Forum Miłośników Polskich Dostawczaków
http://forum.polskiedostawczaki.pl/

Zmiany w okresie produkcji
http://forum.polskiedostawczaki.pl/viewtopic.php?f=5&t=32
Strona 7 z 8

Autor:  Strucelsw [ 17 lutego 2016, 19:48 ]
Tytuł:  Re: Zmiany w okresie produkcji

to sie nie nazywało standaryzacja a unifikacja. a teraz też jest, tylko typów pojazdów więcej się wytwarza:)

Autor:  maciekb [ 21 lutego 2016, 17:36 ]
Tytuł:  Re: Zmiany w okresie produkcji

a jak było z chłodnicami w Nysach, o ile wiem to pozne 522 miały zamiast warszawoskiej chłodnicę fiatowską ? czy myle się ?

Autor:  Dziwny Mag [ 22 lutego 2016, 00:25 ]
Tytuł:  Re: Zmiany w okresie produkcji

Zacznijmy od ustalenia pojęć...

Ale na przestzreni całego okresu produkcji w Nysach były 3 podstawowe typy chłodnic. Przy cyzm w ogólności, to nie tyle była chłodnica "do Nysy", co do silnika M20 i do silnika S21 - choć bywały też różne wykonania.

W największym skrócie - zgadując, że "warszawowską" nazywasz chłodnicę z grubym rdzeniem - to tak, takie były do przełomu lat 70./80., a póxniej były z cienkim rdzeniem (ale nie miały poza korkiem nic wspólnego z fiatowską ;) ).

Autor:  Dziwny Mag [ 20 lipca 2016, 18:22 ]
Tytuł:  Re: Zmiany w okresie produkcji

Znowu ta maska... I nadal bez wiarygodnych informacji... 8)

Załącznik:
b6534b8s-960.jpg
b6534b8s-960.jpg [ 84.44 KiB | Przeglądany 17128 razy ]


:arrow: https://www.drive2.ru/r/nysa/554248/

Autor:  Historyk1985 [ 24 lipca 2016, 22:52 ]
Tytuł:  Re: Zmiany w okresie produkcji

tylko, że zobacz, jak ona jest cała poprzerabiana...
...a swoją drogą mnie to nie dziwi. Oryginalny patent otwierania klapy był wyjątkowo głupio zrobiony. Więc sam się czasami zastanawiam, czy by nie skopiować - jak tutaj, całego zamykania z Żuka i nie ryzykować, że walnę się w czoło tą maską...

Tym czasem omówię bardzo dogłębnie inną zmianę w okresie produkcji 8)

Konstrukcja desek rozdzielczych - tyle razy omawiana, ale chyba nie aż tak "dogłębnie"

Deska kremowa - pochodzi z Nysy 521 z 1978 roku - klasyczna "niska" deska (1969 - 1983)
Deska szara - w nadwoziu Nysy z 1986 roku - wczesna "wysoka" deska (1983 - 1986)
Deska wiśniowa - pochodzi z Nysy 522 - późna "wysoka" deska (1987 - 1994)

Wczesna wysoka od późnej wysokiej różni się jedynie tymi wyciętymi otworami na prostokątne przełączniki klawiszowe.
Natomiast różnice między wysokimi, a niskimi dechami są znacznie większe.

Nie tylko różnią się otworami na panel pulpitu. Nie tylko różnią się wielkością otworu schowka.
Różnią się też podziałem przestrzeni w środku i ilością ścianek dzielących poszczególne odcinki na przegrody.
W starszej desce były 2 przegrody. W Nowszej desce pojawiły się 3 przegrody. Schowek nie tylko zmniejszył się, ale jego kosztem pojawił się też "pustostan" - czyli totalnie nie wykorzystana zaślepiona przestrzeń między schowkiem, a komorą na linki i cięgna. Wysoka deska ma też przesuniętą w lewo komorę na linki i cięgna, w stosunku do deski niskiej...
Pojawiło się też dodatkowe usztywnienie wysokiej deski na odcinku pulpitu...

Jak to wygląda - sami zobaczcie. Chyba nie ma lepszego zestawienia, jak 2 wycięte z aut deski: niska i wysoka

Załączniki:
Komentarz: Wczesna deska wysoka - kredą namalowałem przekrój na poszczególne komory: (od prawej) komora schowka, komora "pustostan", komora cięgien (owal to miejsce, gdzie w podłodze jest owalny otwór na linki cięgien), komora pulpitu. Białe linie to miejsca, gdzie są blaszane, zgrzewane przegrody
02.jpg
02.jpg [ 191.6 KiB | Przeglądany 17104 razy ]
Komentarz: kremowa - niska (1969 - 1983)
szara - wysoka wczesna (1983 - 1986)

07.jpg
07.jpg [ 218.54 KiB | Przeglądany 17104 razy ]
Komentarz: wiśniowa - wysoka (1987 - 1994)
szara - wysoka (1983 - 1986)

06.jpg
06.jpg [ 231.48 KiB | Przeglądany 17104 razy ]
Komentarz: wiśniowa - wysoka (1987 - 1994)
szara - wysoka (1983 - 1986)

(otwór w szarej w środku naklejki "Katowice" jest niefabryczny)

08.jpg
08.jpg [ 166.74 KiB | Przeglądany 17104 razy ]
Komentarz: wiśniowa - wysoka (1987 - 1994)
szara - wysoka (1983 - 1986)

09.jpg
09.jpg [ 185.83 KiB | Przeglądany 17104 razy ]
Komentarz: wiśniowa - wysoka (1987 - 1994)
szara - wysoka (1983 - 1986)

