Dzisiaj jest 28 marca 2024, 11:14


Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 116 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1 ... 4, 5, 6, 7, 8  Następna
Autor Wiadomość
Post: 17 lutego 2016, 19:48 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 grudnia 2014, 17:37
Posty: 2047
Lokalizacja: Swędów LDZ
Pojazd: 522T '93r, A111B '91r
to sie nie nazywało standaryzacja a unifikacja. a teraz też jest, tylko typów pojazdów więcej się wytwarza:)

_________________
Strucelserwis był, Żuk został.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 21 lutego 2016, 17:36 
Gość Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 15 lutego 2016, 21:29
Posty: 3
Pojazd: Nysa 522T 1987
a jak było z chłodnicami w Nysach, o ile wiem to pozne 522 miały zamiast warszawoskiej chłodnicę fiatowską ? czy myle się ?


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 22 lutego 2016, 00:25 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 lipca 2007, 00:46
Posty: 2838
Lokalizacja: Ostrów Wlkp
Zacznijmy od ustalenia pojęć...

Ale na przestzreni całego okresu produkcji w Nysach były 3 podstawowe typy chłodnic. Przy cyzm w ogólności, to nie tyle była chłodnica "do Nysy", co do silnika M20 i do silnika S21 - choć bywały też różne wykonania.

W największym skrócie - zgadując, że "warszawowską" nazywasz chłodnicę z grubym rdzeniem - to tak, takie były do przełomu lat 70./80., a póxniej były z cienkim rdzeniem (ale nie miały poza korkiem nic wspólnego z fiatowską ;) ).

_________________
Kot może zostać. Reszta - wypierdal*ć!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 20 lipca 2016, 18:22 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 lipca 2007, 00:46
Posty: 2838
Lokalizacja: Ostrów Wlkp
Znowu ta maska... I nadal bez wiarygodnych informacji... 8)

Załącznik:
b6534b8s-960.jpg
b6534b8s-960.jpg [ 84.44 KiB | Przeglądany 16854 razy ]


:arrow: https://www.drive2.ru/r/nysa/554248/

_________________
Kot może zostać. Reszta - wypierdal*ć!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 24 lipca 2016, 22:52 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 stycznia 2014, 00:34
Posty: 2073
Lokalizacja: Dobrodzień / Lubliniec
Pojazd: Nysa 521 T 1969
tylko, że zobacz, jak ona jest cała poprzerabiana...
...a swoją drogą mnie to nie dziwi. Oryginalny patent otwierania klapy był wyjątkowo głupio zrobiony. Więc sam się czasami zastanawiam, czy by nie skopiować - jak tutaj, całego zamykania z Żuka i nie ryzykować, że walnę się w czoło tą maską...

Tym czasem omówię bardzo dogłębnie inną zmianę w okresie produkcji 8)

Konstrukcja desek rozdzielczych - tyle razy omawiana, ale chyba nie aż tak "dogłębnie"

Deska kremowa - pochodzi z Nysy 521 z 1978 roku - klasyczna "niska" deska (1969 - 1983)
Deska szara - w nadwoziu Nysy z 1986 roku - wczesna "wysoka" deska (1983 - 1986)
Deska wiśniowa - pochodzi z Nysy 522 - późna "wysoka" deska (1987 - 1994)

Wczesna wysoka od późnej wysokiej różni się jedynie tymi wyciętymi otworami na prostokątne przełączniki klawiszowe.
Natomiast różnice między wysokimi, a niskimi dechami są znacznie większe.

Nie tylko różnią się otworami na panel pulpitu. Nie tylko różnią się wielkością otworu schowka.
Różnią się też podziałem przestrzeni w środku i ilością ścianek dzielących poszczególne odcinki na przegrody.
W starszej desce były 2 przegrody. W Nowszej desce pojawiły się 3 przegrody. Schowek nie tylko zmniejszył się, ale jego kosztem pojawił się też "pustostan" - czyli totalnie nie wykorzystana zaślepiona przestrzeń między schowkiem, a komorą na linki i cięgna. Wysoka deska ma też przesuniętą w lewo komorę na linki i cięgna, w stosunku do deski niskiej...
Pojawiło się też dodatkowe usztywnienie wysokiej deski na odcinku pulpitu...

Jak to wygląda - sami zobaczcie. Chyba nie ma lepszego zestawienia, jak 2 wycięte z aut deski: niska i wysoka


Załączniki:
Komentarz: Wczesna deska wysoka - kredą namalowałem przekrój na poszczególne komory: (od prawej) komora schowka, komora "pustostan", komora cięgien (owal to miejsce, gdzie w podłodze jest owalny otwór na linki cięgien), komora pulpitu. Białe linie to miejsca, gdzie są blaszane, zgrzewane przegrody
02.jpg
02.jpg [ 191.6 KiB | Przeglądany 16830 razy ]
Komentarz: kremowa - niska (1969 - 1983)
szara - wysoka wczesna (1983 - 1986)

07.jpg
07.jpg [ 218.54 KiB | Przeglądany 16830 razy ]
Komentarz: wiśniowa - wysoka (1987 - 1994)
szara - wysoka (1983 - 1986)

06.jpg
06.jpg [ 231.48 KiB | Przeglądany 16830 razy ]
Komentarz: wiśniowa - wysoka (1987 - 1994)
szara - wysoka (1983 - 1986)

(otwór w szarej w środku naklejki "Katowice" jest niefabryczny)

08.jpg
08.jpg [ 166.74 KiB | Przeglądany 16830 razy ]
Komentarz: wiśniowa - wysoka (1987 - 1994)
szara - wysoka (1983 - 1986)

09.jpg
09.jpg [ 185.83 KiB | Przeglądany 16830 razy ]
Komentarz: wiśniowa - wysoka (1987 - 1994)
szara - wysoka (1983 - 1986)

10.jpg
10.jpg [ 135.69 KiB | Przeglądany 16830 razy ]
Komentarz: wiśniowa - wysoka, kremowa - niska
Widok od przodu

(kremowa ma niefabrycznie wycięty otwór na radio i podłogę schowka)

11.jpg
11.jpg [ 320.93 KiB | Przeglądany 16830 razy ]
Komentarz: wiśniowa - wysoka, kremowa - niska
Widok od góry

(kremowa ma niefabrycznie powiększone okrągłe otwory wlotu powietrza - realnie były identyczne w obu wersjach)

12.jpg
12.jpg [ 307.54 KiB | Przeglądany 16830 razy ]
Komentarz: wiśniowa - wysoka, kremowa - niska
widok od dołu

Widać przesunięte to jajowate wycięcie na linki cięgien

13.jpg
13.jpg [ 310.84 KiB | Przeglądany 16830 razy ]
Komentarz: wiśniowa - wysoka, kremowa - niska
Widok od przodu

14.jpg
14.jpg [ 326.05 KiB | Przeglądany 16830 razy ]

_________________
Syrena 102 1963
Nysa 521 T 1969 (Towos)
Nysa 521 R 1978 (Rolnik - dubelkabina)
Nysa 522 M 1980 (Mikrobus)
Nysa 522 T 1992 (Towos)
Ford Fiesta Focus 1996 (prototyp)
Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 25 lipca 2016, 00:00 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 lipca 2007, 00:46
Posty: 2838
Lokalizacja: Ostrów Wlkp
To, że ta zielona Nysa ma mechnaike z Wołgi, to dobrze widze ;) Chodzi o to, że mam dokładnie taką maskę (górną część) luzem, nówke sztukę. Znane sa zdjęcia prototypowych Nysek z tak otwieraną maską. Znane są relacje kilku osób o tak otwieranych maskach (kierowców, wlascicieli takich Nysek) - chodiz już tylko o ustalenie, kiedy i ile takich aut powstało.

-------------------

Porównanie desek super - świetnie to zilustrowaleś. :)

_________________
Kot może zostać. Reszta - wypierdal*ć!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 25 lipca 2016, 01:20 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 stycznia 2014, 00:34
Posty: 2073
Lokalizacja: Dobrodzień / Lubliniec
Pojazd: Nysa 521 T 1969
Jak się wkurzę na moją maskę, to powstanie kolejna taka, a kiedy? No może w 2016 roku :mrgreen:

Bo ten patent z podnoszeniem maski, ciągnięciem jej... do tego taka dłuuuga linka cięgna i te menelskie zawiasy dzięki którym robią się "ośle uszy" na górnych krawędziach maski... Powoli tracę cierpliwość do tych niektórych rozwiązań i jakoś(ci) wykonania wszystkiego :wink:

_________________
Syrena 102 1963
Nysa 521 T 1969 (Towos)
Nysa 521 R 1978 (Rolnik - dubelkabina)
Nysa 522 M 1980 (Mikrobus)
Nysa 522 T 1992 (Towos)
Ford Fiesta Focus 1996 (prototyp)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 29 lipca 2016, 10:26 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 5075
Lokalizacja: Jelenia Góra
Pojazd: Nysa 522R 1991
Ośle uszy się nie robią, jak są sprężyny i zawiasy oraz ich zgrzewy nie są popękane. Wtedy maska pięknie odskakuje do góry po otwarciu linką i ładnie się otwiera.

