Dzisiaj jest 28 marca 2024, 22:21


Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Ten temat jest zamknięty. Nie można w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 139 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 10  Następna
Autor Wiadomość
Post: 07 stycznia 2018, 19:29 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2010, 20:49
Posty: 722
Lokalizacja: śląsk
Na początek Nowego Roku kolejny Żuk w ciekawej konfiguracji :
http://allegro.pl/milicyjny-zuk-a06-wiezniarka-unikat-zomo-milicja-i7117775202.html#thumb/10

_________________
http://www.youtube.com/user/lbs5
Szukaj mnie w garażu - nie na Facebooku.

https://m.youtube.com/watch?v=wli5IT0WtXU


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 16 stycznia 2018, 07:59 
Miłośnik Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 22 lutego 2014, 10:15
Posty: 349
Jako miłośnik samochodów o nadwoziu kombi muszę spytać
https://www.olx.pl/oferta/fiat-125p-fia ... ptO9n.html
Czy ktoś z Was wie coś o tym aucie? Z zewnątrz wygląda jak wygląda.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 17 stycznia 2018, 14:41 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2010, 20:49
Posty: 722
Lokalizacja: śląsk
Czy to ta, co długi czas stała gdzieś tam we Wrocławiu na jakiejś ulicy ?

https://www.olx.pl/oferta/nysa-521-skrzynia-zabytkowanie-zuk-towos-522-CID5-IDrdNF9.html#d25d60cc44

_________________
http://www.youtube.com/user/lbs5
Szukaj mnie w garażu - nie na Facebooku.

https://m.youtube.com/watch?v=wli5IT0WtXU


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 18 stycznia 2018, 23:46 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 5075
Lokalizacja: Jelenia Góra
Pojazd: Nysa 522R 1991
To na pewno nie ta z parkingu na Biskupinie. Tamtą widzę prawie codziennie i codziennie jest jej coraz mniej. :(

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 19 stycznia 2018, 07:14 
Miłośnik Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 22 lutego 2014, 10:15
Posty: 349
Ja chyba nie powinienem dotykać się do internetu bo zawsze znajdę coś o co będe pytał. Mam wrażenie że ten tarpan ostatnimi czasy potaniał.
Tarpanów jest u nas niewiele, ale może ktoś go już widział.
https://www.olx.pl/oferta/tarpan-237d-p ... rqzan.html


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 19 stycznia 2018, 08:09 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 grudnia 2013, 09:31
Posty: 779
Lokalizacja: Zator
Pojazd: Żuk A15 1970
Wydra pisze:
Mam wrażenie że ten tarpan ostatnimi czasy potaniał.


Cena jest stabilna według mnie, niestety podaż niewielka.

_________________
http://drewniany.wixsite.com/prl-auto-moto-mania


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 19 stycznia 2018, 09:26 
Miłośnik Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 22 lutego 2014, 10:15
Posty: 349
To może coś mi się pomieszało.
Owszem podaż niewielka. Do tego mam wrażenie, że tarpany były wyjątkowo niekochane - patrząc jak wygląda część oferowanych do sprzedaży. No i ta silnikowa kompatybilność z Ursusem sprzyjająca dekompletowaniu.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 19 stycznia 2018, 09:46 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 26 listopada 2016, 20:23
Posty: 593
Pojazd: tarpan239
ten Tarpan z ogłoszenia NIE wygląda na model D237. Raczej to będzie wersja benzynowa 237 z wsadzonym jakimś ropniakiem. W ogłoszeniu wskazany model 237d ( prawidłowo powinno być D237 ) a w opisie juz 239diesel. No i na zdjęciach koła wyglądają na 15 a nie 16 " Trzeba zwrócić tez uwagę na zawieszenie przednie, które nie pasuje do modelu D237. Tak ogólnie to Tarpanik prezentuje sie bardzo ładnie ale silnika od Ursusa ( AD3.152 UR) raczej w nim nie ma.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 19 stycznia 2018, 10:52 
Miłośnik Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 22 lutego 2014, 10:15
Posty: 349
O. Widzę, że mamy tu kogoś biegłego w tarpanie. Fajnie :-)
Bardzo cenne uwagi.
W wolnej chwili postaram się zadzwonić i wydobyć kilka informacji. Bo deklarowany rok produkcji też nie pasuje do tarpana. Może jakiś skladak.
A propos zawieszenia przedniego. Diesel powinien mieć rasowy piórowe?


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 19 stycznia 2018, 12:10 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 lipca 2007, 00:46
Posty: 2838
Lokalizacja: Ostrów Wlkp
EDYCJA: poniższy tekst jest juz nieodpowiedni do opisu w/w ogłoszenia - w międzyczasie sprzedający zamienił zdjęcia na to, co faktycznie ogłasza :wink:

Deklarowany rocznik 1994 pasuje do okresu produkcji, a znaczek z atrapy pasuje do przywołanego rocznika. Jedynie silnik musiał być wymieniony.

