Dzisiaj jest 28 marca 2024, 21:40


Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 19 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2
Autor Wiadomość
Post: 23 lipca 2018, 06:39 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 22 grudnia 2014, 17:51
Posty: 434
Lokalizacja: gdynia
zbiegusek pisze:
A nie jest tak, że bez względu na DMC zespołu pojazdów konieczne jest B+E zawsze gdy przyczepka ma DMC więcej niż lekka czyli >750kg?

No właśnie o to mi chodziło. Kiedyś lecialem osobowka + laweta nie przekraczalo Dmc 3,5t ale laweta miała powyżej Dmc 750 (misie co mnie zatrzymali z 20min sprawdzali papiery dzwonili i w sumie puscili) ;) ale dalej nie wiem czy byli nie do informowani czy wszystko było ok.

_________________
Fiat 126p 97”
Nissan Cherry 83”
Fiat 126p i 125p 82”
Fiat 126p 77”
Niewiadow n126 75”
Trabanta 601 72”
Wsk 125 58”


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 23 lipca 2018, 07:32 
Miłośnik Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 29 sierpnia 2016, 22:04
Posty: 259
Pojazd: Lublin 3Mi
Na B bez problemu można prowadzić zestaw o masie łącznej do 3,5T w dowolnej konfiguracji DMC holownika i MMC przyczepy. Także bez problemu może być np holownik 2,4T + przyczepa 1,1T, albo nawet holownik 2T i przyczepa 1,5T.

Muszą być tylko spełnione dwa dodatkowe warunki. Holownik musi móc zgonie ze swoją homologacją holować przyczepę o takiej masie (wpisu O.1 i O.2) i stosunek mas przyczepy do masy holownika musi być większy lub równy 1,33 - dla tego ostatniego przykładu 2000/1500 = 1,33

Tak swoją drogą, żeby dostać wpis B96 trzeba zdać sam (banalny) egzamin na B+E. A jak ktoś jeździ regularnie z takimi ładunkami, to lepiej od razu pełny kurs B+E przecież to w sumie nie są duże pieniądze - więc po co pakować się w ewentualne kłopoty?

_________________
Pozdrawiam, Tomek
Daewoo Lublin 3 3524 2000r, Andoria 4cT90-1MEA 90KM
Intrall Lublin 3Mi 3524 2006r, Andoria 4cTi90-1BE 102KM


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 27 lipca 2018, 20:45 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 stycznia 2014, 00:34
Posty: 2073
Lokalizacja: Dobrodzień / Lubliniec
Pojazd: Nysa 521 T 1969
Dzięki za sporą dawkę informacji i utwierdzenie mnie w przekonaniu, że mieszczę się w kryteriach parametrów tej przyczepki :wink:

Co do ceny - dodam jeszcze pikanterii faktem, że cena tej przyczepki jest zbliżona do wartości mojego Forda. (Owszem można dzisiaj kupić nawet Fiestę IV za 500zł, ale moja z racji stanu i zadbania jest warta więcej niż to by wynikało tylko z rocznika i przebiegu).
Ale dla mnie obecnie to nie problem i przeliczam taki zakup inaczej.
Ładowność takiej przyczepki jest zbliżona do np. Żuka A16B lub połowa ładowności Żuka A11B
Do tego chciałbym w Nysce/Nyskach zainstalować sobie haki na wysokości takiej, jak w Fieście, żeby przyczepka była kompatybilna z każdym autem z mojego garażu... Czy może są jakieś przeciwwskazania prawne / techniczne do tego?

Jeszcze jedno mam pytanie - w ogłoszeniu jest podane: "uchylny dyszel". Czy to znaczy, że można ją skrócić o długość dyszla? żeby mniej miejsca w garażu zajęła?
I jeszcze takie głupie pytanie - dało by się taką przyczepkę np jakoś stawiać pionowo, albo w jakiś inny sposób, żeby w garażu zajmowała jak najmniej miejsca?

_________________
Syrena 102 1963
Nysa 521 T 1969 (Towos)
Nysa 521 R 1978 (Rolnik - dubelkabina)
Nysa 522 M 1980 (Mikrobus)
Nysa 522 T 1992 (Towos)
Ford Fiesta Focus 1996 (prototyp)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 16 stycznia 2022, 11:23 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 19 maja 2019, 17:57
Posty: 48
Pojazd: Lublin 3 2.4td
Czołem ekipa
dodam 3gr. jako że ciągam sobie również przyczepkę i temat mi jest poniekąd bliski
ustalmy od tego że kierowca ma tylko kat B wtedy -
może kierować/holować pojazdem o DMC do 3,5t przyczepkę lekką tj o DMC 750kg ( np lublin 3 3,5t plus przyczepka 750kg razem 4250kg)
w przypadku cięższej przyczepy(o DMC większym od 750kg - która już wtedy MUSI posiadać hamulec) DMC zestawu pojazdów nie może przekraczać 3,5t ( np vw passat DMC ok.2000kg przyczepa z hamulcem do 1500kg)
drugie kryterium to wartości liczbowe w rubrykach O1,O2 holownika(pojazdu ciągnącego)- DMC przyczepy nie może przekraczać tych wartości.
i to chyba wyczerpuje temat holowania
co do tzw. uchylnego dyszla - polega to na tym że dyszel jest zamocowany pod skrzynią wahliwie od przodu spięty( z możliwością rozpięcia) i w teorii umożliwia to łatwiejszy rozładunek zawartości skrzyni poprzez odpięcia spinek i skrzynia odchyla się do tyłu tworząc pochylnię dodam filmik przykładowy z neta pod spodem
https://www.youtube.com/watch?v=WeSfpY-5DFs


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 19 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2
Moderator: monterr07

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group
Theme created StylerBB.net