Forum Miłośników Polskich Dostawczaków http://forum.polskiedostawczaki.pl/ |
|
Wszystko o felgach Nysa http://forum.polskiedostawczaki.pl/viewtopic.php?f=5&t=2693 |
Strona 3 z 3 |
Autor: | Slawek83 [ 15 sierpnia 2017, 21:48 ] |
Tytuł: | Re: Wszystko o felgach Nysa |
to w końcu jaki jest orginalny rozstaw śrub 5x140 czy 5x139,7 ? i jaki jest otwór centryczny ? |
Autor: | phinek [ 16 sierpnia 2017, 20:24 ] |
Tytuł: | Re: Wszystko o felgach Nysa |
Patrząc w katalog wyrobów przemysłu motoryzacyjnego z 1974 roku: Koła Żuk/Nysa - 4.50E X 16, B06-3101015 średnica otworu centralnego d = 95 mm średnica otworów na śruby Dp = 139,7 mm odsadzenie E = +30 +/- 1,5 średnice otworów na śruby d1 / d2 = 14,5 (+0,5) / 18,5 (+0,3) |
Autor: | zolwik [ 17 sierpnia 2017, 06:15 ] |
Tytuł: | Re: Wszystko o felgach Nysa |
Tylko zastanawiam się dlaczego felga nie jest osadzona na centralnym tylko trzyma się na srubach. Na innych forach robią z tego aferę, dopasowują pierścienie lub blaszki |
Autor: | Dziwny Mag [ 17 sierpnia 2017, 14:02 ] |
Tytuł: | Re: Wszystko o felgach Nysa |
Bo to konstrukcja, sama w sobie, z lat 30. Tak zaprojektowana. Poza tym to nie śruby, tylko spzilka + nakrętka - to też robi różnicę. Dopóki masz felgi "nowego" typu, z kołnierzem otworu centralnego wywijanym na zewnątrz (od piasty) - nie ma się czym przejmować. Chyba, że chodzi o felgi z innych aut zakładane do Żuka - tu już trzeba zobaczyć, do jakiej piasty / jakiego sposobu mocowania była przystosowana felga - bo w oryginalnej żukowej to właśnie połączenie nakrętka - felga centruje całość. |
Strona 3 z 3 | Strefa czasowa UTC+1godz. |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |