcza" jeszcze będzie chyba do czerwca...

Nie wiem, co ze Starem 200 śmieciarką - na przetargu nie był w ofercie - może będzie do wiosny... (bo ma pług śnieżny w zestawie).

Fakt też jest taki, że te autobusy znikają tam z placu (Autosany, jak i zachodnie)

Obfotografowałem dzisiaj dokładnie cały tabor, jaki widziałem na placu - niestety nie mam jak tych zdjęć tu wrzucić

_________________
Syrena 102 1963
Nysa 521 T 1969 (Towos)
Nysa 521 R 1978 (Rolnik - dubelkabina)
Nysa 522 M 1980 (Mikrobus)
Nysa 522 T 1992 (Towos)
Ford Fiesta Focus 1996 (prototyp)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 38 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna
Moderatorzy: monterr07, Dziwny Mag

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 28 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group
Theme created StylerBB.net