Forum Miłośników Polskich Dostawczaków
http://forum.polskiedostawczaki.pl/

Wszystko o felgach Nysa
http://forum.polskiedostawczaki.pl/viewtopic.php?f=5&t=2693
Strona 3 z 3

Autor:  Slawek83 [ 15 sierpnia 2017, 21:48 ]
Tytuł:  Re: Wszystko o felgach Nysa

to w końcu jaki jest orginalny rozstaw śrub 5x140 czy 5x139,7 ? i jaki jest otwór centryczny ?

Autor:  phinek [ 16 sierpnia 2017, 20:24 ]
Tytuł:  Re: Wszystko o felgach Nysa

Patrząc w katalog wyrobów przemysłu motoryzacyjnego z 1974 roku:

Koła Żuk/Nysa - 4.50E X 16, B06-3101015
średnica otworu centralnego d = 95 mm
średnica otworów na śruby Dp = 139,7 mm
odsadzenie E = +30 +/- 1,5
średnice otworów na śruby d1 / d2 = 14,5 (+0,5) / 18,5 (+0,3)

Autor:  zolwik [ 17 sierpnia 2017, 06:15 ]
Tytuł:  Re: Wszystko o felgach Nysa

Tylko zastanawiam się dlaczego felga nie jest osadzona na centralnym tylko trzyma się na srubach.
Na innych forach robią z tego aferę, dopasowują pierścienie lub blaszki

Autor:  Dziwny Mag [ 17 sierpnia 2017, 14:02 ]
Tytuł:  Re: Wszystko o felgach Nysa

Bo to konstrukcja, sama w sobie, z lat 30. :) Tak zaprojektowana. Poza tym to nie śruby, tylko spzilka + nakrętka - to też robi różnicę.
Dopóki masz felgi "nowego" typu, z kołnierzem otworu centralnego wywijanym na zewnątrz (od piasty) - nie ma się czym przejmować.
Chyba, że chodzi o felgi z innych aut zakładane do Żuka - tu już trzeba zobaczyć, do jakiej piasty / jakiego sposobu mocowania była przystosowana felga - bo w oryginalnej żukowej to właśnie połączenie nakrętka - felga centruje całość.

Strona 3 z 3 Strefa czasowa UTC+1godz.
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/