10.jpg
10.jpg [ 135.69 KiB | Przeglądany 17104 razy ]
Komentarz: wiśniowa - wysoka, kremowa - niska
Widok od przodu

(kremowa ma niefabrycznie wycięty otwór na radio i podłogę schowka)

11.jpg
11.jpg [ 320.93 KiB | Przeglądany 17104 razy ]
Komentarz: wiśniowa - wysoka, kremowa - niska
Widok od góry

(kremowa ma niefabrycznie powiększone okrągłe otwory wlotu powietrza - realnie były identyczne w obu wersjach)

12.jpg
12.jpg [ 307.54 KiB | Przeglądany 17104 razy ]
Komentarz: wiśniowa - wysoka, kremowa - niska
widok od dołu

Widać przesunięte to jajowate wycięcie na linki cięgien

13.jpg
13.jpg [ 310.84 KiB | Przeglądany 17104 razy ]
Komentarz: wiśniowa - wysoka, kremowa - niska
Widok od przodu

14.jpg
14.jpg [ 326.05 KiB | Przeglądany 17104 razy ]

Autor:  Dziwny Mag [ 25 lipca 2016, 00:00 ]
Tytuł:  Re: Zmiany w okresie produkcji

To, że ta zielona Nysa ma mechnaike z Wołgi, to dobrze widze ;) Chodzi o to, że mam dokładnie taką maskę (górną część) luzem, nówke sztukę. Znane sa zdjęcia prototypowych Nysek z tak otwieraną maską. Znane są relacje kilku osób o tak otwieranych maskach (kierowców, wlascicieli takich Nysek) - chodiz już tylko o ustalenie, kiedy i ile takich aut powstało.

-------------------

Porównanie desek super - świetnie to zilustrowaleś. :)

Autor:  Historyk1985 [ 25 lipca 2016, 01:20 ]
Tytuł:  Re: Zmiany w okresie produkcji

Jak się wkurzę na moją maskę, to powstanie kolejna taka, a kiedy? No może w 2016 roku :mrgreen:

Bo ten patent z podnoszeniem maski, ciągnięciem jej... do tego taka dłuuuga linka cięgna i te menelskie zawiasy dzięki którym robią się "ośle uszy" na górnych krawędziach maski... Powoli tracę cierpliwość do tych niektórych rozwiązań i jakoś(ci) wykonania wszystkiego :wink:

Autor:  Marian [ 29 lipca 2016, 10:26 ]
Tytuł:  Re: Zmiany w okresie produkcji

Ośle uszy się nie robią, jak są sprężyny i zawiasy oraz ich zgrzewy nie są popękane. Wtedy maska pięknie odskakuje do góry po otwarciu linką i ładnie się otwiera.

Autor:  Robo [ 03 sierpnia 2016, 00:19 ]
Tytuł:  Re: Zmiany w okresie produkcji

a jesli się żle otwiera to zazwycaj wystarczy przesmarowac linkę, zamek maski i zawiasy i po kłopocie...

Autor:  nysanek [ 03 sierpnia 2016, 05:15 ]
Tytuł:  Re: Zmiany w okresie produkcji

ja dodatkowo wywiercilem w zawiasach dziurki na górze , znaczy 1 dzura na zawias 3mm , tak zeby mozna smarowac olejem.Historyk naco sobie tak komplikujesz juz fabryczne proste rozwiazanie innym :wink:

Autor:  Robo [ 08 sierpnia 2016, 23:04 ]
Tytuł:  Re: Zmiany w okresie produkcji

patent z dziurką nie osłabi zawiasików?

Autor:  nysanek [ 09 sierpnia 2016, 04:58 ]
Tytuł:  Re: Zmiany w okresie produkcji

nie , bo dziura jest tylko w tej tulejce zeby olej mógl dostac sie do tego bolca, nieprzechodzi na wylot

Autor:  Fanniekazika [ 23 sierpnia 2017, 18:02 ]
Tytuł:  Re: tłumik nysa 521

Zadam tutaj pytanie ,odnośnie przedniego zderzaka ,mimo że tłumik to temat bardziej na tylne części Nysy .
Ponoć pierwsze Nysy 521 miały przedni zderzak 3 częściowy łączony gumą ,potem już montowano 1 częściowe. Tylko że ja dużo Nys 521 widzę z 3 częściowym zderzakiem przednim . W którym mniej wikęcej roku zaczęto montować już 1 częściowy zderzak przedni ,bez gum łączących .

Przeniosłem tutaj, bo to bardziej właściwy temat. MOD.
P.S. Użyj "szukajki", wiele tego typu informacji przewijało się na forum :))

Autor:  Historyk1985 [ 23 sierpnia 2017, 19:50 ]
Tytuł:  Re: Zmiany w okresie produkcji

Z tego, co słyszałem to wszystkie Nysy 521 miały ten 3 częściowy zderzak. Wszystkie Nysy 522 robione w okresie tym co 521 również. Bodaj w 1982 roku wprowadzili ten 1 częściowy zderzak przedni. Wiele Nys było w trakcie serwisowania przerabiane i zamiast 3-częściowego dostawały 1 częściowy - więc w starszych rocznikach możesz spotkać też zderzak nowszego typu - choć nie był on tam fabrycznie zakładany...

Autor:  Fanniekazika [ 24 sierpnia 2017, 11:30 ]
Tytuł:  Re: Zmiany w okresie produkcji

Bo w historii Nys ,to chyba to źle zrozumiałem . Czyli ja miałem na myśli ,że w pierwszych 521 były łączone gumą ,czyli miałem na myśli np do 1970 roku . A jednak chyba się myliłem .

Strona 7 z 8 Strefa czasowa UTC+1godz.
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/