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 03 sierpnia 2016, 00:19 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 lipca 2007, 13:03
Posty: 2604
Lokalizacja: Kołobrzeg
Pojazd: Nysa 522W, 522S,Autosan H6 ZK
a jesli się żle otwiera to zazwycaj wystarczy przesmarowac linkę, zamek maski i zawiasy i po kłopocie...

_________________
nysomani wszystkich krajów-łączcie się!!!!!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 03 sierpnia 2016, 05:15 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 stycznia 2010, 12:12
Posty: 2835
Lokalizacja: EU
ja dodatkowo wywiercilem w zawiasach dziurki na górze , znaczy 1 dzura na zawias 3mm , tak zeby mozna smarowac olejem.Historyk naco sobie tak komplikujesz juz fabryczne proste rozwiazanie innym :wink:

_________________
FSD - NYSA SERVICE (POLMO)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 08 sierpnia 2016, 23:04 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 lipca 2007, 13:03
Posty: 2604
Lokalizacja: Kołobrzeg
Pojazd: Nysa 522W, 522S,Autosan H6 ZK
patent z dziurką nie osłabi zawiasików?

_________________
nysomani wszystkich krajów-łączcie się!!!!!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 09 sierpnia 2016, 04:58 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 stycznia 2010, 12:12
Posty: 2835
Lokalizacja: EU
nie , bo dziura jest tylko w tej tulejce zeby olej mógl dostac sie do tego bolca, nieprzechodzi na wylot

_________________
FSD - NYSA SERVICE (POLMO)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 23 sierpnia 2017, 18:02 
Gość Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 03 lutego 2017, 20:50
Posty: 17
Pojazd: nie mam
Zadam tutaj pytanie ,odnośnie przedniego zderzaka ,mimo że tłumik to temat bardziej na tylne części Nysy .
Ponoć pierwsze Nysy 521 miały przedni zderzak 3 częściowy łączony gumą ,potem już montowano 1 częściowe. Tylko że ja dużo Nys 521 widzę z 3 częściowym zderzakiem przednim . W którym mniej wikęcej roku zaczęto montować już 1 częściowy zderzak przedni ,bez gum łączących .

Przeniosłem tutaj, bo to bardziej właściwy temat. MOD.
P.S. Użyj "szukajki", wiele tego typu informacji przewijało się na forum :))


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 23 sierpnia 2017, 19:50 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 stycznia 2014, 00:34
Posty: 2073
Lokalizacja: Dobrodzień / Lubliniec
Pojazd: Nysa 521 T 1969
Z tego, co słyszałem to wszystkie Nysy 521 miały ten 3 częściowy zderzak. Wszystkie Nysy 522 robione w okresie tym co 521 również. Bodaj w 1982 roku wprowadzili ten 1 częściowy zderzak przedni. Wiele Nys było w trakcie serwisowania przerabiane i zamiast 3-częściowego dostawały 1 częściowy - więc w starszych rocznikach możesz spotkać też zderzak nowszego typu - choć nie był on tam fabrycznie zakładany...

_________________
Syrena 102 1963
Nysa 521 T 1969 (Towos)
Nysa 521 R 1978 (Rolnik - dubelkabina)
Nysa 522 M 1980 (Mikrobus)
Nysa 522 T 1992 (Towos)
Ford Fiesta Focus 1996 (prototyp)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 24 sierpnia 2017, 11:30 
Gość Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 03 lutego 2017, 20:50
Posty: 17
Pojazd: nie mam
Bo w historii Nys ,to chyba to źle zrozumiałem . Czyli ja miałem na myśli ,że w pierwszych 521 były łączone gumą ,czyli miałem na myśli np do 1970 roku . A jednak chyba się myliłem .


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 116 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1 ... 4, 5, 6, 7, 8  Następna
Moderatorzy: monterr07, Dziwny Mag

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
cron

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group
Theme created StylerBB.net