Dzisiaj jest 28 marca 2024, 16:32


Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Ten temat jest zamknięty. Nie można w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 85 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: 26 stycznia 2011, 00:25 
Gość Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 08 grudnia 2010, 21:11
Posty: 18
Lokalizacja: Ustka
witam szanowną brać sympatyzującą w motoryzacji rodem PRL chciałbym się dowiedzieć jak można zarejestrować przez wszystkich kochaną nysę 522 w wersji wypadowej. Na chwilę obecną zaczynam doprowadzanie jej do stanu oryginalnego ponieważ swoją przedemerytalną robotę odwalała w OSP i jest niestety czerwona. Troszkę zaniedbana mechanicznie ale oryginalna. Prosił bym o jakieś podpowiedzi jak się do tego zabrać żeby zarejestrować Ją jako zabytek :D


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 26 stycznia 2011, 18:33 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 5075
Lokalizacja: Jelenia Góra
Pojazd: Nysa 522R 1991
Zrobić ją na oryginał i starannie :D Oryginał, żeby móc zarejestrować na żółte, formalnie, a starannie, żeby nie było siary na zlocie i żeby mieć poczucie, że wszystko dobrze zrobiłes :)

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 26 stycznia 2011, 19:19 
Gość Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 08 grudnia 2010, 21:11
Posty: 18
Lokalizacja: Ustka
dzięki bardzo za podpowiedź Nyska ogólnie sama w sobie jest oryginalna poza lakierem który ktoś pomalował na oryginalny niebieski. Po sprawdzeniu w kilku miejscach widać ładny niebieski kolorek i biały pas co do wyposażenia to brakuje mi tylko oryginalnej radiostacji. Samochód od nowości ma nalatane 16600km. Był troszkę zaniedbany ( cieknący silnik ) ale już to zrobiłem. Poza zmianą lakieru nie wymaga więcej pracy. Jest tylko jeden mały problem bo jest to 89 rok.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 26 stycznia 2011, 19:29 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 5075
Lokalizacja: Jelenia Góra
Pojazd: Nysa 522R 1991
no to musisz poczekac jeszcze 3 lata, w zasadzie 4. Dopiero wtedy będziesz mógł mieć żółte blachy, chyba, że dostaniesz jakieś zaświadczenie (czy jak to sie nazywa) o unikatowości samochodu w tej wersji, to chyba można wcześniej... w przypadku milicyjnej możnaby się o coć takiego postarać.
Tylko lakier, albo aż lakier. Lepiej się do tego przyłożyć, wszystkie nierówności wyrównać, wszystkie wżery, zaczatki rdzy wyszlifować albo wyciąć i wstawić nowy kawałek blachy i zakonserwować. Tak samo profile wszystkie kratownicy nadwozia i podłogi przed lakierowaniem jeszcze dobrze usuń z nich rdzę i zakonserwuj... No i "lakier" oznacza i tak demontaż wszyskiego (wnętrze, listwy, szyby etc) więc można się pokusić o jakieś odświeżenie tych elementów, odnowienie :)

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 26 stycznia 2011, 20:13 
Gość Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 08 grudnia 2010, 21:11
Posty: 18
Lokalizacja: Ustka
jeśli chodzi o stan blacharki to samochód wygląda jakby go ktoś używał przez 1 rok elementy nie są poniszczone jedynym mankamentem są uszczelki które przy malowaniu i tak zostaną wymienione na nowe. Interesuje mnie czy ktoś wie jak do tego tematu się zabrać ze strony papierologi bo z wyszykowaniem NYSKI dam sobie radę


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 26 stycznia 2011, 20:37 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 lipca 2007, 13:03
Posty: 2604
Lokalizacja: Kołobrzeg
Pojazd: Nysa 522W, 522S,Autosan H6 ZK
Znajdź rzeczoznawcę uprawnionego do wydania opinii i stopniu zachowania i oryginalności auta (musisz mieć CO NAJMNIEJ 75 %). Po jej uzyskaniu udajesz się na przegląd wieczysty, który też może dokonać określona stacja. Rzeczoznawca założy ci tzw. białą księgę gdzie będą info wszystkie o twoim aucie.. No i znajdź też wojewódzkiego konserwatora zabytków, który wpisze twój pojazd do rejestru. Jak cos to pytaj - ja mam to z wypadową już za sobą.

