Dzisiaj jest 28 marca 2024, 20:53


Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 34 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna
Autor Wiadomość
Post: 06 lutego 2015, 07:27 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 22 grudnia 2014, 17:51
Posty: 434
Lokalizacja: gdynia
Witam.
Przeszukalem forum lecz nie znalazłem takiego tematu.
Interesuje mnie czy w wszystkich nysach były takie same felgi (w mojej plastikowe kołpaki) w oczy rzuciła mi się w innych chyba starszych alu dekle , do inne felgi z rantem.

Dodatkowo :
-jakie et
-roztaw śrub
-srednica otworu cent.

Od czego pasują felgi: syrena, Warszawa, tarpan ,Żuk , może inne??
Myślał ktoś o alufelgach?

_________________
Fiat 126p 97”
Nissan Cherry 83”
Fiat 126p i 125p 82”
Fiat 126p 77”
Niewiadow n126 75”
Trabanta 601 72”
Wsk 125 58”


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 06 lutego 2015, 08:37 
Miłośnik Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 lipca 2012, 21:56
Posty: 229
Lokalizacja: Pomorze
W latach 90-tych stosowano już właśnie kołpaki z tworzywa sztucznego, wcześniej były stalowe dekle, felgi do tych dekli miały specjalne "haczyki".

Alufelgi do oryginału nie pasują Żółwik ;) , ale pasują od Suzuki Vitara.
5x140 rozstaw, pasują od żuka oczywiście, Łady Niva, Tarpana, Warszawki.

Tarpan i Łada o ile dobrze pamiętam mają 15 cali, całkiem stare nysy tak samo.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 06 lutego 2015, 13:51 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 stycznia 2014, 00:34
Posty: 2073
Lokalizacja: Dobrodzień / Lubliniec
Pojazd: Nysa 521 T 1969
Z tego, co mi wiadomo to producentem oryginalnych felg 16-calowych do Nysy była lubelska FSC.
Od Syrenki i Tarpana pasować powinny, ale też nie do końca - mają podobno inne przetłoczenia i mogą ocierać o nadkola. Możesz paradoksalnie znaleźć koła do Nyski w... furmance lub przyczepie rolniczej! Często tam instalowano je.
Tak właśnie znalazłem do mojej Nyski 522 koła. Były wykręcone z przyczepy rolniczej. Mają datę produkcji 1967, 1968 i 1969 rok. Prawdopodobnie pochodzą z Nysy 501 lub Żuka "smutka". Wszystkie mają te wąsy do mocowania stalowych dekli. Kupiłem te felgi po 12 - 15zł/szt (na wagę praktycznie). Dorwałem ich tyle, że mam w czym wybierać no i wybiorę najlepsze. Później piaskowanie, biały lakier i na zajezdnię, wyważanie i na nowe opony. Dekle do nich mam od Syrenki z logo "FSO" - niklowane.
Polecam Ci podobną drogę. Popytaj najlepiej po jakich PGR-ach, RSP, albo u rolników. Dorwałem kilkanaście sztuk felg i choć niektóre są walnięte na rancie, ale niektóre są całkiem dobre i z tych kilkunastu na bank będzie "na już" cały komplet 8)

Pamiętaj - białe (lub kremowe) felgi i niklowane dekle od Syrenki 8)
Czy może być coś ładniejszego w Nysie :?: Nieeee :!: :mrgreen:

aluminiowe? w Nysce? To nie ta bajka :wink: 8) :mrgreen:

_________________
Syrena 102 1963
Nysa 521 T 1969 (Towos)
Nysa 521 R 1978 (Rolnik - dubelkabina)
Nysa 522 M 1980 (Mikrobus)
Nysa 522 T 1992 (Towos)
Ford Fiesta Focus 1996 (prototyp)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 06 lutego 2015, 16:38 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 22 grudnia 2014, 17:51
Posty: 434
Lokalizacja: gdynia
Tylko czy te z blaszki i niklowane dekle będą pasować na moje piasty w 522 90'?

_________________
Fiat 126p 97”
Nissan Cherry 83”
Fiat 126p i 125p 82”
Fiat 126p 77”
Niewiadow n126 75”
Trabanta 601 72”
Wsk 125 58”


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 06 lutego 2015, 16:44 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 5075
Lokalizacja: Jelenia Góra
Pojazd: Nysa 522R 1991
Tak. Bez problemu. Koła w Żuku i Nysie były takie same. W Tarpanach chyba też, ale niech się Przemek wypowie. W Syrenkach była ich mniejsza wersja - 15".
Nowy typ felg fabrycznie nie miał blaszek pod kołpaki blaszane i był przystosowany do ogumienia bezdętkowego. Felgi z blaszkami były pod dętki, choć znam przypadki, że ludzie jeżdżą bez dętki na nich i nic się nie dzieje.
Chromowane kołpaki pasują moim zdaniem tylko wtedy, gdy są chromowane wycieraczki, zderzaki... Ja w swojej Nysie raczej zrobię tak, jak było w krajowych wersjach - siwe zderzaki, siwe kołpaki (ale te blaszane), czarne wycieraczki. Mniej błyskotek, ale i tak będzie ładnie.

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 06 lutego 2015, 17:03 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 22 grudnia 2014, 17:51
Posty: 434
Lokalizacja: gdynia
Marian pisze:
Nowy typ felg fabrycznie nie miał blaszek pod kołpaki blaszane i był przystosowany do ogumienia bezdętkowego. Felgi z blaszkami były pod dętki, choć znam przypadki, że ludzie jeżdżą bez dętki na nich i nic się nie dzieje.

Dokładnie byłem u wulkanizatora i wystawiają inne wentyle a rano smaruja klejem.

Dopiero swoją planuje w "armature" ramki lamp przód i tył i dekle miały być ;/ .
Może do nowego typu istnieje patent na blaszki.

_________________
Fiat 126p 97”
Nissan Cherry 83”
Fiat 126p i 125p 82”
Fiat 126p 77”
Niewiadow n126 75”
Trabanta 601 72”
Wsk 125 58”


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 06 lutego 2015, 17:10 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 5075
Lokalizacja: Jelenia Góra
Pojazd: Nysa 522R 1991
Możesz próbować nawiercać otwory i nitować blaszki. Ale blaszki są sprężyste, więc dorobić gorzej, musiałbyś wyrwać ze starych felg.

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 06 lutego 2015, 18:00 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 lipca 2007, 00:46
Posty: 2838
Lokalizacja: Ostrów Wlkp
Po kolei:

Felga do Żuka i Nysy oraz tarpana diesla (tylko!) - praktycznie to to samo, wzajemnie zamienne.

Kwestia rozstawu śrub i otworu centralnego - Warszawa, Syrena i Tarpan - mają takie same, jak Żuk i Nysa, ale na tym koniec. Różne są szerokości obręczy, różne ET.

Nie znam sytuacji z felgami od Honkera.

Historycznie zaś:
Wiadomo, że we wczesnych Nysach (1959-1962 - tak +/- ) zdarzały sie fabrycznie montowane felgi 15' - naprzemiennie z 16'.

We wczesnych (bardzo) Żukach (dokładna data jest na forum w temacie o zmianach w okresie produkcji) stosowano "wąskie" felgi 16'

Od najpóźniej połowy lat 60. do końca produkcji, Nysa i Żuk miały felgi 16' na oponę 6.50x16 - te same koła zastosowano w tarpanie dieslu (239D, 237D).

Parametry techniczne felg się nie mzieniały, ale ich wygląd, kształt wytłoczek i sposób montażu, owszem.
Do początku lat 60. tarcza z obręczą była nitowana.
Później spawana, a gdzieś w okolicy początku lat 70. zgrzewana.

Felgi do około połowy lat 70. mają kołnierz otworu centralnego wywinięty w stronę bębna, później już zawsze wywinięty na zewnątrz.
Różni sie tez wtedy nieco kształt wytłoczki tarczy koła na łączeniu z obręczą (wyłącznie wizualnie, kształtem).

Felgi do około +/- 1983r mają nitowane zaczepy (blaszki) do mocowania kołpaków metalowych; nowsze felgi nie mają tych blaszek (ani otworów do ich mocowania).

Daty z pamięci, dość orientacyjne ;) W razie potzreby do posprawdzania w katalogach części.

Felgi od Wawy i Tarpana da się założyć do Żuka i Nysy, nawet "od biedy" do jazdy. Felga od Syreny - na tył, do przetaczania, podejdzie, a na przód nie - ma za małe ET i obciera o końcówke drążka kierowniczego.

_________________
Kot może zostać. Reszta - wypierdal*ć!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 06 lutego 2015, 20:35 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 stycznia 2010, 12:12
Posty: 2835
Lokalizacja: EU
ja przerobilem felgi , blaszki kolpakowe przykrecilem do nowego typu felg , te stare felgi byly krzywe i spaw byl nierówny , obecnie felgi mam z 1997 roku z tymi blaszkami do chromowanych kolpaków :wink: odrazu widac ze w 90 latach inna technika byla spawania tych felg oraz obróbka.

_________________
FSD - NYSA SERVICE (POLMO)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 06 lutego 2015, 20:51 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 22 grudnia 2014, 17:51
Posty: 434
Lokalizacja: gdynia
nysanek pisze:
ja przerobilem felgi , blaszki kolpakowe przykrecilem do nowego typu felg

A jakby je przyspawal? Nie uszkodzi (zozchartuje) felgi, przy kręcenie może niezbyt estetycznie i trwałe.

_________________
Fiat 126p 97”
Nissan Cherry 83”
Fiat 126p i 125p 82”
Fiat 126p 77”
Niewiadow n126 75”
Trabanta 601 72”
Wsk 125 58”


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 06 lutego 2015, 21:06 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 stycznia 2010, 12:12
Posty: 2835
Lokalizacja: EU
jak zerwiesz blaszke to bedziesz mial wiecej roboty z przyspawana , tak masz to na srubke przykrecone i niema problemu z wymiana , mozna tez na nity przymocowac.

_________________
FSD - NYSA SERVICE (POLMO)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 06 lutego 2015, 21:09 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 grudnia 2014, 17:37
Posty: 2047
Lokalizacja: Swędów LDZ
Pojazd: 522T '93r, A111B '91r
Felgi od nivy pasują, ale tylko jeden typ-5"Jx16", ET 29 (bo są też 15" oraz 16"z ET 47) sa o tyle dobre, że mają otworki i lepiej bębny się chłodzą. Oryginalne felgi nysy to 4,5"Jx16 ET30 rozstaw dokładnie 5x139,7

Fabryczne blaszki były przynitowane lub zgrzewane-zależy od rocznika. Felgi nie rozhartują się, bo nie były ulepszane cieplnie, najwyżej mogą się zahartować, jak się nasika na gorące, tuż po spawaniu;)

_________________
Strucelserwis był, Żuk został.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 06 czerwca 2015, 06:36 
Bywalec Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 marca 2014, 21:06
Posty: 112
Lokalizacja: Wrocław
Kupiłem ostatnio przyczepkę od sąsiada i okazało się, że obie felgi razem z oponami są w bardzo ładnym stanie. Obie do Nysy 501 i starszej. Kołnierz wywinięty do środka bębna, opony też z epoki :) Na jedną Nysę już komplet jest :)
Mam jeszcze jedną felgę starego typu, ale ma przerwane otwory na śruby. Czy da się to naprawić, czy od razu wywalić na złom ?

_________________
Pozdrawiam
Marek

Kupię Nysę N 59


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 06 czerwca 2015, 08:04 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 stycznia 2010, 12:12
Posty: 2835
Lokalizacja: EU
musial bys zaspawac otwory i na nowo rozwiercic , wydaje mi sie ze to babranie w G.... po uszy :wink: no i napewno musi to zrobic firma która najpierw taka felge zeskanuje zeby wymiary zlapac przed zaspawaniem no i potem obróbka $$$$$$$$$ tanio niebedzie.

_________________
FSD - NYSA SERVICE (POLMO)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 06 czerwca 2015, 09:35 
Bywalec Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 marca 2014, 21:06
Posty: 112
Lokalizacja: Wrocław
No własnie mi o to chodziło, bo wydaje mi się, że te felgi dosyć trudno kupić i po prostu szkoda jest ją wywalić.

_________________
Pozdrawiam
Marek

Kupię Nysę N 59


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 34 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna
Moderatorzy: monterr07, Dziwny Mag

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
cron

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group
Theme created StylerBB.net