Volante pisze:
W gąszczu tych wszystkich uwag i wskazówek trudno jest wywnioskować cokolwiek na temat historii modelu 522.
Ostatnio kilka osób zapytało mnie o 522 i aż mi się głupio zrobiło, że tak niewiele wiem.
Potrzebuję nieco informacji o nim i dlatego proszę Was o odpowiedzi na poniższe pytania:
1. Kiedy rozpoczęto produkcję (ewent. w przybliżeniu) ?
2. Jakie było pierwotne przeznaczenie Nysy, nawet wcześniejszych modeli (dla rolników?) ?
3. Kiedy 522 trafił do służby w MO (ewent. w przybliżeniu) ?
4. Czy podwójny zbiornik na paliwo posiadała również wersja TOWOS czy tylko milicyjna ?
5. Trzy największe zalety 522.
6. Trzy największe wady 522.
czesc,
do 5 odp = wspomaganie hamulcowe dwu obwodowy uklad hamulcowy , skrzynia 4 biegowa z 1 biegiem synchronizowanym , nowszy gaznik weber oszczedniejszy , wyzszy dach o 10 cm niz w modelu 521
do 6 odp= NIEMA WAD
do 2 odp = tak odemnie co ja otym mysle , przeznaczenie bylo ogromne dla wszystkich firm panstwowych oraz prywaciarzy , w 72 r fabryka produkowala 25 róznych odmian specjalnych , elastycznosc tej fabryki byla wielka
do reszty pytan chyba juz znalazles odpowiedzi