Pomarańczowa Nysa? Dla mnie to żadna rzadkość! Conajmniej 2 sztuki Nysek w tym kolorze śmigały w pierwszej połowie lat 90-tych po Dobrodzieniu...
Zwłoki pierwszej (chyba towos - lub innej z nadwoziem zamkniętym - nie pamiętam bo za mały byłem wtedy) dogorywały rozszabrowane około 1995 roku na złomowisku RSP w Dobrodzieniu - na bank były w kolorze pomarańczowym - tyle pamiętam na pewno...
Druga pomarańczowa to była Nyska skrzyniowa obsługująca złomowisko w Dobrodzieniu przy ul. Pocztowej. Nie pamiętam tylko, czy to był obrzyn, czy oryginalna Rolniczka. Była ugnita na amen - dziury na wylot w drzwiach i taka jeździła
do około 1995 roku (albo jeszcze znacznie wcześniej - może nawet 1991 rok był wtedy)
W źródłach historycznych (IPN) jest wzmianka o "operacyjnej" Nysie 522 w kolorze pomarańczowym z napisami "FIRMA POLONIJNA", której Służba Bezpieczeństwa używała do porwań w 1984 roku...
Czyli fakt "występowalności w przyrodzie" "w epoce" Nysek całych pomarańczowych jest w 100% potwierdzony...
Co do fabryczności "jednobarwnej pomarańczy" to coś kojarzę jakieś stare zdjęcia z FSD albo z jakiejś wystawy (chyba nawet są w galerii naszego forum), gdzie stały Nyski całe białe oraz całe w takim pomarańczowym kolorze - może ktoś to znajdzie - chyba fotki z końca lat 70-tych kolorowe...
--------------------------
Kolor, którego Przemek nie mógł zdefiniować to chyba "mgła", "mglisty jasny siny" albo "mglista mięta".
W PKP w Opolu mieli w takim kolorze Nyskę mikrobus lub towos. Mój sąsiad miał lata temu Fiata 125p w identycznym kolorze - więc to kolor Nyski z palety Fiata (pamiętam też inne egzemplarze 125p w tym kolorze). Chyba mam na ten kolor pryśniętą dechę rozdzielczą w mojej Syrence...
--------------------------
Jeszcze inne kolory Nysek - żółty - patrzcie moja "Belferka" z 1981 roku. Identyczna żółta (bodaj yellow bahama") Nyska, jak moja - widoczna jest w filmie "07 - zgłoś się" w odcinku "Zamknąć za sobą drzwi" z bodaj 1987 roku - w scenie pościgu milicyjnego helikoptera za czarnym Buickiem. Wlecze się za traktorem kolumna aut, a w pierwszym rzędzie identyczna, jak moja żółta Nyska towos (a może to moja zagrała w tym filmie?)
--------------------------
Fabrycznie moja Nyska "Belferka" miała kolor "piasek" (później ktoś ją przemalował na żółto) - identyczny kolor "piaskowy" był bardzo popularny jeśli chodziło o Maluchy "eleganty" w latach 80-tych...
-------------------------
Inna Nysa 522 - mikrobus, wyprodukowana po 1987 roku, której kawałki pocięte na złomie zbierałem do odbudowy swoich Nysek (dach, nadkola, decha rozdzielcza) miała fabrycznie kolor wiśniowy - bardzo popularny kolor wśród Polonezów Caro Plus... Na bank to był jej oryginalny kolor (zakamarki schowka dechy rozdzielczej...
Inna Nysa w identycznym wiśniowym kolorze to była Nyska 522R z dubelkabiną, z końca produkcji - jej fotki wrzucałem do galerii Nys na naszym forum - należała do firmy telekomunikacyjnej lub łącznościowej w PKP - stała na dworcu PKP w Opolu jeszcze bodaj w 2007 roku
-------------------------
Kremowa lub kość słoniowa to był kolor fabryczny mojej kabiny "pseudo - rolniczej" Nysy 521 "obrzynki" z 1978 roku, która pierwotnie była mikrobusem (niski dach)
------------------------
Kolor czekoladowy - potwierdzam. Widziałem taką w 1998 roku w Zakopanem w roli busika do wożenia turystów
------------------------
Kolorów Nysek więc kojarzę duuuuuuuużo...