Dzisiaj jest 25 kwietnia 2024, 15:21


Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 49 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3, 4  Następna
Autor Wiadomość
Post: 18 marca 2014, 21:53 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 lipca 2007, 00:46
Posty: 2838
Lokalizacja: Ostrów Wlkp
1) viewtopic.php?f=5&t=313

2) viewtopic.php?f=15&t=720

3) viewtopic.php?f=22&t=1257

_________________
Kot może zostać. Reszta - wypierdal*ć!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 18 marca 2014, 22:07 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 5077
Lokalizacja: Jelenia Góra
Pojazd: Nysa 522R 1991
Jak wyżej - zanim zaczęto montować te "prostokątne" ramki były półkoliste.

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 18 marca 2014, 22:58 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 stycznia 2014, 00:34
Posty: 2074
Lokalizacja: Dobrodzień / Lubliniec
Pojazd: Nysa 521 T 1969
No to się bardzo ucieszyłem z tego powodu :D (chodzi mi o tą ramkę z reflektora)

Do Nysek produkowanych w latach 60-tych mam szczególny sentyment :D
Najbardziej wizualnie podoba mi się co prawda Nysa 522, ale z tymi od N 59 do 501 mam bardzo "rodzinne" skojarzenia - mój dziadek pracował w latach 1962 - 1967 w Nysie jako kolejarz i zajmował się m.in formowaniem pociągów na których załadowane były Nyski prosto z fabryki :mrgreen:
Mama opowiadała mi, że jako nastoletnie dziecko patrzyła bardzo często przez okno na te pociągi i liczyła załadowane na nie Nyski :D
Mówiła mi, że lubiła na nie patrzeć i je liczyć bo były zawsze tak ładnie kolorowo pomalowane i błyszczące :)
Jak tu więc nie mieć sentymentu do kawałka pojazdu, który był bohaterem tylu rodzinnych opowiadań? :wink:

Bardzo fajnie przyjąć pod strzechę kolejną cząstkę tego zacnego pojazdu :mrgreen:
Przygodę z Nysą 522 zacząłem od znalezienia przed laty tylnych zderzaków do niej. Nie marzyłem wtedy jeszcze, że cała Nyska 522 trafi w moje ręce...
Z Nysą 522 T pojawiły się tylne zderzaki no "enki" więc... kto wie... :mrgreen:

...Adam Słodowy podobno skonstruował pierwszy swój samochód po tym jak znalazł na złomowisku jakiś reflektor z przedwojennego auta i "dorobił do tego reflektora resztę samochodu" :lol:

...przepraszam za ten mały OFF TOP, ale tak ta galeria "nysich" zdjęć retro na mnie podziałała sentymentalnie ;)

_________________
Syrena 102 1963
Nysa 521 T 1969 (Towos)
Nysa 521 R 1978 (Rolnik - dubelkabina)
Nysa 522 M 1980 (Mikrobus)
Nysa 522 T 1992 (Towos)
Ford Fiesta Focus 1996 (prototyp)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 20 marca 2014, 00:20 
Bywalec Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 lutego 2014, 21:35
Posty: 130
Lokalizacja: Szczecin
Pojazd: Nysa 522T 1983
Mam na oku 2 Nysy. W każdej jest kilka zagwozdek:
Nysa 1:
- rok produkcji 1983
- data pierwszej rejestracji 1989
- wysoka deska rozdzielcza z prędkościomierzem nowego typu
- zaślepki na przełączniki po prawej stronie deski rozdzielczej
- brak pasów bezpieczeństwa
Nysa 2:
- rok produkcji i rejestracji 1989
- wysoka deska rozdzielcza z prędkościomierzem starego typu
- brak zaślepek na przełączniki po prawej stronie deski rozdzielczej
- są pasy bezpieczeństwa
- skrzynia 3-biegowa
Co o tym sądzicie, wygląda to na jakieś składaki/przeróbki?

Mam też pytanie, gdzie i jak sprawdzać w Nyskach numery (nadwozia, ramy?), żeby nie było wtopy przy kupnie?


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 20 marca 2014, 00:49 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 lipca 2007, 00:46
Posty: 2838
Lokalizacja: Ostrów Wlkp
Raczej obie mają zmienione nadwozia. O tyle, ze ta pierwsza jakby bardziej "naturalnie", na nowsze.
Data pierwszej rejestracji o tyle późniejsza od daty produkcji może wskazywać na zakup z wojska lub milicji. Ewentualnie na składaka (co też było dość powszechne).
Jak chcesz Nyskę jako samochód "na wycieczki" a nie kolekcjonerski "dziewiczy", to takie duperele możesz pominąć, a zwracaj uwagę na stan techniczny. Tym bardziej, że zmiana nadwozia w Nysie była naprawdę powszechnym procederem.