_________________
nysomani wszystkich krajów-łączcie się!!!!!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 26 stycznia 2011, 20:44 
Gość Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 08 grudnia 2010, 21:11
Posty: 18
Lokalizacja: Ustka
Dzięki o to właśnie mi chodziło może orientujesz się jakie są koszty takiego zabiegu. Jeśli chodzi o stopień oryginalności to raczej nie będzie z tym problemu bo auto jest w 100 % kompletne i poza lakierem ma wszystko oryginalne. Udało mi się nawet ustalić nr rej. jaki miała jako radiowóz i z tego co się orientuję to ma zdjęcia jak śmiga po Słupsku w 1998r w oryginalnym malowaniu


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 26 stycznia 2011, 20:54 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 lipca 2007, 13:03
Posty: 2604
Lokalizacja: Kołobrzeg
Pojazd: Nysa 522W, 522S,Autosan H6 ZK
Poka to zdjęcie. Jako milicja nie miała numeru - radiowozy milicyjne nie były oznakowane, tylko policji, więc numer należy zamalować.
Koszt - najdroższy jest rzeczoznawca - od 250 zł w zwyż, bez górnej granicy. Na ile się wytargujesz tyle zapłacisz. To samowolka nie uregulowana prawem niestety. najlepiej znależć jakiś klub miłośników starych aut z twojej miejscowości lub sąsiedniej - oni znają właściwych i tanich rzeczoznawców.

_________________
nysomani wszystkich krajów-łączcie się!!!!!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 26 stycznia 2011, 21:02 
Gość Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 08 grudnia 2010, 21:11
Posty: 18
Lokalizacja: Ustka
chodziło mi o nr rej. samochód był użytkowany w Szkole Policji w Słupsku z tego co udało mi się ustalić to zdjęcia są na necie z zamieszek w Słupsku znajomi obiecali mi że poszperają w swoich szafkach i jeśli uda się im coś odnaleźć to postaram się wstawić. Co do klubu to może być problem ale w okolicy jest kilka osób które mają autka na żółtych więc postaram się z nimi porozmawiać może doradzą mi jakiegoś rzeczoznawcę. Dzięki za pomoc :)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 26 stycznia 2011, 23:08 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 lipca 2007, 00:46
Posty: 2838
Lokalizacja: Ostrów Wlkp
Opinię możesz robić już teraz. Rocznik nie jest bezwzględnym wyznacznikiem. Tu chodzi o unikatowość i szczególne znaczenie dla udokumentowania rozwoju historii motoryzacji (pozostałe dwa punkty z trzech - rocznik jest pierwszym z trzech, a między nimi jest spójnik "lub" - znaczy wystarcza uznanie jednej z tych cech żeby auto mogło dostać rzeczoną opinię i wpis do rejestru zabytków. "Uzalezniony" jesteś tylko od rzeczoznawcy - jak się będzie na temat zapatrywał).


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 13 stycznia 2014, 21:39 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2010, 20:49
Posty: 722
Lokalizacja: śląsk
Podłączę się pod ten temat. Mam ciekawą informację dla posiadaczy pojazdów specjalnych z niebieskimi kogutami.
Ostatnio robiąc przegląd wieczysty mojej Nysy, na koniec zapytałem diagnosty czy nie zna jakiegoś paragrafu na "legalne" wożenie kogutów na dachu bez obawy ich konfiskaty przez Policję. Diagnosta otworzył Kodeks Drogowy- Rozdział 1 : Warunki techniczne pojazdów Art.66 pkt 4 ust.3 (mówiący o zakazie umieszczania w pojeździe lub na nim urządzeń stanowiących obowiązkowe wyposażenie pojazdu uprzywilejowanego, wysyłających sygnały świetlne w postaci niebieskich lub czerwonych świateł błyskowych albo sygnał dźwiękowy o zmiennym tonie) oraz ust 4a , który wyraźnie określa obowiązujące zasady dla pojazdu zabytkowego (4a. Przepis ust. 4 nie dotyczy pojazdu zabytkowego – w zakresie pkt 1–3, z zastrzeżeniem, że w przypadku pkt 3 obowiązuje zakaz korzystania z tych urządzeń podczas jazdy i postoju.) A zatem jest podparcie prawne , ze "koguty" mogą stanowić wyposażenie poj. zabytkowego pod warunkiem nie korzystania z nich (co jest chyba zrozumiałe) W tej sytuacji (moim zdaniem) mając żółte blachy nie ma potrzeby stosować żadnych pokrowców.
Obrazek


