Dzisiaj jest 28 marca 2024, 10:07


Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
Post: 15 maja 2016, 07:08 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 stycznia 2010, 12:12
Posty: 2835
Lokalizacja: EU
w Niemczech dzwoni sie do rzeczoznawcy , gosciu sie pyta jakie to auto nastepnie siada i studiuje wszystko o tym samochodzie , przyjedzie do wlasciciela pojazdu i wie juz tak naprawde wszystko , i moze powiedziec co jest nieorginalne !!! To co widze nieraz w Polsce to mieszanina róznych modeli w jednym , np. takie przeróbki w Zuku na hamulce tarczowe to jest niedopuszczalne zeby taki pojazd dostal uznanie unikatowego , tak samo jezeli ktos kladzie plyte wodoszczelna zamiast desek na podloge , tego kiedys niebylo wiec niepasuje to do wyprodukowanego w 19 ....... auta . Unikatem jest odbudowany oldtimer / samochód który sie wzoruje na orginale , wiadomo ze np. wykladzina w srodku niebedzie 100% orginalna , bo to towar nieosiagalny , i rzeczoznawca tez niebedzie sie do tego czepiac , ale jakies podstawowe wymagania sa potrzebne zeby mozna cos konkretnego ocenic :wink:

_________________
FSD - NYSA SERVICE (POLMO)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 15 maja 2016, 08:38 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 marca 2009, 23:42
Posty: 981
Lokalizacja: Warszawa
Pojazd: Lublin 3, Polonez Kombi
Z drugiej strony bywają pojazdy unikatowe które niesposób zostawić w 100% w oryginale.
Prosty przykład - nawet gdyby oryginalny Star 660M2 w wersji PapaMobile został zachowany, to przecież ten pojazd powstał na jedną okazję i w dużym pośpiechu - tam np. praktycznie nie istaniała ochrona antykorozyjna nadwozia. Nie był przewidziany sensownego dostęp do serwisowania akumulatora.
Zatem ten pojazd i tak musiał by mieć swój zasób odstępstw od oryginału, aby uchować go dla przyszłych pokoleń.

_________________
Polecam Enkol - Społeczne archiwum transportu szynowego


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 15 maja 2016, 09:38 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 grudnia 2013, 09:31
Posty: 779
Lokalizacja: Zator
Pojazd: Żuk A15 1970
nysanek pisze:
[...] To co widze nieraz w Polsce to mieszanina róznych modeli w jednym , np. takie przeróbki w Zuku na hamulce tarczowe to jest niedopuszczalne zeby taki pojazd dostal uznanie unikatowego , tak samo jezeli ktos kladzie plyte wodoszczelna zamiast desek na podloge , tego kiedys niebylo wiec niepasuje to do wyprodukowanego w 19 ....... auta . Unikatem jest [...]


Za słownikiem języka polskiego:

unikat
1. rzecz jedyna w swoim rodzaju, jedyny egzemplarz, okaz;
2. osobliwość, rzadkość

Czyli im więcej odchyłek od oryginału tym większa unikatowość ;) Co jest unikatowego w seryjnym samochodzie, którego powstało np 500 tysięcy? - rzeczoznawcy wiedzą co robią :)

_________________
http://drewniany.wixsite.com/prl-auto-moto-mania


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 15 maja 2016, 10:17 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 stycznia 2010, 12:12
Posty: 2835
Lokalizacja: EU
"zadko spotykany w dzisiejszych czasach samochód w orginalnym stanie " nawet jak byl wyprodukowany w ilosci 500 tys. lub wiecej, jezeli przetrwal 30 lat byl remontowany z zachowanym orginalnym stanem to jest juz cos :wink: czas robi swoje dla kazdego pojazdu wiadomo , czy jest uzywany czy stoi dlugie lata.

_________________
FSD - NYSA SERVICE (POLMO)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 15 maja 2016, 11:33 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 5075
Lokalizacja: Jelenia Góra
Pojazd: Nysa 522R 1991
Tomek, tylko nie mieszaj tutaj z sytuacją w Niemczech :) Bo ludzie się pogubią. Piszemy o tym, jak jest w Polsce, a że jest, jak jest - ma to swoje wady i zalety, ale nie mieszajmy do tego sytuacji w innych krajach świata, bo nikt już nie będize wiedział, o co chodzi :D
Poza tym JAK OBIEKTYWNIE wycenić owe 75% oryginalności? Czy inna tapicerka już wykracza poza ten limit? Czy może dopiero rzemieślnicze wyroby typu lampy, wskaźniki itd? A jak trzeba pewne elementy dorabiać?
Jak pisałem, to jest śliski temat i w miarę rozsądku należy korzystać z tego, że "prawo" w tej branży jest dość liberalne, a z drugiej trzeba mieć odrobinę przyzwoitości i nie przeginać pały. :)

