Dzisiaj jest 28 marca 2024, 11:12


Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 154 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 11  Następna
Autor Wiadomość
Post: 25 lutego 2014, 22:31 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 17 lutego 2012, 10:13
Posty: 45
Lokalizacja: Mogilno
Zaciekawił mnie temat nagrzewnicy jaki był montowany w Nysach typu R i zastanawiam się czy to było sirokko typ 232 ??? Czy wkładali tam różne typy ? No i pokrętło które było w kabinie czy może ktoś wie od czego to było ???


Załączniki:
greg1234.jpg
greg1234.jpg [ 20.06 KiB | Przeglądany 8746 razy ]
Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 26 lutego 2014, 12:02 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2010, 20:49
Posty: 722
Lokalizacja: śląsk
Jest to centralka do sterowania "webastem". Pokrętło w prawo (na OK minutę) - grzanie świecy , potem przełączanie na 1/2 i cały gwizdek . Pokrętło w lewo - chłodzenie ( w lecie klima :) )

_________________
http://www.youtube.com/user/lbs5
Szukaj mnie w garażu - nie na Facebooku.

https://m.youtube.com/watch?v=wli5IT0WtXU


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 26 lutego 2014, 13:05 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 17 lutego 2012, 10:13
Posty: 45
Lokalizacja: Mogilno
No właśnie wiem że to jest centralka tylko zastanawiam się nad jej modelem szukam właśnie takie urządzenie do kupna ale nie wiem nawet o co pytać bo na pewno oryginalna do sirocco


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 17 czerwca 2014, 10:00 
Bywalec Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 sierpnia 2013, 06:38
Posty: 46
Lokalizacja: Kraków
Takie szybkie foto naszej R-ki po remoncie. Została kosmetyka i detale.

Obrazek
Obrazek

_________________
Muzeum Ratownictwa, jako jedyne w Polsce, gromadzi eksponaty związane z różnymi dziedzinami ratownictwa medycznego, lotniczego, górskiego, morskiego, drogowego oraz, szeroko rozumianym ratownictwem, także pożarniczym oraz historią policji.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 23 sierpnia 2014, 08:48 
Bywalec Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 sierpnia 2013, 06:38
Posty: 46
Lokalizacja: Kraków
Taka mała zajawka naszego kalendarza ;) http://www.muzeumratownictwa.pl/kolejne-etapy-sesji-za-nami/

_________________
Muzeum Ratownictwa, jako jedyne w Polsce, gromadzi eksponaty związane z różnymi dziedzinami ratownictwa medycznego, lotniczego, górskiego, morskiego, drogowego oraz, szeroko rozumianym ratownictwem, także pożarniczym oraz historią policji.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 16 września 2014, 08:26 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2010, 20:49
Posty: 722
Lokalizacja: śląsk
Chyba mamy 5-tą Nysę reanimacyjną :lol: . Z okazji kolejnej edycji Złombola znalazłem fotkę takiej Nysy. Dodatkowy wywietrznik i mleczne szyby sugerują ,że może być to wersja reanimacyjna. Szkoda, że nie było mnie w zeszłą sobotę na starcie - choć miałem to w planach- bo bym ją dokładnie obczaił.

http://ojciecbaldwin.rajce.idnes.cz/Z_ombol_2014_Katowice_start_13%2C09%2C2014/#SAM_3348.jpg

[dodane] Faktycznie jest to "erka" na stronie http://mynysanie.pl/sample-page/ są zdjęcia , na których widać zaślepione wyjście na gniazdko w tylnej części i gumowe cycki zasłaniające otwory po kogutach w tylnej części . :D

I krótka historia egzemplarza - jednak cuda się zdarzają :-)
http://mynysanie.pl/dlaczego-nysa/


Załączniki:
piątka.jpg
piątka.jpg [ 316.18 KiB | Przeglądany 8526 razy ]

_________________
http://www.youtube.com/user/lbs5
Szukaj mnie w garażu - nie na Facebooku.

https://m.youtube.com/watch?v=wli5IT0WtXU
Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 09 października 2014, 21:07 
Bywalec Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 sierpnia 2013, 06:38
Posty: 46
Lokalizacja: Kraków
http://www.muzeumratownictwa.pl/wp-content/uploads/2014/10/Dzien-ratownictwa-2014.jpg

