Dzisiaj jest 18 listopada 2018, 03:40


Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 32 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3  Następna
Autor Wiadomość
Post: 07 kwietnia 2017, 20:05 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 lipca 2007, 00:46
Posty: 2493
Lokalizacja: Ostrów Wlkp
Wydra pisze:
(...)
Tak więc pacjent to żuk pożarniczy z odpowiednim wpisem w dowodzie, ale rozbrojony z rzeczy pożarniczych. (...)

Czyli - według stanu faktycznego - już nie pożarniczy. To odrobinę zmienia postać rzeczy - a nie wspomniałeś o tym wcześniej. 8)

P.S. Trochę nam sie tu watek rozjeżdża, bo omawiamy równolegle dwie sprawy.

Kwestia oznaczeń - zwłaszcza numerów taktycznych i napisu "Straż" - tu jest tak, jak napisał Wiesław. Te powinny zostać usunięte w chwili sprzedaży pojazdu w prywtane ręce.

Kwestia wyposażenia pojazdu i zakwalifikowania go jako "specjalny" - to kwestia konstrukcji pojazdu i jego wyposażenia. Dopóki w tym zakresie nie ma zmian, pojazd jest specjalny.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 07 kwietnia 2017, 21:54 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 marca 2009, 23:42
Posty: 961
Lokalizacja: Warszawa
Pojazd: Lublin 3, Polonez Kombi
Z tego co pamiętam, to specjalny =/= pożarniczy

Pojazd może być (a może kiedyś mógł być) jako specjalny ze względu na nietypowe dostosowanie czyli niejako wskazanie, że nie służy on jako dupowóz z domu do biura i z powrotem.

_________________
Polecam Enkol - Społeczne archiwum transportu szynowego


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 08 kwietnia 2017, 06:00 
Miłośnik Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 22 lutego 2014, 10:15
Posty: 253
No to teraz pytanie prawno-filozoficzne gdzie jest granica oraz czy diagnosta powinien sie bawic w sprawdzanie wyposazenia wewnatrz.
Powiedzialem, ze moge zamontowac sygnaly oraz bagaznik bo to nie problem. No do bagażnika trzeba miec pomoc. Ale tu chodzi o sposob wykozystania, nie sluzy w strazy wiec nie jest strazacki.
Wewnatrz, uklad ławki, regaly, uchwyty, deska czy belma sa na swoim miejscu.
Na zewnatrz ma jeszcze stare, malowane numery bojowe.
Numery z ostatniego przydzialu (takiego okreslenia uzyl znajomy strazak wobec tych numerow) byly klejone wiec je zdjalem.

Inna sprawa, ze chcac dodac mu jedno miejsce wiecej musialbym przeprowadzic akcje na OSKP.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 08 kwietnia 2017, 08:28 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 marca 2009, 23:42
Posty: 961
Lokalizacja: Warszawa
Pojazd: Lublin 3, Polonez Kombi
Ja się "czepiam" słów, bo lubię :)
W dowodzie masz spisane "specjalny" czy "strażacki"? Jeśli nie jest wpisane wprost "strażacki" to przecież nie musi jeździć w straży tylko może być specjalny do innych celów... np. specjalny jako okazowy :)

_________________
Polecam Enkol - Społeczne archiwum transportu szynowego


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 08 kwietnia 2017, 09:09 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 4719
Lokalizacja: Jelenia Góra/Wrocław
Pojazd: Nysa 522T 1990
Ściślej rzecz ujmując, wg art. 2. prawa o ruchu drogowym:
Cytuj:
36) ,,pojazd specjalny" - pojazd samochodowy lub przyczepę przeznaczone do wykonywania specjalnej funkcji, która powoduje konieczność dostosowania nadwozia lub posiadania specjalnego wyposażenia; w pojeździe tym mogą być przewożone osoby i rzeczy związane z wykonywaniem tej funkcji;

37) pojazd używany do celów specjalnych - pojazd samochodowy przystosowany w sposób szczególny do przewozu osób lub ładunków, używany przez Siły Zbrojne Rzeczypospolitej Polskiej, Policję, Agencję Bezpieczeństwa Wewnętrznego, Agencję Wywiadu, Służbę Kontrwywiadu Wojskowego, Służbę Wywiadu Wojskowego, Centralne Biuro Antykorupcyjne, Straż Graniczną, kontrolę skarbową, Służbę Celną, jednostki ochrony przeciwpożarowej. Inspekcję Transportu Drogowego i Służbę Więzienną;

38) ,,pojazd uprzywilejowany" - pojazd wysyłający sygnały świetlne w postaci niebieskich świateł błyskowych i jednocześnie sygnały dźwiękowe o zmiennym tonie, jadący z włączonymi światłami mijania lub drogowymi; określenie to obejmuje również pojazdy jadące w kolumnie, na której początku i na końcu znajdują się pojazdy uprzywilejowane wysyłające dodatkowo sygnały świetlne w postaci czerwonego światła błyskowego;

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 08 kwietnia 2017, 09:54 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 29 sierpnia 2016, 22:04
Posty: 168
Pojazd: Lublin 3Mi
Kolego pokaż nam skan dowodu rejestracyjnego, bo wbrew pozorom tutaj semantyka ma znaczenie. Co tam dokładnie jest napisane? Dopiero jak pokażesz nam DR, to powiemy Ci czy diagnosta miał prawo się doczepić. Pamiętaj, że diagnosta sprawdza stan faktyczny ze stanem z dowodu rejestracyjnego i jeśli on się nie zgadza, ma prawo nie udzielić przeglądu. Najprostszy przykład to przegląd ze zdemontowanymi niektórymi siedzeniami. Oczywiście są diagności i diagności...

