Dzisiaj jest 29 marca 2024, 00:15


Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Ten temat jest zamknięty. Nie można w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 15 ] 
Autor Wiadomość
Post: 27 września 2018, 13:01 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 stycznia 2014, 00:34
Posty: 2073
Lokalizacja: Dobrodzień / Lubliniec
Pojazd: Nysa 521 T 1969
Jak w temacie - kupię klosze do lamp ulicznych typu OUR-125

Takich, jak na zdjęciach tutaj:
https://www.oprawy24.pl/oprawa/our-125/

https://www.oprawy24.pl/wp-content/uplo ... 125_18.jpg

http://www.krzysztonjan.com/oprawa-drog ... 25-w.1.jpg

Szukam nawet jakichś 5-6 sztuk takich kloszy...

_________________
Syrena 102 1963
Nysa 521 T 1969 (Towos)
Nysa 521 R 1978 (Rolnik - dubelkabina)
Nysa 522 M 1980 (Mikrobus)
Nysa 522 T 1992 (Towos)
Ford Fiesta Focus 1996 (prototyp)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 27 września 2018, 20:01 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 19 sierpnia 2015, 20:15
Posty: 192
Pojazd: Tarpan 237
ze 25 lat temu to sie wybijalo takie sniezkami co tydzien :D


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 27 września 2018, 20:15 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 5075
Lokalizacja: Jelenia Góra
Pojazd: Nysa 522R 1991
Powiesiłbym sobie taką na ścianę jako kinkiet. Też jedną kupię!

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 28 września 2018, 19:56 
Miłośnik Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 22 lutego 2014, 10:15
Posty: 349
Panowie, gdzieś się niedawno o taką, kompletną, potknąłem. Musze pomyśleć gdzie.
Ponadto od 1.5 miesiąca w Warszawie na ul Połczyńskiej trwa remont. Były demontowane latarnie na betonowych słupach na pewno były to starocie ale może już OURW.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 28 września 2018, 20:53 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 stycznia 2014, 00:34
Posty: 2073
Lokalizacja: Dobrodzień / Lubliniec
Pojazd: Nysa 521 T 1969
Dorwałem na złomach ze 6 sztuk latarń OUR-125.
z 5 sztuk ma rok produkcji "1970". "bebechy" i gwint oprawki są do wywalenia. Bardziej zależało mi na fajnych obudowach, które wypatroszę, wstawię oprawki na "zwykłe duże" żarówki (takie, jak z żyrandola) i chciałem dać do środka nowoczesne oszczędnościowe LEDowe żarówki. Po założeniu klosza nie było by widać przeróbki.
Niestety mam tylko 1 szkło. Nawet mam te stalowe obręcze w które szkło wchodzi (choć ze 2 by brakowało).

Mam też nowsze wersje OUR-125 - z 1992 roku ze 3 sztuki, ale też bez szkieł.

Skoro te szkła się tak tłukły to myślałem, że gdzieś może były jakieś zapasy szkieł do tego...

Nawet mam już z 6 identycznych "trumienek" ORZ-3kł, ale to już inna bajka 8)

Można by tym kiedyś fajnie jakiś teren "zrewitalizować" w stylu "industrial PRL" :wink: 8)

_________________
Syrena 102 1963
Nysa 521 T 1969 (Towos)
Nysa 521 R 1978 (Rolnik - dubelkabina)
Nysa 522 M 1980 (Mikrobus)
Nysa 522 T 1992 (Towos)
Ford Fiesta Focus 1996 (prototyp)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 28 września 2018, 22:32 
Miłośnik Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 29 sierpnia 2016, 22:04
Posty: 259
Pojazd: Lublin 3Mi
A co chciałbyś zrobić z tymi oprawami, że tak je przerabiasz na zwykłe żarówki? OUR-125 słynęła z tego, że nawet z nowymi rtęciówkami świeciła słabo - a rtęciówka 125W daje ponad 6000lm. Te oprawy mają bardzo nędzną optykę. Natomiast jeśli chodzi o klosze, to nie brakuje ich nie dlatego, że się tłukły, tylko dlatego że zabierały bardzo dużo światła i były często usuwane przez konserwujących oświetlenie.

_________________
Pozdrawiam, Tomek
Daewoo Lublin 3 3524 2000r, Andoria 4cT90-1MEA 90KM
Intrall Lublin 3Mi 3524 2006r, Andoria 4cTi90-1BE 102KM


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 28 września 2018, 23:48 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 stycznia 2014, 00:34
Posty: 2073
Lokalizacja: Dobrodzień / Lubliniec
Pojazd: Nysa 521 T 1969
Myślałem nad czymś do oświetlenia czegoś bardziej "kameralnego" niż place, drogi itp. (-gdzie przecież najczęściej je spotkać można było "oryginalnie"). Wiem, że nie miały najlepszej optyki (słyszałem o tym), ale po zamknięciu kloszem można w środku wszystko wepchnąć i nie będzie podpadało. Są też dzisiaj żarówki świecące punktowo, które nie potrzebują odbłyśników/optyki reflektora. Nastawić diody świecące punktowo, zamknąć klosz i powinno "robić klimat". Nie zawsze trzeba przecież jakiegoś mega reflektora. czasem wystarczy "lampka z epoki".
No i te OUR-125 są też mniejsze od ORZ-3 czy ORZ-7, a równie historyczne i klimatyczne :wink:

Co do placów, itp. "większej przestrzeni"...
Myślałem, że w tych "trumienkach" ORZ-3kł można by wcisnąć do środka zamiast żarówki ot tak zwykły reflektor kwadratowy LEDowy. Czyli blachy "trumienki" nie miały by żadnego znaczenia pod względem optyki, a jedynie "nadawały historyczny wygląd" współczesnemu oświetleniu. Takie coś mogło by być już na zewnątrz "w plenerze" i nie rzucało by się zbytnio w oczy. Z oryginalnych rozwiązań technicznych "trumienki" wykorzystał bym tylko mocowanie do rury.

_________________
Syrena 102 1963
Nysa 521 T 1969 (Towos)
Nysa 521 R 1978 (Rolnik - dubelkabina)
Nysa 522 M 1980 (Mikrobus)
Nysa 522 T 1992 (Towos)
Ford Fiesta Focus 1996 (prototyp)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 30 września 2018, 12:25 
Miłośnik Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 29 sierpnia 2016, 22:04
Posty: 259
Pojazd: Lublin 3Mi
Nad czymś do oświetlania czegoś powiadasz. No dobra, ale weź pod uwagę to, że odbłyśnik OUR był projektowany pod lampę rtęciową - to ważne dlatego, że one świecą głównie "na boki". Natomiast zdecydowana większość żarówek LED jest projektowana do świecenia w dół. Jeśli taką żarówkę wkręcisz do OUR, to nie dość że lampa będzie niżej niż układ optyczny (rtęciówki są dość duże) to jeszcze będzie świecić głównie do przodu - tj w stronę góry oprawy. Jeśli zamkniesz to dodatkowo w kloszu, który był projektowany do dodatkowego rozsyłania światła mocno na boki (stąd te prążki) to niestety efekt będzie bardzo mizerny. Zrób sobie jakieś testy jak to będzie działać zanim sensownie zainwestujesz. Może się po prostu nie opłacać. Jeśli zależy Ci na dobrym świetle i takim starym wyglądzie oprawy, to musisz poszukać opraw OZS-70. To jest taka "krótka" OUR przeznaczona do lamp sodowych. Jak zamiast sodówki wstawisz eliptycznego metalohalogenka, to będzie miał całą masą dobrego światła w klasycznej oprawie oświetleniowej. Wiem, że OUR-125 wygląda całkiem fajne, ale z punktu widzenia jej najważniejszej funkcji, czyli świecenia - to niestety bardzo słaba oprawa.

_________________
Pozdrawiam, Tomek
Daewoo Lublin 3 3524 2000r, Andoria 4cT90-1MEA 90KM
Intrall Lublin 3Mi 3524 2006r, Andoria 4cTi90-1BE 102KM


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 30 września 2018, 13:20 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 stycznia 2014, 00:34
Posty: 2073
Lokalizacja: Dobrodzień / Lubliniec
Pojazd: Nysa 521 T 1969
Chyba nawet mam jakieś 2 sztuki tych OZS-70 (pisałem o nich wyżej jako "nowszym modelu z 1992 roku).

Co do OUR-125 to myślałem, aby oprawę żarówki skierować tak, aby żarówka LED świeciła w dół. Czyli w miejscu oryginalnej oprawy była by blacha w kształcie "L" do której była by zamocowana oprawa obrócona pod kątem 90 stopni...

Ale wpierw i tak trzeba by "skombinować gdzieś te klosze, a później myśleć nad resztą.

A czy te klosze z OZS-70 są takiej samej wielkości jak z OUR-125 ?

_________________
Syrena 102 1963
Nysa 521 T 1969 (Towos)
Nysa 521 R 1978 (Rolnik - dubelkabina)
Nysa 522 M 1980 (Mikrobus)
Nysa 522 T 1992 (Towos)
Ford Fiesta Focus 1996 (prototyp)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 30 września 2018, 19:22 
Miłośnik Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 29 sierpnia 2016, 22:04
Posty: 259
Pojazd: Lublin 3Mi
Obrócenie oprawki to dobry pomysł, ale obawiam się, że wtedy nie zmieścisz się na wysokość po zamknięciu klosza. Tam niestety jest dość mało miejsca, dlatego te oprawy lubiły mordować lampy termicznie. Z tego co mi wiadomo, to klosze z OZS-70 i OUR-125 nie są zamienne. Przede wszystkim klosz od OUR był częścią optyki, miał w sobie zintegrowaną soczewkę. Natomiast klosz od OZS był gładki bez soczewki - nie wiem jak wymiary.