_________________
Muzeum Ratownictwa, jako jedyne w Polsce, gromadzi eksponaty związane z różnymi dziedzinami ratownictwa medycznego, lotniczego, górskiego, morskiego, drogowego oraz, szeroko rozumianym ratownictwem, także pożarniczym oraz historią policji.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 16 października 2014, 12:32 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2010, 20:49
Posty: 722
Lokalizacja: śląsk
Jeśli tutaj się chwalimy , to i ja nie pozostanę w tyle :-)
http://gliwice.naszemiasto.pl/artykul/zdjecia/stare-karetki-na-plenerowej-wystawie-przed-willa-caro-wiele,2447065,gal,10840175,t,id,tm,zid.html
http://www.nowiny.gliwice.pl/video,782,0

_________________
http://www.youtube.com/user/lbs5
Szukaj mnie w garażu - nie na Facebooku.

https://m.youtube.com/watch?v=wli5IT0WtXU


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 20 października 2014, 10:12 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 lipca 2007, 13:03
Posty: 2604
Lokalizacja: Kołobrzeg
Pojazd: Nysa 522W, 522S,Autosan H6 ZK
No ten konwój robi duuże wrażenie. Rewelacja!!!

_________________
nysomani wszystkich krajów-łączcie się!!!!!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 28 października 2014, 20:28 
Gość Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 listopada 2009, 20:34
Posty: 8
Lokalizacja: Warszawa
lbs5 pisze:

Trochę OT: co to za defi?


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 29 października 2014, 11:05 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2010, 20:49
Posty: 722
Lokalizacja: śląsk
Ten ze zdjęcia to jakiś archaiczny walizkowy WILKEN (w tej chwili trafił do Fiata) . W Nysie jeździ stary Siemens z EKG , wyglądem bardzo zbliżony do WKRa.

_________________
http://www.youtube.com/user/lbs5
Szukaj mnie w garażu - nie na Facebooku.

https://m.youtube.com/watch?v=wli5IT0WtXU


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 08 stycznia 2015, 11:13 
Bywalec Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03 października 2011, 10:31
Posty: 120
Lokalizacja: Łódź
Mam pytanie ,co do "pochodzenia" Nys reanimacyjnych.Czy były produkowane w fabryce w Nysie jako całkowicie przystosowane do eksploatacji w służbie zdrowia ,czy były wyposażane w jakimś zakładzie zewnętrznym?
Moje pytanie wiąże się z komentarzem zamieszczonym do artykułu http://fiat125p.pl/pf-125p-i-fso-125p-w ... #more-1655 na stronie http://fiat125p.pl/ .
Zacytuję fragment :

"Podobnie przebiegało przystosowanie do dyżuru sanitarki Nysa, które to odbierane były W FSD w Nysie bezpośredno u producenta. Natomiast Nysy w wersji „R” (reanimacyjnej)jechały „gołe” na przerobienie do Świdnicy."

Całość komentarza jest dość dziwna,żeby nie powiedzieć absurdalna,jak choćby informacja o montowaniu wywietrznika dachowego na gotowym "fabrycznym " Fiacie,szyb bocznych i oświetlenia wnętrza oraz sygnalizacji alarmowej w Polmozbycie Lublinie...

"W FSO w Warszawie były ładowane na wagony i koleją jechały do Lublina, gdzie były „przerabiane” na sanitarki. Przeróbka polegała na:montażu sygnalizacji alarmowej(tzw. kogut czyli lampa błyskowa umiejscowiona na środku dachu w przedniej części, 4 czarne sygnały z bydgoskiej”Belmy”(2 wysoki ton, 2 niski ton)montowane pod zderzakiem z dwóch stron tablicy rejestracyjnej(bardzo zawodne z powodu umiejscowienia – narażone na częste zalewanie przez wodę,uszkodzenia mechaniczne – odpryski kamieni itp.)montowaniu lamp halogenowych prostokątnych pod zderzakiem, prowadnic tzw. szyn i noszy,fotela dla sanitariusza (dzisiaj już w zespołach nie ma takiego stanowiska) uchwytu do małej butli tlenowej, wywietrznika dachowego w tylnej części dachu,montażu szyb matowych (tylne drzwi, klapa tylna oraz szyby trapezowe),dodatkowej lampki podsufitowej w tylnej części wnętrza, która zapalała się po otworzeniu klapy oraz co oczywiste montażu dodatkowej wiązki instalacj,przekaźników, włączników do sygnalizacji i halogenów."
Autor strony,Piotr Wiewióra, poprosił mnie o zaciągnięcie języka w tym temacie,jako ,że autor komentarza nie odpisuje na prośby o podanie źródła tych informacji.

