Dzisiaj jest 27 kwietnia 2024, 07:50


Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 49 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3, 4  Następna
Autor Wiadomość
Post: 22 czerwca 2014, 15:19 
Bywalec Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 lutego 2014, 21:35
Posty: 130
Lokalizacja: Szczecin
Pojazd: Nysa 522T 1983
Orientuje się ktoś, czy ramki reflektorów od Żuka smutka będą pasować do Nysy 522?


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 22 czerwca 2014, 15:58 
Miłośnik Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 lipca 2012, 21:56
Posty: 229
Lokalizacja: Pomorze
Do nysy, to jedynie do N59, N60 i chyba 501 (?), 521 i 522 mają całkiem inny kształt ramki ;)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 22 czerwca 2014, 20:59 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 stycznia 2014, 00:34
Posty: 2074
Lokalizacja: Dobrodzień / Lubliniec
Pojazd: Nysa 521 T 1969
Do Nyski na 1000% pasować będą przednie lampy od Syrenki 105. ja tak mam i jest dobrze.
Pasują też od Żuka "zwykłego" czyli z nowym przodem, produkowanego od 1972 roku. Możesz też dorwać jakiego ciężarowego Jelcza 315 (316, 317) i z niego przednie reflektory też będą idealnie pasować. Nie wiem, jak ze starym Starem 28-29 - tym z pojedynczymi lampami w kabinie (a nie podwójnymi w zderzaku).
Jeśli żuk będzie "dawcą" to jednak musisz się liczyć z tym, że ramki nie będą niklowane, ale lakierowane na czarno lub jakiś tam inny kolor. Możesz się też spotkać z tym, że ramka jest niklowana, ale ktoś nikiel zamalował na czarno - bo np w jednym reflektorze była rdza, zadrapanie niklu itp, więc drugą ramkę zamalowano "do pary" aby wyglądały obie lampy identycznie - z takim czymś się spotkałem i po zdjęciu czarnej ohydnej farby ukazał się mym oczom piękny nikiel 8)
Miski reflektorów od Syrenki różnić się mogą tylko takim malutkim i nieistotnym wręcz detalem, jak miejsce przynitowania kabla od masy - w syrenkach jest to przykręcane śrubką, a w Nyskach, Żukach czy Jelczach jest to przynitowane na stałę, ale to już raczej jako ciekawostka...

Co do kierunkowskazów, to przednie "kierunki" pasują na 1000% z Syrenki 104 lub 105 (lub Bosto i R-20) oraz z Warszawy. To są te duuuże kierunkowskazy z ramkami ozdobnymi (zdarzało się też, że nie zakładano ramek). One miały oznaczenie "Z-01C" lub "Z-01" - w zależności od odcienia klosza - litera "C" oznaczała kolor ciemny klosza, czyli pomarańczowy i te ciemne były najpopularniejsze w Nysach. Tak było do 1986 roku.
Później w Nysach instalowano mniejsze kierunkowskazy - identyczne, jak w Żukach - miały one oznaczenie: "E93C"




...aaa jeszcze ktoś pytał o katalog części do Nyski. Mam katalog części do Nyski 521 z 1973 roku - zeskanowany w wersji elektronicznej. Do Nyski 522 sprzed 1983 roku również pasuje, jeśli chodzi o wykończenia nadwozia to pasuje nawet bardziej jak nowszy z 1985 roku :wink:

no chyba, żeby kto miał z 1985 roku, to też chętnie zeskanuję i wydrukuję sobie w wersji "roboczej" na potrzeby własnych Nys :mrgreen:

_________________
Syrena 102 1963
Nysa 521 T 1969 (Towos)
Nysa 521 R 1978 (Rolnik - dubelkabina)
Nysa 522 M 1980 (Mikrobus)
Nysa 522 T 1992 (Towos)
Ford Fiesta Focus 1996 (prototyp)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 22 czerwca 2014, 21:10 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 stycznia 2010, 12:12
Posty: 2835
Lokalizacja: EU
te male kierunki nysowe od 87r niebyly takie same jak te zukowe , mialy inny klosz , oraz tylna czesc gumy gdzie przez blotnik przechodzi jest o mniejszej srednicy taka jak w duzych warszawowych kierunkach , siedze w temacie :wink:

viewtopic.php?f=3&t=2522

oznaczenie tej lampy jest inne niz to "E93C"

_________________
FSD - NYSA SERVICE (POLMO)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 22 czerwca 2014, 21:15 
Miłośnik Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 lipca 2012, 21:56
Posty: 229
Lokalizacja: Pomorze
Reflektory może i pasować będą, różnią się pewnie rodzajem mocowania i typu żarówki, ale ramki się różnią tym, że te starsze są tak jakby zaokrąglone a od 522, 521 mają rant, sam chyba Historyk kiedyś o tym wspominałeś jak znalazłeś taką ramkę na szrocie, co nie ? :)


