Dzisiaj jest 28 marca 2024, 21:44


Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2
Autor Wiadomość
Post: 07 marca 2020, 18:57 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 29 stycznia 2018, 09:40
Posty: 170
Pojazd: Żuk 82
Szwajcarzy mając kilka aut płacą OC za najdroższe, mają jeden komplet tablic. Chcą jechać czerwonym zakładają czerwonemu tablice, mają ochotę na białego, to cyk blachy na niego.

W Anglii OC jest droższe czasem niż budżetowy samochód:/


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 07 marca 2020, 19:52 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 lipca 2007, 00:46
Posty: 2838
Lokalizacja: Ostrów Wlkp
Dodatkowo w UK masz OC, owszem, na kierowcę, ale ze wksazaniem, na który pojazd. I jeśli tylko poruszasz się prywatnie więcej, niż jednym, to każdy z tych pojazdów musisz w ubezpieczeniu zgłosić - i jest to dodatkowy koszt.
Jeśli ktoś jeździ zawsze tylko swoim jednym pojazdem - to luz. Ale dla takiej osoby to żadna w prkatyce róznica.
Jeśli zaś ktoś jeździ na zmianę kilkoma autami (taty, cioci, wujka, dziadka)... to już szedłby w spore koszty. Nie mowiac o jakimś wspólnym wyjeździe paczki znajomych - nie ma mowy o legalnym zmienianiu się za kółkiem. Także w polskich realiach akrat jestem zwolennikiem obecnego modelu. Tym bardziej, że nikt nikomu nie każe dawać swojego auta innemu kierowcy :wink:

W kwestii jednej tablicy na kilka aut - jak najbardzije można. Byle nie jako panaceum i "nowy lepszy ład", tylko jako opcję.
Generalnie w kwestii rodzajów / sposobu rejestracji pojazdów - to moim zdaniem najsensowniejszy jest model niemiecki - i tu akurat nie ma co na nowo wymyślac prochu 8)

A w dotychczasowej polskiej "skamielinie" w tych kwestiach - cieszy każde choć trochę usprawniajace, rozwiązanie - i tego trzymać się trzeba :D :)

_________________
Kot może zostać. Reszta - wypierdal*ć!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 07 marca 2020, 22:20 
Miłośnik Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 26 października 2018, 14:28
Posty: 205
Pojazd: Żuk "Strażak" 1984
No miałem niepełną wiedzę odnośnie UK. A jak wygląda model niemiecki z tablicami?


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 08 marca 2020, 03:18 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 lipca 2007, 00:46
Posty: 2838
Lokalizacja: Ostrów Wlkp
To parę ogólnych "ciekawostek" - troche uproszczając, ale oddajac istote sprawy.

Podstawowy rodzaj rejestracji pojazdu jest taki, jak u nas - numer rejestracyjny na pojazd, skojarzony z właścicielem. Różnica jest taka, że można pojazd wyrejestrować "tak po prostu" - wycofać z ruchu. Jedyny warunek, w sumie oczywisty, to że nie może wtedy znajdować się na drodze publicznej. Można zarejestrować ponownie, o ile tylko spełnia aktualne wymogi techniczne i przejdzie pozytywnie badanie techniczne.

Jest rejestracja, nazwijmy ją, "okresowa". Coś jak zwykła, ale z okreśłeniem okresu w roku, kiedy pojazd jest użytkowany - jako właściciel deklaruję, że jeżdżę danym pojazdem od np kwietnia do września. Ta informacja znjaduje sie także na tablicy rejestracyjnej, a wszystkie opłaty / ubezpieczenia naliczane sa proporcjonalnie do okresu użytkowania. Jest to popularna forma do rejestrowania np. kabrioletów czy przyczep kempingowych oraz motocykli.

Jestem dilerem samochodowym / prowadzę warsztat - mogę wykupic tablice "dilerskie", które przekładam z pojazdu na pojazd - na jazdy próbne. Dowód rejestracyjny to książka, do której wpisuję, jakim pojazdem i kiedy jeździłem - byle jednym w danym czasie. Róznica względem polskich realiów jest taka, że jeżdzę autem klienta na swoją (warsztatu) odpowiedzialność i swoje ubezpieczenie.

Odmianą dilerskich są tablice dla kolekcjonera (osoby prywatnej). Mam kilka aut, ale jeżdżę nimi tylko i wyłącznie sam, na zmianę. Zamawiam odpwoiednie tablice, które zakładam na auto, którym w danej chwii jeżdżę - zasada jak z dilerskimi.

Sa tablice dla pojazdów historycznych - jest tam kryterium wieku pojazdu (bodajże 30 lat) i uznanie stopnia oryginalności. Zwykle ubezpieczenie dzieki takim tablicom jest znacznie niższe, niż na zwykłych.
Od niedawna tablice dla pojazdów historycznych wystęþują tez w wersji "okresowej".

Są tablice dla pojazdów zwolnionych z podatku cyz opłat drogowych - w praktyce dotyczy to najczęsciej ciezkich pojazdów używanych tylko lokalnie, np w rolnictwie.

Sa tablice tymczasowe w wersji na kraj i na eksport.

Prawie każdy rodzaj tablicy może być wykonany w każdym przewidzianym rozmierze (np. zwykłe, dilerskie czy historyczne mogą miec rozmiar "standardowy", zmniejsozny - dopasowany do ilości znaków lub "amerykański").

_________________
Kot może zostać. Reszta - wypierdal*ć!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 15 kwietnia 2020, 09:12 
Miłośnik Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 26 października 2018, 14:28
Posty: 205
Pojazd: Żuk "Strażak" 1984
roosman pisze:
Wchodzi duża nowelizacja w której:
1 - Likwidowane są karty pojazdu,
2 - likwidowana jest najlejka na szybę,
3 - wprowadzana jest możliwość pozostawienia tablic rejstracyjnych na których pojazd kupiliśmy (pod warunkiem że z polski) i tu znowu coś na korzyść miłośników staroci - legislator zapomniał o czarnych blachach :))))))) Więc mogą zostać czarne :))))) - muszę jeszcze dokładnie przeczytać całość jak wejdzie ponieważ jest kilka aktów prawnych które się do tego odnosi, ale tak na szybko - chyba mam rację :)
4 - NAJCIEKAWSZE, czasowe wycofanie z użytkowania dotychczas było możliwe wyłacznie dla samochodów ciężarowych i przyczep o dopuszczalnej masie całkowitej od 3,5t, ciągników samochodowych, pojazdów specjalnych i autobusów (art 78a.2 ustawy Prawo o ruchu drogowym). Nowelizacja rozszerza powyższy katalog o następującą pozycję: "samochody osobowe - w związku z koniecznością wykonania naprawy pojazdu wynikającej z uszkodzenia zasadniczych elementów nośnych konstrukcji" - po przez "konieczność" legislator rozumie przypadki opisane w art. 81 ust 11 pkt 1 litera b (czyli po wypadku) i pkt 6 ( czyli; "w czasie badania technicznego stwierdzono ślady uszkodzeń lub naruszenie elementów nośnych konstrukcji pojazdu, mogących stwarzać zagrożenie dla bezpieczeństwa ruchu drogowego;").
Powyższe wycofanie następuje na wniosek właściciela pojazdu (oczywiście z klauzlą o odpowiedzialności karnej za składanie fałszywych zeznań). Minusy są dwa - pierwszy, wycofanie na max 12 m-cy bez możliwości przełużenia. Drugi - od jednego wycofania do drugiego nie może upłynąć mniej niż 3 lata.
Plus do tego trochę zmian w funkcjonowaniu CEPIKu, wyrejestrowanie z automatu po zezłomowaniu, elektronika podczas rejestracji (składanie wniosków), np - jeżeli zostajemy przy tych samych tablicach i rejestrujemy zdalnie, to WK może nam DR wysłać pocztą na nasz koszt. Sporo tego wchodzi.


Ciąg dalszy prac nad powyższą nowelizacjią -i niestety czarne blachy nie przejdą przy rejestracji. Tak jak pisałem, nowelizacja wskazuje możliwość rejestracji pojazdu na nowego właściciela i pozostawienie dotychczasowych tablic rejestracyjnych - ale w stosunku do zapisu który był proponowany w momencie jak pisałem poprzednią wiadomość, zaszły pewne zmiany i teraz brzmi on tak:
„1a.Składający wniosek o rejestrację pojazdu może wnioskować o zachowanie dotychczasowego numeru rejestracyjnego, w tym tablic (tablicy) rejestracyjnych, jeżeli pojazd był już zarejestrowany na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej i posiada tablice (tablicę) zgodne z przepisami wydanymi na podstawie art. 76 ust. 1 pkt 1 lit. a oraz utrzymane w należytym stanie i czytelne. W takim przypadku starosta, dokonując rejestracji pojazdu, wydaje decyzję o rejestracji pojazdu i dowód rejestracyjny oraz dokonuje legalizacji dotychczasowych tablic (tablicy) rejestracyjnych. Jeżeli tablice (tablica) rejestracyjne nie są zgodne z przepisami wydanymi na podstawie art. 76 ust. 1 pkt 1 lit. a albo nie są utrzymane w należytym stanie, albo nie są czytelne, stosuje się przepis ust. 1."
w odnosniku 76.1.1.a - mową o wzorach tablic - więz zawarto odnisienie w którym wskazano wyraźnie, że można pozostawić tablice tylko jeżeli są one zgodne z nowym wzorem - szkoda że legislator sie ogarnął, bo była by niezła luka.

Chyba też wycofują sie rakiem z zabierania prawka po przekroczeniu predkości o 50 poza obszarem zabudowanym. Przy poprzedniej propozycji zapisów była jakaś niejasna wzmianka, na zazsadzie oznaczenia ideii do dalszego dopracyzowania, a teraz całkiem zniaknęła - jak się komuś będzie chciało czytać to wrzucam też - Za co nam Pan Policjant zabierze prawko na drodze:
„Art. 135. 1.
Policjant:
1)zatrzyma wydane w kraju prawo jazdy za pokwitowaniem w przypadku:
a)uzasadnionego podejrzenia, że kierujący znajduje się w stanie nietrzeźwości lub w stanie po użyciu alkoholu albo środka działającego podobnie do alkoholu,
b)gdy upłynął termin ważności prawa jazdy,
c)przekroczenia przez kierującego pojazdem liczby 24 punktów za naruszenie przepisów ruchu drogowego w okresie 5 lat od wydania skierowania na kurs reedukacyjny, o którym mowa w art. 99 ust. 1 pkt 4 lit. a ustawy z dnia 5 stycznia 2011 r. o kierujących pojazdami,
d)przekroczenia przez kierującego pojazdem w okresie 1 roku od dnia wydania po raz pierwszy prawa jazdy liczby 20 punktów za naruszenie przepisów ruchu drogowego lub stwierdzenia, na podstawie prawomocnych rozstrzygnięć, że w okresie 2 lat od dnia wydania po raz pierwszy prawa jazdy popełnił on przestępstwo przeciwko bezpieczeństwu w komunikacji lub trzy wykroczenia określone w art. 86 § 1 lub 2, art. 87 § 1, art. 92a w przypadku przekroczenia dopuszczalnej prędkości o ponad 30 km/h lub art. 98 ustawy z dnia 20 maja 1971 r.
– Kodeks wykroczeń (Dz. U. z 2019 r. poz. 821 i 1238 oraz z 2020 r. poz. 568),
e)stwierdzenia braku dokumentu, o którym mowa w art. 38 pkt 3a lub 4a, lub prowadzenia pojazdu niewyposażonego w blokadę alkoholową w przypadku, o którym mowa w art. 13 ust. 5 pkt 7 ustawy z dnia 5 stycznia 2011 r. o kierujących pojazdami,
f)popełnienia w okresie próbnym, o którym mowa w art. 91 ustawy z dnia 5 stycznia 2011 r. o kierujących pojazdami, trzech wykroczeń przeciwko bezpieczeństwu w komunikacji lub jednego przestępstwa przeciwko bezpieczeństwu w komunikacji;
2) zatrzyma wydane w kraju prawo jazdy za pokwitowaniem w przypadku ujawnienia czynu polegającego na:
a) kierowaniu pojazdem z prędkością przekraczającą dopuszczalną o więcej niż 50km/h na obszarze zabudowanym lub
b)przewożeniu osób w liczbie przekraczającej liczbę miejsc określoną w dowodzie rejestracyjnym (pozwoleniu czasowym) lub wynikającą z konstrukcyjnego przeznaczenia pojazdu niepodlegającego rejestracji; przepis nie dotyczy przewozu osób autobusem w publicznym transporcie zbiorowym w gminnych, powiatowych i wojewódzkich przewozach pasażerskich w rozumieniu ustawy z dnia 16 grudnia 2010 r. o publicznym transporcie zbiorowym (Dz. U. z 2019 r. poz. 2475 i 2493 oraz z 2020 r. poz. 400 i 462), o ile w pojeździe przewidziane są miejsca stojące;
3)może zatrzymać wydane w kraju prawo jazdy za pokwitowaniem w przypadku uzasadnionego podejrzenia, że kierowca popełnił przestępstwo lub wykroczenie, za które może być orzeczony zakaz prowadzenia pojazdów.
2.Przepisu ust. 1 pkt 2 lit. b nie stosuje się, jeżeli liczba przewożonych osób w sposób, o którym mowa w tym przepisie, nie przekracza:
1)5 – w przypadku przewożenia ich autobusem;
2)2 – w przypadku przewożenia ich samochodem osobowym, samochodem ciężarowym lub w przyczepie ciągniętej przez ciągnik rolniczy lub pojazd wolnobieżny.
3.Przepisu ust. 1 pkt 2 nie stosuje się, jeżeli kierujący pojazdem dopuścił się naruszenia, o którym mowa w tym przepisie, działając w celu uchylenia bezpośredniego niebezpieczeństwa grożącego dobru chronionemu prawem, jeżeli niebezpieczeństwa tego nie można było uniknąć inaczej, a poświęcone dobro w postaci bezpieczeństwa na drodze przedstawiało wartość niższą od dobra ratowanego."