_________________
Kolekcja : "Pojazdy MILICJI OBYWATELSKIEJ 1944-1990"
POLSKI FIAT 125p 1300 MILICJA
FSO 125p KOMBI MILICJA
MZ ES250/2 TROPHY MILICJA
MZ TS250/1 MILICJA
MZ ETZ 250 MILICJA
MZ ETZ 251e MILICJA
MZ ETZ 250 NVA
MZ ETZ 250*82
Polonez AMBULANS CIMOS 97


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 08 stycznia 2015, 20:05 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2010, 20:49
Posty: 722
Lokalizacja: śląsk
W tym temacie pytałem kolegi , który pracuje w pogotowiu i swoją karierę rozpoczynał na Fiacie. On z kolei popytał swojego kierownika jak to faktycznie było. Kierownik jeździł jeszcze na Warszawach więc pamięta czasy Nys i Fiatów. Opinia jest zatem wysoce wiarygodna. Otóż według dzisiejszych słów pana kierownika po odbiór sanitarnych Dużych Fiatów jeździło się bezpośrednio do stolicy. Odbierało się je już jako karetki z pełnym wyposażeniem, jednak bez niebieskich pasów. Pasy i inne oznaczenia dotyczące przynależności do danej kolumny były malowane bezpośrednio w kolumnach. Jeśli chodzi o Nysy to sanitarki (przewozówki) były "karosowane" w Nysie i tam odbierane. W przypadku nadwozi reanimacyjnych kierowca z danej kolumny był wsadzany w pociąg, którym jechał do Nysy . Pobierał z tamtąd nowy mikrobus i jechał nim do Świdnika. W Świdniku zostawiał mikrobus do adaptacji i brał gotowy już ambulans reanimacyjny. Czyli nowym samochodem z Nysy jechał tylko do Świdnika. Tam na niego czekała już wcześniej zaadoptowana erka. Według tej informacji, to wydaje mi się , że podsufitka musiała być mikrobusowa. W miejscu przedniego mikrobusowego wywietrznika wpakowywali wywietrzniki autobusowe z wentylatorem. Przy okazji muszę zerknąć w mojej Nysie, czy otwór pod tym deklem jest prostokątny (oryginalny z mikrobusa) czy w innym kształcie? I czy podsufitka w jakiś sposób zdradza w tym miejscu pierwotne przeznaczenie? Niestety kierownik nie był pytany o malowanie erek, czy pasy czerwone i niebieski były robione w Świdniku, czy na kolumnie?

_________________
http://www.youtube.com/user/lbs5
Szukaj mnie w garażu - nie na Facebooku.

https://m.youtube.com/watch?v=wli5IT0WtXU


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 08 stycznia 2015, 20:56 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 lipca 2007, 13:03
Posty: 2604
Lokalizacja: Kołobrzeg
Pojazd: Nysa 522W, 522S,Autosan H6 ZK
No tak-ale do montażu kogutów czy sygnałów tonowych trzeba by było ściągać przód podsufitki, czy nawet tył, jeśli montowali też 2 koguty z tyłu dachu dodatkowo, a tak też bywało. Ciekawa historia się z tego robi...

_________________
nysomani wszystkich krajów-łączcie się!!!!!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 08 stycznia 2015, 21:10 
Bywalec Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03 października 2011, 10:31
Posty: 120
Lokalizacja: Łódź
A jaki zakład w Świdniku dokonywał tej metamorfozy w Nysach?
Była to jakaś filia FSD Nysa czy jakiś inny zakład z branży motoryzacyjnej? :roll:

_________________
Kolekcja : "Pojazdy MILICJI OBYWATELSKIEJ 1944-1990"
POLSKI FIAT 125p 1300 MILICJA
FSO 125p KOMBI MILICJA
MZ ES250/2 TROPHY MILICJA
MZ TS250/1 MILICJA
MZ ETZ 250 MILICJA
MZ ETZ 251e MILICJA
MZ ETZ 250 NVA
MZ ETZ 250*82
Polonez AMBULANS CIMOS 97


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 154 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 11  Następna
Moderatorzy: monterr07, Dziwny Mag

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
cron

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group
Theme created StylerBB.net