Dzisiaj jest 29 marca 2024, 00:30


Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 3 ] 
Autor Wiadomość
Post: 06 stycznia 2019, 19:57 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 stycznia 2014, 00:34
Posty: 2073
Lokalizacja: Dobrodzień / Lubliniec
Pojazd: Nysa 521 T 1969
Kupiłem sobie taką przyczepkę, jak ta:

http://www.favore.pl/318296_wyprzedaz-n ... ackie.html

Mój egzemplarz jest używany (i o połowę tańszy 8) ) i w przeciągu kilku lat będę chciał ją wyremontować, a najlepiej przerobić na coś ciekawego 8)

tutaj zapytałem się o błotniki do Żuka z laminatu:

viewtopic.php?f=15&t=2161&p=54178#p54178

Myślałem, czy by nie "ulepić" nowej, szerszej skrzyni ładunkowej np, która by wyglądała jak zglebiony i ucięty zadek Żuka Pick-upa.
Ewentualnie dorwać hardtop do Poloneza Trucka + burty (?)

Skrzynia mojej przyczepy ma 2 metry długości. Szerokość obecna skrzyni to niecałe 120 cm.
Długość mogę zostawić, ale szerokość chcę zwiększyć o szerokość kół (schować je w nadkolach np. z Żuka furgona) do około 150 - 155 cm.

Chciałbym, żeby docelowo wyglądała jak ucięty zglebiony zadek jakiegoś polskiego dostawczaka, albo jakiś SAM z czasów PRL.

Jestem zainteresowany zakupem w możliwej cenie jakichś ciekawie wyglądających i lekkich elementów, jak np. :
tylne błotniki / narożniki do Żuka furgona
hardtop do Poloneza trucka

Części nie muszą być idealne, jak do remontowanego zabytka - mogą być "takie se", których byście sami już nie założyli do swoich klasyków. Zależy mi tylko na aspekcie praktycznym pojazdu - ma działać no i fajnie, jak by miał ciekawy wygląd (niekoniecznie idealny)

Jestem otwarty na różne ciekawe pomysły i aranżacje 8)

_________________
Syrena 102 1963
Nysa 521 T 1969 (Towos)
Nysa 521 R 1978 (Rolnik - dubelkabina)
Nysa 522 M 1980 (Mikrobus)
Nysa 522 T 1992 (Towos)
Ford Fiesta Focus 1996 (prototyp)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 06 stycznia 2019, 20:53 
Miłośnik Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 29 sierpnia 2016, 22:04
Posty: 259
Pojazd: Lublin 3Mi
Na początek na Twoim miejscu sprawdził bym, czy taka przeróbka w ogóle będzie możliwa. Pamiętaj, że rynek przyczepek sam został w Polsce praktycznie zabity. Pogadaj z diagnostą co w ogóle możesz wymienić. Zmiana wymiarów skrzyni ładunkowej śmierdzi niestety grubą przeróbką mogącą anulować starą homologację przyczepy :(

_________________
Pozdrawiam, Tomek
Daewoo Lublin 3 3524 2000r, Andoria 4cT90-1MEA 90KM
Intrall Lublin 3Mi 3524 2006r, Andoria 4cTi90-1BE 102KM


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 06 stycznia 2019, 22:03 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 stycznia 2014, 00:34
Posty: 2073
Lokalizacja: Dobrodzień / Lubliniec
Pojazd: Nysa 521 T 1969
Myślę, że kluczowe mogą być w tym przypadku zapisy w dowodzie rejestracyjnym, a raczej ich brak. 8)

Pytałem się kiedyś tak ogólnie w wydziale komunikacji (jak wbijałem hak), czy jeśli sobie zainstaluję w przyczepce hamulec najazdowy ("tak dodatkowo dla własnego bezpieczeństwa"), to czy muszę to gdzieś zgłaszać, jeśli przyczepka go wcześniej nie miała.
Na co dostałem odpowiedź, że nigdzie nie muszę tego robić...

Sprawdziłem przed zakupem, w dowodzie rejestracyjnym dane. Są bardzo enigmatyczne - tak to powiem :wink:

Tam tylko jest wpisana: marka przyczepki, data produkcji i rejestracji, okres bezterminowej ważności dowodu, dane właściciela, przegląd - bezterminowy, numer rejestracyjny, waga pojazdu, DMC, ładowność i największy dopuszczalny nacisk osi. NIC WIĘCEJ!
Ani nie ma informacji o hamulcu lub jego braku, ani o wymiarach skrzyni!

Przy zwykłej kontroli drogowej mogą mi sprawdzić czy mam dowód rejestracyjny, OC od przyczepy i papiery od "ciągnika" (dowód z przeglądem i OC od auta). Jeszcze prawko jazdy i to czy żaden pojazd nie był kradziony. Resztę to by mi musiał weryfikować jakiś "cyborg" i mieć wyjątkowo chyba wiele samozaparcia, aby mnie chcieć zniszczyć :lol:

Tak sądzę (chyba, że się mylę :wink: ), że w przypadku jakiejkolwiek kontroli drogowej mogę powiedzieć (zgodnie z prawdą), że wymieniłem sobie tylko burty podczas naprawy/konserwacji skrzyni albo "że tak już było".

De facto bym nie zmieniał konstrukcji nośnej pojazdu, ani gabarytów pojazdu, jako całości (długości ramy/rozstawu kół).

To, co chcę zrobić z nią - nazwał bym tylko "tuningiem". :wink: a nie jakąś wielką zmianą konstrukcyjną :wink:

hamulec - to jeszcze inna historia. To bym chyba wpierw zrobił i patrzył "czy cokolwiek mi się stanie" jeśli chodzi o kwestię przepisów (bo śmiem twierdzić, że nic :wink: )
Oś bym całą wstawił kompletną od Fiesty MK IV, żeby koła były kompatybilne z "ciągnikiem". Teraz też są oryginalne koła 13 calowe i takie podaje też "oficjalnie" producent.

Tablicy rejestracyjnej chyba też nie muszę zmieniać, bo jest z tego samego miasta :wink:
Tylko zmiana właściciela pojazdu i jego adres.

_________________
Syrena 102 1963
Nysa 521 T 1969 (Towos)
Nysa 521 R 1978 (Rolnik - dubelkabina)
Nysa 522 M 1980 (Mikrobus)
Nysa 522 T 1992 (Towos)
Ford Fiesta Focus 1996 (prototyp)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 3 ] 
Moderatorzy: monterr07, Dziwny Mag

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 24 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
cron

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group
Theme created StylerBB.net