Ostatnio zmieniony 22 czerwca 2014, 21:55 przez Tomek, łącznie zmieniany 1 raz

Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 22 czerwca 2014, 21:17 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 stycznia 2010, 12:12
Posty: 2835
Lokalizacja: EU
klosz zukowy ma calkiem inny wyglad , nysowy klosz jest bardziej okragly ( dotyczy malych kierunkowskazów )

_________________
FSD - NYSA SERVICE (POLMO)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 22 czerwca 2014, 21:19 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 5077
Lokalizacja: Jelenia Góra
Pojazd: Nysa 522R 1991
Tu była dyskusja kiedyś o tych kierunkowskazach: viewtopic.php?p=2362#p2362

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 22 czerwca 2014, 21:24 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 stycznia 2010, 12:12
Posty: 2835
Lokalizacja: EU
no wlasnie , ty marian to forum porzadkowales to wiesz wszystko gdzie co jest :wink:

_________________
FSD - NYSA SERVICE (POLMO)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 22 czerwca 2014, 21:30 
Bywalec Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 lutego 2014, 21:35
Posty: 130
Lokalizacja: Szczecin
Pojazd: Nysa 522T 1983
Mi chodziło o takie ramki. Mam w mojej nysce malowane na czarno, a chcę chromowane. Facet, który ma takie chromowane jak na zdjęciu twierdzi, że wykręcał ze starego żuka.
Z tego co wiem, nowe żuki nie miały ramek, tylko reflektory były schowane pod maską, więc mógł wykręcić ze smutka. Oświećcie mnie jeśli się mylę.
Obrazek


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 22 czerwca 2014, 21:34 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 5077
Lokalizacja: Jelenia Góra
Pojazd: Nysa 522R 1991
Te z nową budą też miały ramki, tylko ukryte pod atrapą :) Ale nie wszystkie chyba, zdaje się, że do pewnego rocznika, tego dokłądnie nie wiem, nie siedzę na tyle w Żukach... Ale te ramki powinny pasować do Nysy.

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 22 czerwca 2014, 21:37 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 stycznia 2014, 00:34
Posty: 2074
Lokalizacja: Dobrodzień / Lubliniec
Pojazd: Nysa 521 T 1969
Te ramki z foto wyglądają, jak z Nyski. One były raczej zamienne z tymi starszymi, więc mogło być tak, że do Żuka "smutka" trafiły ramki z Nyski.

Co do kierunków to nie upieram się. Podałem kod z żukowych, a jakie były w Nysach od 1987 roku - nie miałem okazji samemu sprawdzić. Słyszałem kiedyś od kogoś tam, że "były takie same", no ale własnie - na zasadzie: "jedna baba drugiej babie" więc ktoś też mógł gadać bzdury, albo widział jaką "wesołą twórczość". Więc tutaj takie małe moje sprostowanie i samokrytyka :lol:

A jeśli ramki niklowane się nawet tak nie błyszczą, to można to pięknie wypolerować ręcznie. Już tyle razy "pucowałem" nikle i efekty były później takie same, jak na tym zdjęciu 8)

_________________
Syrena 102 1963
Nysa 521 T 1969 (Towos)
Nysa 521 R 1978 (Rolnik - dubelkabina)
Nysa 522 M 1980 (Mikrobus)
Nysa 522 T 1992 (Towos)
Ford Fiesta Focus 1996 (prototyp)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 22 czerwca 2014, 22:40 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 lipca 2007, 00:46
Posty: 2838
Lokalizacja: Ostrów Wlkp
Cały polski przemysł motoryzacyjny bazował na "standardach", najpierw pochodnyhc od GAZa M20 Pobieda, potem od Fiata 125p...
Całe kompletne reflektory, "garnek", klosz z odbłyśnikime i ramka, były jednakowe np dla: Warszawy, Starów 20-25 i 66/660, Nys, Zuków, Syren, Tarpanów, Jelczy do serii 300 włącznie, Sanów... itd. (no, upraszczając, bo przewody miały różne długości...)
Później np reflektory "fiatowskie" zawędrowały też do Jelczy PR 110, Autosanów H9...

Reflektory (i wszystko inne) zmieniały się w czasie - ale raczej nalezy mowić o poszechnie używanym reflektorze z lat powiedzmy 1951-57, potem z lat 1957-65, 1965/66 - 76 itd. Oczywiście były też odmiany na rózne zarówki, różne długości pzrewodów (tu dedykowane poszczególnym typom aut, prawda), różne zakończenia przewodów - ale to znów wkracza "standard epoki" a nie poszczególny typ auta :)
Ramki "kanciate" były w wykończeniu w chromie, w lakierze (czarne, szare), w ocynku żółtym i w oksydzie (czarne) - zaleznie od "docelowego" auta - ale zawsze to te same ramki. Jedyny wyjątek - modyfikacj apolegająca na otwozre dla dźwigni regulacji pochylenia odbłyśnika (dla Syreny R20 i Bosto oraz Tarpana).

To tak dla przykładu ten post, nie dla czepialstwa :wink: :wink: :wink:

Czy takie klaksony "trąbki" - wprowadzone do produkcji jako klaksony "Warszawy". Z czasem zakładane m.in. do Starów, Nys, niektórych autobusów... Od 1951 roku do 1968. W 1967 ruszyla produkcja Polskiego Fiata 125p, a w trakcie 1968 jego sygnały stały się standardem produkcyjnym i trafiły do wsyztskich w/w pojazdów zamiast dotychczasowych "wawkowych".
I tak prawie każdy łatwo wymienny podzespół "ewoluował" w trakcie produkcji danego auta... Cała elektryka w starszych Nysach czy Żukach jest "warszawopochodna", w nowszych "fiatopochodna" :) Itd, itd.

_________________
Kot może zostać. Reszta - wypierdal*ć!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 23 czerwca 2014, 08:29 
Miłośnik Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 lipca 2012, 21:56
Posty: 229
Lokalizacja: Pomorze
Dziwny, jesteś pewien, że kształt ramek był taki sam począwszy od N59, N60 , 501 jak w 522 i 521 ?

Sądziłem, że jest różnica tak jak przykładowo na tym zdjęciu:


Zdjęcie zapożyczone z http://www.forumsamochodowe.pl/galeria/moto-session-lublin-2013-a258/nysa-501-towos-1963-rok-m14352.jpg, nie jest moją własnością :twisted:

Jeżeli ktoś potwierdzi, że kształt ramek w nyskach od początku do końca jest taki sam, to byłem lekko w błędzie, bo miałem ramki takie jak w wołdze, facet zarzekał się, że są od smutka, ale coraz bliżej jestem teorii, że są to ramki z radzieckich wynalazków, KAMAZ.


Ostatnio zmieniony 23 czerwca 2014, 16:26 przez Tomek, łącznie zmieniany 1 raz

Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 23 czerwca 2014, 10:44 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 lipca 2007, 00:46
Posty: 2838
Lokalizacja: Ostrów Wlkp
Dziwny Mag pisze:
Reflektory (i wszystko inne) zmieniały się w czasie - ale raczej nalezy mówić o poszechnie używanym reflektorze z lat powiedzmy 1951-57, potem z lat 1957-65, 1965/66 - 76 itd.


:)

Czyli ramki (jak i całe reflektory) różniły się zaleznie od okresu produkcji, ale w takim na przykład 1960 roku i Nysa, i Żuk, i Star, i Jelcz miały taki sam (upraszając kwestie przewodów) reflektor (czyli obudowę, klosz z odbłyśnikiem i ramkę).
Podobnie w/w miały taki sam reflektor np w roku 1978, ale był to już inny reflektor, niż w 1960.

Starsze typy polskich reflektorów (sprzed 1957 roku, możemy dla Nysy i Żuka pominąć - choć prototypy i pierwsze egzemplarze się na nie załapały), a, znów nieco upraszczając, w przypadku Nysy i Zuka można mówić o 2 typach* reflektorów:
- starszy - to, co najbardziej widać, to obła w przekroju ramka; wkład z kloszem symetrycznym.
- nowszy - to, co się rzuca w oczy to właśnie ta najpowszechniejsza dzisiaj, "kanciata" w pzrekroju ramka (jak na zdjęciu, które przywołałeś; Nysa 501 z drugiej połowy 1965 roku może już takie ramki mieć).

* upraszczając, bo był nowszy typ reflektora "przejściowy", z kloszem i odbłyśnikiem symetrycznym; była z czasem modyfikacja na żarówki H4 (z R2); była też modyfikacja mocowania reflektora w Żukach w drugiej połowie lat 80., gdzie zrezygnowano z garnka i ramki - element optyczny ma inne mocowania niż starszy typ.

_________________
Kot może zostać. Reszta - wypierdal*ć!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 20 sierpnia 2014, 16:25 
Gość Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 20 sierpnia 2014, 16:18
Posty: 3
Witam wszystkich forumowiczów. Dopiero co wpadły mi w ręce dwie nysy 522 towos, z tym że jedna (wojskowa z przesuwnymi drzwiami) jako dawca. Chciałem się was poradzić w sprawie jednej rzeczy. Auto stało od ponad 5 lat nieużywane więc naturalną rzeczą jest korozja. Z racji tego że w miejscu w którym od soboty zaczynam remont jednego z samochodów nie ma żadnego sklepu z częściami, zastanawiam się co wypadało by napewno zmienić przed wyjazdem na przegląd. Macie jakieś pomysly?
Ps. jeżeli ktoś jest zainteresowany jakimiś częściami karoserii lub samą ramą proszę o kontakt.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 49 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3, 4  Następna
Moderatorzy: monterr07, Dziwny Mag

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 30 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group
Theme created StylerBB.net