Forum Miłośników Polskich Dostawczaków
http://forum.polskiedostawczaki.pl/

OC odwieczna dyskusja
http://forum.polskiedostawczaki.pl/viewtopic.php?f=30&t=434
Strona 1 z 8

Autor:  Jakub_AK77 [ 24 lutego 2009, 19:00 ]
Tytuł: 

Leśnowóz pisze:
Mało tego, że nie możesz nim przyjechać to jeszcze musisz w umowie kupna zamieścić podpunkt, że auto w momencie zakupu nie ma opłaconego obowiązkowego OC, bo inaczej całe zadłużenie przypadnie nowemu właścicielowi czyli Tobie.
Taka mała mina


To może być duża mina, jak OC nie opłacane było przez kilka lat.

Pzdr

Autor:  Leśnowóz [ 24 lutego 2009, 19:45 ]
Tytuł: 

amadeo pisze:
od kiedy wszedł ten obowiązek wpisywania w umowę K-S zapis brak OC ?


No może nie jest to obowiązek prawny ale dość praktyczne rozwiązanie zalecane przez ubezpieczycieli;) Więc warto coś doskrobać;)
Kupując samochód kupujemy go automatycznie z polisą ostatniego ubezpieczyciela, która wygasa dopiero po jej wypowiedzeniu i wykupieniu nowej polisy.
Do tego należy niezwłocznie po nabyciu auta wykupić polisę OC, bo taki obowiązek spoczywa na właścicielu.
Jedynie pojazdy zabytkowe nie mają obowiązku ciągłości ubezpieczenia OC.

Autor:  szymoniec.fso [ 24 lutego 2009, 22:21 ]
Tytuł: 

Cytuj:
Mam około 2 tysięcy teoretycznie... bo to dość wirtualny fundusz z kilku powodów

Sprowadzasz z pierwszego obszaru płatniczego? ;)

Autor:  szymek [ 25 lutego 2009, 11:34 ]
Tytuł: 

jezeli auto nie jezdzi i nie ma dowodu - nie musi miec OC

wiec nie przechodzi automatycznie obowiazek - tym bardziej wlasnie jesli nie ma dowodu rejestracyjnego.

pamietaj ze jak juz zarejestrujesz, to OC wyniesie Cie drugą Nyskę :D

Autor:  Jakub_AK77 [ 25 lutego 2009, 13:05 ]
Tytuł: 

szymek pisze:
jezeli auto nie jezdzi i nie ma dowodu - nie musi miec OC

wiec nie przechodzi automatycznie obowiazek - tym bardziej wlasnie jesli nie ma dowodu rejestracyjnego.

pamietaj ze jak juz zarejestrujesz, to OC wyniesie Cie drugą Nyskę :D


Jeżeli samochód nie ma dowodu, tzn. że był wyrejestrowany. Zarejestrowanie pononowne graniczy w Polsce z cudem. Można próbować rejestracji jako zabytek, ale "miłe" panie w wydziale komunikacji i tak pewnie nieźle utrudnią tą sprawę.

Pzdr Jakub

Autor:  Leśnowóz [ 25 lutego 2009, 17:42 ]
Tytuł: 

szymek pisze:
jezeli auto nie jezdzi i nie ma dowodu - nie musi miec OC


Obawiam się że jesteś w błędzie...
Obowiązkowe ubezpieczenie OC charakteryzuje się głównie tym, że nie jest dobrowolne a więc właśnie OBOWIĄZKOWE.