_________________
Pozdrawiam, Tomek
Daewoo Lublin 3 3524 2000r, Andoria 4cT90-1MEA 90KM
Intrall Lublin 3Mi 3524 2006r, Andoria 4cTi90-1BE 102KM


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 10 października 2018, 19:53 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 stycznia 2014, 00:34
Posty: 2073
Lokalizacja: Dobrodzień / Lubliniec
Pojazd: Nysa 521 T 1969
Wziąłem dzisiaj kilka lamp OUR-125 z 1970 roku no i rozebrałem je na czynniki pierwsze.
Po wywaleniu ze środka tych blach od optyki robi się w środku całkiem sporo miejsca!
Zrobiła się pusta przestrzeń jak w ORZ-3kł ("trumience")!!!

W środku całkiem swobodnie mieści się spora kwadratowa lampa LED-owa, która nie potrzebuje żadnej dodatkowej optyki. Lampka LED - taka jaką można kupić za 30 - 50 zł i bezpośrednio przykręcić do ściany; tutaj obudowana zabytkową latarnią (pustą skorupką OUR-125 odlaną z aluminium)...

jeszcze tylko załatwić wygięte odpowiednio rurki no i te KLOSZE... :roll:


...fajnie by było oświetlić tym moją wiatę na Nyski 8)

_________________
Syrena 102 1963
Nysa 521 T 1969 (Towos)
Nysa 521 R 1978 (Rolnik - dubelkabina)
Nysa 522 M 1980 (Mikrobus)
Nysa 522 T 1992 (Towos)
Ford Fiesta Focus 1996 (prototyp)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 10 października 2018, 21:22 
Miłośnik Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 29 sierpnia 2016, 22:04
Posty: 259
Pojazd: Lublin 3Mi
Nie obraź się, ale jak wrzucisz fotki czegoś takiego na forum chłopaków od oświetlenia - to Cię zlinczują. Proponujesz zrobienie czegoś co można przyrównać tylko do przeróbki nyski na lodziarnie.....

_________________
Pozdrawiam, Tomek
Daewoo Lublin 3 3524 2000r, Andoria 4cT90-1MEA 90KM
Intrall Lublin 3Mi 3524 2006r, Andoria 4cTi90-1BE 102KM


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 10 października 2018, 21:56 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 5075
Lokalizacja: Jelenia Góra
Pojazd: Nysa 522R 1991
Oho, ciężka artyleria została tu wytoczona widzę. Ja jednak proponuję z góry, jako admin, nie dyskutować na ten temat tu bezproduktywnie. W zasadzie w ogóle nie dział na dyskusje, a i forum nie w tym temacie. To tak, aby ostudzić zapał potencjalnych dysputantów.

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 14 października 2018, 16:50 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 stycznia 2014, 00:34
Posty: 2073
Lokalizacja: Dobrodzień / Lubliniec
Pojazd: Nysa 521 T 1969
Marian pisze:
Oho, ciężka artyleria została tu wytoczona widzę. Ja jednak proponuję z góry, jako admin, nie dyskutować na ten temat tu bezproduktywnie. W zasadzie w ogóle nie dział na dyskusje, a i forum nie w tym temacie. To tak, aby ostudzić zapał potencjalnych dysputantów.



W 100% się pod tym podpisuję, co Marian napisał :wink:

Po pierwsze - wygląd zewnętrzny się prawie nie zmienia,

po drugie - przeróbka nie jest przeróbką nieodwracalną (ogranicza się do przykręcania śrubek i wkręcania czegoś zamiast czegoś)

po trzecie - i tak by trzeba było rozebrać każdą na czynniki pierwsze w celu renowacji, a w całości każda z latarń była już wrakiem ("lustra" czarne, aluminium odlewu pokryte po wierzchu białą rdzą).
Kable itd elementy też są pouszkadzane...

Więc porównanie do nieodwracalnego pocięcia rzadkiego nadwozia samochodu jest chybione

_________________
Syrena 102 1963
Nysa 521 T 1969 (Towos)
Nysa 521 R 1978 (Rolnik - dubelkabina)
Nysa 522 M 1980 (Mikrobus)
Nysa 522 T 1992 (Towos)
Ford Fiesta Focus 1996 (prototyp)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 14 października 2018, 20:16 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 lipca 2007, 00:46
Posty: 2838
Lokalizacja: Ostrów Wlkp
Po czwarte jednak trzeba założyć kłódkę :mrgreen:

Prywatnie - gdzie stare lampy mnie nieszczególnie kręcą a znam się na nich nic a nic - zostawienie samego wyglądu obudowy z jakiegoś urządzenia, wrzucając tam coś o kilka dekad nowsze -współczesne - to podobna kategoria co przywołany lodowóz.
W każdym przypadku wszystko jest odwracalne - kwestia doboru narzędzi :lol:
:wink:

_________________
Kot może zostać. Reszta - wypierdal*ć!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Ten temat jest zamknięty. Nie można w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 15 ] 
Moderatorzy: monterr07, Dziwny Mag

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 17 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
cron

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group
Theme created StylerBB.net