_________________
Pozdrawiam, Tomek
Daewoo Lublin 3 3524 2000r, Andoria 4cT90-1MEA 90KM
Intrall Lublin 3Mi 3524 2006r, Andoria 4cTi90-1BE 102KM


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 08 kwietnia 2017, 16:37 
Miłośnik Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 22 lutego 2014, 10:15
Posty: 253
Mysle, ze mam standardowy wpis.
Rodzaj: pojazd specjalny,
Przeznaczenie: pozarniczy.
Uznanie np. Braku kogutow na dach za brak dyskfalifikujacy moge zrozumiec.
Nie rozumiem odniesienia do pytania czy auto jest uzywane w osp.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 08 kwietnia 2017, 17:47 
Miłośnik Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 26 listopada 2016, 20:23
Posty: 317
Pojazd: tarpan239
Wydra pisze:
Mysle, ze mam standardowy wpis.
Rodzaj: pojazd specjalny,
Przeznaczenie: pozarniczy.
Uznanie np. Braku kogutow na dach za brak dyskfalifikujacy moge zrozumiec.
(...)



a ja nie bardzo - przecież pojazd specjalny wcale nie musi być pojazdem uprzywilejowanym więc kwestia kogutów też jest dyskusyjna.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 08 kwietnia 2017, 17:55 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 29 sierpnia 2016, 22:04
Posty: 168
Pojazd: Lublin 3Mi
No to teraz jeszcze zerknij do ustawy co musi posiadać lub jak musi zostać oznaczony taki pojazd, żeby spełniał aktualne wymagania odnośnie samochodów specjalnych, pożarniczych. Skoro twój ich nie spełniał, to IMO diagnosta legalnie odwalił przegląd :(

PS. Sprawa kogutów to zupełnie inna para kaloszy. Za ich brak również całkiem legalnie mogłeś nie dostać przeglądu.

_________________
Pozdrawiam, Tomek
Daewoo Lublin 3 3524 2000r, Andoria 4cT90-1MEA 90KM
Intrall Lublin 3Mi 3524 2006r, Andoria 4cTi90-1BE 102KM


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 08 kwietnia 2017, 18:04 
Miłośnik Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 26 listopada 2016, 20:23
Posty: 317
Pojazd: tarpan239
tstiller pisze:
(...) żeby spełniał aktualne wymagania odnośnie samochodów specjalnych, pożarniczych. Skoro twój ich nie spełniał, to IMO diagnosta legalnie odwalił przegląd :(

PS. Sprawa kogutów to zupełnie inna para kaloszy. Za ich brak również całkiem legalnie mogłeś nie dostać przeglądu.



wydaje mi się, że żuk nie musi spełniać wymogów aktualnych a te które obowiązywały w czasie kiedy powstawał i był wprowadzany do służby; co do kogutów to prośba o rozwinięcie tematu bo chyba jest tak jak napisałem :wink:


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 08 kwietnia 2017, 18:30 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 29 sierpnia 2016, 22:04
Posty: 168
Pojazd: Lublin 3Mi
Ano właśnie nie byłbym taki pewien. Trzeba faktycznie zerknąć do ustawy. Tym niemniej taka podstawa, jaką jest oznaczenie, wydaje się tutaj kluczowa - myślisz, że w starych wymogach nie było informacji o tym, że na pożarniczym ma być napisane straż?

Ja już raz przechodziłem procedurę dostosowania (w tym przypadku Lublina) do wymogów ustawy o VAT i wiem jaki to jest horror. Także samochody specjalne mogą się rządzić swoimi prawami.

_________________
Pozdrawiam, Tomek
Daewoo Lublin 3 3524 2000r, Andoria 4cT90-1MEA 90KM
Intrall Lublin 3Mi 3524 2006r, Andoria 4cTi90-1BE 102KM


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 08 kwietnia 2017, 18:49 
Miłośnik Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 22 lutego 2014, 10:15
Posty: 253
Mamy na forum kilka specjalnych pożarniczych i dotychczas nikt nie zgłaszał żeby doagnosta wymagał dostosowania do współczesnych przepisów jakie by one nie były.
Zakładam też, że nie każdy ma opinię tzw. zabytkowym charakterze czy żółte blachy.

Przekopałem różne wątki dotyczące przegladów aut odkupionych od różnych służb i nigdzie nie ma jednoznacznej opdowiedzi.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 08 kwietnia 2017, 19:23 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 lipca 2007, 00:46
Posty: 2493
Lokalizacja: Ostrów Wlkp
To jeszcze raz, i po kolei.

