Dzisiaj jest 28 marca 2024, 15:11


Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
Post: 10 marca 2018, 17:58 
Gość Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 10 marca 2018, 17:50
Posty: 2
Pojazd: ŻUK
Witam. Przyczepa w oryginalnym stanie bardzo mało używana. Pytania proszę kierować na email: k.sosnowski1990@gmail.com

Cena: 3000zł do negocjacji

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 11 marca 2018, 21:22 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 stycznia 2014, 00:34
Posty: 2073
Lokalizacja: Dobrodzień / Lubliniec
Pojazd: Nysa 521 T 1969
Posłałem info na maila

PS - pytanie do wszystkich forumowiczów - da się tą przyczepkę podpiąć do "zwykłego" haka holowniczego w osobówce?

Czy one miały hamulec bezwładnościowy?

_________________
Syrena 102 1963
Nysa 521 T 1969 (Towos)
Nysa 521 R 1978 (Rolnik - dubelkabina)
Nysa 522 M 1980 (Mikrobus)
Nysa 522 T 1992 (Towos)
Ford Fiesta Focus 1996 (prototyp)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 11 marca 2018, 23:00 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 lipca 2007, 00:46
Posty: 2838
Lokalizacja: Ostrów Wlkp
Drugie zdjęcie od dołu... - co widzisz? Czy wygląda jak zaczep na hak kulowy? 8)
A hamulec - tak, inaczej zwany najazdowym.

_________________
Kot może zostać. Reszta - wypierdal*ć!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 13 marca 2018, 07:57 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2010, 20:49
Posty: 722
Lokalizacja: śląsk
Historyk1985 pisze:
Czy one miały hamulec bezwładnościowy?

Nawet pompę widać przy dyszlu :wink:
Na marginesie - to bardzo ładne znalezisko .....

_________________
http://www.youtube.com/user/lbs5
Szukaj mnie w garażu - nie na Facebooku.

https://m.youtube.com/watch?v=wli5IT0WtXU


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 13 marca 2018, 08:09 
Miłośnik Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 15 listopada 2015, 09:31
Posty: 317
Pojazd: DMP Lublin 3324 Groszek
Bardzo. A Historykowi trza podpowiedzieć, że do Fiesty się to-to nie nada. ;)

_________________
pozdrrrawiam! :)
zbYszek http://www.zbychewka.pl


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 18 marca 2018, 14:21 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 stycznia 2014, 00:34
Posty: 2073
Lokalizacja: Dobrodzień / Lubliniec
Pojazd: Nysa 521 T 1969
Wiem, że zaczep inny, jak do haka kulowego, ale chodziło mi o to, czy nie dało by się "dostosować" to do kulowego przez np jakąś "wymianę końcówki dyszla"
Sorki, jeśli jakąś głupotę napisałem bo jeszcze nie miałem do czynienia z tymi patentami...

Co do "nie nada" - nie wiem, czy tak do końca. Jeśli JAKAKOLWIEK przyczepka ma hamulec najazdowy, to mój wóz ma w dowodzie wbite ponad 900kg uciągu z hamulcem, a bez hamulca mam tylko DMC 300kg - więc paradoksalnie BEZDYSKUSYJNIE jest chyba lepsza od jakiejś większej marketówki...

Marketówka bez hamulca = 100-200kg masy własnej i jakieś 100kg na ładunek
D-17 z hamulcem = jakieś 200kg (jeśli się nie mylę i nie więcej) i "lekko" 500kg na ładunek

Nawet jeśli "przedobrzyłem" z osiągami D-17 to i tak na bank będzie to więcej, jak 100 - 200kg ładowności u "marketówki"...

PS - innych przyczepek, jak szajs-"marketówki" czy samoróbki sklecione z pognitego badziewia u mnie w okolicy nie widziałem na sprzedaż...
PS - te samoróbki były jeszcze duuużo gorsze od tych z Castoramy...

Gdybym wymienił w D-17 koła 16 calowe na 15 calowe od Tarpana czy Syrenki, to by była chyba stabilniejsza jak dla osobówki...

...i tak jeżdżę powoli i ostrożnie...


Przyczepka jest w woj. Podlaskim - więc jak dla mnie to za daleko - może ktoś inny ma blisko i jest chętny na to cudeńko...

_________________
Syrena 102 1963
Nysa 521 T 1969 (Towos)
Nysa 521 R 1978 (Rolnik - dubelkabina)
Nysa 522 M 1980 (Mikrobus)
Nysa 522 T 1992 (Towos)
Ford Fiesta Focus 1996 (prototyp)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 18 marca 2018, 15:43 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 5075
Lokalizacja: Jelenia Góra
Pojazd: Nysa 522R 1991
Popatrz na to z innej strony - na jakiej wysokości masz hak w "osobówce"? A teraz zobacz, na jakiej wysokości jest dyszel tej przyczepy. Musiałby być pochylony pod dużym kątem, jednocześnie przy załadowaniu przyczepy tył auta byłby przeciążony lub podnoszony przez masę na przyczepie (prosta dźwignia). Nie byłoby to ani bezpieczne ani wygodne prowadzenie auta. Zwyczajnie taka przyczepa nie jest dostosowana do osobówki, więc lepiej to sobie odpuścić i kupić nawet marketową, by mieć papiery, a tą marketową można sobie wzmocnić, żeby była trwalsza :)

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 18 marca 2018, 16:25 
Miłośnik Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 22 lutego 2014, 10:15
Posty: 349
Tak jak koledzy mówili. Za wysoka do osobówki i nie skrzyniowych dostawczaków.
Niestety jedynym ratunkiem byłaby regulowana wysokość sprzęgu.
Wiem, że charakter przyczepy jest fajny :-) ale lepiej poszukać jakiejś innej jeśli potrzebujesz.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 18 marca 2018, 17:17 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 stycznia 2014, 00:34
Posty: 2073
Lokalizacja: Dobrodzień / Lubliniec
Pojazd: Nysa 521 T 1969
myślałem poważnie nad marketówką, ale niestety żadna marketówka nie miała hamulca i to właśnie dla mnie było "zaporowe".
Gdyby jakaś z hamulcem była w Castoramie, to bym nic nie kombinował - tylko brał i po czasie (jak się zużywała by), robił bym "tunning PRL" - czyli wyposażał ją w elementy z dostawczaków PRL...


...poza tym jeszcze jest (nikła bo nikła, ale jest) nadzieja na tego Żuka furgona, że ożyje mechanicznie, cenę wynegocjuję tak, że się opłaci naprawa budy itp. Ale szanse dla niego są coraz mniejsze :-|

_________________
Syrena 102 1963
Nysa 521 T 1969 (Towos)
Nysa 521 R 1978 (Rolnik - dubelkabina)
Nysa 522 M 1980 (Mikrobus)
Nysa 522 T 1992 (Towos)
Ford Fiesta Focus 1996 (prototyp)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 18 marca 2018, 17:27 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 lipca 2007, 00:46
Posty: 2838
Lokalizacja: Ostrów Wlkp
Jest jeszcze kwestia szerokości auta ciągnącego i przyczepki 8) W lusterkach powinno być widać drogę, a nie burte przyczepki ;) Oczywiście że są nakładki na lusterka... tylko ze zwinnej fiesty robiłby się wtedy mały mastodoncik :wink:

I inna, bardzo prozaiczna, a potrafiąca dać się odczuć kwestia, jak faktycznie często danej przyczepki używasz. Jest zajeb..ta różnica, czy pakujesz żelastwo na skrzynię z podłogą na wysokości 45cm czy 100cm 8)
"Trochę" jeździłem różnymi wynalazkami z jeszcze różniejszymi przyczepkami. Dzięki temu na wszelkie przyczepy "od Tarpana", "od Żuka" patrzę dziś wyłącznie jak na wspaniałe "zabawki" kolekcjonerskie, świadectwo epoki, czasem totalnie lokalnie na odcinek kilku kilometrów podczepię, jako "folklor"... ale na trasę, zwłaszcza za osobówką, nikt mnie już nie namówi. :twisted: 8)

Poza tym, przechodząc do meritum...
Cytuj:
Wiem, że zaczep inny, jak do haka kulowego, ale chodziło mi o to, czy nie dało by się "dostosować" to do kulowego przez np jakąś "wymianę końcówki dyszla"

Technicznie zawsze wykonalne. Można zmieniać same zaczepy jak i cały dyszel... Homologowanych akcesoriów i podzespołów do przyczep do wyboru, do koloru. Rodzaj zaczepu, sposób mocowania do dyszla, z hamulcem, bez hamulca... co tylko chcesz.

Cytuj:
Marketówka bez hamulca = 100-200kg masy własnej i jakieś 100kg na ładunek
D-17 z hamulcem = jakieś 200kg (jeśli się nie mylę i nie więcej) i "lekko" 500kg na ładunek
Nawet jeśli "przedobrzyłem" z osiągami D-17 to i tak na bank będzie to więcej, jak 100 - 200kg ładowności u "marketówki"...

Tylko wlaśnie zgwałciłeś logikę... Porównując ładowność przyczepki bez hamulca z ładownością takiej z hamulcem :mrgreen: A gdyby porównać dane "marketówki" z hamulcem o DMC takim samym, jak D17?

Tak przy okazji, żeby przestać snuć domysły:
Masa wlasna D17: 375kg
Ładowność D17: 350kg.


W sumie "najtrudniejsze" w dobraniu przyczepki do Twojej Fiesty będzie znalezienie przyczepki z hamulcem - bo w tej kategorii wagowej dość rzadko stosowano hamulec - ale nie na tyle rzadko, żeby nie szło takiej przyczepki znaleźć. :)

A oprócz tzw marketów - jest też inny świat. Można kupić nową przyczepkę od producenta... W pewnym zakresie można nawet dostosować DMC i ładowność do indywidualnych potrzeb.


Załączniki:
Komentarz: Lokalny folklor ;)
18102017664.jpg
18102017664.jpg [ 1.14 MiB | Przeglądany 6635 razy ]

_________________
Kot może zostać. Reszta - wypierdal*ć!
Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 18 marca 2018, 20:20 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 30 października 2017, 17:05
Posty: 93
Pojazd: Tarpan 237, 1990
Yyy no tak "przednie" zdjęcie... Burty przyczepy na wysokości linii dachu auta :mrgreen: od razu widać, że któryś element tego zestawu nie pasuje...

Prawda jest taka, że na stronach z aukcjami znajdziesz kilku producentów przyczep, sprzedajacych je bezpośrednio bez pośredników - cena dobra i można powybrzydzać...

Też stałem przed dylematem zakupu przyczepy do osobówki i montażu haku, wiesz co zrobiłem? Kupiłem Tarpana i już nie mam dylematu :) a i jeszcze są dwa niepodważalne plusy posiadania Tarpana - nie mogę się opędzić teraz od kobiet i jeszcze mam w nim hak :)

_________________
Fabryka Samochodów Rakietowych POLMO


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 18 marca 2018, 23:42 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 stycznia 2014, 00:34
Posty: 2073
Lokalizacja: Dobrodzień / Lubliniec
Pojazd: Nysa 521 T 1969
combinat pisze:
a i jeszcze są dwa niepodważalne plusy posiadania Tarpana - nie mogę się opędzić teraz od kobiet i jeszcze mam w nim hak :)



Nie wiedziałem, że laski wyrywa się... hakiem od Tarpana
:lol: :lol: :lol:

A tak już na serio
Może i racja - zagadać bezpośrednio do producenta, że potrzebuję przyczepki do takiego auta o takich a takich parametrach i tyle. Dodać, że może być "do wykończenia na własną rękę". Jak zacznie marudzić - to niech się buja i szukam innego producenta 8)
Fajnie by było obudować NISKĄ przyczepkę czymś, co ma błotniki i wyglądało by jak "zadek pickupa" lub jakiejś innej osobówki, ale to już moje wybrzydzanie z błotnikami, nadkolami i tylnymi lampami np z Żuka A11

Zobaczymy w kwietniu, ostatecznie jeszcze, co z tym Żuczkiem blaszakiem... Może akurat dało by się go "zamiast"...

_________________
Syrena 102 1963
Nysa 521 T 1969 (Towos)
Nysa 521 R 1978 (Rolnik - dubelkabina)
Nysa 522 M 1980 (Mikrobus)
Nysa 522 T 1992 (Towos)
Ford Fiesta Focus 1996 (prototyp)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 08 lipca 2018, 11:42 
Gość Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 10 marca 2018, 17:50
Posty: 2
Pojazd: ŻUK
Mały update. Przyczepa Znajduje się w Miejscowości Brańsk. Woj. Podlaskie. Nowa lepsza cena: 2500zł :) kontakt email k.sosnowski1990@gmail.com


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 
Moderatorzy: monterr07, Dziwny Mag

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group
Theme created StylerBB.net