Dzisiaj jest 27 kwietnia 2024, 12:48


Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
Post: 31 grudnia 2013, 11:24 
Gość Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 31 grudnia 2013, 11:20
Posty: 1
Lokalizacja: Warszawa
Cześć, mam pytanie o poszycie nysy.
Czy całe poszycie, tz ta "buda" zkłada się z jednej blachy? Tz wiem, że dach jest oddzielnie, ale chodzi mi o część od dachu do kół.
Znalazłem ciekawą nysę i spytałem się czy poszycie da się naprawić, czy kwalifikuje się do wymiany i dostałem odpowiedź: "tam sa proste blachy dolne zalecam wymianę". Czy to oznacza, że będę musiał znaleźć w dobrym stanie i wymienić całą budę, czy ona też się składa z różnych części? Mam nadzieję, że wiecie o co mi chodzi.
Pozdrawiam.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 31 grudnia 2013, 19:52 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 lipca 2007, 00:46
Posty: 2838
Lokalizacja: Ostrów Wlkp
Witaj :)

Poświęć 15 minut i obejrzyj kilka tematów w dziale "nasze Nysy - restaurowanie".

Nie znam samochodu, kŧóry miałby nadwozie monolityczne, nienaprawialne (produkowanego seryjnie, dopuszczonego do ruchu) :wink:


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Re:
Post: 23 listopada 2014, 22:05 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 04 października 2014, 10:15
Posty: 37
Dziwny Mag pisze:
Nie znam samochodu, kŧóry miałby nadwozie monolityczne, nienaprawialne (produkowanego seryjnie, dopuszczonego do ruchu) :wink:


Z jednej strony tak a z drugiej to wszystko co nie jest ruchome w nadwoziu nysy jest zespawane... To dość monolityczna konstrukcja. A naprawialne jest wszystko tylko jakim kosztem...?


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 23 listopada 2014, 22:10 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 5077
Lokalizacja: Jelenia Góra
Pojazd: Nysa 522R 1991
Dla miłośnika zabytkowej motoryzacji koszt jest drugorzędną, choć istotną kwestią, a jeśli ktoś chce wozić ziemniaki i buraki taką Nysą czy Żukiem, to wiadomo, że bardziej mu się opłaca kupić transita, pojeździć 2 lata i kupić następnego.

A każdy element w Nysie był produkowany jako reperaturka, więc z myślą o wymianie. Skoro opłaca się wstawiać reparaturki błotników do gnijących współczesnych aut z TDI, to czemu miałoby się nie opłacać wymieniać połowy blach poszycia w Nysie?

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 24 listopada 2014, 23:16 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 04 października 2014, 10:15
Posty: 37
Zgadzam się... Wszystko da się załatać tylko.. Ja blacharzem nie jestem, takich reperaturek to od lat nie ma a blacharz jak słyszy nysa od ręki odpowiada; nie dziękuję. Ja się nie żalę tylko stwierdzam fakt; jestem laikiem, użytkownikiem nie dłubaczem. Powstało marzenie i muszę je realizować głownie cudzymi rękami a to kosztuje :P Pomijam, że jestem na początku drogi... No chciałbym aby to było w miarę fachowo a nie na odpie.dol.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 24 listopada 2014, 23:51 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 lipca 2007, 00:46
Posty: 2838
Lokalizacja: Ostrów Wlkp
Przeczytałem jeszcze raz Twój pierwszy post, w nowym świetle :wink:
Więc tak: szanse na znalezienie Nysy, która nie będzie wymagała naprawy blacharskiej, są małe - ackzolwiek z wojska zdarzają się jeszcze czasami na tyle zdrowe Nyski, że wystarczy im kosmetyka.

Co do nadwozia - oprócz drzwi i maski wszytsko inne jest zespawane razem. Jakakolwiek porządna naprawa oznacza użycie szlifiekri i spawarki :wink:
Boki nadwozia sa fabrycznie ąłczone na wysokości listwy ozdobnej - ona właśnie maskuje połączenie blach.

