NysaGdynia pisze:
W Nysach stosowano koguty i sygnały Tesla, były jednak bardzo drogie, kosztowały około cztery razy więcej niż elektroniczny sygnał rzemieślniczy Ventulani
Czy na pewno Vetulani? Zgodzę się , że Vetulani przecierało szlaki polskich syren akustycznych, ale kogutów nie robili. Akurat w czasie kiedy na Nysach R montowano Tesle, Vetulani dopiero wchodziło na rynek. To był jakiś początek lat 90 tych. W tym czasie były już koguty stroboskopowe "drugiej generacji" warszawskiej Elektry -LBX11. Konkurencji w zasadzie nie było. W Białymstoku produkowano niewielkie serie Xeluxów na magnes i jako lampy drogowe, a Płocka konkurencja jeszcze nie pojawiła się na rynku.
Jeśli chodzi o nosze , z informacji które posiadam, to w Nysach R były typu "Wrocław" miękkie. W dużym fiacie były "twarde" czyli sama derma. W pierwszych Polonezach też był typ Wroclaw - twardy, ale zielony. Nie wiem jakie stosowano w Nysach przewozówkach. Jednak archiwalne zdjęcie Nysy R, które prezentujesz wskazuje,że miała dokładnie te które posiadasz - miękkie zielone. Wcześniej tego nie widziałem.
Co do stelaża pod sufitem, to raczej samoróbka jakiegoś warsztatu kolumny sanitarnej. Również ten przepięknie wycelowany halogen Zelmot , prosto w twarz pacjenta. Mam nadzieję,że dali chociaż przeciwmgielny a nie dalekosiężny