Cytuj:
U S T A W A z dnia 22 maja 2003 r.
o ubezpieczeniach obowiązkowych, Ubezpieczeniowym Funduszu
Gwarancyjnym i Polskim Biurze Ubezpieczycieli Komunikacyjnych
Art. 23.
1. Posiadacz pojazdu mechanicznego jest obowiązany zawrzeć umowę obowiązkowego
ubezpieczenia OC posiadaczy pojazdów mechanicznych za szkody powstałe w
związku z ruchem posiadanego przez niego pojazdu.
2. Przepisy dotyczące obowiązkowego ubezpieczenia OC posiadaczy pojazdów
mechanicznych stosuje się także do posiadacza lub kierującego pojazdem
mechanicznym, przed jego rejestracją, jak również do posiadacza lub
kierującego pojazdem zarejestrowanym za granicą, niedopuszczonym do ruchu na
terytorium Rzeczypospolitej Polskiej oraz do posiadacza lub kierującego
pojazdem historycznym, od chwili wprowadzenia tych pojazdów do ruchu.

Autor:  szymek [ 25 lutego 2009, 20:54 ]
Tytuł: 

Ustawa o ubezpieczeniach obowiązkowych ... :
(...)
Art. 2 pkt 10 - pojazd mechaniczny:
a) pojazd samochodowy, ciągnik rolniczy, motorower i przyczepa określone
w przepisach ustawy - Prawo o ruchu drogowym,
(...)

Ustawa prawo o ruchu drogowym:
(...)
Art. 2 pkt 33 - pojazd samochodowy - pojazd silnikowy, którego konstrukcja umożliwia jazdę z prędkością przekraczającą 25 km/h; określenie to nie obejmuje ciągnika rolniczego
(...)

Jak nie jezdzi to nie musi. Na takiej zasadzie za wszystkie auta porzucone, wyrejestrowane, samochody bez kół, bez silników właściciel musiałby rok w rok płacić składki. I wg mnie to ma sens :)

Autor:  Leśnowóz [ 25 lutego 2009, 22:21 ]
Tytuł: 

Cytuj:
którego konstrukcja umożliwia jazdę z prędkością przekraczającą 25 km/h


Konstrukcja Nysy umożliwia.

Tak nawiasem, jak zabraknie ci paliwa to wtedy musisz, czy nie musisz płacić OC :?: Bo przecież pojazd jest wtedy nie jeżdżący :mrgreen:

Ponadto OC płaci się nie jak przytoczyłeś tylko za pojazdy samochodowe, ale za pojazdy mechaniczne takie jak np. przyczepa również.
Umówmy się że prawo nakazuje wszystkim posiadaczom płacić obowiązkowe OC za wyjątkiem Ciebie :D OK :?:

Cytuj:
U S T A W A z dnia 22 maja 2003 r.
o ubezpieczeniach obowiązkowych, Ubezpieczeniowym Funduszu
Gwarancyjnym i Polskim Biurze Ubezpieczycieli Komunikacyjnych
Art. 31.
1. W razie zbycia pojazdu mechanicznego, którego posiadacz zawarł umowę
ubezpieczenia OC posiadaczy pojazdów mechanicznych, na nabywcę pojazdu
przechodzą prawa i obowiązki
zbywcy wynikające z tej umowy. Umowa
ubezpieczenia ulega rozwiązaniu z upływem okresu, na który została zawarta,
chyba że nabywca wypowie ją przed upływem 30 dni od dnia nabycia pojazdu
mechanicznego. W przypadku wypowiedzenia umowy, rozwiązuje się ona z upływem
30 dni następujących po dniu nabycia pojazdu mechanicznego.
2. W razie nie wypowiedzenia przez nabywcę pojazdu umowy ubezpieczenia OC
posiadaczy pojazdów mechanicznych w terminie określonym w ust.1, zakład
ubezpieczeń dokonuje ponownej kalkulacji należnej składki z tytułu udzielanej

ochrony ubezpieczeniowej, poczynając od dnia zbycia pojazdu, z uwzględnieniem
zniżek przysługujących nabywcy oraz zwyżek go obciążających, w ramach
obowiązującej taryfy składek.
3. W razie nabycia pojazdu mechanicznego zarejestrowanego, którego zbywca wbrew
obowiązkowi nie zawarł umowy ubezpieczenia OC posiadaczy pojazdów
mechanicznych, nabywca jest obowiązany zawrzeć umowę ubezpieczenia OC
posiadaczy pojazdów mechanicznych w dniu nabycia pojazdu mechanicznego.