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 27 sierpnia 2020, 12:01 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 26 listopada 2016, 20:23
Posty: 593
Pojazd: tarpan239
https://niezalezna.pl/348514-wazna-usta ... y-kierowca

wchodzi w życie nowelizacja prawa o ruchu drogowym.

w artykule prasowym wytłuszczono taki nowy zapis, którego nie rozumiem

"Zniesiony będzie obowiązek przedkładania do rejestracji pojazdu dowodu własności, jeżeli od ostatniej rejestracji pojazdu nie nastąpiła zmiana w zakresie jego własności"

Jeśli pojazd jest zarejestrowany to po co go rejestrować drugi raz?


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 27 sierpnia 2020, 14:11 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 lipca 2007, 00:46
Posty: 2838
Lokalizacja: Ostrów Wlkp
Może należy to rozpatrywac w kontekscie tego:
Nowela umożliwia też rejestrację pojazdu lub czasową rejestrację pojazdu w miejscu czasowego zamieszkania właściciela pojazdu. Ponadto wprowadza możliwość czasowej rejestracji pojazdu także przez starostę właściwego dla miejsca zakupu lub odbioru pojazdu. - ? Rejestrujesz gdzie bądź, a potem uznajesz, że jednak chcesz tablice lokalne? :wink: Zgaduję w sumie.

_________________
Kot może zostać. Reszta - wypierdal*ć!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 27 sierpnia 2020, 18:59 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 26 listopada 2016, 20:23
Posty: 593
Pojazd: tarpan239
najciekawsze , że "miejsce czasowego zamieszkania" nie jest równoznaczne z miejscem czasowego zameldowania. Czyli rzeczywiście auto chyba będzie można rejestrować w dowolnym urzędzie 8) :wink: :roll:


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2
Moderator: monterr07

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group
Theme created StylerBB.net