Fabryczny diesel (z Perkinsem) mia z przodu, tak jak mówisz, resory piórowe i sztywną belkę, i koła 16'. No i w wersji 237 (przesuwna ścianka) w lewym tylnym błotniku było przetłoczenie pod wlew paliwa, ale z niewyciętym otworem.
Ten z ogłoszenia z fabryki na 99,9% wyjechał jako benzynowy.

_________________
Kot może zostać. Reszta - wypierdal*ć!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 19 stycznia 2018, 12:57 
Miłośnik Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 22 lutego 2014, 10:15
Posty: 349
Moja wiedza o Tarpanie jest znikoma więc sugerowałem się informacjami że tarpan był robiony do 1991 roku.
Patrząc na nowe zdjęcia w ogłoszeniu wszystko się zgadza przekroczenie, koła, resory. Brak plandeki. Nawet napisy na bokach.
A zdjęcia były z innego auta chyba.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 19 stycznia 2018, 13:19 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 26 listopada 2016, 20:23
Posty: 593
Pojazd: tarpan239
Nooo :D teraz to Tarpan D237 w pełnej krasie :!: :D Piękny egzemplarz. I wnętrze np. kierownica czy też uchwyty zamykania drzwi pasują do podanego rocznika. Jako anegdotkę napiszę, że onegdaj w powszechnie szanowanym czasopiśmie "Automobilista" w artykule dotyczącym przed honkerowej historii Tarpanów napisano, że nie zamieszcza się współczesnego zdjęcia modelu D237 bo...żaden się nie zachował :wink: Na szczęście nie jest tak źle chociaż nie ma ich zbyt wiele 8)

PS

do 1991r produkowane były wersje benzynowe modelu 237. Potem do 1995 r tylko wersja D.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 19 stycznia 2018, 13:32 
Miłośnik Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 22 lutego 2014, 10:15
Posty: 349
Tylko ta kierownica od Caro ;-) no cóż. Ale jak tak było to ok.
Szkoda że 1994 a nie wcześniejsze roczniki bo byłoby łatwiej z rzeczoznawcą i zniżka OC


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 19 stycznia 2018, 16:32 
Gość Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 11 grudnia 2017, 20:56
Posty: 13
Pojazd: Audi A4 :D
Ten Tarpan to coś dla mnie :D Co do 25 lat to zaraz mamy 2019, więc ten rok jakoś bym przeżył. Podsumowując: uważacie że jego "unikatowość" warta jest inwestycji w ten egzemplarz? Na co szczególnie zwrócić uwage przy zakupie?
Co powiecie o tylnych lampach?


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 19 stycznia 2018, 16:41 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 lipca 2007, 00:46
Posty: 2838
Lokalizacja: Ostrów Wlkp
sukiennik68 pisze:
Jako anegdotkę napiszę, że onegdaj w powszechnie szanowanym czasopiśmie "Automobilista" w artykule dotyczącym przed honkerowej historii Tarpanów napisano, że nie zamieszcza się współczesnego zdjęcia modelu D237 bo...żaden się nie zachował


W powszechnie szanowanym czasopiśmie takie gafy strzela wyłącznie pan Jerzy Kossowski - przy czym wielokrotnie zachęcał do dzielenia się materiałami itp - a jak materiały źródłowe dostawał, to poddawał je w swoją własną wątpliwość. Wiele innych twierdzeń podpierał materiałami, do których miał dostęp, ale nie mógł ich publikować, a merytoryczną polemikę prędzej czy później ucinał w mniej lub bardziej elegancki sposób i pozostawał przy swojej wersji "rzeczywistości". Czy to chodziło o "w pełni oryginalną" Warszawę 223 jego kolegi z końca produkcji, z silnikiem i osprzętem z Żuka z przełomu lat 80.90 :wink: czy to o Tarpana... Najlepsze, że Redakcja miała wtedy do dyspozycji współczesne zdjecia 237D - może tylko "zagubiły się" gdzieś na dysku :wink:

Inna ciekawostka - pan Dobiesław Wieliński z kolei jest przekonany, i wszędzie prezentuje ten poglad, że 237D pozostał tylko "prototypem" i nie był wdrożony do produkcji. Prezentacja zdjęć kilkunastu różnych egzemplarzy z rozmaitych części kraju nic nie zmienia, to "prototyp" :wink:

---------------------------------

jacus_57 pisze:
Ten Tarpan to coś dla mnie :D (...)
Co powiecie o tylnych lampach?


No, lampy to akurat już jakaś późniejsza przeróbka, na 100% poza fabryką.

_________________
Kot może zostać. Reszta - wypierdal*ć!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Ten temat jest zamknięty. Nie można w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 139 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 10  Następna
Moderatorzy: monterr07, Dziwny Mag

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 17 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group
Theme created StylerBB.net