http://prawkotesty.pl/?p=kodeks-drogowy&r=pojazdy

_________________
http://www.youtube.com/user/lbs5
Szukaj mnie w garażu - nie na Facebooku.

https://m.youtube.com/watch?v=wli5IT0WtXU


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 13 stycznia 2014, 22:03 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 5075
Lokalizacja: Jelenia Góra
Pojazd: Nysa 522R 1991
Tak, nie jest to dla mnie nowością, ale są jeszcze dwie kwestie:
1. Niektórzy policjanci wciąż zabierają dowód za koguty na dachu (nawet nie włączone), znam takie przypadki, tutaj metoda raczej prosta - wozić ze sobą "paragraf" ;)
2. Co z samochodami, które nie mają żółtych tablic, tzn nie są zabytkowe w rozumieniu prawa? Np. taka Nysa policyjna z 1990r. Załóżmy, że będzie miała malowanie Milicji Obywatelskiej (formacja nieistniejąca). Czy można wozić niebieskie koguty? Ja się spotkałem z opinią, ale podkreślam, nie wiem, czy to ma pokrycie w rzeczywistości: wozić koguty można, ale trzeba mieć albo pokrowce, albo nie mogą być możliwe do włączenia z miejsca kierowcy (a może i to i to). Czy ktoś przebrnął przez paragrafy w tym wypadku?

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 14 stycznia 2014, 00:28 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 lipca 2007, 00:46
Posty: 2838
Lokalizacja: Ostrów Wlkp
Jak wyżej - "nie dotyczy pojazdu zabytkowego" = jeśli pojazd jest w ewidencji konserwatora zabytków. Wtedy może sobie być zainstalowane sprawne urządzenie, tylko nie wolno go uruchamiać na drodze publicznej.

Jeśli pojazd nie jest zabytkowy (= konserwator nie ma go w ewidencji, ewentualnie rejestrze) - nie może mieć zainstalowanego takiego urządzenia. Może mieć atrapę (= nie ma to prawa zadziałać), albo być totalnie zasłonięte. Ewentualnie nie może być niebieskie i / lub czerwone.

_________________
Kot może zostać. Reszta - wypierdal*ć!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 21 sierpnia 2014, 08:29 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 lipca 2007, 13:03
Posty: 2604
Lokalizacja: Kołobrzeg
Pojazd: Nysa 522W, 522S,Autosan H6 ZK
No i stało się jasne wreszcie-bo przypadki zatrzymania z powodu koguta miałem już dwa-ale mandatu nie było i dowodu nie zabrali ani razu.

_________________
nysomani wszystkich krajów-łączcie się!!!!!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 05 września 2014, 01:20 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 lipca 2007, 13:03
Posty: 2604
Lokalizacja: Kołobrzeg
Pojazd: Nysa 522W, 522S,Autosan H6 ZK
No dobra-w tekście kodeksu drogowego z września 2014 takiego punktu 4a nie ma....
http://kodeks-drogowy.org/pojazdy/warun ... e-pojazdow

_________________
nysomani wszystkich krajów-łączcie się!!!!!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Ten temat jest zamknięty. Nie można w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 85 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna
Moderator: monterr07

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
cron

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group
Theme created StylerBB.net