_________________
Kot może zostać. Reszta - wypierdal*ć!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 25 listopada 2014, 21:30 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 lipca 2007, 13:03
Posty: 2604
Lokalizacja: Kołobrzeg
Pojazd: Nysa 522W, 522S,Autosan H6 ZK
Lakiernicy rozkładają ręce, bo przeważnie jak poszycie jest zgnite, to po jego zdjęciu (czyt. wycięciu) nie ma do czego nowego przyspawać i tak dalej, i dalej...

_________________
nysomani wszystkich krajów-łączcie się!!!!!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 25 listopada 2014, 23:13 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 grudnia 2013, 09:31
Posty: 779
Lokalizacja: Zator
Pojazd: Żuk A15 1970
W zamierzchłych czasach (paręnaście lat temu) do praktycznie wszystkich polskich aut były dostępne reparaturki blacharskie do wszystkich zużywających się (zżeranych przez korozje) kawałków pojazdu. Teraz to już większy problem - łatwiej do "weteranów" dostać całe elementy, ale łatwiej nie oznacza taniej...

Z kolei w dorabianie łatek to żaden rzemieślnik utrzymujący się z blacharki samochodowej nie będzie się bawił dla samochodu 30+ (a zarazem 60-). ... i tak dalej, i dalej... Stąd też tak szybkie zanikanie pojazdów, które 10 lat temu były wszędzie, a teraz ich naprawa jest nieopłacalna - a z drugiej strony ich wartość nie idzie jeszcze w dziesiątki tysięcy pln.

Dlatego też ważne są takie fora jak to Nasze - bez pozytywnego (i nieco zwariowanego) bakcyla mało kto o zdrowych zmysłach pakowałby czas i pieniądze w mniej lub bardziej zużyte "wynalazki" minionych dziesięcoleci...

_________________
http://drewniany.wixsite.com/prl-auto-moto-mania


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 25 listopada 2014, 23:54 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 5077
Lokalizacja: Jelenia Góra
Pojazd: Nysa 522R 1991
Nie ma co panikować. Blachy do Żuka i Nysy są jeszcze dostępne tu i ówdzie, przynajmniej zasadnicza większość. Zresztą w przypadku Nysy to akurat większość proste odcinki, które wystarczy dobrze naciągnąć.

Oczywiście, trzeba mieć kawałek dachu, sprawną flexę, migomat i odrobinę umiejętności. Po pewnym czasie okazuje się, że jednak cały warsztat też by się przydał. Trudno - takie hobby... do wszystkiego trzeba mieć sprzęt, czas, umiejętności i miejsce... :)

Jestem zdania, że nie ma co panikować, tylko cierpliwie zbierać blachy, bo da się. To nie są rzeczy nie do dostania z samochodów przedwojennych. Naklepali tych dostawczaków trochę a remontowali ich jeszcze więcej (o tak, ile to samochodów "składaków" powstało z części po garażach... znam wiele takich przypadków..), co za tym idzie produkowali je długo, a ponoć do żuka jeszcze ktoś to robi pod warszawą... Wystarczy uzbroić się w cierpliwość i szukać. Na gwałt w grę wchodzą albo bardzo drogie blachy, dostępne "od ręki", albo równie drogie w robociźnie dorabianie :)

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 26 listopada 2014, 07:08 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 stycznia 2010, 12:12
Posty: 2835
Lokalizacja: EU
od pierwszego dnia zakupu takiego auta trzeba sie z tym pogodzic ze beda naprawy , czy to blacharskie lub drobne awarie mechaniki. Powracajac do tych aut z wojska ze sa w dobrym stanie blacharskim , no sa powiedzmy ale po krótkim czasie uzytkowania tak samo beda wymagac naprawy blach.

_________________
FSD - NYSA SERVICE (POLMO)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 26 listopada 2014, 11:46 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 lipca 2007, 00:46
Posty: 2838
Lokalizacja: Ostrów Wlkp
Nie, że wszystkie z wojska są w dobrym stanie, bo bywają rasowe sztrucle również, ale że łatwiej znaleźc coś w miare zdrowego z wojska, niż gdzie indziej :)
No i porządna konserwacja przed rozpoczęciem eksploatacji to było coś oczywistego, o czym uznałem, że nie trzeba tu dodatkowo pisać ;)

_________________
Kot może zostać. Reszta - wypierdal*ć!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 
Moderatorzy: monterr07, Dziwny Mag

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 21 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group
Theme created StylerBB.net