Miejsce oznakowania...
:mrgreen: Jest sobie takie forum - poslkiedostawczaki czy jakoś tak. Istnieje tam już ponad 1000 tematów (ale są podzielone na działy, żeby było łatwiej coś znaleźć :) ). W dziale technicznym - "Nadwozie" jest temat "Miejsca oznakowań Nysy"... :D 8)

Pozdrawiam!

_________________
Kot może zostać. Reszta - wypierdal*ć!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 20 marca 2014, 01:20 
Bywalec Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 lutego 2014, 21:35
Posty: 130
Lokalizacja: Szczecin
Pojazd: Nysa 522T 1983
Faktycznie, nie doczytałem :)
Chodziło mi o to jak te numery nadwozia, podwozia i silnika mają się mieć do siebie i do zapisu w dowodzie.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 20 marca 2014, 01:44 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 lipca 2007, 00:46
Posty: 2838
Lokalizacja: Ostrów Wlkp
Numer z ramy w samochodzie musi się zgadzać z numerem identyfikacyjnym pojazdu w dowodzie (w starszych druczkach dowodu z numerem podwozia). Cała reszta ma znaczenie tylko kolekcjonerskie :)

_________________
Kot może zostać. Reszta - wypierdal*ć!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 20 marca 2014, 01:46 
Bywalec Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 lutego 2014, 21:35
Posty: 130
Lokalizacja: Szczecin
Pojazd: Nysa 522T 1983
O to mi chodziło, dzięki!
Czyli zmiana budy nie wpływa na legalność auta.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 26 marca 2014, 22:32 
Bywalec Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 lutego 2014, 21:35
Posty: 130
Lokalizacja: Szczecin
Pojazd: Nysa 522T 1983
W dniu dzisiejszym nabyłem w końcu Nysę :) Wkrótce opiszę ją na forum. Póki co muszę zaopatrzyć się w nowe opony. Znalazłem też po okazyjnej cenie nowe felgi z metką żuka. Czy będą pasować do Nysy?


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 02 kwietnia 2014, 13:41 
Gość Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 02 kwietnia 2014, 12:24
Posty: 2
Witam serdecznie.
Od niedawna posiadam NYSĘ TOWOS z 1990 r., auto z zakładu pracy, wkrótce przedstawię "ją i siebie", teraz chciałbym prosić o pomoc, skąd zdobyć katalog części zamiennych NYSA 522, proszę o poradę, nie widzę wątków dotyczących literatury więc proszę o naprowadzenie.
Pozdrawiam kolegów.
Jacek-pyptus


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 02 kwietnia 2014, 14:26 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 5077
Lokalizacja: Jelenia Góra
Pojazd: Nysa 522R 1991
allegro.pl albo giełdy... szukaj cierpliwie a znajdziesz :) Tylko najbardziej rozpowszechnione są katalogi z lat 80tych, bodajże 85 rok, czyli w stosunku do Nysy z 90 roku będzie już trochę zmian.

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 02 kwietnia 2014, 18:58 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 stycznia 2010, 12:12
Posty: 2835
Lokalizacja: EU
http://allegro.pl/katalog-czesci-zamien ... 10813.html

_________________
FSD - NYSA SERVICE (POLMO)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 03 kwietnia 2014, 12:19 
Gość Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 02 kwietnia 2014, 12:24
Posty: 2
Dziękuję serdecznie za odpowiedź.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 27 maja 2014, 15:14 
Bywalec Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 lutego 2014, 21:35
Posty: 130
Lokalizacja: Szczecin
Pojazd: Nysa 522T 1983
Mam kilka pytań:
1) Chcę wymienić cały układ wydechowy - obecnie mam rurę wydechową z boku po stronie pasażera. Jak były montowane fabrycznie? Wiem, że na pewno z tyłu i z boku, ale czy na pewno po tej stronie co u mnie?
2) Czy ramki reflektorów są takie same jak do Warszawy, Syreny itp. Nie chcę wtopić kasy na Allegro.
3) Pytanie jak wyżej dotyczy także dekli do felg.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 27 maja 2014, 15:36 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 5077
Lokalizacja: Jelenia Góra
Pojazd: Nysa 522R 1991
Rura tzw "kosa" wychodziła na bok od strony kierowcy, za zbiornikiem paliwa. Drugi typ, jak mówisz do tyłu.

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 49 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3, 4  Następna
Moderatorzy: monterr07, Dziwny Mag

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group
Theme created StylerBB.net