...
6. W razie wypowiedzenia umowy ubezpieczenia OC posiadaczy pojazdów
mechanicznych w przypadkach, o których mowa w ust. 1 i 4, posiadacz pojazdu
mechanicznego wypowiadający umowę jest obowiązany do zawarcia nowej umowy
ubezpieczenia OC posiadaczy pojazdów mechanicznych najpóźniej w ostatnim dniu
przed rozwiązaniem się umowy wypowiedzianej.




PS.
Trochę odeszliśmy od głównego tematu, więc może zrobić z tego osobny wątek:)
Pzdr

Autor:  Robert_S [ 25 lipca 2013, 18:23 ]
Tytuł: 

dzisiaj w Hestii zostawiłem 432 zeta

Autor:  mtuner [ 25 sierpnia 2013, 08:35 ]
Tytuł: 

Najlepiej mieć Nyskę ze steżem 40 letnim. w Takim przypadku traktowana jest jako Pojazd Historyczny nie Zabytkowy. I z Automatu można zawiesić ubezpieczenie OC, I płacić dopiero jak ją sie używa :wink: Mam tak zawieszone trzy nyski 8)

Różnice między pojazdem zabytkowym i historycznym, oraz możliwość wykupienia krótkoterminowej polisy OC, oraz braku ciągłości w ubezpieczeniu pojazdu.

POJAZD ZABYTKOWY:
wg Ustawy Prawo o ruchu drogowym (Ustawa z dnia 20 czerwca 1997 r., Dz.U. nr 98 z dnia 19 sierpnia 1997 r.; art. 2 par.39) to:
pojazd, który na podstawie odrębnych przepisów został wpisany do rejestru zabytków lub ujęty w centralnej ewidencji dóbr kultury.

POJAZD HISTORYCZNY:
USTAWA
z dnia 22 maja 2003 r.
o ubezpieczeniach obowiązkowych, Ubezpieczeniowym Funduszu Gwarancyjnym i Polskim Biurze Ubezpieczycieli Komunikacyjnych
(Dz. U. z dnia 16 lipca 2003 roku)

Art 2 ust. 11
pojazd historyczny:
a) pojazd zabytkowy w rozumieniu przepisów ustawy - Prawo o ruchu drogowym,
b) pojazd wpisany do księgi inwentarza muzealiów zgodnie z przepisami dotyczącymi ewidencjonowania dóbr kultury w muzeach,
c) pojazd mający co najmniej 40 lat,
d) pojazd mający co najmniej 25 lat i uznany przez uprawnionego rzeczoznawcę samochodowego za pojazd unikatowy lub mający szczególne znaczenie dla udokumentowania historii motoryzacji;

Art. 23. 1. Posiadacz pojazdu mechanicznego jest obowiązany zawrzeć umowę obowiązkowego ubezpieczenia OC posiadaczy pojazdów mechanicznych za szkody powstałe w związku z ruchem posiadanego przez niego pojazdu.
2. Przepisy dotyczące obowiązkowego ubezpieczenia OC posiadaczy pojazdów mechanicznych stosuje się także do posiadacza lub kierującego pojazdem mechanicznym, przed jego rejestracją, jak również do posiadacza lub kierującego pojazdem zarejestrowanym za granicą, niedopuszczonym do ruchu na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej oraz do posiadacza lub kierującego pojazdem historycznym, od chwili wprowadzenia tych pojazdów do ruchu.

Art. 26. Umowę ubezpieczenia OC posiadaczy pojazdów mechanicznych zawiera się na okres 12 miesięcy, z zastrzeżeniem art. 27.

Art. 27. 1. Umowę ubezpieczenia OC posiadaczy pojazdów mechanicznych na czas krótszy niż 12 miesięcy, zwaną dalej "umową ubezpieczenia krótkoterminowego", można zawrzeć, jeżeli pojazd mechaniczny jest:
1) zarejestrowany na stałe, w przypadkach określonych w ust. 2;
2) zarejestrowany czasowo;
3) zarejestrowany za granicą;
4) pojazdem wolnobieżnym określonym w art. 2 pkt 10 lit. b;
5) pojazdem historycznym.

2. Umowę ubezpieczenia krótkoterminowego na czas nie krótszy niż 30 dni, w odniesieniu do pojazdów mechanicznych zarejestrowanych na stałe, może zawrzeć podmiot prowadzący działalność gospodarczą polegającą na pośredniczeniu w kupnie i sprzedaży pojazdów mechanicznych w zakresie pojazdów przeznaczonych do kupna lub sprzedaży lub polegającą na kupnie i sprzedaży pojazdów mechanicznych.
3. Umowę ubezpieczenia krótkoterminowego, w odniesieniu do pojazdów mechanicznych zarejestrowanych czasowo, zawiera się na czas nie krótszy niż okres tej rejestracji, określony w decyzji starosty właściwego ze względu na miejsce zamieszkania właściciela pojazdu mechanicznego, nie krótszy jednak niż 30 dni.
4. Umowę ubezpieczenia krótkoterminowego, w odniesieniu do pojazdów wolnobieżnych określonych w art. 2 pkt 10 lit. b, można zawrzeć na czas nie krótszy niż 3 miesiące.
5. Umowę ubezpieczenia krótkoterminow

Autor:  misiek [ 30 września 2013, 15:40 ]
Tytuł: 

Przydatna porada - proces nie wygląda najgorzej na papierze, ale jak jest w rzeczywistości? Czy biurewki nasze kochane przeszkadzają?

Autor:  Robo [ 05 grudnia 2013, 21:39 ]
Tytuł: 

Z innej beczki:
kkupiłem kiedyś w 1999 roku nyskę na części. Dowód zabrała poprzedniemu właścicielowi policja a ja mam tylko ksero z urzędu. Podatek opłaciłem ale auta nie przerejestrowałem na siebie nigdy. Poprzednik dał oc polisę ale nic z tym nie zrobiłem. Ani nyski już na tym świecie nie ma, ani dowodu nigdy nie odebrałem ani nie byłem w ubezpieczalni. Co teraz mi coś grozi :roll:

Autor:  Marian [ 06 grudnia 2013, 11:24 ]
Tytuł: 

Abstrahując od tego, że powinieneś był ją prawnie zezłomować, bardziej ważną jest kwestia tego, z którego roku była ta Nysa. Czy miała obowiązek mieć ciągłość OC, czy nie? Bo na razie raczej jedyne, za co mogą Cię ścigać z potwierdzeniem na papierze to brak OC. Sam fakt nieprzerejestrowania, nie podlega karze, choć przepisy nakazują przerejstrować bodajże w ciągu 30 dni od daty nabycia. W kodeksie nie ma jednak wymienionych konsekwencji, jakie mogą za to grozić i nie słysząłem, żeby ktokolwiek miał z tym jakieś problemy (za wyjątkiem kontroli drogowej, kiedy upierdliwy policjant może się przywalić, że minął czas, a Ty dalej nie przejestrowałes)

Autor:  Dziwny Mag [ 06 grudnia 2013, 16:03 ]
Tytuł: 

Jeśli to było w 1999 to możesz spać spokojnie. Te "cudowne" &&&%^& przepisy weszły w trakcie 2004 roku - wszystko przed nowelizacją ustawy rozlicza się po staremu, a UFG, cepiki i inne aparaty przymusu państwowego mogą rozliczać z OC pojazdy, których polisy kończyły się po wejściu w życie nowych (aktualnych) przepisów.

Autor:  Robo [ 08 grudnia 2013, 23:34 ]
Tytuł: 

Nyska była z 86, ale Przemo mnie uspokoił.. ufff :D

Strona 1 z 8 Strefa czasowa UTC+1godz.
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/