Dzisiaj jest 28 kwietnia 2024, 15:55


Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 794 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 53  Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: 17 października 2007, 13:35 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 lipca 2007, 00:46
Posty: 2838
Lokalizacja: Ostrów Wlkp
To żaden powód, żeby się wstydzić :wink: TOWOS to połączenie słów "towarowo - osobowy" (model np Nysa 522T), ale "towos" jako słowo w języku polskim nie istnieje :D
It,s any reason to be ashamed of :wink: TOWOS is a combination words, which can be transleted as "cargo-personal" (eg. Nysa 522T), but the "towos" doesn't exist in Polish as a word. :D


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 17 października 2007, 14:15 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 08 października 2007, 10:16
Posty: 23
Lokalizacja: Hajdúböszörmény, Węgry
So it is the version, which has separated (or I should say half-separated) cabin. And it has collapsible backseats and a ush-door. Some days I wanted to have such a Nysa, but I think, it is not so comfortable (or it is hard to convert to a minibus), and I don't like cars with separated cabin.

_________________
Jestem Węgrem. Po angielsku: I cannot speak Polish wery well.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 17 października 2007, 20:31 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 lipca 2007, 00:46
Posty: 2838
Lokalizacja: Ostrów Wlkp
Nie jestem pewien, czy dobrze Cię zrozumiałem (ale wydaje mi się, że tak). Jeśli tak, to masz rację. Z tym, że modele Nysa T (towos) miały przegrodę do połowy wysokości (a czasami wcale). Chyba, że myślisz o Nysie z całkowicie oddzielną, krótką kabiną - taki model jest w Polsce bardzo, bardzo rzadki i był nazywany "Nysa rolnicza".
I'm not sure if I understood You correctly (I suppose so). If so, you're right. But Nysa T (towos) models has the seperation up to half high of cabin (or even havn't it at all). But if you think about Nysa with copletly separated, shorter cabin - such model is very, very rare in Poland and wsa called "Nysa for farmers".
Nysa T / towos is the most popular version in Poland. All pictures below shows T/towos model.
Best greetings!
:D
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 17 października 2007, 21:26 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 08 października 2007, 10:16
Posty: 23
Lokalizacja: Hajdúböszörmény, Węgry
I think you understood me correctly. I have now some questions.
What is the difference between push-door and normal door Nysa522T? Weren't they produced in the same time? Or they are just wo modifications?
And what is "Nysa for farmers"? I never heard abut a short version. I thought that all Nysas have the same length.
And now one more question: Does ever Nysa 522T with minibus interior (normal seats) existed?

_________________
Jestem Węgrem. Po angielsku: I cannot speak Polish wery well.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 17 października 2007, 22:35 
Administrator Nysa Service

Rejestracja: 29 lipca 2007, 11:09
Posty: 1057
Lokalizacja: Polska
Witam !! :lol: Nysa dla farmerów to jak pisze Przemek unikat i juz raczej cieżko u nas taką wersję znaleźć .Większość to przeróbki
Obrazek

Opis wyposażenia każdej wersji Nys znajdziesz :arrow: http://forum.polskiedostawczaki.pl/viewtopic.php?t=38


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 18 października 2007, 12:18 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 08 października 2007, 10:16
Posty: 23
Lokalizacja: Hajdúböszörmény, Węgry
So there is an in the half-cutted "Nysa for farmers" on the picture (with short axle-distance).
Another question: In Hungary Nysa ambulance vans had two-side (I hope you will understand it) backdoors. But I heard that tere were Nysa ambulances with one wide door (like Nysa minibus). Is it right? Or were they used for ambulance-transport and not as ambulance van?

z pozdrowieniami:
NysaHungary

_________________
Jestem Węgrem. Po angielsku: I cannot speak Polish wery well.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 18 października 2007, 15:20 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 5077
Lokalizacja: Jelenia Góra
Pojazd: Nysa 522R 1991
I haven't heard about it, standard versions of Nysa ambulance had two backdoors like Nysa W (milicyjna-police version)


A jeśli chodzi o Nysaę Rolniczą:
Dziwny Mag pisze:
(...) taki model jest w Polsce bardzo, bardzo rzadki i był nazywany "Nysa rolnicza".


Czy ja wiem.. W Nysie, jeszcze troche tego jeździ, a poza tym wyprodukowano również kilka modeli testowych z andrychowskim dieslem i to były głównie wersje rolnicze... Swego czasu kilka takich Nys było na allegro, ale były to albo przeróbki, albo z dieslem...

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 18 października 2007, 18:32 
bylo wlasnie malo tych wersji , na poczatku lat 70 tych jeszcze kiedy produkowali model 521 , na zapytanie sie niemcow (RFN) w fabryce czy robia nysy z paka (przedluzona ) to ekstra dla niemcow byly takie wersje produkowane , i oczywiscie trafialy sie male ilosci na rynek krajowy (jako taxi towarowe) lub dla sluzby drogowej , do firm takich co mialy zaloge 5 osob i jezdzili na usterki rozne :wink: ale tak naprawde to zuka mielismy z paka juz oddawna :wink: i nyski byly produkowane jako busy w wiekszej ilosci.

hungary nysa , ambulance version is in poland and for all country , back door 2 side , and special version MILICJA have door 2 side (double door) minivan 522 M have 1 bak door


Na górę
  
 
 Tytuł:
Post: 18 października 2007, 21:14 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 lipca 2007, 00:46
Posty: 2838
Lokalizacja: Ostrów Wlkp
NysaHungary pisze:
What is the difference between push-door and normal door Nysa522T? Weren't they produced in the same time?

Yes, they were. It was a kind of "option" :wink:
NysaHungary pisze:
And now one more question: Does ever Nysa 522T with minibus interior (normal seats) existed?

According to our knowledge - never (never mady by factory, of course)
NysaHungary pisze:
In Hungary Nysa ambulance vans had two-side (I hope you will understand it) backdoors. But I heard that tere were Nysa ambulances with one wide door (like Nysa minibus). Is it right?

Everything is all right :D It's not a place but the time is important. I don't know exact year, but until c.a. 1976 all versions has had one wide door only. From c.a. 1976 all ambulances (in transport and in reanimation type) and one model of police car had two-side doors (the secend one police car had one wide door).
NysaHungary pisze:
And what is "Nysa for farmers"? I never heard abut a short version. I thought that all Nysas have the same length.

Yes, they have. :) I was thinking about such car:
Obrazek
It was build in little number for West Germany; at Poland market is almoust unknown - are some information about c.a.15 cars built at 90's for road-building companies.
Nysa from Amadeo's photo is self-made build - and I'm sure that is more Nysas with short body self-made by cutomers than made by facory in this version. Btw - even in Poland is quite difficult to find out clear and sure information about some Nysa versions - but we do our best to find the truth! 8) :lol:
And one more thing - is it ok if I write in Polish and in English the same message?

P.S. :D
http://www.drzewoterapia.4me.pl/weterany/prospekt.html


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 19 października 2007, 09:22 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 08 października 2007, 10:16
Posty: 23
Lokalizacja: Hajdúböszörmény, Węgry
First I want to tell you that I learn Polish now, so it would be better, that you write in Polish (I can practice your amazing language). :)
Tank you all for the answers, I never thought that I will know this things some days. :D
I have a silly question:what kind of Nysa is in the short film made by ZF Skurcz? The video is here:

http://www.youtube.com/watch?v=dPigsZiko-0

I see, that it's 522, but the ddors are weird.

_________________
Jestem Węgrem. Po angielsku: I cannot speak Polish wery well.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 19 października 2007, 13:58 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 5077
Lokalizacja: Jelenia Góra
Pojazd: Nysa 522R 1991
The most probably is, that this is Nysa 522M, but remodelled (dobrego słowa użyłem? <have I used good word?>)...

PS czy drzwi nie są czasem obcięte u dołu? interesujące.. nie zwróciłem na to wcześniej uwagi..

Aren't doors shorter than normal size, are they? That's interesting... I haven't saw this before...

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 20 października 2007, 12:16 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 08 października 2007, 10:16
Posty: 23
Lokalizacja: Hajdúböszörmény, Węgry
I would say that it is rather a Nysa522T. But the side-doors are really short!
I have no idea.
And I have a question: Nysa521 was produced with old insrtrument panel. Nysa 522 had plastic cube-like instrument panel. Is it right? Then ZUK vans were produced only with old version instrument panel only?

_________________
Jestem Węgrem. Po angielsku: I cannot speak Polish wery well.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 20 października 2007, 13:52 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 lipca 2007, 00:46
Posty: 2838
Lokalizacja: Ostrów Wlkp
W filmie ZF Skurcz Nysa jest nieoryginalna, przebudowana. To jest 522T, ale ze skróconymi drzwiami bocznymi i zmienionymi tylnymi.
Deska rozdzielcza: niska, metalowa - wszystkie Nysy (521 i 522) do 1983 roku, wysoka plastykowa od 1983 (a wtedy prodokowany jest już tylko model 522). Więcej o deskach rozdzielczych jest tutaj:
---> http://forum.polskiedostawczaki.pl/viewtopic.php?t=43 <---
Zobacz też inne tematy w tym dziale:
http://forum.polskiedostawczaki.pl/viewforum.php?f=12
Pozdrawiam! :D


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 20 października 2007, 14:02 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 08 października 2007, 10:16
Posty: 23
Lokalizacja: Hajdúböszörmény, Węgry
Sorry, for writing in English. :cry:
The problem is, that I can't explain well things in Polish, because i only had 3 Polish lessons yet. :(
It is the last time that I write here, because I see, that it is really off-topic.
(If I will have my Nysa, I will show you the photos about it.) :wink:
Przepraszam!

Do zobaczenia!
-NysaHungary-

_________________
Jestem Węgrem. Po angielsku: I cannot speak Polish wery well.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 21 października 2007, 17:22 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 lipca 2007, 13:03
Posty: 2604
Lokalizacja: Kołobrzeg
Pojazd: Nysa 522W, 522S,Autosan H6 ZK
jeśli dobrze zrozumiałem to piszecie że drzwi z obu stron byłw wstawiane dopiero w latach 70-tych, a co powiecie na nyse 501 wersja MO?

_________________
nysomani wszystkich krajów-łączcie się!!!!!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 794 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 53  Następna
Moderatorzy: monterr07, Dziwny Mag

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 16 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group
Theme created StylerBB.net