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 15 maja 2016, 12:35 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 stycznia 2010, 12:12
Posty: 2835
Lokalizacja: EU
co to za ocena kiedy auto klasyczne ma tuning i dostaje blachy historyczne , to tak jak bym w zawodach enduro skracal kurs , a inni jechali wedlug wyznaczonego kursu :? . Jakies wzorowanie nawet na innych krajach powinno byc zeby ocena byla ok.

_________________
FSD - NYSA SERVICE (POLMO)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 15 maja 2016, 14:24 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 lipca 2007, 00:46
Posty: 2838
Lokalizacja: Ostrów Wlkp
Tomuś... A jeśli czasami to jedyny sposób na zarejestrowanie pojazdu?
Ponadto, "żółte blachy" w PL sa dl apojazdów: historycznych / zabytkowych oraz unikatowych oraz kolekcjonerskich oraz dokumentujących dawną technologię - 4 różne grupy, często z wieloma wspólnymi punktami, ale fortmalnie różne.

W NIemczech możesz sobie pojazd wyrejestrować na dowolny czas i zarejestrować go ponownie. W Polsce znów, póki co, nie ma takiej opcji. W NIemczech możesz mieć jedne tablice na kilka pojazdów, o ile na raz jeździsz tylko jednym... W NIemczech pojazd używany tylko okresowo - np motocykl, camper, cabriolet - mozesz "rejestrować" na dany okres, np od kwietnia do października (oczywiscie wiem ,że ty to wiesz :) ). W Polsce jeszce nigdy tak nie było.
Nie ma co porównywać, a tym bardziej "plumkać się" o to, co w Polsce jest lub nie jest zarejestrowane na "mityczne" "żółte blachy" :D
Niech sobie będa różowe czarne / zielone / niebieskie - jakiekolwiek. Uznaję 100% oryginał to robię na 100% oryginał. Kumpel woli mocniejszy silnik i glebę - niech robi. Jeszcze inny chce hot roda - i też ok. Byle był sprawny ukąłd kierownicyz, hamulce i kierunkowskazy - i wsio gra. Tymczasem, tfu!, ustawodawca, uznał, że niebezpieczne jest rejestrowanie samodzielnie zbudowanych...przyczepek bez badania homologacyjnego... 8) Więc o czym tu mówimy?

Mamy się żreć o to, czy samochód z żółtą blaszką musi mieć oryginalne felgi czy przewody zapłonowe, w czasie, kiedy koszt legalnego zarejestrowania samodizelnie zbudowanej przyczepki przekracza często koszt jej zbudowania (a także powszechnej pensji / nie myliś ze srednią / )? Kiedy z ubezpieczenia OC zrobiono poniekąd podatek od posiadania? Kiedy dla całej masy urzędów pojazdem jest coś, co ma wazne badanie techniczne i opłacone OC, a jeśli tego nie ma, to jest "odpadem niebezpiecznym" - i wuja urzednika obchodzi, że jest 50 letnim samochodme, w oryginale, tylko przed remontem...?

Postarajmy się najpierw o normalność - jeżdże po drodze publicznej, ok, wtedy płacę OC. Mamy diagnostów (najczęściej osoby z wyższym wykształceniem technicznym) - to przecież potrafią ocenić, czy coś jest zbudowane wystarczajaco dobrze, żeby wyjechało na drogę. Jeszcze kilka lat temu potrafili, nagle politycy wymyślili, że już nie można takiego zadania pozostawić diagnostom...

_________________
Kot może zostać. Reszta - wypierdal*ć!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 15 maja 2016, 14:49 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 stycznia 2010, 12:12
Posty: 2835
Lokalizacja: EU
zeby Polska , niektóre sparawy rejestracji przejela np. z Niemiec to by bylo wiele latwiej dla uzytkowników starych aut , i bedzie normalnosc :wink: tutaj tez sa tak zwane numery rej. 07 , to jest czerwony numer rej. który obejmuje wszystkie pojazdy , mam np. 10 Nys 8) 8) :mrgreen: i jak mi sie podoba przykrecam dzisiaj do 521 M , jutro do 522 T :wink:

_________________
FSD - NYSA SERVICE (POLMO)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 
Moderator: monterr07

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
cron

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group
Theme created StylerBB.net