Pojazd specjalny pożarniczy - ma określone wyposażenie, przeznaczenie - i właśnie dlatego jest "specjalny" (na takiej samej zasadzie, jak ambulans sanitarny, jak pojazd do przewozu wartości pienieżnych, jak pomoc drogowa itp.).

I teraz - jeśli pojechałeś na przegląd "gołym" autem, w którym nie zostało już nic "specjalnego" - diagnosta ma prawo Cię "wygonić" i nakazać zmianę przeznaczenia / typu pojazdu - ponieważ stan faktyczny, który widzi, nie odpowiada stanowi wg dowodu rejestracyjnego.

Z kolei ubieranie tego w słowa, że osoba fizyczna nie może być właścicielem takiego pojazdu - to akurat bzdura. Nie ma zakazu posiadania przez osoby fizyczne pojazdów specjalnych. Zresztą - formalnie to ta sama grupa, co wspomniane sanitarki, pomoce drogowe itp.

Oddzielną sprawą jest status pojazdu uprzywilejowanego i uprawnień do jego kierowania. Jeśli w dowodzie rejestracyjnym jako właściciel figuruje już (tylko) osoba fizyczna (bez użytkownika np w postaci OSP) to osoba taka (zwykle) nie ma uprawnień do kierowania pojazdem uprzywilejowanym i, co za tym idzie, nie może mieć zainstalowanych w pojeździe urządzeń wysyłających sygnał dźwiękowy o zmiennym tonie ani urządzeń wysyłających niebieski sygnał świetlny. W praktyce to, czy wystarczy założyć pokrowce / wyjąć żarówki / rozłączyć przewody / fizycznie zdemontować urządzenia - zależy już od zdrowego rozsądku diagnosty.*

* Tu pewien "knyf" - dopóki w dowodzie rej. figuruje jako właściciel jakiś urząd, jednostka straży czy podobne "coś" - to jeśli koguty i syrena nie są "zdemontowane" - muszą być sprawne i podlegają sprawdzeniu w trakcie badania.

Pojazd specjalny - to kwestia jego konstrukcji i wyposażenia.
Pojazd uprzywilejowany - to kwestia zależna od przeznaczenia, nie od konstrukcji samej w sobie.
Właściciel - to kolejna, niezależna sprawa.

W praktyce w tego typu sytuacji najprościej jest posiadać pojazd zabytkowy.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 08 kwietnia 2017, 19:51 
Miłośnik Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 22 lutego 2014, 10:15
Posty: 253
Zgodzę się. Z golasem, który z zwenątrz nie miał widocznych elementów służących do przewozu wyposażenia postąpił prawidłowo.

z dalszą częścią jednak spróbowałbym pójść dalej.

Marian pisze:
Ściślej rzecz ujmując, wg art. 2. prawa o ruchu drogowym:
Cytuj:
36) ,,pojazd specjalny" - pojazd samochodowy lub przyczepę przeznaczone do wykonywania specjalnej funkcji, która powoduje konieczność dostosowania nadwozia lub posiadania specjalnego wyposażenia; w pojeździe tym mogą być przewożone osoby i rzeczy związane z wykonywaniem tej funkcji;

Idąc za semantyką i przytoczonym fragmentem trzebaby wybadać czym jest "specjalne wyposażenie" oraz "rzeczy związane z wykonywaniem tej funkcji".
Bo chyba można by powiedzieć, że żuk pożarniczy bez motopompy, drabiny, czy węży na pokładzie nadal jest przystosowany do ich przewożenia.
Oraz "w pojeździe tym mogą być przewożone osoby i rzeczy związane z wykonywaniem tej funkcji" nie oznacza, że muszą być przewożone.
Tj. Tak jak nie muszę mieć tam non stop strażaka tak nie musze mieć non stop pełnego wyposażenia.
Przystosowanie tj. wszystkie uchwyty, instalacje, podział przestrzeni oraz cechy tj. znaki napisy czy w końcu sygnały świetlne pozostają bez zmian.
Bo idąc w drugą stronę diagnosta powinien sprawdzić obecność wszelkich sprzętów, które były wyposażeniem fabrycznym.
I tu chyba trzeba by postarać się o dobrą analizę i interpretację ;)

W moim wypadku rozważam interwencję OSKP i zmianę wpisu.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 10 kwietnia 2017, 00:37 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 marca 2009, 23:42
Posty: 961
Lokalizacja: Warszawa
Pojazd: Lublin 3, Polonez Kombi
Wydra pisze:
... powinien sprawdzić obecność wszelkich sprzętów, które były wyposażeniem fabrycznym....


Oraz przeprowadzić apel dla regulaminowej ekipy strażaków, który winni w pełnym umundurowaniu zasiadać w regulaminowych miejscach bojowych :)

_________________
Polecam Enkol - Społeczne archiwum transportu szynowego


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 32 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3  Następna
Moderator: monterr07

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group
Theme created StylerBB.net