Forum Miłośników Polskich Dostawczaków http://forum.polskiedostawczaki.pl/ |
|
Lekka przyczepka z hamulcem http://forum.polskiedostawczaki.pl/viewtopic.php?f=30&t=4068 |
Strona 2 z 2 |
Autor: | zolwik [ 23 lipca 2018, 06:39 ] |
Tytuł: | Re: Lekka przyczepka z hamulcem |
zbiegusek pisze: A nie jest tak, że bez względu na DMC zespołu pojazdów konieczne jest B+E zawsze gdy przyczepka ma DMC więcej niż lekka czyli >750kg? No właśnie o to mi chodziło. Kiedyś lecialem osobowka + laweta nie przekraczalo Dmc 3,5t ale laweta miała powyżej Dmc 750 (misie co mnie zatrzymali z 20min sprawdzali papiery dzwonili i w sumie puscili) ale dalej nie wiem czy byli nie do informowani czy wszystko było ok. |
Autor: | tstiller [ 23 lipca 2018, 07:32 ] |
Tytuł: | Re: Lekka przyczepka z hamulcem |
Na B bez problemu można prowadzić zestaw o masie łącznej do 3,5T w dowolnej konfiguracji DMC holownika i MMC przyczepy. Także bez problemu może być np holownik 2,4T + przyczepa 1,1T, albo nawet holownik 2T i przyczepa 1,5T. Muszą być tylko spełnione dwa dodatkowe warunki. Holownik musi móc zgonie ze swoją homologacją holować przyczepę o takiej masie (wpisu O.1 i O.2) i stosunek mas przyczepy do masy holownika musi być większy lub równy 1,33 - dla tego ostatniego przykładu 2000/1500 = 1,33 Tak swoją drogą, żeby dostać wpis B96 trzeba zdać sam (banalny) egzamin na B+E. A jak ktoś jeździ regularnie z takimi ładunkami, to lepiej od razu pełny kurs B+E przecież to w sumie nie są duże pieniądze - więc po co pakować się w ewentualne kłopoty? |
Autor: | Historyk1985 [ 27 lipca 2018, 20:45 ] |
Tytuł: | Re: Lekka przyczepka z hamulcem |
Dzięki za sporą dawkę informacji i utwierdzenie mnie w przekonaniu, że mieszczę się w kryteriach parametrów tej przyczepki Co do ceny - dodam jeszcze pikanterii faktem, że cena tej przyczepki jest zbliżona do wartości mojego Forda. (Owszem można dzisiaj kupić nawet Fiestę IV za 500zł, ale moja z racji stanu i zadbania jest warta więcej niż to by wynikało tylko z rocznika i przebiegu). Ale dla mnie obecnie to nie problem i przeliczam taki zakup inaczej. Ładowność takiej przyczepki jest zbliżona do np. Żuka A16B lub połowa ładowności Żuka A11B Do tego chciałbym w Nysce/Nyskach zainstalować sobie haki na wysokości takiej, jak w Fieście, żeby przyczepka była kompatybilna z każdym autem z mojego garażu... Czy może są jakieś przeciwwskazania prawne / techniczne do tego? Jeszcze jedno mam pytanie - w ogłoszeniu jest podane: "uchylny dyszel". Czy to znaczy, że można ją skrócić o długość dyszla? żeby mniej miejsca w garażu zajęła? I jeszcze takie głupie pytanie - dało by się taką przyczepkę np jakoś stawiać pionowo, albo w jakiś inny sposób, żeby w garażu zajmowała jak najmniej miejsca? |
Autor: | nazarbajev [ 16 stycznia 2022, 11:23 ] |
Tytuł: | Re: Lekka przyczepka z hamulcem |
Czołem ekipa dodam 3gr. jako że ciągam sobie również przyczepkę i temat mi jest poniekąd bliski ustalmy od tego że kierowca ma tylko kat B wtedy - może kierować/holować pojazdem o DMC do 3,5t przyczepkę lekką tj o DMC 750kg ( np lublin 3 3,5t plus przyczepka 750kg razem 4250kg) w przypadku cięższej przyczepy(o DMC większym od 750kg - która już wtedy MUSI posiadać hamulec) DMC zestawu pojazdów nie może przekraczać 3,5t ( np vw passat DMC ok.2000kg przyczepa z hamulcem do 1500kg) drugie kryterium to wartości liczbowe w rubrykach O1,O2 holownika(pojazdu ciągnącego)- DMC przyczepy nie może przekraczać tych wartości. i to chyba wyczerpuje temat holowania co do tzw. uchylnego dyszla - polega to na tym że dyszel jest zamocowany pod skrzynią wahliwie od przodu spięty( z możliwością rozpięcia) i w teorii umożliwia to łatwiejszy rozładunek zawartości skrzyni poprzez odpięcia spinek i skrzynia odchyla się do tyłu tworząc pochylnię dodam filmik przykładowy z neta pod spodem https://www.youtube.com/watch?v=WeSfpY-5DFs |
Strona 2 z 2 | Strefa czasowa UTC+1godz. |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |